Na grupie na FB powstała inicjatywa składania petycji do Senatu RP
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notka: This feature may not be available in some browsers.
To faktycznie słabo wygląda.Jak widać z poniższego Komunikatu ze strony Sądu Apelacyjnego Prezesi i Wiceprezesi SA są w stanie wojny z Ministrem Bodnarem.Obawiam się ,że nie w głowie im nasze problemy i bardziej koncentrują się w walce o stołki niż na szybkości rozpatrywania złożonych przez funkcjonariuszy apelacji . Prezes Schab oraz wiceprezesi to neosędziowie.
W mojej sprawie jak na razie mam nadaną sygnaturę oraz wyznaczonego sędziego Marcina Graczyka (również neosędzia).
Złożyłem apelację oraz dosłałem dwa pisma procesowe z uchwałą Senatu , wystąpieniem Rzecznika Praw Obywatelskich do Ministra Kierwińskiego oraz interpelacją nr 1626 do MSWiA.
Pomocniczo można śledzić wokandę bieżącą III Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych SA. Jak na razie terminy wyznaczone do końca maja ale spraw zarejestrowanych w 2023 roku . Moja sprawa zarejestrowana w lutym 2024.
Komunikat Prezesa i Wiceprezesów Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 11.03.2024
Warszawa, dnia 11 marca 2024 r.
KOMUNIKAT
Prezesa i Wiceprezesów Sądu Apelacyjnego w Warszawie
Kierownictwo Sądu Apelacyjnego w Warszawie informuje, że pismo Ministra Sprawiedliwości z 20 lutego 2024 r.nr DKO-I.565.30.2024 o „odwołaniu” SSA Piotra Schaba z funkcji Prezesa Sądu Apelacyjnego w Warszawie zostało wydane z rażącym naruszeniem prawa i nie wywołało skutków prawnych.
Przypominamy, że Kolegium Sądu Apelacyjnego w Warszawie w dniu 17 stycznia 2024 r. jednogłośnie negatywnie zaopiniowało zamiar odwołania SSA Piotra Schaba z funkcji Prezesa Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Zgodnie z art. 27 § 5a ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych, jeżeli opinia kolegium właściwego sądu w przedmiocie odwołania jego prezesa albo wiceprezesa jest negatywna, Minister Sprawiedliwości może przedstawić zamiar odwołania, wraz z pisemnym uzasadnieniem, Krajowej Radzie Sądownictwa. Tymczasem Minister Sprawiedliwości nie zwrócił się do Krajowej Rady Sądownictwa, co oznacza, że nie był uprawniony do odwołania SSA Piotra Schaba z funkcji Prezesa Sądu Apelacyjnego w Warszawie.
Podkreślamy, że postanowieniem tymczasowym z 27 lutego 2024 r. (sygn. akt Ts 32/24) Trybunał Konstytucyjny zawiesił obowiązywanie decyzji Ministra Sprawiedliwości z 20 lutego 2024 r.nr DKO-I.565.30.2024 (pkt 1) oraz zakazał Ministrowi Sprawiedliwości wydawania decyzji o odwołaniu Piotra Schaba z funkcji Prezesa Sądu Apelacyjnego w Warszawie w przyszłości na tych samych lub takich samych podstawach prawnych.
Również z tej przyczyny wspomniana decyzja nie wywołuje żadnych skutków prawnych, a Prezesem Sądu Apelacyjnego w Warszawie pozostaje nadal SSA Piotr Schab.
Kierownictwo Sądu Apelacyjnego w Warszawie powzięło informację o zbieraniu przez grupę sędziów podpisów pod wnioskiem do Ministra Sprawiedliwości o powołanie SSA Doroty Markiewicz na funkcję Prezesa Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Podkreślamy, że powołanie przez Ministra Sprawiedliwości kogokolwiek na prawidłowo obsadzoną funkcję Prezesa Sądu Apelacyjnego w Warszawie - przy niewywołującym skutków prawnych „odwołaniu” z tej funkcji SSA Piotra Schaba i postanowieniu tymczasowym Trybunału Konstytucyjnego - będzie wyczerpywało znamiona przestępstwa przekroczenia uprawnień (art. 231 § 1 k.k.).
Każdy z sędziów, który w takich okolicznościach podejmie próbę objęcia funkcji, w istocie będzie jedynie uzurpował sobie prawo do bycia Prezesem Sądu Apelacyjnego w Warszawie, co również wypełni znamiona przestępstwa przekroczenia uprawnień oraz przywłaszczenia funkcji publicznej (art. 231 § 1 i 2 k.k. w zbiegu z art. 227 k.k. w związku z art. 11 § 2 k.k.), a także deliktu dyscyplinarnego.
Zachowanie osób podpisujących list jest nawoływaniem do popełnienia przestępstwa,co stanowi występek z art. 255 k.k..
Wyznaczyli termin rozpatrzenia petycji przez Komisję Senacką na 20.03.2024 pkt. 5 porządku obrad
Prace / Komisje senackie / Senat Rzeczypospolitej Polskiej
www.senat.gov.pl
No to się doczekaliśmy! Trzymajmy kciuki! A będzie to gdzieś transmitowane, jakiś Senat online?!Wyznaczyli termin rozpatrzenia petycji przez Komisję Senacką na 20.03.2024 pkt. 5 porządku obrad
Prace / Komisje senackie / Senat Rzeczypospolitej Polskiej
www.senat.gov.pl
Dzięki za info!Są retransmisje. Link pod porządkiem obrad z danego dnia.
Np. tu jest ostatnie posiedzenie z 13.03
"Fajne" uzasadnienie: akt terminowy, obowiązywał do 31.12.2023 i nic się nie da zrobić.Niestety odpowiedź na interpelację niekorzystna dla nas. Jak widać poglądy zmieniają się w zależności od tego ,jaka pozycję zajmują osoby je głoszące . Będąc w opozycji poseł Szymański aktualnie sekretarz stanu w MSWiA oraz inni z opozycji byli przeciw krzywdzącym zapisom art.41.
A teraz zobaczymy co postanowi komisja petycji Senatu 20.03. Czy też wyprą się podjętej Uchwały z 30.listopada 2022 roku.
Odpowiedź na interpelację nr 1626
w sprawie waloryzacji uposażeń funkcjonariuszy służb mundurowych podległych MSWiA za rok 2023
Odpowiadający: sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji Wiesław Szczepański
Warszawa, 13-03-2024
Szanowny Panie Marszałku,
w odpowiedzi na interpelację numer 1626 Pani Poseł Ewy Kołodziej i grupy Posłów[1] w sprawie waloryzacji uposażeń funkcjonariuszy służb mundurowych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji za rok 2023, uprzejmie przedstawiam następujące informacje.
Na wstępie pragnę wyjaśnić, że przywołana w wystąpieniu ustawa z dnia 1 grudnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2023[2] była ściśle związana z ustawą z dnia 15 grudnia 2022 r. – Ustawą budżetową na rok 2023[3]. Przedmiotowa regulacja miała charakter komplementarny w stosunku do ww. ustawy budżetowej na rok 2023, a przedłożone rozwiązania, znajdowały swoje odzwierciedlenie w kwotach ujętych w ustawie budżetowej na rok 2023 i wiązały się z prawidłową realizacją budżetu na rok 2023.
Jednocześnie wymaga podkreślenia, że ustawa okołobudżetowa obowiązywała do 31 grudnia 2023 r., tym samym obecnie nie ma możliwości zmiany jej przepisów.
Odnosząc się natomiast do pytania Państwa Posłów o dalsze działania w omawianym obszarze, uprzejmie informuję, że ustawa z dnia 16 stycznia 2024 r. o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2024[4] nie powiela regulacji zawartych w art. 41 ust. 3 poprzednio obowiązującej ustawy okołobudżetowej. Powyższe oznacza, że podwyższenie uposażenia żołnierzy zawodowych i funkcjonariuszy w 2024 r. następuje od 1 stycznia 2024 r.
Z kolei w nawiązaniu do kwestii korespondencji dotyczącej omawianych przepisów prawa, uprzejmie informuję, że do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA), bezpośrednio oraz za pośrednictwem innych urzędów, wpłynęło ponad 1.200 petycji w sprawie zmiany przepisów ustawy okołobudżetowej. Na otrzymane petycje (procedowane jako petycja wielokrotna), MSWiA udzieliło odpowiedzi 13 czerwca 2023 r. Odpowiedź ta następnie została opublikowana na stronie internetowej urzędu (link do publikacji: https://www.gov.pl/web/mswia/petycj...cych-realizacji-ustawy-budzetowej-na-2023-rok).
W przypadku jednego, tożsamego wystąpienia, przekazanego już po opublikowaniu odpowiedzi na stronie internetowej, autorowi udzielono odpowiedzi odsyłającej do stanowiska z 13 czerwca 2023 r.
Ponadto, 15 wystąpień w sprawie uznano za opinię obywatelską, która nie wymaga odpowiedzi. Dwie petycje przekazano, zgodnie z właściwością, do Ministerstwa Finansów, w jednym zaś przypadku korespondencję w sprawie przekazano do właściwych merytorycznie departamentów tutejszego urzędu.
Z poważaniem z up.
Wiesław Szczepański
Sekretarz Stanu
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
[1] Pani Poseł Katarzyny Marii Piekarskiej, Pani Poseł Anny Schmidt, Pana Posła Edwarda Siarki, Pana Posła Łukasza Ściebiorowskiego, Pana Posła Tadeusza Tomaszewskiego, Pani Poseł Marty Wcisło, Pana Posła Tomasza Zimocha i Pani Poseł Joanny Frydrych.
[2] Dz. U. poz. 2666 (akt terminowy, obowiązywał do 31. 12. 2023 r.), dalej: „ustawa okołobudżetowa”.
[3] Dz. U. z 2023 r. poz. 256 (akt terminowy, obowiązywał do 31. 12. 2023 r.).
[4] Dz. U. poz. 123, z późn. zm.
Ustawa może już nie obowiązuje ale jej skutki niestety tak i to jest paradoks. Ustawa okołobudżetowa powinna dotyczyć doraźnie tylko budżetu na 2023 rok i nie wywoływać skutków na lata następne, a niestety tak jest, bo niższą emeryturę funkcjonariusze odchodzący w styczniu i lutym 2023 roku będą dostawać już do końca swoich dni, o ile ktoś wreszcie tego nie zmieni, czy im to tak trudno zrozumieć?! Myślę, że przeciętnie zdolny prawnik powinien to jasno i dobitnie uzasadnić. Tyle, że obecnie chyba bardziej niż prawo decyduje wola polityczna?Nowi decydenci MSWiA ewidentnie umywają ręce. Nawet się nie wysilili by przedstawić stanowisko od siebie. Jedynie co nowego napisali to, że się nie da nic zrobić bo ustawa już nie obowiązuje. Żenada.
Być może odpowiedź redagowała ta sama osoba albo co gorsza może MSWiA nadal w kolejnych latach będzie kontynuować takie rozwiązanie.
Bodajże 9:30, ale nie wiem, czy jest transmisja bezpośrednia, trzeba by to sprawdzić.Są retransmisje. Link pod porządkiem obrad z danego dnia.
Np. tu jest ostatnie posiedzenie z 13.03