• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Informacja o możliwych niekorzystnych zmianach w emeryturach

Informacja ZZ Celnicy PL dot. zmian w przepisach emerytalnych

W związku z falą zapytań nt. projektowanych zmian w przepisach emerytalnych oraz ustawie o KAS uprzejmie informujemy, że wszelkie prace w tym zakresie w Ministerstwie Finansów oraz innych ośrodkach decyzyjnych prowadzone są bez udziału Związku Zawodowego Celnicy PL, pomimo licznych prób, aby włączyć w te prace nasz Związek.(...)

Czytaj całość w zał. pliku
 

Attachments

  • celnicy103-20-KOMUNIKAT PRACE NAD EMERYTURAMI.pdf
    209,3 KB · Wyświetleń: 4 565
  • Kalkulator_ustalenie emerytury art. 18f_2020_01_wskaźnik 3,65.xls
    51 KB · Wyświetleń: 2 882
Bez sensu jest przepis o ciągłości 10 lat w obecjej sytuacji. Ucywilnili ludzi, potem wręcz prosili, żebyśmy spwrotem wzięli mundur. I co teraz z tym okresem ucywilnia? Ktoś go mi zaliczy do tych 10-ciu lat jako ciągłość?
Oczywiście jako ciągłość do10 lat powinno się to znaleźć w projekcie ustawy, przecież "uszczęśliwiali Nas na siłę" . Równie ważne jest też aby okres pomiędzy 1.06.2017, a dniem ponownego mianowania do SCS był zaliczony jako okres równorzędny ze służbą do celów zaopatrzenia emerytalnego. Jak już kiedyś pisałem w moim przypadku to mniej ok. 3% do emerytury.
 
Oczywiście jako ciągłość do10 lat powinno się to znaleźć w projekcie ustawy, przecież "uszczęśliwiali Nas na siłę" . Równie ważne jest też aby okres pomiędzy 1.06.2017, a dniem ponownego mianowania do SCS był zaliczony jako okres równorzędny ze służbą do celów zaopatrzenia emerytalnego. Jak już kiedyś pisałem w moim przypadku to mniej ok. 3% do emerytury.
Ciekawe ile jest takich osób w skali kraju - przywróconych do służby po ucywilnieniu w 2017r., którym przerwano ciągłość 10-cio letniego okresu służby. Zaliczenie tego okresu jako równorzędnego służbie uważam za akt mówiąc górnolotnie, sprawiedliwości, choć mocno spóźnionej. Czy jako ucywilniony czy jako fukcjonariusz - zadania były u mnie te same, kuriozalne, co?
 
Ciekawe ile jest takich osób w skali kraju - przywróconych do służby po ucywilnieniu w 2017r., którym przerwano ciągłość 10-cio letniego okresu służby. Zaliczenie tego okresu jako równorzędnego służbie uważam za akt mówiąc górnolotnie, sprawiedliwości, choć mocno spóźnionej. Czy jako ucywilniony czy jako fukcjonariusz - zadania były u mnie te same, kuriozalne, co?
O ilości takich osób wiedzę powinien mieć ZG ZZ Celnicy PL, jeśli nie ma to powinien wystąpić do SKAS w trybie informacji publicznej, choćby po to aby w stosownym czasie wnieść poprawki do zapowiadanej nowelizacji ustawy o Kas w części dotyczącej zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy SCS. Zadania u mnie te same po ucywilnieniu co u funkcjonariuszy, co odzwierciedlają zakresy obowiązków, prowadzone w realu kontrole-liczba wystawionych mandatów w trybie kks, wszczętych spraw kierowanych do referatu karno-skarbowego, wspólne akcje m.in. z Policją dotyczące zwalczania zorganizowanej przestępczości gospodarczej itd.
 
O ilości takich osób wiedzę powinien mieć ZG ZZ Celnicy PL, jeśli nie ma to powinien wystąpić do SKAS w trybie informacji publicznej, choćby po to aby w stosownym czasie wnieść poprawki do zapowiadanej nowelizacji ustawy o Kas w części dotyczącej zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy SCS. Zadania u mnie te same po ucywilnieniu co u funkcjonariuszy, co odzwierciedlają zakresy obowiązków, prowadzone w realu kontrole-liczba wystawionych mandatów w trybie kks, wszczętych spraw kierowanych do referatu karno-skarbowego, wspólne akcje m.in. z Policją dotyczące zwalczania zorganizowanej przestępczości gospodarczej itd.
Witaj w klubie. U mnie to samo, przez cały przebiegu służby i pracy, cały czas kontrola. Nic już z tego wszystkiego nie rozumiem.
 
Witaj w klubie. U mnie to samo, przez cały przebiegu służby i pracy, cały czas kontrola. Nic już z tego wszystkiego nie rozumiem.
Panie Sławku, proszę o pozyskanie informacji w trybie inf. publicznej o ilości osób, które po ucywilnieniu, ponownie przyjęły prozycję pełnienia służby. Chodzi o zaliczenie okresu ucywilnienia jako okresu równoważnego ze służbą.
 
Świadectwa służby jeszcze nie dostałem, więc wolałbym aby poprzedni akt mianowania był "zaliczony"
Świadectwo służby, które otrzymasz np. po zwolnieniu że służby w związku z przejściem na emeryturę będzie zawierało wszystkie okresy służby, które przebyłeś jako funkcjonariusz SC i SCS do dnia zwolnienia że służby łącznie z wyszczególnieniem okresu pracy w korpusie służby cywilnej (czasowego ucywilnienia), bo przecież nie ma przerwy w życiorysie🤪. Po uwzględnieniu przez ustawodawcę rzeczonej poprawki, to nie miałoby większego znaczenia, gdyż ten okres byłby liczony do emerytury tak jak służba.
 
A co do komunikatu SKAS. Chciał bym by był prawdziwy. Ale nie mam podstaw twierdzić że nie jest.
W sumie mniej ważne jest czy mówił by czy będzie lepiej, czy gorzej czy bez zmian, ale by.zawsze był szczery.
Trudno mi oceniać jaki ten jest. Brak współpracy Z ZZ Cel... wg komunikatu Sławka niestety nie buduje zaufania. A jedyne co nam teraz potrzeba Zarówno nam tj. funkom jak i SKAS to wzajemnego zaufania i zrozumienia. To się buduje tylko na transparentności, współpracy, uczciwości. Komunikowaniu z odpowiednim wyprzedzeniem rzeczy trudnych, dotrzymywaniu obietnic, a przy braku możliwości (patrz pkt. 1) komunikowanie z wyprzedzeniem.
A tak tysiące osób żyją w strachu zamiast skupić się na służbie i wykonywaniu zadań. To nie służy nikomu.
Życzę wszystkim zdrowia i uspokojenia nerwów.
Jeżeli SKAS chce odbudować odrobinę zaufania środowiska do kierownictwa KAS to w pierwszej kolejności powinna zrobić wszystko aby Pan Sławomir Siwy został przywrócony do służby.
 
Treść nie jest bezsensowna. Ale ludzie nie dają jej wiary. Z braku zaufania. Niestety na zaufanie trzeba zapracować. Ze stanowiskiem jak pensja nie przychodzi.

Bez sensu jest przepis o ciągłości 10 lat w obecjej sytuacji. Ucywilnili ludzi, potem wręcz prosili, żebyśmy spwrotem wzięli mundur. I co teraz z tym okresem ucywilnia? Ktoś go mi zaliczy do tych 10-ciu lat jako ciągłość?
tak powinno być to rozwiązane
podałem dość rozsądny przykład
 
Treść nie jest bezsensowna. Ale ludzie nie dają jej wiary. Z braku zaufania. Niestety na zaufanie trzeba zapracować. Ze stanowiskiem jak pensja nie przychodzi.

Jeżeli SKAS chce odbudować odrobinę zaufania środowiska do kierownictwa KAS to w pierwszej kolejności powinna zrobić wszystko aby Pan Sławomir Siwy został przywrócony do służby.
Tak to byłby niezły znak dobrej woli. Tym bardziej że nie jest to tak wiele. W koncu ta władza znana jest z przełamywania impossybilizmu.
 
No przecież uchyliła..."zwalniającą' ....resztę dokończy DIAS....sugerujesz "wywieranie nacisków",
przecież byłoby to "nieetyczne"....
Kolego nie chciałbym z Tobą wchodzić w polemikę w temacie możliwości i siły uzasadnienia decyzji przez organ nadzoru. Ponadto pamiętajmy, że zgodnie z art. 138 KPA organ odwoławczy ma (miał) kilka możliwości załatwienia sprawy
Art. 138. Decyzje organu odwoławczego
§ 1. Organ odwoławczy wydaje decyzję, w której:
1) utrzymuje w mocy zaskarżoną decyzję albo
2) uchyla zaskarżoną decyzję w całości albo w części i w tym zakresie orzeka co do istoty sprawy albo uchylając tę decyzję – umarza postępowanie pierwszej instancji w całości albo w części, albo
3) umarza postępowanie odwoławcze.
§ 2. Organ odwoławczy może uchylić zaskarżoną decyzję w całości i przekazać sprawę do ponownego rozpatrzenia organowi pierwszej instancji, gdy decyzja ta została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie. Przekazując sprawę, organ ten powinien wskazać, jakie okoliczności należy wziąć pod uwagę przy ponownym rozpatrzeniu sprawy.
§ 2a. Jeżeli organ pierwszej instancji dokonał w zaskarżonej decyzji błędnej wykładni przepisów prawa, które mogą znaleźć zastosowanie w sprawie, w decyzji, o której mowa w § 2, organ odwoławczy określa także wytyczne w zakresie wykładni tych przepisów.
§ 2b. Przepisu § 2 nie stosuje się w przypadkach, o których mowa w art. 136 uzupełnienie dowodów przez organ odwoławczy § 2 lub 3. Organ odwoławczy po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy wydaje decyzję, o której mowa w § 1 albo 4.
Pozdrawiam
 
Kolego nie chciałbym z Tobą wchodzić w polemikę w temacie możliwości i siły uzasadnienia decyzji przez organ nadzoru. Ponadto pamiętajmy, że zgodnie z art. 138 KPA organ odwoławczy ma (miał) kilka możliwości załatwienia sprawy
Art. 138. Decyzje organu odwoławczego
§ 1. Organ odwoławczy wydaje decyzję, w której:
1) utrzymuje w mocy zaskarżoną decyzję albo
2) uchyla zaskarżoną decyzję w całości albo w części i w tym zakresie orzeka co do istoty sprawy albo uchylając tę decyzję – umarza postępowanie pierwszej instancji w całości albo w części, albo
3) umarza postępowanie odwoławcze.
§ 2. Organ odwoławczy może uchylić zaskarżoną decyzję w całości i przekazać sprawę do ponownego rozpatrzenia organowi pierwszej instancji, gdy decyzja ta została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie. Przekazując sprawę, organ ten powinien wskazać, jakie okoliczności należy wziąć pod uwagę przy ponownym rozpatrzeniu sprawy.
§ 2a. Jeżeli organ pierwszej instancji dokonał w zaskarżonej decyzji błędnej wykładni przepisów prawa, które mogą znaleźć zastosowanie w sprawie, w decyzji, o której mowa w § 2, organ odwoławczy określa także wytyczne w zakresie wykładni tych przepisów.
§ 2b. Przepisu § 2 nie stosuje się w przypadkach, o których mowa w art. 136 uzupełnienie dowodów przez organ odwoławczy § 2 lub 3. Organ odwoławczy po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy wydaje decyzję, o której mowa w § 1 albo 4.
Pozdrawiam
Dziękuję, oczywiście w pełni się z Tobą zgadzam, wskazałem tylko "brak zdecydowania" SKAS
i "cedowanie" odpowiedzialności...niżej, tak trochę niezgodnie z zasadami "dobrej organizacji".
TA "decyzja" oczywiście w pełni wskazuje na "możliwości i intencje" SZEFOWEJ,,,
 
Bez sensu jest przepis o ciągłości 10 lat w obecjej sytuacji. Ucywilnili ludzi, potem wręcz prosili, żebyśmy spwrotem wzięli mundur. I co teraz z tym okresem ucywilnia? Ktoś go mi zaliczy do tych 10-ciu lat jako ciągłość?
A co w sytuacji gdy mimo 15 lat służby nie ma się żadnego ciągłego okresu 10 lat (2 przerwy na cywila w sumie kilka miesięcy). Jak wtedy liczona jest emka?
 
Back
Do góry