Dodatki dla służb mundurowych po 15 latach służby.

Przyjęliśmy mechanizmy, które zachęcą funkcjonariuszy do pozostawania w służbie. Projektem ustawy w tej sprawie pilnie zajął się rząd, przed nami prace w Sejmie - poinformował we wtorek premier Mateusz Morawiecki. Projekt przewiduje nowe dodatki motywacyjne dla mundurowych po 15 latach służby.
 
niestety zaliczana będzie tylko służba i okresy równorzędne. a do emki po 32 służby latach czyli nigdy. Zastanawiam się czy będzie uwzględniane do wyliczenia średniego uposażenia.
 
To jak w końcu? Tylko Służba czy służba + cywilna (tak jak przy stażowym)?
Po co zgadywać? Wszystko jest już napisane. Napisałem, że liczy się wszystko (w tym staż cywilny), widzę, że nie wszyscy w to wierzą (pewnie bez czytania odniesień do ustawy o kas). Wystarczy przeczytać art.10 projektu, gdzie są odniesienia do konkretnych zapisòw ustawy o kas mówiących o sposobie liczenia.
Pr!e zytaj i sam wyciągnij wnioski.
 
To teraz wszyscy będą walić drzwiami i oknami do SCS żeby mieć dodatki, szczególnie cywile że skarbówki. Mi jeszcze trochę brakuje do 15, nawet po doliczeniu cywila
 
Po co zgadywać? Wszystko jest już napisane. Napisałem, że liczy się wszystko (w tym staż cywilny), widzę, że nie wszyscy w to wierzą (pewnie bez czytania odniesień do ustawy o kas). Wystarczy przeczytać art.10 projektu, gdzie są odniesienia do konkretnych zapisòw ustawy o kas mówiących o sposobie liczenia.
Pr!e zytaj i sam wyciągnij wnioski.
moim zdaniem się mylisz
cyt z uzasadnienia ustawy:
Za podstawę wyliczenia wysługi lat przyjęto analogicznie jak w przypadku świadczenia motywacyjnego okresy służby w: Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służbie Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służbie Celnej, Służbie Celno-Skarbowej
i Służbie Więziennej oraz okresy traktowane jako równorzędne ze służbą w ww. formacjach wymienione w art. 13 ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin.
Na przykładzie projektowanego art. 120d ust. 3 ustawy o Policji, do świadczenia stosuje się przepisy art. 120a ust. 2.
Zauważyć należy, że okresy służby, które będą wliczane do stażu służby warunkującego otrzymanie świadczenia za długoletnią służbę, nie będą tożsame z okresami służby zaliczanymi do wysługi lat uwzględnianej przy ustalaniu wzrostu uposażenia zasadniczego.

jednak art 240ust 3
3. Do okresów służby uprawniających do dodatku, o którym mowa w ust. 1, wlicza się poprzednie zakończone okresy służby lub zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.

swiadczyłby, że Ty masz rację, więc zwątpiłem.
 
Ostatnia edycja:
Sami przeczytajcie art 240 ustawy o kas.
Dodatek ma być liczony tak jak dodatek za wieloletnią służbę

Screenshot_20230120_215015_ProZip.jpg
 
To niech jeszcze przeczyta PJS uzasadnienie do projektu ustawy, zastanowi się nad jej celem i wspomni jak już w przeszłości przepisy były interpretowane...
Nikogo nie przekonuję. Sam nie wiem. Przepis jest niezgodny z uzasadnieniem i nie mam pojęcia jak geniusze w praktyce to policzą.
 
@duzylolek, każda służba ma swoją ustawę. Każdą z tych ustaw trzeba zmienić. Zasady liczenia stażu służby mogą się różnić. Nie można odnosić części uzasadnienia dotyczącego policjantów do naszej sytuacji.
Uzasadnienie jest dokumentem roboczym, nie mającym mocy prawnej, jest ważne głównie w okresie trwania procesu legislacyjnego.
Po podpisaniu przez Prezydenta zostaje tylko sam tekst ustawy. Po to są też komisję, żeby projekt mógł być jeszcze przeredagowany. Nie jest to pewnie ostateczna wersja.
 
Ostatnia edycja:
Uważam że cała nasza dyskusja teraz jest niepotrzebna. Jak policzą tak policzą. No przynajmniej ja na to wpływu nie mam i mało tego, jest mi to w zasadzie obojętne.

Skoro twierdzisz że przepisy prawa interpretuje się poprzez czytanie. To ... brak mi argumentów.
 
Uważam że cała nasza dyskusja teraz jest niepotrzebna. Jak policzą tak policzą. No przynajmniej ja na to wpływu nie mam i mało tego, jest mi to w zasadzie obojętne.

Skoro twierdzisz że przepisy prawa interpretuje się poprzez czytanie. To ... brak mi argumentów.
Właśnie tak się je interpretuje. Trzeba czytać ze zrozumieniem. Mamy obecnie w obiegu dwa rodzaje stażu.
Nazwijmy je roboczo:
  • pracy (co jest dla nas korzystne) - liczony na zasadach ogólnych i wpływający na stażowe
  • służby (niekorzystny dla dużej części z nas) - liczony od września 1999 (pomimo pracy/służby wcześniej) mający wpływ na razie tylko na uprawnienia emerytalne.

Zmiany w ustawie o KAS mówią o tym pierwszym. Tam nic nie trzeba interpretować - zapisy są jasne i są dla nas korzystne.
 
Właśnie tak się je interpretuje. Trzeba czytać ze zrozumieniem. Mamy obecnie w obiegu dwa rodzaje stażu.
Nazwijmy je roboczo:
  • pracy (co jest dla nas korzystne) - liczony na zasadach ogólnych i wpływający na stażowe
  • służby (niekorzystny dla dużej części z nas) - liczony od września 1999 (pomimo pracy/służby wcześniej) mający wpływ na razie tylko na uprawnienia emerytalne.

Zmiany w ustawie o KAS mówią o tym pierwszym. Tam nic nie trzeba interpretować - zapisy są jasne i są dla nas korzystne.
Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z wprowadzeniem świadczenia za długoletnią służbę przyjęty przez rząd 10 stycznia 2023 r. (skierowany do Sejmu 20 stycznia 2023 r.)
 
Ostatnia edycja:
Uważam że cała nasza dyskusja teraz jest niepotrzebna. Jak policzą tak policzą. No przynajmniej ja na to wpływu nie mam i mało tego, jest mi to w zasadzie obojętne.

Skoro twierdzisz że przepisy prawa interpretuje się poprzez czytanie. To ... brak mi argumentów.
Policzą wszystko z prostej przyczyny, ustawa jest tak napisana żeby dodatki otrzymali wszyscy, nie tylko byli celnicy. Były UKS i cywile mają maksymalnie 6 lat służby i jeszcze by musieli czekać 9 lat. To nie jest tak że nas byłych celników nagle pokochali, tylko niektóre grupy zadbały o swoje interesy. Czy jest to sprawiedliwe ? Coś tam zyskamy wcześniej dzięki temu rozwiązaniu, więc nie chcąc być psem ogrodnika, niech mają.
Jestem ciekaw tylko czy zmieni się nastawienie MF w kwestii dopisania Nas do dodatków za 25 / 28,5 lat służby bo już tylko my zostaliśmy na lodzie.
 
Policzą wszystko z prostej przyczyny, ustawa jest tak napisana żeby dodatki otrzymali wszyscy, nie tylko byli celnicy. Były UKS i cywile mają maksymalnie 6 lat służby i jeszcze by musieli czekać 9 lat. To nie jest tak że nas byłych celników nagle pokochali, tylko niektóre grupy zadbały o swoje interesy. Czy jest to sprawiedliwe ? Coś tam zyskamy wcześniej dzięki temu rozwiązaniu, więc nie chcąc być psem ogrodnika, niech mają.
Jestem ciekaw tylko czy zmieni się nastawienie MF w kwestii dopisania Nas do dodatków za 25 / 28,5 lat służby bo już tylko my zostaliśmy na lodzie.
dzięki temu rozwiązaniu policzony będzie staż w administracji celnej sprzed 1999 r., a także staż byłego szczególnego nadzoru podatkowego, dla tych których przeniesiono do izb celnych w 2003 r. wraz z ich zadaniami, a także staż pauzujących.
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry