Ustawa zaopatrzeniowa w Sejmie

Rządowy projekt ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji ... trafił do do Sejmu.
Projekt zawiera prawo wyboru emerytury po 25 latach służby pod kątem zaliczenia lat z cywila do emerytury mundurowej albo korzystanie z obecnie obowiązującego rozwiązania prawnego, rozstrzyga kwestię waloryzacji od dnia zwolnienia do dnia wypłaty emerytury oraz skreśla warunek 5 lat wykonywania zadań policyjnych.
W pierwotnej wersji projekt ukazał się bez prawa wyboru oraz bez pozostałych ww. kwestii. Wszystkie one zostały wprowadzone do projektu na skutek działań ZZ Celnicy PL, które zostały zaakceptowane przez MF, zawnioskowane przez resort i ujęte finalnie w projekcie rządowym.
Chcielibyśmy uregulować jeszcze sprawę 25 lat jw. poprzez skrócenie tego okresu, co dotąd nie zostało zaakceptowane.
Wszystkie ZZ SM zabiegają o tę kwestię. Niebawem powinniśmy przekonać się jaki ostateczny kształt projektu uchwali Sejm.
 
Proponuję wszystkim aby zalogowali się na stronie ZUS ,sprawdzili swoje składki w kapitale początkowym , do tego dodali składki za 9 miesięcy oraz OFE. Na stronie jest również kalkulator emerytalny można sobie wyliczyć przyszłą emeryturę z ZUS i dopiero wtedy zastanawiali się nad nowymi rozwiązaniami, żeby później nie żałować straty drugiej emerytury ZUS za parę procent mundurowej.

P.s .Te składki za 9 miesięcy to składki za okres 01.01.1999 do 15.09.1999, bo kapitał był liczony do końca 1998 a nasza służba jest liczona od 15.09.1999.
A skladki na subkoncie zostają czy nie?
 
Krótko pisząc : jeżeli ktoś był w wojsku to teraz Państwo nam to rekompensuje. Jeżeli ktoś że wszystkich sił i za pomocą wszystkich znajomych uzyskał kategorię CDD ( Całkiem Do Dupy ) to teraz musi dosłużyć proste jak budowa cepa i sprawiedliwe. Moja opinia nie dotyczy np. studentów a jedynie tych cwaniaków i kombinatorów którzy śmiali się z nas że my idziemy do Wojska a oni jacy to byli cwani.
Prawie wszystko o czy piszesz to prawda oprócz jednego, że "Państwo nam to rekompensuje".
ZSW powinna być traktowana na równi ze służbą kandydacką w rozumieniu przepisów zaopatrzenia emerytalnego. Tymczasem tak nie jest. Pisałem już o tym. Służba wojskowa zasadnicza jest z natury rzeczy bardziej uciążliwa bo realizowana była w trybie skoszarowanym i całodobowym, więc powinna uprawniać do art. 15 a nie być tylko wliczana do stażu jako służba.
To jest chora sytuacja gdy, jak trzeba ustalić termin rozpoczęcia służby to ZSW nie jest dobra, ale jak iść na front i oddać krew za ten kraj to jesteś żołnierzem najlepszym.
Temat był poruszany przez wszystkie środowiska mundurowe na Infosecurity24.
 
W projekcie pisze że dopiero w momencie skorzystania z art. 15aa, czyli zaliczenie lat z cywila, składki OFE zostają przekazane do budżetu, więc powinny pozostać na subkoncie bo dotyczą OFE.
Wszystko fajnie, ale wszystko to będzie ewentualnie kwestią indywidualnego wyboru-wiek, stan zdrowia i związane z nim możliwości podjęcia zatrudnienia. Czym bliżej do wieku powszechnego 60/65 tym bardziej opłacalne pozostanie przy art. 15a i pobieranie emerytur z obu systemów. Im dalej to już się trzeba zastanowić. Uczciwy byłby kompromis na etapie procedowania ustawy o którym już pisał @heisenberg.
 
A czy ktoś pochylił nad innym aspektem proponowanego art. 15aa ? Otóż gdy ktoś odbył zasadniczą służbę wojskową a nie od niej się migał na wszelkie możliwe sposoby ( typu lekarze i Bóg jeden wie co jeszcze ) to pełną emeryturę POLICYJNĄ osiąga w roku 2023 ? Jak trzeba było iść do Wojska to dla wielu był koniec świata. Ja poszedłem odsłużyłem swoje a teraz Państwo mi to rekompensuje. To uczciwy układ. Ci którzy się od Wojska migali muszą tera dosłużyć. To uczciwe i transparentne.
Coś mi tu nie gra - pełną emkę otrzymuje się po 28,8 latach służby 2,6 % x 28,85 = 75,01% czyli licząc od 15.09.1999 r. nawet z dwuletnią służbą wojskową to na dzień dzisiejszy jest to dopiero około 24,5 lat służby więc jeszcze trzeba dosłużyć te 4, 5 lat i można wypiąć się na ten projekt, chyba że masz około 7,7 lat z cywila
(7,7 x 1,3% = 10,01% a 25 x 2,6 = 65% to w przyszłym roku doliczając 7,7 lat z cywila wpadniesz na pełną emkę tracąc zusowską i ofe, każdy musi sam sprawdzić co się będzie bardziej opłacało. Takie założenie tego projektu jest na dzień dzisiejszy.
ps. Jak nie masz wojska to musisz mieć z cywila 4 lata więcej
 
Ostatnia edycja:
Coś mi tu nie gra - pełną emkę otrzymuje się po 28,8 latach służby 2,6 % x 28,85 = 75,01% czyli licząc od 15.09.1999 r. nawet z dwuletnią służbą wojskową to na dzień dzisiejszy jest to dopiero około 24,5 lat służby więc jeszcze trzeba dosłużyć te 4, 5 lat i można wypiąć się na ten projekt, chyba że masz około 7,7 lat z cywila
(7,7 x 1,3% = 10,01% a 25 x 2,6 = 65% to w przyszłym roku doliczając 7,7 lat z cywila wpadniesz na pełną emkę tracąc zusowską i ofe, każdy musi sam sprawdzić co się będzie bardziej opłacało. Takie założenie tego projektu jest na dzień dzisiejszy.
ps. Jak nie masz wojska to musisz mieć z cywila 4 lata więcej
Popełniłeś ten sam błąd co ja niedawno podzieliłeś 75 na 2.6 co nie uwzględnia 40% po 15 latach od których to dopiero się liczy 2.6. Ta metoda zaniża o 1%. Full jest pi 28 latach 5 miesiącach i 14 dniach 😁
 
Czy okresy pracy cywilnej obejmują tylko pracę w administracji celnej przed 1999?
Nie każdą inną też. Póki co pracę w PAC traktują tak samo jak pracę w fabryce śrubek. Nie umniejszając oczywiście tej drugiej. Tymczasem zatrudnienie na umowę o pracę w Straży Marszałkowskiej to okres równorzędny ze służbą. Dyskryminacja w jednej ustawie jednej służby wobec innej służby😡
 
Coś mi tu nie gra - pełną emkę otrzymuje się po 28,8 latach służby 2,6 % x 28,85 = 75,01% czyli licząc od 15.09.1999 r. nawet z dwuletnią służbą wojskową to na dzień dzisiejszy jest to dopiero około 24,5 lat służby więc jeszcze trzeba dosłużyć te 4, 5 lat i można wypiąć się na ten projekt, chyba że masz około 7,7 lat z cywila
(7,7 x 1,3% = 10,01% a 25 x 2,6 = 65% to w przyszłym roku doliczając 7,7 lat z cywila wpadniesz na pełną emkę tracąc zusowską i ofe, każdy musi sam sprawdzić co się będzie bardziej opłacało. Takie założenie tego projektu jest na dzień dzisiejszy.
ps. Jak nie masz wojska to musisz mieć z cywila 4 lata więcej
Wszystko pasuje. Od 1991 do 1999 tzw. Cywil czyli Urząd Celny. Tuż po wojsku.
 
Wszystko pasuje. Od 1991 do 1999 tzw. Cywil czyli Urząd Celny. Tuż po wojsku.

Nie każdą inną też. Póki co pracę w PAC traktują tak samo jak pracę w fabryce śrubek. Nie umniejszając oczywiście tej drugiej. Tymczasem zatrudnienie na umowę o pracę w Straży Marszałkowskiej to okres równorzędny ze służbą. Dyskryminacja w jednej ustawie jednej służby wobec innej służby😡
Dzięki za odpowiedź, czytając projekt też tak to rozumiem.
 
Czy okresy pracy cywilnej obejmują tylko pracę w administracji celnej przed 1999?
Projekt jest napisany dla wszystkich służb, głównie dla MSWiA, stąd czymś dziwacznym byłoby zaliczanie pracy tylko w adm. Celnej. Liczy się każda praca
Bonusem specjalnie dla nas jest likwidacja warunku 5 lat policyjnych.
Generalnie mało osób jest zadowolonych z projektu, zwłaszcza środowisko MSWiA głośno mówi, że projekt nie realizuje zawartych z nimi porozumień.
 
Projekt jest napisany dla wszystkich służb, głównie dla MSWiA, stąd czymś dziwacznym byłoby zaliczanie pracy tylko w adm. Celnej. Liczy się każda praca
Bonusem specjalnie dla nas jest likwidacja warunku 5 lat policyjnych.
Generalnie mało osób jest zadowolonych z projektu, zwłaszcza środowisko MSWiA głośno mówi, że projekt nie realizuje zawartych z nimi porozumień.
 
Doceniam pracę związkową, bo część osób jest pewnie zadowolona,a przynajmniej mamy wybór. Przed 1999 rokiem pracowałam kilka lat na dużym przejściu granicznym w trybie zmianowym , nocne służby, dyspozycyjność etc. Więc jak czytam uzasadnienie projektowanej zmiany do ustawy, że ten rodzaj pracy cywilnej nie może być traktowany na równi ze służbą, to się z tym nie zgadzam. Taka moja uwaga.
 
Doceniam pracę związkową, bo część osób jest pewnie zadowolona,a przynajmniej mamy wybór. Przed 1999 rokiem pracowałam kilka lat na dużym przejściu granicznym w trybie zmianowym , nocne służby, dyspozycyjność etc. Więc jak czytam uzasadnienie projektowanej zmiany do ustawy, że ten rodzaj pracy cywilnej nie może być traktowany na równi ze służbą, to się z tym nie zgadzam. Taka moja uwaga.
Uznano dotychczss za równorzędny ze służbą tylko okres od 15.09.1999 do dnia mianowania na funkcjonariusza SC. Tymczasem przed 15.09.1999 r. większość z nas robiła dokładnie to samo jako tzw. funkcjonariusze celni.
W Straży Pożarnej przed mianowaniem na strażaka PSP też byli strażacy zatrudnieni na umowę o pracę m.in.w zakładowych strażach pożarnych, w Straży Marszałkowskiej identycznie. Obie formacje mają w u.o.z.e okresy zatrudnienia traktowane jako równorzędne ze służbą. Moim zdaniem i raczej nie tylko moim, ustawodawca powinien znieść ową oczywistą dyskryminację celników w obrębie jednej ustawy. Już były petycje, które odrzucono. A może by tak jeszcze raz... 😉
 
Niewiele czasu
 

Attachments

  • Screenshot_20220328-070008_Gallery.jpg
    Screenshot_20220328-070008_Gallery.jpg
    443,2 KB · Wyświetleń: 306
Krótko pisząc : jeżeli ktoś był w wojsku to teraz Państwo nam to rekompensuje. Jeżeli ktoś że wszystkich sił i za pomocą wszystkich znajomych uzyskał kategorię CDD ( Całkiem Do Dupy ) to teraz musi dosłużyć proste jak budowa cepa i sprawiedliwe. Moja opinia nie dotyczy np. studentów a jedynie tych cwaniaków i kombinatorów którzy śmiali się z nas że my idziemy do Wojska a oni jacy to byli cwani.
Jasne, bo absolwenci do 1988r. i tak musieli odbębnić rok w bażantach, a turnusy skrócili dopiero w 1989r.: styczniowy do 8 miesięcy, a wrześniowy chyba do 5.
 
Uznano dotychczss za równorzędny ze służbą tylko okres od 15.09.1999 do dnia mianowania na funkcjonariusza SC. Tymczasem przed 15.09.1999 r. większość z nas robiła dokładnie to samo jako tzw. funkcjonariusze celni.
W Straży Pożarnej przed mianowaniem na strażaka PSP też byli strażacy zatrudnieni na umowę o pracę m.in.w zakładowych strażach pożarnych, w Straży Marszałkowskiej identycznie. Obie formacje mają w u.o.z.e okresy zatrudnienia traktowane jako równorzędne ze służbą. Moim zdaniem i raczej nie tylko moim, ustawodawca powinien znieść ową oczywistą dyskryminację celników w obrębie jednej ustawy. Już były petycje, które odrzucono. A może by tak jeszcze raz... 😉
Pełna zgoda, ale problem tkwi w tym, że Straż Pożarna ma za sobą MSWiA a Straż Marszałkowska miała za sobą obietnicę i działanie Marszałka Sejmu, jak najbardziej uzasadnione, ponieważ jest to formacja elitarna, która wykonuje najbardziej niebezpieczną pracę na świecie. Jeżeli ktoś wątpi to niech sobie odszuka film z wyprowadzenia z sali tańczącego posła Gabriela Janowskiego lub uzmysłowi sobie jakiej heroicznej odwagi wymaga asekurowanie w opuszczeniu sali obrad przez pozbawionego maseczki posła Grzegorza Brauna, który mógł rozsiewać wokół śmiertelnego wirusa!
 
Osobiście myślę, że obniżenia warunku 25 lat służby nie da się przeforsować, więc ZZ powinien walczyć o spełnienie zamiennie drugiego warunku tj. wieku funkcjonariusza. Powinno być zapisane w ustawie ,, 25 lat służby lub osiągnięcie wieku np. 55 lat " i wilk syty i owca cała. Ale są to chyba pobożne życzenia....
 
Back
Do góry