Odszkodowanie dla ucywilnionych - niezgodne z prawem zwolnienie ze służby

Witajcie,

Naczelny Sąd Administracyjny rozstrzygnął, że funkcjonariusze zwolnieni ze służby z dniem 31.05.2017 r. przez złożenie tzw. propozycji pracy, bez uzasadnienia i bez wydania jakiegokolwiek aktu administracyjnego potwierdzającego zwolnienie ze służby mogą dochodzić roszczeń ze stosunku służby, przed Sądem Powszechnym. Przy czym Naczelny Sąd Administracyjny nie określił w jakim terminie funkcjonariusze powinni dochodzić swoich praw przez Sądem Powszechnym - Sąd Najwyższy postanowienie z dnia 4.02.2021 r. (sygn. akt: II PSK 6/21).

Następnie Sądy - w wielu wyrokach oceniły, że Dyrektorzy IAS, w żaden sposób, i na żadnym etapie reformy nie przeprowadzili prawidłowej i rzetelnej oceny, (w oparciu o akta osobowe funkcjonariuszy) kwalifikacji i przebiegu dotychczasowej służby. Świadczą o tym nie tylko zeznania powodów, ale także przesłuchanych na te okoliczności świadków. Stąd też do dnia dzisiejszego nie wiadomo dlaczego jedni funkcjonariusze otrzymali propozycję służby, a pozostali nie otrzymali żadnej propozycji lub też otrzymali jedynie propozycję pracy.

Oczywistym jest, że Państwo może reformować każdą dziedzinę funkcjonowania w tym określone służby. Nie może jednak czynić tego w sposób dowolny, bez zachowania zasad i reguł zawartych w ustawie zasadniczej.

Reasumując, Sąd Najwyższy rozstrzygnął, że istnieje prawna możliwość zasądzenia odszkodowania z tytułu niezgodnego z prawem zwolnienia ze służby, przy zastosowaniu odpowiednio przepisów Kodeksu Pracy.

Pozdrawiamy

Zespół ds. Ucywilnienia
 

Attachments

Ponawiam. Jest znany wyrok?
Czy znany jest wyrok SO o odszkodowanie (Sygn. akt VII P 242/23 wyrok z dnia 27 lutego 2024 r., Sąd Rejonowy w Bydgoszczy).
Rozprawa apelacyjna w sprawie odszkodowania (przegrana w I instancji w SR Bydgoszcz)
odbędzie się w dniu 21 sierpnia 2024r. o godz. 10:00 sala 109
w tut. Sądzie Okręgowym ul. Nowy Rynek 12, 85-131 Bydgoszcz. Pozdrawiam
 
Ja też czekam i jestem za pozytywnym rozstrzygnięciem. Niech moc będzie z nami
👍
Wyrok w sprawie odszkodowania w SO Wrocław z 6 czerwca 2024 r. pozytywny. Sąd Okręgowy oddalił apelację DIAS. Pozew o odszkodowanie został złożony w 2020 r. Sygn. akt Sygn. akt: VIII Pa 14/24
WYROKW IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Dnia 6 czerwca 2024 r.Sąd Okręgowy we Wrocławiu VIII Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych po rozpoznaniu dnia 6 czerwca 2024 r. we Wrocławiu na rozprawie sprawy z powództwa A.B. przeciwko Skarbowi Państwa - Izbie Administracji Skarbowej we Wrocławiu o odszkodowaniena skutek apelacji strony pozwanej od wyroku Sądu Rejonowego dla WrocławiaŚródmieścia we Wrocławiu IV Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych z dnia 30 listopada 2023 r., sygnatura akt IV P 185/21I. oddala apelacje
 
Witajcie,

Naczelny Sąd Administracyjny rozstrzygnął, że funkcjonariusze zwolnieni ze służby z dniem 31.05.2017 r. przez złożenie tzw. propozycji pracy, bez uzasadnienia i bez wydania jakiegokolwiek aktu administracyjnego potwierdzającego zwolnienie ze służby mogą dochodzić roszczeń ze stosunku służby, przed Sądem Powszechnym. Przy czym Naczelny Sąd Administracyjny nie określił w jakim terminie funkcjonariusze powinni dochodzić swoich praw przez Sądem Powszechnym - Sąd Najwyższy postanowienie z dnia 4.02.2021 r. (sygn. akt: II PSK 6/21).

Następnie Sądy - w wielu wyrokach oceniły, że Dyrektorzy IAS, w żaden sposób, i na żadnym etapie reformy nie przeprowadzili prawidłowej i rzetelnej oceny, (w oparciu o akta osobowe funkcjonariuszy) kwalifikacji i przebiegu dotychczasowej służby. Świadczą o tym nie tylko zeznania powodów, ale także przesłuchanych na te okoliczności świadków. Stąd też do dnia dzisiejszego nie wiadomo dlaczego jedni funkcjonariusze otrzymali propozycję służby, a pozostali nie otrzymali żadnej propozycji lub też otrzymali jedynie propozycję pracy.

Oczywistym jest, że Państwo może reformować każdą dziedzinę funkcjonowania w tym określone służby. Nie może jednak czynić tego w sposób dowolny, bez zachowania zasad i reguł zawartych w ustawie zasadniczej.

Reasumując, Sąd Najwyższy rozstrzygnął, że istnieje prawna możliwość zasądzenia odszkodowania z tytułu niezgodnego z prawem zwolnienia ze służby, przy zastosowaniu odpowiednio przepisów Kodeksu Pracy.

Pozdrawiamy

Zespół ds. Ucywilnienia
Właśnie otrzymałam od Dyrektora IAS odmowę wypłaty odprawy z uwagi na upływ terminu przedawnienia roszczenia.
W 2017 r. byłam ucywilniona i tak już zostało. Świadectwo służby zostalo wydane dopiero w 2022r. Trochę informacji o procedurze dochodzenia odpraw mnie ominęło z uwagi na dłuższą nieobecność. Nigdy wczesniej nigdzie nie pisalam żadnych pism w sprawie odszkodowania w zwiazku ze zwolnieniem ze służby. Dopiero w lutym tego roku złożyłam wniosek do Dyrektora IAS o wypłatę odprawy za zwolnienie ze służby. Oczywiście otrzymałam odmowę.
Proszę o podpowiedź, co mogalbym zrobic dalej? Czy faktycznie rozszenie dot.odprawy uległo przedawnieniu i nie ma szans na pozytywne rozpatrzenie przez Sąd? A moze jest jakaś szansa otrzymania ew. odszkodowania? Czy poddać się?
 
Właśnie otrzymałam od Dyrektora IAS odmowę wypłaty odprawy z uwagi na upływ terminu przedawnienia roszczenia.
W 2017 r. byłam ucywilniona i tak już zostało. Świadectwo służby zostalo wydane dopiero w 2022r. Trochę informacji o procedurze dochodzenia odpraw mnie ominęło z uwagi na dłuższą nieobecność. Nigdy wczesniej nigdzie nie pisalam żadnych pism w sprawie odszkodowania w zwiazku ze zwolnieniem ze służby. Dopiero w lutym tego roku złożyłam wniosek do Dyrektora IAS o wypłatę odprawy za zwolnienie ze służby. Oczywiście otrzymałam odmowę.
Proszę o podpowiedź, co mogalbym zrobic dalej? Czy faktycznie rozszenie dot.odprawy uległo przedawnieniu i nie ma szans na pozytywne rozpatrzenie przez Sąd? A moze jest jakaś szansa otrzymania ew. odszkodowania? Czy poddać się?
Dzień dobry, wszystko znajdzie Pani w wątku https://celnicy.pl/threads/komunika...wala-sn-z-6-lutego-2024-r-iii-pzp-2-23.18761/ Pozdrawiam
 
Back
Do góry