Witajcie,
Naczelny Sąd Administracyjny rozstrzygnął, że funkcjonariusze zwolnieni ze służby z dniem 31.05.2017 r. przez złożenie tzw. propozycji pracy, bez uzasadnienia i bez wydania jakiegokolwiek aktu administracyjnego potwierdzającego zwolnienie ze służby mogą dochodzić roszczeń ze stosunku służby, przed Sądem Powszechnym. Przy czym Naczelny Sąd Administracyjny nie określił w jakim terminie funkcjonariusze powinni dochodzić swoich praw przez Sądem Powszechnym - Sąd Najwyższy postanowienie z dnia 4.02.2021 r. (sygn. akt: II PSK 6/21).
Następnie Sądy - w wielu wyrokach oceniły, że Dyrektorzy IAS, w żaden sposób, i na żadnym etapie reformy nie przeprowadzili prawidłowej i rzetelnej oceny, (w oparciu o akta osobowe funkcjonariuszy) kwalifikacji i przebiegu dotychczasowej służby. Świadczą o tym nie tylko zeznania powodów, ale także przesłuchanych na te okoliczności świadków. Stąd też do dnia dzisiejszego nie wiadomo dlaczego jedni funkcjonariusze otrzymali propozycję służby, a pozostali nie otrzymali żadnej propozycji lub też otrzymali jedynie propozycję pracy.
Oczywistym jest, że Państwo może reformować każdą dziedzinę funkcjonowania w tym określone służby. Nie może jednak czynić tego w sposób dowolny, bez zachowania zasad i reguł zawartych w ustawie zasadniczej.
Reasumując, Sąd Najwyższy rozstrzygnął, że istnieje prawna możliwość zasądzenia odszkodowania z tytułu niezgodnego z prawem zwolnienia ze służby, przy zastosowaniu odpowiednio przepisów Kodeksu Pracy.
Pozdrawiamy
Zespół ds. Ucywilnienia
Naczelny Sąd Administracyjny rozstrzygnął, że funkcjonariusze zwolnieni ze służby z dniem 31.05.2017 r. przez złożenie tzw. propozycji pracy, bez uzasadnienia i bez wydania jakiegokolwiek aktu administracyjnego potwierdzającego zwolnienie ze służby mogą dochodzić roszczeń ze stosunku służby, przed Sądem Powszechnym. Przy czym Naczelny Sąd Administracyjny nie określił w jakim terminie funkcjonariusze powinni dochodzić swoich praw przez Sądem Powszechnym - Sąd Najwyższy postanowienie z dnia 4.02.2021 r. (sygn. akt: II PSK 6/21).
Następnie Sądy - w wielu wyrokach oceniły, że Dyrektorzy IAS, w żaden sposób, i na żadnym etapie reformy nie przeprowadzili prawidłowej i rzetelnej oceny, (w oparciu o akta osobowe funkcjonariuszy) kwalifikacji i przebiegu dotychczasowej służby. Świadczą o tym nie tylko zeznania powodów, ale także przesłuchanych na te okoliczności świadków. Stąd też do dnia dzisiejszego nie wiadomo dlaczego jedni funkcjonariusze otrzymali propozycję służby, a pozostali nie otrzymali żadnej propozycji lub też otrzymali jedynie propozycję pracy.
Oczywistym jest, że Państwo może reformować każdą dziedzinę funkcjonowania w tym określone służby. Nie może jednak czynić tego w sposób dowolny, bez zachowania zasad i reguł zawartych w ustawie zasadniczej.
Reasumując, Sąd Najwyższy rozstrzygnął, że istnieje prawna możliwość zasądzenia odszkodowania z tytułu niezgodnego z prawem zwolnienia ze służby, przy zastosowaniu odpowiednio przepisów Kodeksu Pracy.
Pozdrawiamy
Zespół ds. Ucywilnienia
Attachments
-
Sąd Okręgowy w Kielcach V Pa 80_20 wyrok z dnia 28 10 2021.pdf488,8 KB · Wyświetleń: 450
-
Sąd Rejonowy Legnica IV P 105_19.pdf6 MB · Wyświetleń: 351
-
Sąd Rejonowy Wrocław Sródmieście z dnia 18-01-2024 IV P 275_19.docx53,2 KB · Wyświetleń: 293
-
SO Legnica powrót do służby V Pa 9_21 z dnia 28-06-2021.pdf1 MB · Wyświetleń: 241
-
SO w Legnicy V Pa 28_20 z dnia 15-02-2021.pdf3,3 MB · Wyświetleń: 221
-
Wyrok IV P 113_19 ucywilnienie WYGRANA SR w Legnicy.pdf431,8 KB · Wyświetleń: 336
-
Wyrok SN Warszawa II PSKP 9_23.pdf255,9 KB · Wyświetleń: 432
-
Wyrok SO w Łodzi VIII 12_21 z dniz 21-03-2022.pdf1,5 MB · Wyświetleń: 269
-
Wyrok SR Legnica IV P 170_20.docx25,4 KB · Wyświetleń: 267