Notatka z podpisanego Porozumienia oraz treść Porozumienia

Witam ,

W załączeniu przesyłam podpisane w dniu 5.03.2024 roku Porozumienie RAMOWE dot. podziału środków z II transzy Uchwały modernizacyjnej na rok 2024 oraz wykaz % w poszczególnych izbach z osiągniętych minimalnych mnożników przedstawiony przez MF na wniosek ZZ .

Poniżej najważniejsze informacje:

1) dla członków korpusu służby cywilnej, o których mowa w § 1 ust. 1 niniejszego Porozumienia:

a) 30% środków przeznacza się na podwyżki wynagrodzeń dla wszystkich członków korpusu służby cywilnej, . Jeśli z puli, o której mowa w pkt b) nie zostaną żadne środki i nie zasilą puli, o której mowa w pkt a), tym samym kwota podwyżki dla członka korpusu służby cywilnej nie może być niższa niż 139 zł brutto plus dodatek za wieloletnią pracę w służbie cywilnej,

b) 65% środków przeznacza się na podwyżki związane z realizacją docelowej siatki wynagrodzeń członków korpusu służby cywilnej, poprzez proporcjonalne dążenie do osiągnięcia minimalnych mnożników wynagrodzenia zasadniczego, członkowie korpusu służby cywilnej przekraczający minimalne mnożniki wynikające z docelowej siatki wynagrodzeń członków korpusu służby cywilnej
nie uczestniczą w podziale środków z tej części. W przypadku gdy środki, które pozostaną nierozdysponowane zasilają pulę, o której mowa w pkt a), pozostaną środki, wówczas podział tych środków następuje w równej wysokości dla każdego członka korpusu służby cywilnej;

c) 5% pozostaje w dyspozycji kierownika jednostki organizacyjnej z przeznaczeniem na awanse stanowiskowo-płacowe oraz płacowe członków korpusu służby cywilnej, według zasad uzgodnionych z zakładowymi organizacjami związkowymi;

2) dla funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej, o których mowa w § 1 ust. 1 niniejszego Porozumienia:

a) 30%
środków przeznacza się na podwyżki uposażeń dla wszystkich funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej. Jeśli z puli, o której mowa w pkt b) nie zostaną żadne środki i nie zasilą puli, o której mowa w pkt a), tym samym kwota podwyżki dla funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej nie może być niższa niż 119 zł brutto plus dodatek za wieloletnią służbę,

b)65% środków przeznacza się na podwyżki związane z realizacją docelowej siatki uposażeń funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej, poprzez proporcjonalne dążenie do osiągnięcia minimalnych mnożników uposażenia zasadniczego z uwzględnieniem zmiany rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie uposażenia zasadniczego funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej, funkcjonariusze przekraczający minimalne mnożniki wynikające z docelowej siatki uposażeń funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej nie uczestniczą w podziale środków z tej części. W przypadku gdy pozostaną środki, które pozostaną nierozdysponowane zasilają pulę, o której mowa w pkt a), wówczas podział tych środków następuje w równej wysokości dla każdego funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej,

c) 5% pozostaje w dyspozycji kierownika jednostki organizacyjnej z przeznaczeniem na awanse stanowiskowo-płacowe oraz płacowe funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej, według zasad uzgodnionych z zakładowymi organizacjami związkowymi;

Przy ustalaniu kwot, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się średnią wysokość dodatku za wieloletnią pracę/służbę w danej jednostce organizacyjnej KAS w 2024 roku.

W przypadku :

3) pracowników zatrudnionych na stanowiskach niemnożnikowych, o których mowa w § 1 ust. 1 niniejszego Porozumienia:

a) 90% środków przeznacza się na podwyżki wynagrodzeń dla wszystkich pracowników zatrudnionych na stanowiskach niemnożnikowych, z uwzględnieniem dodatku stażowego oraz premii regulaminowej,

b) 10% środków pozostaje w dyspozycji kierownika jednostki organizacyjnej z przeznaczeniem na podwyżki uznaniowe, według zasad uzgodnionych z zakładowymi organizacjami związkowymi.

Niezbędna jest zmiana dwóch rozporządzeń które w chwili obecnie są już w konsultacjach.
1. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 lutego 2010 (Dz. U. z 2023 r. poz. 467, z późn. zm.)
2. rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 kwietnia 2008 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1449)

Po podpisaniu rozporządzeń wyrównanie nastąpi od 1 stycznia nikt nic nie straci !!!!!!.
(...)
Serdecznie pozdrawiam
Za Zarząd
Przewodnicząca
ZOI ZZ CELNICY PL
Jolanta Haron
 

Attachments

  • 1709640049340.jpeg
    1709640049340.jpeg
    286,9 KB · Wyświetleń: 978
  • PODPISANE POROZUMIENIE PODZIAŁU II transzy z Uchwały modernizacyjnej na rok 2024.pdf
    PODPISANE POROZUMIENIE PODZIAŁU II transzy z Uchwały modernizacyjnej na rok 2024.pdf
    372,8 KB · Wyświetleń: 942
Ostatnia edycja:
Ludzie zupełnie tego nie rozumieją, że związki ich wydymaly razem z MFem. Na modenizacji ugrają najwięcej świeżo awansowani .Moze to być starszy ekspert rok temu awansowany ,który dostanie poza awansem jeszcze 30 % plus 65% plus jeszcze kasę która zabiorą np. ml specjaliscie ,który będąc pomijany w awansach ma staz 10 lat bez,awansu i jest blisko min mnożnika. I tak dalej. Modernizacja zamiast wyrównać te zaległości w awansach tworzy kolejne kominy .
Kogo związek wydymał razem z emefem? Bo jednak część ludzi jest zadowolonych z tego podziału i to oni byliby "wydymani", gdyby podział był inny. Ja jestem usatysfakcjonowany z tego rozwiązania, ale tak samo byłbym cieszyłbym się gdyby było po równo, bo:
  • zarabiając 4 000 zł i dostając 400 zł podwyżki moja pensja wzrasta o 10 %.
  • ale ten co zarabia 8 000 zł (a niektórzy starzy, którym nic się nie chce robić, ale na emeryturę nie odejdą, "bo mało!"wyciągają tyle bez dziadkowych, balonikowych i innych dodatków), dostając 400 zł zarobią de facto tylko 5 % więcej.
Tutaj też byłoby gadane że po równo to niesprawiedliwe. Najlepiej wziąć tylko dla siebie i nie dać nikomu bo "moja racja jest najmojsza". Nie da się wam dogodzić.
 
Kogo związek wydymał razem z emefem? Bo jednak część ludzi jest zadowolonych z tego podziału i to oni byliby "wydymani", gdyby podział był inny. Ja jestem usatysfakcjonowany z tego rozwiązania, ale tak samo byłbym cieszyłbym się gdyby było po równo, bo:
  • zarabiając 4 000 zł i dostając 400 zł podwyżki moja pensja wzrasta o 10 %.
  • ale ten co zarabia 8 000 zł (a niektórzy starzy, którym nic się nie chce robić, ale na emeryturę nie odejdą, "bo mało!"wyciągają tyle bez dziadkowych, balonikowych i innych dodatków), dostając 400 zł zarobią de facto tylko 5 % więcej.
Tutaj też byłoby gadane że po równo to niesprawiedliwe. Najlepiej wziąć tylko dla siebie i nie dać nikomu bo "moja racja jest najmojsza". Nie da się wam dogodzić.
Jeśli brakuje ci sporo do minimum na stanowisku to teraz skorzystasz ale kosztem tych ,którzy byli wiele lat pomijani w awansach z wysokim stażem pracy . Może być tak ,że w tym roku skorzystasz a za rok znajdziesz sie w takiej samej sytuacji jak my tzn.bedziesz miał już min mnożnik ale nie awansujesz na stanowisku to wtedy twoje 65 % zabiorą dla świeżo awansowanych np starszych ekspertów itp.
 
Jeśli brakuje ci sporo do minimum na stanowisku to teraz skorzystasz ale kosztem tych ,którzy byli wiele lat pomijani w awansach z wysokim stażem pracy . Może być tak ,że w tym roku skorzystasz a za rok znajdziesz sie w takiej samej sytuacji jak my tzn.bedziesz miał już min mnożnik ale nie awansujesz na stanowisku to wtedy twoje 65 % zabiorą dla świeżo awansowanych np starszych ekspertów itp.
Jeśli za rok będę w takiej samej sytuacji jak wy to trudno. Nie liczę na podwyżkę co roku rzędu 500 zł. Za rok dostanę wysługę i może awans w stopniu.
A jeśli ktoś ma już to minimum (albo i więcej) na stanowisku (mówię to o stanowiskach wyższych niż moje), to znaczy, że zarabia sporo i wiem że chciałby więcej, ale ja tez chcę więcej zarabiać, a przynajmniej tyle samo co inni na tym samym stanowisku i za tę samą robotę.
 
Jestem ciekawy ilu z tych „pomijanych przy awansach” faktycznie na taki awans zasługuje. Nie każdy powinien być młodszym ekspertem tylko dlatego, że pracuje 15-20 lat. Obserwuje takich doświadczonych pracowników i czasami w ogóle się nie dziwię, że są wiecznie specjalistami.

Zmieniła się władza, są nowi dyrektorzy i naczelnicy, może Ci co zasługuję w końcu awans dostaną, tego wszystkim życzę. I życzę też, żeby nowa władza dobrała się do tych, którzy totalnie nic nie robią, a tylko narzekają, że im mało. Oby chociaż w jakiejś części udało się z tą patologia walczyć.
 
Jestem ciekawy ilu z tych „pomijanych przy awansach” faktycznie na taki awans zasługuje. Nie każdy powinien być młodszym ekspertem tylko dlatego, że pracuje 15-20 lat. Obserwuje takich doświadczonych pracowników i czasami w ogóle się nie dziwię, że są wiecznie specjalistami.

Zmieniła się władza, są nowi dyrektorzy i naczelnicy, może Ci co zasługuję w końcu awans dostaną, tego wszystkim życzę. I życzę też, żeby nowa władza dobrała się do tych, którzy totalnie nic nie robią, a tylko narzekają, że im mało. Oby chociaż w jakiejś części udało się z tą patologia walczyć.
Niestety o awansach w naszej służbie decydują najczęściej nie umiejętności ,wiedza ,pracowitość czy doświadczenie ale albo zwykle szczęście jak przy wartościowaniu albo układy. Modernizacja powinna z założenia likwidować kominy w naszej służbie niestety poprzez podział 65% na min mnożniki zamiast na zalegle awanse daje dodatkowy bonus świeżo awansowanym ekpertom itp kosztem innych funkow.
 
Jeśli za rok będę w takiej samej sytuacji jak wy to trudno. Nie liczę na podwyżkę co roku rzędu 500 zł. Za rok dostanę wysługę i może awans w stopniu.
A jeśli ktoś ma już to minimum (albo i więcej) na stanowisku (mówię to o stanowiskach wyższych niż moje), to znaczy, że zarabia sporo i wiem że chciałby więcej, ale ja tez chcę więcej zarabiać, a przynajmniej tyle samo co inni na tym samym stanowisku i za tę samą robotę.
Cóż, samo życie. Pewnie jednak znajdą się tacy "niedowartościowani" z awansami i podwyżkami rok w rok.
 
Cóż, samo życie. Pewnie jednak znajdą się tacy "niedowartościowani" z awansami i podwyżkami rok w rok.
Są , byli i zawsze będą .To niestety stały element ogólnej degrengolady tego środowiska lub raczej - jak przeczytalem- szamba etyczno- moralnego. Kiedyś myślałem , że tutaj z biegiem lat nastąpią jakieś pozytywne trendy - w miarę- odchodzenia tych ,dzięki którym taki stan zaistniał ale niestety złymi genami ( cechami) szybko zainfekowali młodszych i neo- nepotów a ci nie zważając na jakiekolwiej zasady kultywują dalej patologię.
I to nie zmieniająca się w szybkim tempie rzeczywistość ale niezmienność złych cech determinuje w nich chamstwo, nepotyzm, lenistwo ,roczszeniowość i głupotę.
Oszczędzę negatywnych przykładów ale te wszystkie komisję, wymogi, o kant ...rozbić skoro zasadniczym kryterium są znajomości i układy.
Rodzynki odstające od starych wzorców nie mają szans na uczciwe i sprawiedliwe traktowanie.
Mi jest ich żal.
 
Ostatnia edycja:
Są , byli i zawsze będą .To niestety stały element ogólnej degrengolady tego środowiska lub raczej - jak przeczytalem- szamba etyczno- moralnego. Kiedyś myślałem , że tutaj z biegiem lat nastąpią jakieś pozytywne trendy - w miarę- odchodzenia tych ,dzięki którym taki stan zaistniał ale niestety złymi genami ( cechami) szybko zainfekowali młodszych i neo- nepotów a ci nie zważając na jakiekolwiej zasady kultywują dalej patologię.
I to nie zmieniająca się w szybkim tempie rzeczywistość ale niezmienność złych cech determinuje w nich chamstwo, nepotyzm, lenistwo ,roczszeniowość i głupotę.
Oszczędzę negatywnych przykładów ale te wszystkie komisję, wymogi, o kant ...rozbić skoro zasadniczym kryterium są znajomości i układy.
Rodzynki odstające od starych wzorców nie mają szans na uczciwe i sprawiedliwe traktowanie.
Mi jest ich żal.
Fakt. Przy awansach dominuje niestety zasada postępowania - nie ważne jaki jesteś cenny dla organizacji tylko jaki korzyści odnosi przełożony 🥃 . Miłego oczekiwania wiosny :coffee:
 
Back
Do góry