Publikujemy projekt ustawy o KAS na obecnym etapie procedowania w MF. To nie jest jeszcze projekt przesłany do konsultacji społecznych.
Proponowane zmiany w zakresie ustawy o KAS dotyczą, w szczególności:
(...)
d) przyznania odrębnego dodatku dochodzeniowo-śledczego dla funkcjonariuszy wykonujących czynności dochodzeniowo-śledcze z uwagi na wątpliwości korzystania przez funkcjonariuszy dochodzeniowo-śledczych z dodatku kontrolerskiego,
e) przyznanie dodatku motywacyjnego za wykonywanie okresowo zwiększonych obowiązków służbowych lub dodatkowo powierzonych zadań;
f) przyznanie wynagrodzenia prowizyjnego za wykonywanie czynności egzekucyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
g) umożliwienie osobie zatrudnionej w jednostce organizacyjnej KAS uzyskania zwrotu kosztów poniesionych na ochronę prawną, jeżeli wszczęte przeciwko niej postępowanie karne o przestępstwo popełnione w związku z wykonywaniem czynności służbowych,
h) przyznanie funkcjonariuszowi bezpłatnej ochrony prawnej w postępowaniu karnym, w którym uczestniczy w charakterze pokrzywdzonego lub oskarżyciela posiłkowego, jeśli być pokrzywdzony w związku z wykonywaniem czynności służbowych,
i) poszerzenie katalogu przypadków, w których stosunek służbowy funkcjonariusza wygasa, o nieusprawiedliwioną nieobecnością funkcjonariusza trwającą dłużej niż 10 służb (porzucenie służby),
j) likwidacja dyskryminacji delegowanych przez Szefa KAS funkcjonariuszy SCS do pełnienia funkcji przedstawiciela Szefa KAS w polskiej placówce dyplomatycznej, poprzez uwzględnienie okresu pobytu funkcjonariusza delegowanego do okresu niezbędnego do wyliczenia wskaźnika wysokości emerytury mundurowej,
k) zaliczanie do okresu służby czasu, w którym funkcjonariusz SCS powołany był na wyższe stanowisko w służbie cywilnej w jednostkach organizacyjnych KAS,
l) uregulowanie kwestii wypadków w drodze do miejsca pełnienia służby lub w drodze powrotnej ze służby,
m) uregulowanie kwestii dotyczących możliwości noszenia umundurowania przez funkcjonariuszy w stanie spoczynku/wygaszonych po uzyskaniu zezwolenia w trybie i na zasadach określonych przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych,
n) wyrównanie uprawnień emerytalnych dla członków korpusu służby cywilnej, którzy stali się funkcjonariuszami po przyjęciu propozycji służby, otrzymanej na mocy ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1948, z późn. zm.) oraz tych członków korpusu służby cywilnej, którzy propozycję pełnienia służby otrzymali w późniejszym terminie, a wykonywali wcześniej zadania, o których mowa w art. 11g, art. 36 i art. 38 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 720, z późn. zm.).
Proponowane zmiany w zakresie ustawy o KAS dotyczą, w szczególności:
(...)
d) przyznania odrębnego dodatku dochodzeniowo-śledczego dla funkcjonariuszy wykonujących czynności dochodzeniowo-śledcze z uwagi na wątpliwości korzystania przez funkcjonariuszy dochodzeniowo-śledczych z dodatku kontrolerskiego,
e) przyznanie dodatku motywacyjnego za wykonywanie okresowo zwiększonych obowiązków służbowych lub dodatkowo powierzonych zadań;
f) przyznanie wynagrodzenia prowizyjnego za wykonywanie czynności egzekucyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
g) umożliwienie osobie zatrudnionej w jednostce organizacyjnej KAS uzyskania zwrotu kosztów poniesionych na ochronę prawną, jeżeli wszczęte przeciwko niej postępowanie karne o przestępstwo popełnione w związku z wykonywaniem czynności służbowych,
h) przyznanie funkcjonariuszowi bezpłatnej ochrony prawnej w postępowaniu karnym, w którym uczestniczy w charakterze pokrzywdzonego lub oskarżyciela posiłkowego, jeśli być pokrzywdzony w związku z wykonywaniem czynności służbowych,
i) poszerzenie katalogu przypadków, w których stosunek służbowy funkcjonariusza wygasa, o nieusprawiedliwioną nieobecnością funkcjonariusza trwającą dłużej niż 10 służb (porzucenie służby),
j) likwidacja dyskryminacji delegowanych przez Szefa KAS funkcjonariuszy SCS do pełnienia funkcji przedstawiciela Szefa KAS w polskiej placówce dyplomatycznej, poprzez uwzględnienie okresu pobytu funkcjonariusza delegowanego do okresu niezbędnego do wyliczenia wskaźnika wysokości emerytury mundurowej,
k) zaliczanie do okresu służby czasu, w którym funkcjonariusz SCS powołany był na wyższe stanowisko w służbie cywilnej w jednostkach organizacyjnych KAS,
l) uregulowanie kwestii wypadków w drodze do miejsca pełnienia służby lub w drodze powrotnej ze służby,
m) uregulowanie kwestii dotyczących możliwości noszenia umundurowania przez funkcjonariuszy w stanie spoczynku/wygaszonych po uzyskaniu zezwolenia w trybie i na zasadach określonych przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych,
n) wyrównanie uprawnień emerytalnych dla członków korpusu służby cywilnej, którzy stali się funkcjonariuszami po przyjęciu propozycji służby, otrzymanej na mocy ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1948, z późn. zm.) oraz tych członków korpusu służby cywilnej, którzy propozycję pełnienia służby otrzymali w późniejszym terminie, a wykonywali wcześniej zadania, o których mowa w art. 11g, art. 36 i art. 38 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 720, z późn. zm.).
Attachments
-
OSR KAS uzgodnienia wewn udostępnienie informacji publicznej 187.2021.doc290 KB · Wyświetleń: 664
-
projekt zmiany ustawy o KAS uzgodnienia wewn. udostępnienie informacji p....docx124,6 KB · Wyświetleń: 933
-
uzasadnienie zmiany ustawy o KAS uzgodnienia wewn. udostępnienie informa....docx162,9 KB · Wyświetleń: 766
-
MFFIPR do S. Siwy odpowiedź 187.2021 (1).pdf224,6 KB · Wyświetleń: 772