Należy odnieść się w tym wątku również do konkluzji , że prymitywna reforma SC , pod przewodnictwem „prezesa” , doprowadziła przez skarbowe władze do celowej deprecjacji SC , a obecnie SCS. Skarbowcy nie znając specyfiki służby i lekceważąc zadania „celne” zignorowali i dalej ignorują potencjał SC jaki został wypracowany do czasu połączenia trzech jednostek. Proces ten widoczny jest szczególnie w obecnym czasie , gdy wyszkoleni i merytoryczni funkcjonariusze odchodzą bez żadnej refleksji ze strony władz poszczególnych Izb. W tym zakresie postawiono na całkowitą wymianę pokoleniową bez względu na konsekwencje. W obecnym układzie SCS nie poczyniła żadnego rozwoju , jak to funkcjonowało w SC przed pseudo reformą , a wręcz przeciwnie , występuje błyskawiczne zacofanie SCS na skutek lubującej się w biurokracji władzy skarbowej oraz ewidentnie negatywnych ruchach. Spostrzeżenia prowadzą do wniosku , że nie będzie żadnych dodatków motywacyjnych , które mogłyby zatrzymać wartościowych dla służby funkcjonariuszy , należy o tym zapomnieć. Młodzi f.scs, może nie posiadają jeszcze dostatecznej wiedzy, ale dla władzy są wygodniejsi , tańsi i mniej konfliktowi z oczywistych względów. Wniosek nasuwa się sam, nieważna jest wiedza merytoryczna, braki w wyszkoleniu f.scs , niewielkie doświadczenie, gdyż niepowodzenia i porażki pokryje się z kieszeni podatnika. Obecnie dyrektorom izb nie zależy na sprawnej i doświadczonej SCS, raczej liczą koszty. Warto więc skorzystać z jakiegoś rozwiązania, które wstrząśnie niektórymi.