Projekt ustawy o zmianie ustawy o KAS - urzędnik KAS

PRACOWNICY KAS

Koleżanki i Koledzy!

Związek zawodowy CELNICY PL podjął inicjatywę ustawodawczą w celu poprawy warunków pracy pracowników KAS. Nie ma na co czekać, nikt za nas tego nie załatwi.

Z powodzeniem wprowadziliśmy w 2017 r. w ten sam sposób funkcjonariuszy do ustawy o emeryturach mundurowych, teraz wspólnie, z Waszą pomocą, wprowadzimy URZĘDNIKA KAS (obecny członek korpusu Służby Cywilnej) do ustawy o KAS.

Wielka organizacja, szanowany pracownik, wysoki status materialny i prawny!!!

Analizując szczegółowo wszystkie ograniczenia uniemożliwiające od lat wprowadzenie dla pracowników KAS dodatkowych, dedykowanych tylko dla KAS uprawnień, opracowaliśmy z kancelariami prawnymi i naszymi doradcami najskuteczniejszą drogę prawną, która znosi te wszystkie ograniczenia i umożliwia wreszcie znaczące podniesienie statusu prawnego, socjalnego i materialnego pracowników KAS.

Z tą myślą, specjalnie dla pracowników KAS, przygotowaliśmy projekt ustawy o zmianie ustawy o KAS, który podnosi rangę Naszego zatrudnienia w KAS, poprzez przejście na wniosek w status mianowanego urzędnika KAS, z licznymi uprawnieniami np. takimi jak:

Wzrost wynagrodzenia

1) najniższe uposażenie urzędnika KAS nie może być niższe niż 2,5 krotność minimalnego wynagrodzenia

2) urzędnikowi KAS przysługuje dodatek za wysługę lat: 2% wysokości uposażenia po 2 latach pracy, a który następnie będzie wzrastał o 1% uposażenia za każdy następny pełny rok pracy, aż do wysokości 30% uposażenia po upływie okresu 30 lat zatrudnienia. Równolegle nastąpi także zmiana w tym zakresie w ustawie o Służbie Celno – Skarbowej, którą przedstawimy niebawem dla funkcjonariuszy, a także pracownikowi KAS będą przysługiwały świadczenia motywacyjne 1500 zł po 25 latach i 2500zł po 28,5 latach pracy z równoległą zmianą w ustawie o Służbie Celno-Skarbowej ustawy o zmianie ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z wprowadzeniem świadczenia za długoletnią służbę i zaliczenie także lat pracy przy świadczeniach motywacyjnych dotyczących funkcjonariuszy SCS

3) awans urzędnika KAS na wyższe stanowisko służbowe nie może nastąpić później niż po przepracowaniu w KAS 3 lat

4) urzędnikowi KAS przysługują płatne nadgodziny oraz dzień wolny w zamian za pracę w sobotę czy święto, niezależnie od liczby godzin pracy w sobotę, niedzielę czy święto

5) urzędnik KAS otrzymuje nagrody za wykonywanie zadań służbowych w zastępstwie innych urzędników KAS

6) urzędnikowi KAS przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za wykonywanie zadań zleconych wykraczających poza ustalony zakres obowiązków służbowych

7) urzędnikowi KAS przysługują dodatki m. in.: orzecznicze oraz dochodzeniowo – śledcze(analogicznie w ustawie o SCS)

Dodatkowe nagrody wynikowe

8) urzędnikowi KAS przysługują pozafinansowe nagrody wynikowe, m.in. : 10 dniowy urlop, mianowanie na wyższe stanowisko, nagrody pieniężne lub rzeczowe

Dodatkowe urlopy

9) urzędnikowi KAS przysługuje dodatkowy urlop wypoczynkowy w każdym roku kalendarzowym (w wymiarze 5 dni, po co najmniej 15 latach; który następnie rośnie co rok o 1 dzień, aż do 12 dni łącznie)

10) urzędnikowi KAS przysługuje płatny 30 dniowy urlop zdrowotny (po upływie 15 lat pracy, raz na 3 lata płatny urlop zdrowotny z zachowaniem prawa do wynagrodzenia na podstawie skierowania na leczenie uzdrowiskowe albo rehabilitację uzdrowiskową na okres ustalony w tym skierowaniu)

Pozostałe uprawnienia

11) urzędnik KAS sprawujący kontrolę celną lub podatkową ma prawo do wcześniejszej emerytury – praca w szczególnym charakterze, przy czym zalicza się lata pracy w US i UKS i administracji celnej

12) urzędnikowi KAS i członkom jego najbliższej rodziny przysługuje raz w roku bezpłatny przejazd środkami komunikacji publicznego transportu zbiorowego do jednej z obranych przez niego miejscowości w kraju i z powrotem lub zryczałtowany równoważnik pieniężny za niewykorzystany przejazd

13) urzędnikowi KAS przysługuje zwrot kosztów poniesionych na ochronę prawną

14) ustanawia się wykaz chorób zawodowych i stopnie inwalidztwa w związku z pracą urzędnika KAS.

Wprowadzenie statusu URZĘDNIKA KAS zależy głównie od Nas samych, wszystko w naszych rękach. To Ty i ja, możemy zmienić los pracownika KAS, nie czekając aż ktoś zrobi to za Nas.

Każdy pracownik proszony jest o zebranie minimum 10 podpisów. To załatwia sprawę.
Pół miliona podpisów wniesionych do Sejmu zrobi wrażenie na każdym, a wierzymy, że może to być milion i więcej. Musimy tylko zrozumieć ideę i siłę projektu obywatelskiego.

Powstał w tej sprawie Komitet Inicjatywy Ustawodawczej, który rozpoczął zbieranie podpisów pod projektem. Nasz Związek tą ścieżką wprowadził już emerytury dla funkcjonariuszy Służby Celnej i Służby Celno-Skarbowej. Dopiero ten środek okazał się skuteczny po ponad ćwierć wieku bezskutecznych walk naszych poprzedników.

Znamy więc obywatelską ścieżkę legislacyjną i gwarantujemy sukces, jeśli uda się wprowadzić projekt do Sejmu, co zależy tylko i wyłącznie od Nas samych.

Jednocześnie informujemy, że równolegle wdrożymy drugi projekt obywatelski dot. wprowadzenia ustawy o Służbie Celno – Skarbowej. W tej sprawie zwracamy się do pracowników KAS o wsparcie.

Aby osiągnąć cel i wprowadzić status urzędnika KAS, każdy pracownik US, IAS i UCS i funkcjonariusz UCS (prosimy Was o pomoc):- podpisuje i zbiera jak najwięcej podpisów wśród swoich bliskich, znajomych, obywateli RP pod projektem ustawy o zmianie ustawy o KAS, co najmniej 10, ale najlepiej dużo więcej – wykaz do zbierania podpisów w załączeniu.

Prosimy o zapoznanie się z załączonym projektem i konstruktywne uwagi do projektu oraz przesyłanie podpisów na adres Komitetu (48-300 Nysa ul. Otmuchowska 50) lub dostarczanie do osób funkcyjnych z ZZ Celnicy PL w Waszych Izbach
– wykaz kontaktów: https://celnicy.pl/threads/dane-kontaktowe-prezydium-zarzadu-glownego-oraz-zarzadow-izbowych.14589/


Z Poważaniem:

Przewodniczący ZZ Celnicy PL
Pełnomocnik Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej
Sławomir Siwy
 

Attachments

To po co ta cała sprawa z urzędnikiem KAS. Czy w sumie nie przyniesie ona nam jako funkcjonariuszom kłopotów wizerunkowych. Nazywają nas funkcjonariuszami KAS (nawet na oficjalnych stronach KAS) więc jak to złapią media to na dobre nam to nie wyjdzie
 
Myślę że nie ma się o co spierać, a raczej traktować w charakterze żartu.
Zobacz jeżeli chodzi o zarobki: 8750 minimum postawy, plus ewentualne stażowe, te dodatki po 15, 25 i 28 latach - jeżeli to wszystko połączyć to średnia pensja pracowników kas wynosiła by grubo ponad dziesięć tysięcy. Kto normalny się na to zgodzi, nawet w naszym kraju to jest nierealne 😂 tym bardziej jakie są wymagania, no żadne, bo każdy cywil w kas jeżeli wystąpi to dyrektor musi mu nadać ten status 😂 kwestia tych dodatków po 15, 25 i 28 latach przecież one są ściśle powiązane z system emerytalnym służb mundurowych, a wprowadzone zostały nie z miłości do funkow tylko wymusiła je sytuacja kadrowa w służbach, wystarczy poczytać uzasadnienia do aktów prawnych wprowadzających ww. dodatki. Jaki jest sens przyznawania tych dodatków tym domniemanym urzędnikom kas, odpowiedź brzmi po raz kolejny żaden 😂 I ostatnia kwestia w Polsce KSC to armia ludzi, pracujących w różnych urzędach, jaka będzie reakcja jak niewielka część zmieni status na dużo bardziej uprzywilejowany od reszty, efektów chyba nie trudo się domyślać 😅
dodatki emerytalne 1500 i 2500 są dla doświadczonych funkcjonariuszy aby nie odchodzili na emeryturę, po cholerę dla cywili jak oni muszą zasuwać do 60 i 65 lat ?! czy kogoś tutaj kompletnie porąbało ? może jeszcze szkolenie na broń i śpb im zróbmy !!!! za chwilę konserwatorowi spoza KSC dajmy stażowe po 25 latach, a kierowcom uprawnienia na uprzywilejowane. Napiszę jedno: IDIOTYZM i ośmieszanie służby mundurowej !
 
dodatki emerytalne 1500 i 2500 są dla doświadczonych funkcjonariuszy aby nie odchodzili na emeryturę, po cholerę dla cywili jak oni muszą zasuwać do 60 i 65 lat ?! czy kogoś tutaj kompletnie porąbało ? może jeszcze szkolenie na broń i śpb im zróbmy !!!! za chwilę konserwatorowi spoza KSC dajmy stażowe po 25 latach, a kierowcom uprawnienia na uprzywilejowane. Napiszę jedno: IDIOTYZM i ośmieszanie służby mundurowej !
Byłaś ucywilniona i wykonujesz te same zadania, co wcześniej w mundurze?
 
Byłaś ucywilniona i wykonujesz te same zadania, co wcześniej w mundurze?
to nie ma nic do rzeczy !!! taaa .. 50 tys.urzędników dostaną uprawnienia służby mundurowej ! na głowę poupadali niektórzy - jak tak ma być, to ja żądam uprawnień emerytalnych jak kasta sędziowska i takich samych uposażeń, a co ? nie można ?!!!! i jakiejś posadki w radzie nadzorczej w państwowej spółce !
 
No ja rozumiem, że się tutaj kłócą i spierają funkcjonariusze i cywile, a że sami sobie skaczecie do oczu to już jaja - tak nas właśnie władza pięknie rozegrała. Dziel i rządź!
 
Mam pytanie: projekt pomija pracowników KAS w KIS, KSS i MF (tak, w MF też jest KAS, są pracownicy i f-SCS). To celowe, czy to przeoczenie? Trudno sobie wyobrazić taki projekt w praktyce, jeśli działałby wyłącznie IASach i byłby niespójny choćby z art. 36 ust. 1 uKAS.
Czy brak odpowiedzi Pana Przewodniczącego trzeba jakoś szczególnie odczytywać? :)
 
W art.150zzi w ust. 1 i 2 projektu ustawy, oprócz "kontroli podatkowej" i "kontroli celnej", powinna być dodana "kontrola skarbowa". W urzędach kontroli skarbowej nie realizowano ani kontroli podatkowej ani kontroli celnej, tylko kontrolę skarbową.
 
Ogólnie idea dobra, ale ten projekt idzie za daleko. Zrównanie przywilejów funkcjonariuszy i pracowników jest ryzykowne z różnych względów. A 2 elementy projektu budzą szczególne "zdziwienie" funkcjonariuszy:
1. najniższe uposażenie urzędnika KAS nie może być niższe niż 2,5 krotność minimalnego wynagrodzenia
2. pracownikowi KAS będą przysługiwały świadczenia motywacyjne 1500 zł po 25 latach i 2500zł po 28,5 latach pracy. - (to już w ogóle jakiś kosmos).

2,5 x 3500 = 8750 zł najniższego wynagrodzenia pracownika KAS. Jak to się ma do uposażeń funkcjonariuszy ?
A dlaczego pracownik KAS ma mieć 12 dni dodatkowego urlopu, a funkcjonariusz 10 ?

Projekt jest zdecydowanie przesadzony i już mamy fajne spięcia w urzędzie pomiędzy cywilami (szczególnie tymi co już biorą emerytury mundurowe) a funkcjonariuszami, którzy odmawiają podpisania się pod takim projektem.
To już było. Pamiętacie projekty ustawy o KAS? tam zdaje się najniższe wynagrodzenie, to miała być 3-krotność minimalnego ... i co? poszło wszystko do kosza. Projekt w tej postaci jest chyba po to, żeby zapewnić mu duże poparcie, a potem ...następuje wycinka, i tyle.
 
To już było. Pamiętacie projekty ustawy o KAS? tam zdaje się najniższe wynagrodzenie, to miała być 3-krotność minimalnego ... i co? poszło wszystko do kosza. Projekt w tej postaci jest chyba po to, żeby zapewnić mu duże poparcie, a potem ...następuje wycinka, i tyle.
Jak nie pomagasz to nie siej zamętu i nie przeszkadzaj!
 
To już było. Pamiętacie projekty ustawy o KAS? tam zdaje się najniższe wynagrodzenie, to miała być 3-krotność minimalnego ... i co? poszło wszystko do kosza. Projekt w tej postaci jest chyba po to, żeby zapewnić mu duże poparcie, a potem ...następuje wycinka, i tyle.
Nie pamiętasz jak było, to nie pisz. Minister Finansów zatwierdził trzykrotność minimalnego wynagrodzenia i tak projekt miał trafić do Sejmu. Sejm uległ jednak samorozwiązaniu.
 
3 x minimalna płaca to było już w projekcie ustawy i było zaakceptowane oficjalnie przez Ministra Finansów i to jest argument i nie nalezy samemu sobie wyszukiwać ograniczeń. To są zarobki na normalnym poziomie w administracji skarbowej w wielu krajach o ugruntowanej demokracji.
Po drugie, kwestia wynagrodzenia i uprawnień zawartych w projekcie wynika z uzgodnień z prawnikami i doradcami, którzy mają doświadczenie większe niż ja czy ktokolwiek z nas i wiedzą w jakiej wersji należy wnosić projekty do Sejmu.
Projekt ustawy wnosi się w wersji maksymalistycznej. Jest wówczas z czego schodzić.
Jeżeli wniesie się projekt w wersji minimalistycznej, to też trzeba będzie z czegoś zejść, a nie bardzo będzie z czego.
Ps. Bardziej mam na myśli kwestię uprawnień, jako pole do negocjacji, gdyż wcale z 2,5 krotności minimalnego wynagrodzenia, jako najniższa płaca w KAS nie należy schodzić. Pamiętajmy, że do wyliczeń uwzględniona jest modernizacja.
Nie można ograniczać się samemu na samym starcie.
Niebawem poinformujemy o dalszej ścieżce legislacyjnej projektu.
 
Back
Do góry