INFORMACJA ZZ CELNICY PL po spotkaniu z Szefem KAS, które odbyło się w sprawie POLSKIEGO ŁADU i sytuacji w KAS w dniu 12.01. w godz. 14:00-16:00
Jesteśmy po spotkaniu z SKAS 12.01 w godz. od 14:00 do 16:00, które dotyczyło tylko POLSKIEGO ŁADU.
Informowaliśmy, że nie godzimy się na naprawianie błędów MF kosztem pracowników, na ratowanie wizerunku MF kosztem US.
Zawnioskowaliśmy o wsparcie w postaci dodatkowej drugiej linii merytorycznej, zarówno w IAS, jak i trzeciej w MF, gdzie także powinny być dyżury do 19:00 w Dep. Podatku Dochodowego.
Informowaliśmy, ze wydawanych jest gro wytycznych i deklaracji MF kierowanych do opinii publicznej, które mają się nijak do obowiązującego stanu prawnego, że to naraża na szwank totalnie wizerunek KAS, bo ceduje się odpowiedzialność na pracowników.
Podnosiliśmy, że na koniec roku dopiero może też się okazać, że wiele informacji z MF, które oczekuje się aby pracownicy przekazywali, mogą okazać się nieprawdziwe i wtedy dopiero będzie lawina pretensji do KAS, co oczywiście może zupełnie pogrążyć wizerunek administracji.
Podane było wiele przykładów, które nie są wciąż wyjaśnione, jak np wysokość podawanej publicznie kwoty 12800zł, czy uposażenia funkcjonariuszy, emerytów. Wszystkie problemy na razie wydają się tylko być przesuwane w czasie.
Tutaj SKAS deklaruje, że zadziała z tą linią wsparcia. Natomiast co do merytoryki, to tym się nie zajmuje i przekaże uwagi w MF.
Mówiliśmy, że to powinno tak działać, że jak pracownik nie jest pewny jak należy prawidłowo poinformować podatnika albo widzi, że wykładnia MF jest sprzeczna z prawem, powinien poprosić o możliwość kontaktu z infolinią wsparcia i oddzwonić albo podać numer i oddzwoni ktoś z góry do podatnika.
W moim odczuciu nie ma niestety konkretów ad dodatkowych środków.
Na początku spotkania SKAS mówiła, że zabiega o dodatkowe środki jednorazowe dla dyżurujących i jest duża szansa, by je otrzymać. Naciskaliśmy, że to mało taka deklaracja i pod koniec spotkania SKAS powiedziała, że dostała maila, nijako w międzyczasie
, że takie środki zostaną przyznane.
Środki powinny być też szerzej, gdyż pracownicy "wyrwani" do dyżurów, muszą ich zadania w komórce często przejmować inni, a wiadomo, że etatów brakuje. Po prostu powinny być dodatkowe jednorazowe środki głównie dla dyżurujących, ale także dla ogółu KAS.
Zawnioskowaliśmy, by brać pod uwagę sytuację rodzinną co do planowania dyżurów, wsłuchiwać się w głos pracowników, a nie tylko polecać. Tutaj różne sytuacje mogą występować, małe dzieci, opieka nad chorymi członkami rodziny oraz ci,którzy po 19 nie mają jak wrócić do domu. Różne są sytuacje i trzeba brać to pod uwagę.
Oczywiście jakość webinariów tak jak sygnalizujecie także została zgłoszona jako pozostawiająca wiele do życzenia.
Jednorazowe środki to za mało i zawnioskowaliśmy także o odmrożenie środków na podwyżki, tych co zostały zajęte z Uchwały modernizacyjnej. Tutaj nie ma już zupełnie nic po spotkaniu poza deklaracjami. Wciąż MF skąpi pieniędzy na KAS, środków które wcześniej zamroziło, nawet w tak krytycznej sytuacji. To jest niepojęte, że tak można. Argumentowaliśmy, że jest aktualnie bdb czas, aby uzasadnić odmrożenie środków z Uchwały modernizacyjnej dla KAS.
NA spotkaniu zostało zadane pytanie o nowy program TAJEMNICZY KLIENT", który rzekomo MF wdraża. Chodzi o to, że będą dzwonić podstawieni klienci. Jest to podobno jakiś program, aby poprawiać jakość świadczonych usług przez US. SZOK! ZDUMIAŁO NAS TO, że tak w ogóle można podchodzić, ale SKAS nie odniosła się do tego pytania.
Powiedziano też o nowej etatyzacji, że MF już ma ją gotową, czyli dalsze ograniczanie liczby etatów, ale tutaj także SKAS nie odniosła się do zagadnienia.
Ps. Przepraszam za ew , niedociągnięcia stylu czy błędy, ale napisane jest na szybko, jak tylko mogłem na chwilę przysiąść do kompa.
UDOSTĘPNIJ INFO W KAS!
Pozdrawiam
Sławomir Siwy
Przewodniczący
ZZ Celnicy PL
Jesteśmy po spotkaniu z SKAS 12.01 w godz. od 14:00 do 16:00, które dotyczyło tylko POLSKIEGO ŁADU.
Informowaliśmy, że nie godzimy się na naprawianie błędów MF kosztem pracowników, na ratowanie wizerunku MF kosztem US.
Zawnioskowaliśmy o wsparcie w postaci dodatkowej drugiej linii merytorycznej, zarówno w IAS, jak i trzeciej w MF, gdzie także powinny być dyżury do 19:00 w Dep. Podatku Dochodowego.
Informowaliśmy, ze wydawanych jest gro wytycznych i deklaracji MF kierowanych do opinii publicznej, które mają się nijak do obowiązującego stanu prawnego, że to naraża na szwank totalnie wizerunek KAS, bo ceduje się odpowiedzialność na pracowników.
Podnosiliśmy, że na koniec roku dopiero może też się okazać, że wiele informacji z MF, które oczekuje się aby pracownicy przekazywali, mogą okazać się nieprawdziwe i wtedy dopiero będzie lawina pretensji do KAS, co oczywiście może zupełnie pogrążyć wizerunek administracji.
Podane było wiele przykładów, które nie są wciąż wyjaśnione, jak np wysokość podawanej publicznie kwoty 12800zł, czy uposażenia funkcjonariuszy, emerytów. Wszystkie problemy na razie wydają się tylko być przesuwane w czasie.
Tutaj SKAS deklaruje, że zadziała z tą linią wsparcia. Natomiast co do merytoryki, to tym się nie zajmuje i przekaże uwagi w MF.
Mówiliśmy, że to powinno tak działać, że jak pracownik nie jest pewny jak należy prawidłowo poinformować podatnika albo widzi, że wykładnia MF jest sprzeczna z prawem, powinien poprosić o możliwość kontaktu z infolinią wsparcia i oddzwonić albo podać numer i oddzwoni ktoś z góry do podatnika.
W moim odczuciu nie ma niestety konkretów ad dodatkowych środków.
Na początku spotkania SKAS mówiła, że zabiega o dodatkowe środki jednorazowe dla dyżurujących i jest duża szansa, by je otrzymać. Naciskaliśmy, że to mało taka deklaracja i pod koniec spotkania SKAS powiedziała, że dostała maila, nijako w międzyczasie

Środki powinny być też szerzej, gdyż pracownicy "wyrwani" do dyżurów, muszą ich zadania w komórce często przejmować inni, a wiadomo, że etatów brakuje. Po prostu powinny być dodatkowe jednorazowe środki głównie dla dyżurujących, ale także dla ogółu KAS.
Zawnioskowaliśmy, by brać pod uwagę sytuację rodzinną co do planowania dyżurów, wsłuchiwać się w głos pracowników, a nie tylko polecać. Tutaj różne sytuacje mogą występować, małe dzieci, opieka nad chorymi członkami rodziny oraz ci,którzy po 19 nie mają jak wrócić do domu. Różne są sytuacje i trzeba brać to pod uwagę.
Oczywiście jakość webinariów tak jak sygnalizujecie także została zgłoszona jako pozostawiająca wiele do życzenia.
Jednorazowe środki to za mało i zawnioskowaliśmy także o odmrożenie środków na podwyżki, tych co zostały zajęte z Uchwały modernizacyjnej. Tutaj nie ma już zupełnie nic po spotkaniu poza deklaracjami. Wciąż MF skąpi pieniędzy na KAS, środków które wcześniej zamroziło, nawet w tak krytycznej sytuacji. To jest niepojęte, że tak można. Argumentowaliśmy, że jest aktualnie bdb czas, aby uzasadnić odmrożenie środków z Uchwały modernizacyjnej dla KAS.
NA spotkaniu zostało zadane pytanie o nowy program TAJEMNICZY KLIENT", który rzekomo MF wdraża. Chodzi o to, że będą dzwonić podstawieni klienci. Jest to podobno jakiś program, aby poprawiać jakość świadczonych usług przez US. SZOK! ZDUMIAŁO NAS TO, że tak w ogóle można podchodzić, ale SKAS nie odniosła się do tego pytania.
Powiedziano też o nowej etatyzacji, że MF już ma ją gotową, czyli dalsze ograniczanie liczby etatów, ale tutaj także SKAS nie odniosła się do zagadnienia.
Ps. Przepraszam za ew , niedociągnięcia stylu czy błędy, ale napisane jest na szybko, jak tylko mogłem na chwilę przysiąść do kompa.
UDOSTĘPNIJ INFO W KAS!
Pozdrawiam
Sławomir Siwy
Przewodniczący
ZZ Celnicy PL