Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notka: This feature may not be available in some browsers.
Jak to ma być ustawa o służbie celno-skarbowej to dlaczego do stażu na podstawie którego ma nastąpić wyrównanie zaległości w awansach zalicza się tylko zatrudnienie w byłej służbie celnej? Przecież służbę celno-skarbową tworzą także byli pracownicy byłej Inspekcji Celnej i byłych UKS ów.
Popieram koncepcję. Przygotujemy się na Komisję.A co z wyrównaniem zaległości awansów na stanowiskach?Przed reformą Jacka K. każdy funkcjonariusz wraz z wysługa lat
mógł liczyć na stopniowy awans min do inspektora odpowiednik mł. eksperta. A teraz ..albo jesteś w DS i masz błyskawicznie Eksperta albo jesteś na OC lub CKR i z 30-35 letnim stażem max st.Specjalista lub 20 letnim stażem Specjalista . Powinien być w ustawie dodany artykuł ,że każdy normalny funk ma z automatu awans na specjalistę po 5 pierwszych latach ,starszego specjalistę najpóźniej po 15 latach i ml.eksperta po 20 latach . Wyższe stanowiska niech będą zarezerwowane dla bardziej złożonych czynności i oczywiście wyróżniający się funkowie niech mają prawo na szybsze awanse .
Nie rozumiem, przecież nie są nikomu w tej kwestii zaliczane lata pracy.Jak to ma być ustawa o służbie celno-skarbowej to dlaczego do stażu na podstawie którego ma nastąpić wyrównanie zaległości w awansach zalicza się tylko zatrudnienie w byłej służbie celnej? Przecież służbę celno-skarbową tworzą także byli pracownicy byłej Inspekcji Celnej i byłych UKS ów.
Panie Siwy należy uwzględnić okresy równorzędne że służbą wg ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy...Zgadzam się z tym.
Nikt nie zamierza zabierać nikomu stopni.
Pytanie @nowy2023 zostało źle postawione.
Zapytał dlaczego do wyrównania zaległości awansowych zalicza się tylko zatrudnienie w SC?
Tymczasem projekt nie zalicza zatrudnienia, a wszystkich w tym aspekcie traktuje równo, wg jednakowego kryterium, zaliczając jedynie służbę, a nie zatrudnienie.
Art. 150 na podstawie którego osoby były mianowane do służby w momencie przeniesienia obowiązywał zapis tego art. W tym pkt 8. Pewne prawa nabyliśmy w ten sposób i nie rozumiem dlaczego teraz mieli byśmy to utracic. Skoro mamy w ustawie KAS okresy równorzędne ze służbą i w związku z tym wypłacane jest np. świadczenie za długoletnią służbę albo przyznany dodatkowy urlop oznacza to że lata zostały zaliczone (są traktowane jako równorzędne ze służba). A może w myśl nowej ustawy o wydzieleniu zostaniemy tego pozbawieni???Panie Siwy należy uwzględnić okresy równorzędne że służbą wg ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy...
I będzie ok.
Pozdrawiam
Czyli rozumiem że ustawa KAS nie będzie nas w tym zakresie obowiązywać. I właśnie też dzięki temu osoby mianowane do służby w trybie art 150 STRACĄ m.in. dodatek za długoletnią służbę oraz dodatkowy urlop??? Do tego zmierzamy? Może warto zrobić zapis analogiczny jak w ustawie o KAS przy art. 150 pkt. 8. W przeciwnym wypadku utracimy prawo przez nas nabyte!!!! Dziękuję w takim razie za takie wsparcie.Tłumaczę, że zasady są równe w projekcie. Nie wlicza się przecież pracy z cła.
Okresy równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy zaopatrzeniowej, należy rozpatrzyć, bo to jest argument dla Posłów.
Zauważcie, że projekt zalicza lata pracy do zaopatrzenia emerytalnego, gdy przejście do służby czy w status mundurowy nastąpiło na mocy ustawy. Także przed 99r. Zalicza też oczywiście pauzowanie.
I do tego można próbować przekonać Sejm, bo jest pewne jednolite kryterium, które można przedstawić, że nastąpiło mianowanie z mocy ustawy, czyli wbrew orzecznictwu i utrwalonej doktrynie, siłowo.
Wtedy będzie argument dla pozostałych, bo to wywoła dużo nowych okoliczności faktycznych, przypadków, które będzie można przedstawić jako nierówne traktowanie. Ale nie da się tak tego argumentować od razu. Wtedy, działając od tyłu nijako, nie osiągniemy nic i od razu pójdzie to do kosza.
Zauważcie, że MF zagiął parola nawet na wywiad UKS i nie zaliczył wynagrodzeń, nawet w projekcie, który przygotował rząd pod koniec kadencji.
Po prostu na złość.
Naprawdę nikt tego nie zauważa?
Pozwólcie wykorzystać doświadczenie i tak jak załatwiliśmy wcześniej nieosiągalne, tak też teraz się stanie, ale pozwólcie działać krok po kroku, zgodnie z planem.
Nic podobnego.Czyli rozumiem że ustawa KAS nie będzie nas w tym zakresie obowiązywać. I właśnie też dzięki temu osoby mianowane do służby w trybie art 150 STRACĄ m.in. dodatek za długoletnią służbę oraz dodatkowy urlop??? Do tego zmierzamy? Może warto zrobić zapis analogiczny jak w ustawie o KAS przy art. 150 pkt. 8. W przeciwnym wypadku utracimy prawo przez nas nabyte!!!! Dziękuję w takim razie za takie wsparcie.
Rozumiem że z urlopem będzie tak samo? Bo do urlopu jest to również zaliczaneNic podobnego.
Idea projektu jest taka, że robimy grubą kreskę i wszystkie prawa nabyte pozostawiamy, a nawet zwiększamy!
Jednak na przyszłość nie będzie art.150, bo projekt go skreśla, gdyż w żadnej służbie mundurowej nie ma takiej normy prawnej.
To co było zostaje, wszystkie prawa nabyte. Prawo nabyte jest dla mnie prawem nienaruszalnym.
Projekt poprawia Waszą sytuację w tej kwestii(nie mówiąc o innych lepszych zapisach), gdyż podnosi dodatek tzw. stażowy do 30% i zalicza pracę w administracji podatkowej. Tak samo przy dodatku za długoletnią służbę w wysokości 5% należnego uposażenia zasadniczego po osiągnięciu 15 lat służby, który potem wzrasta o 1% za każdy kolejny rozpoczęty rok służby, nie więcej jednak niż do wysokości 15%.
Do jednego i do drugiego dodatku zalicza się lata pracy w administracji podatkowej, Inspekcji Celnej, administracji celnej, itd., tak jak to jest dzisiaj.
To jest prawo nabyte, czyli dla mnie rzec święta w rozumieniu zasad prawa.
Absurdów w naszej służbie nie brakuje. Ta ustawa daje szansę na wyrównanie zaległości w stopniach( przy założeniu ,że nagla konieczność przejscia kursów aspirankich i oficerskich przez ok 4,5 tys osób nie storpeduje tego dobrego pomyslu) ,jeśli dodamy jeszcze zapis o wyrównaniu na stanowiskach (obligo najpóźniej po 5 latach specjalista ,najpóźniej po 15 latach starszy specjalista i najpóźniej po 20 ml.ekspert) to powinno chociaż częściowo zniwelować te wszystkie absurdy .witam, pozdrawia ....od października starszy specjalista; rachmistrz, z 20 letnim stażem może zanim odejdę się doczekam...albo i nie :
a może to taka polityka, staruchy niech biorą te marne 45 % i idą precz, inwestycja w młodych..ale ze bez doświadczenia i wiedzy , szkoleń...to już nie ważne, 14 lat bez awansu stanowiskowego, płacowego, i na stopniu... kabaret, byle do lata a jak nie to ciao ciaoAbsurdów w naszej służbie nie brakuje. Ta ustawa daje szansę na wyrównanie zaległości w stopniach( przy założeniu ,że nagla konieczność przejscia kursów aspirankich i oficerskich przez ok 4,5 tys osób nie storpeduje tego dobrego pomyslu) ,jeśli dodamy jeszcze zapis o wyrównaniu na stanowiskach (obligo najpóźniej po 5 latach specjalista ,najpóźniej po 15 latach starszy specjalista i najpóźniej po 20 ml.ekspert) to powinno chociaż częściowo zniwelować te wszystkie absurdy .
amenJedynym wyrównaniem zaległości awansowych będzie nadanie stopnia "generała SC-S" Jackowi Kapicy wszak nieotrzymanie stopnia który się samemu wprowadzało to niesprawiedliwość dziejowa