• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Projekt zmian do ustawy o KAS

Publikujemy projekt zmian do ustawy o KAS, który został rozesłany do konsultacji wewnętrznych(nie do ZZ).

Poinformowałem dzisiaj na spotkaniu w MF, że projekt zawiera pozytywne rozwiązania dla wielu funkcjonariuszy i pracowników i tego nie negujemy i temu się nie sprzeciwiamy (np. dodatki, ochrona prawna, wysługa emerytalna, inne).
Wyraziłem także głos środowiska domagający się równego traktowania, zgodnie zresztą z uzasadnieniem do projektu, przy ustalaniu prawa do wysługi emerytury mundurowej, czyli:
  • równego traktowania funkcjonariuszy SC za lata w administracji celnej przed 99r.
  • równego traktowania funkcjonariuszy, którzy są z UKS i przyszli do SC w 2003r.
  • równego traktowania wszystkich z UKS, którzy przeszli w 2017r., którzy także przed przejściem w status mundurowy wykonywali takie same zadania.
Związek nie neguje zatem projektu w tej części, ale funkcjonariusze SCS powinni być spójnie traktowani. Wszelka dyskryminacja bowiem, zawsze prowadzi do protestów, do protestów wszystkich tych, którzy zostali nierówno potraktowani. To nieuniknione, dlatego należy rozszerzyć projekt w tej części o ww. grupy funkcjonariuszy(jeżeli macie uwagi o jeszcze inne sytuacje faktyczne to piszcie proszę).
Pani Minister Magdalena Rzeczkowska poinformowała, że to nie jest wersja ostateczna projektu, żeby pozwolić wsłuchać się w głosy środowiska, że w tym celu wysłano go do wewnętrznych konsultacji, aby wysłuchać uwag i poprawić projekt oraz że sama poprosiła już o ponowne analizy i ten wątek będzie ponownie weryfikowany.

Zgłaszaliśmy także uwagi dot. badań na wariografie(wg nas osoby pełniący funkcję organów powinny podlegać obligatoryjnie temu badaniu), jak również wszyscy powinni podlegać sprawdzeniu przez ABW(pełniący funkcję organów), gdyż wszyscy chyba mamy już dość pojawiających się co jakiś czas informacji prasowych o współudziale kolejnego naczelnika, czy kogoś z wyższej kadry, o udziale w zorganizowanej grupie przestępczej wyłudzającej podatki.

Krytycznie odnosimy się do zaliczenia do wysługi emerytalnej okresu urlopu bezpłatnego. To w naszej ocenie jest przepis przygotowany pod nielicznych funkcjonariuszy, głównie na wysokich stanowiskach.

Miejmy nadzieję, że do konsultacji społecznych zostanie przesłany projekt, który nie będzie różnicował sytuacji prawnej funkcjonariuszy i nie będzie także budził kontrowersji wśród pracowników KAS, które także licznie są już nam zgłaszane.
Wówczas będzie przedstawione pełne stanowisko ZZ Celnicy PL. Miejmy nadzieję, że uda się ten proces przeprowadzić bez protestów społecznych.

Pozdrawiam
Sławomir Siwy
Przewodniczący
ZZ Celnicy PL
 

Attachments

  • zał. OSR_2020.10.05.doc
    290 KB · Wyświetleń: 1 069
  • zał. projekt zmiany ustawy o KAS_2020.10.05.docx
    123,7 KB · Wyświetleń: 1 614
  • zał. uzasadnienie_2020.10.05.docx
    162,8 KB · Wyświetleń: 1 040
Ostatnia edycja:
Temat jak najbardziej ważny ale mam wrażenie jakby zastępczy na dzień dzisiejszy. Teraz są na tapecie podwyżki, a dokładnie rzecz ujmując ich brak. Panie Przewodniczący co w tym temacie zostało ustalone na dzisiejszym spotkaniu?
 
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Okres urlopu bezpłatnego nie zalicza się do okresu służby, od którego zależą uprawnienia funkcjonariusza, z wyjątkiem okresu urlopu bezpłatnego udzielonego funkcjonariuszowi na czas powołania na wyższe stanowisko w służbie cywilnej w jednostkach organizacyjnych KAS, z którym wiąże się nadzorowanie funkcjonariuszy.”,

b)po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

„2a. Funkcjonariuszowi powołanemu na stanowisko w służbie cywilnej w jednostkach organizacyjnych KAS, otrzymującemu wynagrodzenie na podstawie umowy o pracę na zasadach określonych w Kodeksie pracy, uwzględnia się to wynagrodzenie do wyliczenia wskaźnika podstawy wymiaru emerytury.”;

No faktycznie, nieźle to sobie wykombinowali, coś na miarę posła, któremu udziela się urlopu bezpłatnego w jego dotychczasowej robocie na czas wykonywania mandatu!
"nadzorowanie funkcjonariuszy"??​
 
To dla wybrańców z reformy 2017.
W MF i IAS są tacy wybrańcy, którzy poszli na urlop bezpłatny i objęli stanowiska cywilne, żeby nie stracić statusu FC w dniu ucywilniania. Po otrzymaniu etatu FC przez IAS/MF wrócili do munduru.
Tak usuwa się teraz lukę w służbie nowelizacją pod siebie.
 
Niezapominajmy że wprowadzenie celników do systemu emerytalnego było wynikiem projektu obywatelskiego. Potencjalne włączenie uksów jest wynikiem projektu władz kasu. I albo ma na celu dążenie do uzyskania przywilejów dla magnaterii mfu i przy okazji parobków z czworaków porozrzucanych po kraju ( w obecnej sytuacji gospodarczej jest to mało prawdopodobne do ugrania) albo jest manipulacją skierowaną na tworzenie dobrego wizerunku i próbą zatrzymania ludzi, bo z uwagi na masowe odejścia służba jest nad przepaścią.
 
Niezapominajmy że wprowadzenie celników do systemu emerytalnego było wynikiem projektu obywatelskiego. Potencjalne włączenie uksów jest wynikiem projektu władz kasu. I albo ma na celu dążenie do uzyskania przywilejów dla magnaterii mfu i przy okazji parobków z czworaków porozrzucanych po kraju ( w obecnej sytuacji gospodarczej jest to mało prawdopodobne do ugrania) albo jest manipulacją skierowaną na tworzenie dobrego wizerunku i próbą zatrzymania ludzi, bo z uwagi na masowe odejścia służba jest nad przepaścią.
Witam, jezeli proba wydymania Celnikow, to sposob na masowe odejscia, to gratuluje im pomyslu. A to moze zadzialac odwrotnie. Nie moge przetrawic tego ruchu uksowcow. Pozdrawiam
 
Publikujemy projekt zmian do ustawy o KAS, który został rozesłany do konsultacji wewnętrznych(nie do ZZ).

Poinformowałem dzisiaj na spotkaniu w MF, że projekt zawiera pozytywne rozwiązania dla wielu funkcjonariuszy i pracowników i tego nie negujemy i temu się nie sprzeciwiamy (np. dodatki, ochrona prawna, wysługa emerytalna, inne).
Wyraziłem także głos środowiska domagający się równego traktowania, zgodnie zresztą z uzasadnieniem do projektu, przy ustalaniu prawa do wysługi emerytury mundurowej, czyli:
  • równego traktowania funkcjonariuszy SC za lata w administracji celnej przed 99r.
  • równego traktowania funkcjonariuszy, którzy są z UKS i przyszli do SC w 2003r.
  • równego traktowania wszystkich z UKS, którzy przeszli w 2017r., którzy także przed przejściem w status mundurowy wykonywali takie same zadania.
Związek nie neguje zatem projektu w tej części, ale funkcjonariusze SCS powinni być spójnie traktowani. Wszelka dyskryminacja bowiem, zawsze prowadzi do protestów, do protestów wszystkich tych, którzy zostali nierówno potraktowani. To nieuniknione, dlatego należy rozszerzyć projekt w tej części o ww. grupy funkcjonariuszy(jeżeli macie uwagi o jeszcze inne sytuacje faktyczne to piszcie proszę).
............
Pozdrawiam
Sławomir Siwy
Przewodniczący
ZZ Celnicy PL
Ja mam tylko taka prośbę likwidując nierówności nie stwarzajmy nowych nierówności.
  • równego traktowania funkcjonariuszy, którzy są z UKS i przyszli do SC w 2003r.
  • równego traktowania wszystkich z UKS, którzy przeszli w 2017r., którzy także przed przejściem w status mundurowy wykonywali takie same zadania.
Przede wszystkim czemu w tych punktach są ujęci tylko pracownicy uks, natomiast nie ma tam mowy o pracownikach urzędów skarbowych, którzy także zostali przyjęci do służby mundurowej. Urzędnicy uks i urzędów skarbowych to jest ta sama grupa pracowników i nie powinno się ich dzielić a tym samym tworzyć nierówności.
Z jakiego powodu ma być następny podział na pracowników przyjętych na funkcjonariuszy w latach 2003 a potem dopiero 2017r. A co z pracownikami uks i urzędów skarbowych którzy zostali przyjęci do służby mundurowej w latach od 2003 do 2016 oraz od 2018 do 2020 i dalej? Przecież to będzie nierówne traktowanie także tej samej grupy, gdzie nierówność będzie wynikała tylko z roku przyjęcia do służby.
Następna nierówność dotyczy pracowników uks i urzędów skarbowych, którzy z jakichś przyczyn nie przeszli do służby mundurowej ale wykonują te same czynności co ich koledzy, którzy przeszli Z jakiego to powodu ta grupa pracowników ma być nierówno traktowana i pokrzywdzona przez nie włączenie ich do systemu zaopatrzeniowego, przecież robią to samo?
A nasi koledzy którzy zostali pozbawieniu munduru, nikt sie o nich nie upomniał w uwagach. Jeżeli jest możliwość włączenia do systemu emerytalnego lat pracy na cywilnym stosunku ludzi którzy przeszli do służby mundurowej to z jakiego powodu nie można ująć w tych uwagach ludzi którzy ze służby mundurowej przeszli do pracy cywilnej i dalej robią to samo, oni także powinni być dalej w systemie zaopatrzeniowym. Nie ujecie ich stwarza następną nierówność.
Może po prostu wszyscy pracownicy i funkcjonariusze kas powinni mieć takie same uprawnienia emerytalne i wtedy nie byłoby możliwości kombinacji i nie było nierówności.
A pomyśleć, że kiedyś było tak prosto, byłeś w mundurze, miałeś mianowanie do służby mundurowej miałeś emkę, nie byłeś nie miałeś. Ale przyszedł kas a z kasem chaos. I nic już nie jest proste.
 
Ja mam tylko taka prośbę likwidując nierówności nie stwarzajmy nowych nierówności.
  • równego traktowania funkcjonariuszy, którzy są z UKS i przyszli do SC w 2003r.
  • równego traktowania wszystkich z UKS, którzy przeszli w 2017r., którzy także przed przejściem w status mundurowy wykonywali takie same zadania.
Przede wszystkim czemu w tych punktach są ujęci tylko pracownicy uks, natomiast nie ma tam mowy o pracownikach urzędów skarbowych, którzy także zostali przyjęci do służby mundurowej. Urzędnicy uks i urzędów skarbowych to jest ta sama grupa pracowników i nie powinno się ich dzielić a tym samym tworzyć nierówności.
Z jakiego powodu ma być następny podział na pracowników przyjętych na funkcjonariuszy w latach 2003 a potem dopiero 2017r. A co z pracownikami uks i urzędów skarbowych którzy zostali przyjęci do służby mundurowej w latach od 2003 do 2016 oraz od 2018 do 2020 i dalej? Przecież to będzie nierówne traktowanie także tej samej grupy, gdzie nierówność będzie wynikała tylko z roku przyjęcia do służby.
Następna nierówność dotyczy pracowników uks i urzędów skarbowych, którzy z jakichś przyczyn nie przeszli do służby mundurowej ale wykonują te same czynności co ich koledzy, którzy przeszli Z jakiego to powodu ta grupa pracowników ma być nierówno traktowana i pokrzywdzona przez nie włączenie ich do systemu zaopatrzeniowego, przecież robią to samo?
A nasi koledzy którzy zostali pozbawieniu munduru, nikt sie o nich nie upomniał w uwagach. Jeżeli jest możliwość włączenia do systemu emerytalnego lat pracy na cywilnym stosunku ludzi którzy przeszli do służby mundurowej to z jakiego powodu nie można ująć w tych uwagach ludzi którzy ze służby mundurowej przeszli do pracy cywilnej i dalej robią to samo, oni także powinni być dalej w systemie zaopatrzeniowym. Nie ujecie ich stwarza następną nierówność.
Może po prostu wszyscy pracownicy i funkcjonariusze kas powinni mieć takie same uprawnienia emerytalne i wtedy nie byłoby możliwości kombinacji i nie było nierówności.
A pomyśleć, że kiedyś było tak prosto, byłeś w mundurze, miałeś mianowanie do służby mundurowej miałeś emkę, nie byłeś nie miałeś. Ale przyszedł kas a z kasem chaos. I nic już nie jest proste.
Jest proste, na samej górze piramidy, na dole jak jest, komentarz zbędny...
a poruszyłeś tylko kwestię "lat" wg mnie, to kolejny "temat zastępczy", gra MF na "podziały".
 
Czekaliśmy na starania SKAS w kwestii 15a, w sprawie dodatków motywacyjnych, podwyżek.
Wiemy jak bardzo się starała pomóc
Teraz sprawa dotyczy dyrektorów którzy żeby uniknąć ucywilnienia i w celu zapewnienia sobie dobrze płatnych posad w MF czy IAS, wzięli urlopy bezplatne. Teraz chcąc brać emeryturę muszą się zwolnić z KAS. Wracając do munduru mają dziurę w stażu i stąd te kombinacje.
Żałosna próba załatwienia prywaty za pie iadze podatnika
 
Czekaliśmy na starania SKAS w kwestii 15a, w sprawie dodatków motywacyjnych, podwyżek.
Wiemy jak bardzo się starała pomóc
Teraz sprawa dotyczy dyrektorów którzy żeby uniknąć ucywilnienia i w celu zapewnienia sobie dobrze płatnych posad w MF czy IAS, wzięli urlopy bezplatne. Teraz chcąc brać emeryturę muszą się zwolnić z KAS. Wracając do munduru mają dziurę w stażu i stąd te kombinacje.
Żałosna próba załatwienia prywaty za pie iadze podatnika
Musieli się wcześniej dobrze "zaopatrzyć", teraz kaska się kończy, to pora dojenia z EMKI...
Państwo się przecież ciągle "prywatyzuje"....
Są jakieś informacje "o rekordzistach" na bezpłatnym ???
 
Chciałbym aby związek celnicy.pl postawił sprawę odnośnie emerytur jasno:
W 2017 roku została utworzona nowa służba celno-skarbowa na bazie ludzi zatrudnionych w trzech podległych pod MF organizacji.
Analogicznie do rozwiązań w innych służbach, dla obecnych funkcjonariuszy SCS należy przyjąć za okresy równorzędne ze służbą cały staż pracy/służby wszystkich ludzi zatrudnionych przed 2017 rokiem we wszystkich organach MF i podległych pod MF. Bez rozróżniania na konkretne lata, komórki, zadania, status.
W Straży Marszałkowskiej się dało? To czemu nas inaczej się traktuje?
 
Chciałbym aby związek celnicy.pl postawił sprawę odnośnie emerytur jasno:
W 2017 roku została utworzona nowa służba celno-skarbowa na bazie ludzi zatrudnionych w trzech podległych pod MF organizacji.
Analogicznie do rozwiązań w innych służbach, dla obecnych funkcjonariuszy SCS należy przyjąć za okresy równorzędne ze służbą cały staż pracy/służby wszystkich ludzi zatrudnionych przed 2017 rokiem we wszystkich organach MF i podległych pod MF. Bez rozróżniania na konkretne lata, komórki, zadania, status.
W Straży Marszałkowskiej się dało? To czemu nas inaczej się traktuje?
Najtęższe umysły nad tym pracowały, więc my "zwyklaki" tego pojąć nie możemy
 
Back
Do góry