• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

KIS - bardzo ważna jednostka na mapie KAS

Informujemy, że w dniu 2.03.2023 r. w Bielsku-Białej, członkowie ZZ Celnicy PL zatrudnieni w Krajowej Informacji Skarbowej powołali Zakładową Organizację ZZ Celnicy PL w Krajowej Informacji Skarbowej
❗


W głosowaniu tajnym wybrano Przewodniczącą Koleżankę Danutę Pencarską - e-mail do kontaktu celnicy.pl.kis@mf.gov.pl
tel: 502 690 297.

W skład Zarządu weszło dwóch wiceprzewodniczących:
Kolega Mirosław Gluza z Cieszyna i Adam Trzcionka z jednostki KIS w Będzinie.

Zapraszamy w nasze szeregi wszystkich pracowników KIS z jednostek w Lesznie, Płocku, Piotrkowie Trybunalskim, Cieszynie, Toruniu, Bielsku - Białej, Będzinie
❗

Mam nadzieję, że żadnej nie pominąłem.
🙂
Ważne są wszystkie ośrodki i pracownicy KIS.

Dziękujemy za wsparcie, ale przede wszystkim zaufanie i Wasze zaangażowanie
❗


Pozdrawiam
Sławomir Siwy
ZZ Celnicy PL
330331422_219655810632431_3519506962108588570_n.jpg
 
Czy przy braku obsługi klienta i elektronicznym obiegu dokumentów jest sens posiadania budynków przez KIS? Czy to nie powinna być jedna z pierwszych instytucji państwowych w 100% funkcjonująca na pracy zdalnej, a oszczędności przeznaczyć np.na szkolenia i podwyżki?
 
Czy przy braku obsługi klienta i elektronicznym obiegu dokumentów jest sens posiadania budynków przez KIS? Czy to nie powinna być jedna z pierwszych instytucji państwowych w 100% funkcjonująca na pracy zdalnej, a oszczędności przeznaczyć np.na szkolenia i podwyżki?
Dobrze byłoby, żeby się tutaj wypowiedział ktoś z KIS, skoro temat ich dotyczy.
KIS jako wyodrębniona reformą jednostka KAS ma własną strukturę kadrowo-obslugową, wydziały merytoryczne i wydziały obsługi klienta. To po pierwsze. A po drugie, to nie każdy pracownik infolinii może u siebie stworzyć warunki call center i nie każdy pracownik merytoryczny może w mieszkaniu wyodrębnić biurowe stanowisko pracy.
Osobiście uważam, że wprowadzenie prawem możliwości wykonywania pracy zdalnej jest właściwe i porządkuje dotychczas nieuregulowaną aktywność zawodową. Natomiast nie wyobrażam sobie stworzenia struktury funkcjonującej w 100℅ zdalnie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Gdybym chciała rzucić papierami i przejść na infolinię np na Pomorzu żeby wykorzystać zdobytą wiedzę, to takiej możliwości nie ma. Nie widziałam żadnego naboru do pracy zdalnej, KIS woli ludzi po maturze z ulicy szkolić niż skorzystać z fachowców z całej Polski. A praca równe 8 godzin bez straty czasu i kosztów dojazdu jest kusząca.
P.S. - Dlaczego pracownicy infolinii udzielają jako pierwsi po wejściu ustaw w życie informacji w imieniu KIS, skoro są "niemerytoryczni", to nie wiem i nawet chyba nie chcę wiedzieć.
 
Ostatnia edycja:
Gdybym chciała rzucić papierami i przejść na infolinię np na Pomorzu żeby wykorzystać zdobytą wiedzę, to takiej możliwości nie ma. Nie widziałam żadnego naboru do pracy zdalnej, KIS woli ludzi po maturze z ulicy szkolić niż skorzystać z fachowców z całej Polski. A praca równe 8 godzin bez straty czasu i kosztów dojazdu jest kusząca.
P.P. - Dlaczego pracownicy infolinii udzielają jako pierwsi po wejściu ustaw w życie informacji w imieniu KIS, skoro są "niemerytoryczni", to nie wiem i nawet chyba nie chcę wiedzieć.
Myślę, że pracownicy infolinii są jak najbardziej merytoryczni. Podziału dokonałam mając na uwadze, że w KIS są pracownicy wydający interpretacje podatkowe (czyli 'papierowe') i pracownicy infolinii, których narzędziem pracy jest telefon i mail.
Moja wina, co nie zmienia faktu, że nie uważam, żeby zrobienie z KIS instytucji działającej w 100% zdalnie, było wykonalne i zasadne.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Z tym podziałem to mnie uspokoiłaś :)
W 100% zdalnie to może rzeczywiście kwestia przyszłości, skoro nie każdy tak może z obecnie zatrudnionych, jednak dla wszystkich chętnych już teraz powinna być taka możliwość.
 
Z tym podziałem to mnie uspokoiłaś :)
W 100% zdalnie to może rzeczywiście kwestia przyszłości, skoro nie każdy tak może z obecnie zatrudnionych, jednak dla wszystkich chętnych już teraz powinna być taka możliwość.
Masz rację, chociaż ta forma jest świeża w prawodawstwie i trochę czasu musi upłynąć żeby to dobrze ogarnąć.
Z resztą budżetowe instytucje są dosyć odporne na wprowadzanie rozwiązań poprawiających byt pracowników, to co jest możliwe gdzie indziej, u nas niekoniecznie... Z metody kija i marchewki nasi włodarze ukochali zwłaszcza kije...

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Dobrze byłoby, żeby się tutaj wypowiedział ktoś z KIS, skoro temat ich dotyczy.
KIS jako wyodrębniona reformą jednostka KAS ma własną strukturę kadrowo-obslugową, wydziały merytoryczne i wydziały obsługi klienta. To po pierwsze. A po drugie, to nie każdy pracownik infolinii może u siebie stworzyć warunki call center i nie każdy pracownik merytoryczny może w mieszkaniu wyodrębnić biurowe stanowisko pracy.
Osobiście uważam, że wprowadzenie prawem możliwości wykonywania pracy zdalnej jest właściwe i porządkuje dotychczas nieuregulowaną aktywność zawodową. Natomiast nie wyobrażam sobie stworzenia struktury funkcjonującej w 100℅ zdalnie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Ale podział wymyśliłaś "merytoryczni" i "obsługa klienta". Pracownik infolinii przerabia w jeden dzień więcej merytoryki niż niejeden pracownik wydziału ctr + c / ctrl + v przez całą karierę.
 
Ale podział wymyśliłaś "merytoryczni" i "obsługa klienta". Pracownik infolinii przerabia w jeden dzień więcej merytoryki niż niejeden pracownik wydziału ctr + c / ctrl + v przez całą karierę.
Gdybyś przeczytał cały wątek, to byś doczytał, że napisałam że wyraziłam się niezręcznie, i wyjaśniłam o co mi chodziło.
Ale prościej wytknąć jedną wypowiedź, która w dodatku dalej została przeze mnie wyjaśniona.
Zrobiło Ci się lepiej?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Gdybyś przeczytał cały wątek, to byś doczytał, że napisałam że wyraziłam się niezręcznie, i wyjaśniłam o co mi chodziło.
Ale prościej wytknąć jedną wypowiedź, która w dodatku dalej została przeze mnie wyjaśniona.
Zrobiło Ci się lepiej?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Przez takie skróty myślowe KIO wylądowało w drugiej grupie zaszergowania jako jedyny wydział merytoryczny w KIS i nikt nie wyjaśnił oficjalnie dla czego tak się stało. Nikt z infolinii prawdopodobnie nie brał udziału w procesie wytwarzania tej tabelki.
 
Back
Do góry