• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

IC Warszawa o rozdysponowaniu II transzy

Przeczytałem: "...wartościowane były stanowiska służbowe a nie osoby...". I nie wiem, jak powstrzymać to, co ciśnie się mi na usta.

Ograniczając się, napiszę: Mr Dyrektor, takie teksty to na Różyckiego przyjezdnym możesz Pan sprzedawać.

Oczywiście, że wartościowane były, niezgodnie z wolą ustawodawcy, osoby z wieloletnim doświadczeniem i ogromną wiedzą, na stanowiska specjalistyczne. Podobnie, jak osoby z minimalnym stażem i wiedzą na stanowiska eksperckie i kierownicze.

Nie przeprowadził Pan ani jednej rekrutacji. Nie rozpatrzył Pan ani jednogo wniosku aplikayjnego. Nie ogłosił Pan ani jednego konkursu, tak jak nakazywała ustawa. Na każde stanowisko służbowe. Co najmniej na eksperckie i kierownicze.

Tak więc ww. Pan stwierdzenie całkowicie pozbawione jest przymiotu dowodu.

Przypadkowość, żeby nie narazić się na stosowny zarzut. To hasło, jak mi się wydaje, które wyczytał Pan w przepisach przejściowych ustawy.

Zatem do zobaczenia. W Sądzie. Cywilnym.

P.S.

Radzę sobie wziąć do serca inne hasło. Dotyczące hazardu.

Już półtora roku mija, a ja nadal nie państwowa. Jednym słowem niczyja.
 
Kilka fragmentów ze styczniowego nr MPC

"W przeciwnym bowiem razie, wyznaczenie im najnższych stanowisk slużbowych prowadzic może do wniosku o ich faktycznej degradacji i nierównym traktowaniu, zwłaszczwa stosunku
do funkcjonariuszy rozpoczynających służbę".
"Należy odnotowac, iż Scieżka kaiery funkcionariuszy celnych nie jest wylącznie abstrakcyinym pojęciem z zakresu teorii zarządzania zasobami ludzkimi, ale była ona również wyznaczona przepisami prawa m.m. rozporządzenia Ministra Finans6w z dn 30.03.2000r' w sprawie stanowisk slużbowvch funkcjonariuszy celnych oraz szczegółowego trybu nadawania im stopni.
Dopiero spełnienie przez funkcjonariusza przesłanek zawartych w par. 6 w/w aktu prawnego (wysokie oceny okresowe, przejawianie inicjatywy w Służbie Celnej, podnoszenie kwalifikacji zawodowych) uprawniało go do ubiegania się o awans na kolejne,wyższe stanowisko służbowe. Przepisy prawne formułowały więc jasne, czytelne zasady kariery zawodowej f.c., stanowiąc swoistą "umowę" między przełożonym, a podwładnym."
"Stąd osoba, która osiągnęła wysokie stanowisko służbowe w Służbie Celnej pod rządami rozporzqdzenia z dn.30.03.2000r. winna kontynuowa swą ścieżkę kariery zawodowej, nie zaś rozpoczynac ją na etapie porównywalnym lub niższym niż osoby nowoprzyjęte do służby. Niewatpliwie również w interesie publiczncm leży aby potencjał ludzki istnieiący w Służbie Celnej został wykorzystany w sposób optymalny."
"Powyższy sposób wnioskowania wydaje się zatem uzasadniac twierdzenie o nietafności decyzji normodawcy, który zaniechał dokonania korelacji pomiędzy dotychczasowowymi ,,starymi", a "nowymi" stanowiskami służbowymi. Jest to koleiny argument, który można sformułowac na tle omawianych przepisów prawnych. Wzorem w w/w zakresie winny byc zasady przyjęte w innych służbach mundurowych przy różnego przekształceniach w obrębie stanowisk służbowych (Policja,Straż graniczna)".
"Dodatkowym aspektem związanym z procesem składania funkcjonariuszom celnym propozycji objęcia nowych stanowisk służbowych jest brak rekrutacji wewnętrznej na nowo utworzone stanowiska. W praktyce o tym kto będzie pełnił służbę na najwyżej zwartościowanych stanowiskach nie decydowało więc doświadczenie zawodowe, umiejętności, osiągnięcia czy też oceny okresowe celnika, ale wynik wartościowania dotychczas zajmowanego przez niego stanowiska (miejsca wykonywania zadań)."
 
Back
Do góry