- ZOZ Związku Zawodowego Celnicy PL Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie jako organizacja reprezentatywna oraz Związek Zawodowy Pracowników Skarbowych przy Urzędzie Skarbowym w Dębicy, Związek Zawodowy Pracowników Skarbowości Województwa Podkarpackiego „SUKURS”
Projekt zaproponowany przez Pana Dyrektora jest rażąco niesprawiedliwy. Pierwsza transza podwyżki premiuje osoby dobrze zarabiające, nie uwzględnia konieczności naprawienia wypaczeń spowodowanych błędną polityką kadrową oraz wieloletnimi zaniedbaniami w zakresie awansowania pracowników i funkcjonariuszy. Pańska propozycja pozwala na skrajną uznaniowość i swobodę kierownictwa w rozdysponowaniu środków na podwyżki.
Brak czytelnych zasad wskazujących kto, w jakiej wysokości i w oparciu o jakie przesłanki otrzyma podwyżkę doprowadzi do kolejnej fali frustracji i niezadowolenia społecznego wśród zatrudnionych w IAS w Rzeszowie.
Nie zgadzamy się na wykorzystanie środków przewidzianych na wzrost wynagrodzeń/uposażeń do regulacji w zakresie dodatków kontrolerskich, ponieważ są one odrębnymi i niezależnymi od siebie składnikami płac.
Odrzucamy proponowaną przez Pana możliwość wykorzystania części środków na proces wartościowania w korpusie służby cywilnej ze względu na fakt, że jest to proces niezakończony. Niezatwierdzone wyniki wartościowania nie mogą stanowić kryteriów do podziału środków na podwyżki wynagrodzeń.
Z uwagi na powyższe proponujemy rozdysponowanie środków zgodnie z projektem załączonym do niniejszego pisma. Zgodnie z nim podstawą określającą wysokość podwyżek będą dwie przesłanki: staż oraz mnożnik kwoty bazowej danego pracownika/funkcjonariusza. Określiliśmy również minimalną oraz maksymalną kwotę podwyżki, by uniknąć nadmiernego premiowania wybrańców oraz pominięcia innych.
Nie godzimy się na pominięcie w procesie podwyżek jakichkolwiek grup pracowników lub funkcjonariuszy. Wychodzimy z założenia, że podwyżki nie mogą dublować kar dyscyplinarnych. Nie można też pominąć osób, które ze względów zdrowotnych przebywały na zwolnieniach lekarskich lub przebywały na urlopach macierzyńskich.
W przededniu wyborów oczekujemy od Pana konstruktywnego porozumienia a nie retoryki, która ma na celu odwrócenie uwagi od planów aby większość pracowników dostała nic albo 50 zł
a wąska grupa uprzywilejowanych była beneficjentami nowego programu podwyżka 500+.
Zwracamy uwagę, że zaproponowane przez nas w § 2 ust. 3 współczynniki wymagają przeprowadzenia analiz finansowych w oparciu o dane posiadane przez IAS w Rzeszowie (informacje
o stażu i posiadanym mnożniku). Dlatego wnosimy o wykonanie stosownych wyliczeń i symulacji finansowych przez IAS w Rzeszowie. W przypadku, gdy zaproponowane przez nas współczynniki przekroczą dostępne środki na podwyżki postulujemy ich proporcjonalne zmniejszenie albo powiększenie w przypadku, gdy limit środków nie zostanie w pełni wykorzystany.
Po otrzymaniu wspomnianej symulacji oczekujemy od Pana niezwłocznego podjęcia dalszych rozmów w celu przyjęcia porozumienia i realizacji porozumienia.