Na wniosek funkcjonariuszy, Związek Zawodowy Celnicy PL zasięgnął opinii prawnej w przedmiocie udzielania dyżurów telefonicznych.
Należy stwierdzić, że po zapoznaniu się z przepisami rozporządzenia MF z dnia 23.10.2009 r. w sprawie rozkładu czasu służby funkcjonariuszy celnych brak jest podstawy prawnej do wyznaczenia dyżuru telefonicznego. Dyżur
telefoniczny jest to czas poza służbą, w jakim funkcjonariusz pozostaje w gotowości.
Dla dyżurów telefonicznych musi być wyraźna podstawa prawna tak jak to jest w k.p. do którego w tym przypadku nie ma odesłania i nie można stosować do stosunku służbowego w SC albo jak to było w dawnym rozporządzeniu MF z dnia 6 kwietnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania rozkładu czasu służby funkcjonariuszy celnych.
Zatem, przy braku podstawy prawnej dyżur nie może być polecony.
Należy stwierdzić, że po zapoznaniu się z przepisami rozporządzenia MF z dnia 23.10.2009 r. w sprawie rozkładu czasu służby funkcjonariuszy celnych brak jest podstawy prawnej do wyznaczenia dyżuru telefonicznego. Dyżur
telefoniczny jest to czas poza służbą, w jakim funkcjonariusz pozostaje w gotowości.
Dla dyżurów telefonicznych musi być wyraźna podstawa prawna tak jak to jest w k.p. do którego w tym przypadku nie ma odesłania i nie można stosować do stosunku służbowego w SC albo jak to było w dawnym rozporządzeniu MF z dnia 6 kwietnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania rozkładu czasu służby funkcjonariuszy celnych.
Zatem, przy braku podstawy prawnej dyżur nie może być polecony.