Parlament Europejski przyjął tzw. dyrektywę "siarkową", dostosowującą prawo unijne do nowych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej. Nowe regulacje wprowadzają obowiązek stosowania od 1 stycznia 2015 na statkach przebywających w tzw. strefach ECA (Emission Control Area) paliw żeglugowych o maksymalnej zawartości siarki do 0,1 proc. Polscy armatorzy twierdzą, że nie tylko zwiększy to znacznie koszty eksploatacji statków, ale także spowoduje odpływ ładunków - zwłaszcza tranzytowych - z Bałtyku.
W Europie strefą ECA objęte są akweny: Bałtyku, Morza Północnego oraz Kanału La Manche. Z nowych przepisów dotyczących paliwa żeglugowego wyłączono natomiast Morze Śródziemne...
czytaj <a href="http://biznes.trojmiasto.pl/Dyrektywa-siarkowa-spowoduje-odplyw-ladunkow-z-Baltyku-n63478.html">tutaj</a>
W Europie strefą ECA objęte są akweny: Bałtyku, Morza Północnego oraz Kanału La Manche. Z nowych przepisów dotyczących paliwa żeglugowego wyłączono natomiast Morze Śródziemne...
czytaj <a href="http://biznes.trojmiasto.pl/Dyrektywa-siarkowa-spowoduje-odplyw-ladunkow-z-Baltyku-n63478.html">tutaj</a>