• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 7879 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób pobierz i wyślij odpowiednią deklarację Deklaracja członkowska I Deklaracja członkowska dla emerytów, rencistów i zwolnionych
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Jeżeli podejmiesz decyzję o rezygnacji z członkostwa w Związku Zawodowym CELNICY PL pobierz, wypełnij i prześlij druk Rezygnacja_z_członkostwa
    Składki członkowskie należy wpłacać na konto: 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS
    ZZ CELNICY PL ul. Otmuchowska 50, 48-300 Nysa, NIP: 7542935512, REGON: 160186970, KRS: 0000303717
    Znajdziesz NAS na FACEBOOK -Zarząd Główny Związku Zawodowego Celnicy PL Liczba obserwatorów: ponad 4,8 tys. LINK

Samochody z krajów trzecich oclone poza Polską i sprowadzone na terytorium RP

"zeby sie oficjalnie chwalic ze oclone od pojemnosci 2.0 to trzeba miec nierowno pod sufitem
icon_rolleyes.gif
wiele osob moze to widziec, Celnicy juz nauczyli sie zagladac do internetu
icon_idea.gif

mimo ze auto oclone w Niemczech to w Polsce masz zaplacic akcyje i wyrobic VAT-25
czy sie uda od 2.0 ciezko powiedziec, ale tresci ogloszen zmien jak najszybciej"

To treść maila na jednym z forów samochodowych.
Media wspominały już o rejestrowaniu pojazdów jako ciężarowe, które zgodnie z taryfą celną winny być klasyfikowane jako osobowe. W ten sposób unika się opodatkowania.

Innym problemem może być masowe rejestrowanie przez Wydziały Komunikacyjne samochodów osobowych odprawionych poza RP bez zapłaconego podatku akcyzowego.
Taki Wydział Komunikacji działa podobno na Opolszczyźnie - rejestrował w ten sposób samochody osobowe. Ciekawe czy także w innych miejscach pracownicy Wydziałów Komunikacyjnych błędnie interpretują dowód odprawy celnej z innego karaju UE sądząc, że zawiera jako uiszczone wszystkie wymagane opłaty.

Jak wiemy z powodu nadprocedur, nieprzyjaznych przepisów podatkowych i innych biurokratycznych kwestii Polacy masowo odprawiają samochody poza Polską. Skarb Państwa traci z tego tytułu bardzo dużo i nie chodzi tylko o 25% cła i VAT.
Czy Ministerstwo Finansów rozpoznało już wszystkie zagrożenia dla budżetu, jakie powstały z powodu odpraw samochodów poza UE a sprowadzonych i zarejestrowanych w Polsce, do których samo namawiało Polaków?
Ile samochodów bez zapłaconej akcyzy jeździ po kraju? Ilu rodaków, którzy kupili samochód w dobrej wierze, może mieć w każdej chwili z tego powodu kłopoty? Ile takich pojazdów zostało zarejestrowanych na tzw. słupy prowadzące działalność i należności są niedoodzyskania? Ciekawe jaka kwota należności uległa już przedawnieniu?
Czy ktoś to kiedyś ustali? Kto za to odpowie?
 
Back
Do góry