Pytania i odpowiedzi dot. Grupowego Ubezpieczenia Grupowego Ubezpieczenie na Życie w Generali

Witajcie,
we współpracy z Brokerem przygotowaliśmy zestawienie najczęściej pojawiających się pytań dotyczących przystąpienia do Grupowego Ubezpieczenie na Życie w Generali
i niniejszym publikujemy je wraz z odpowiedziami.

1. Kto może przystąpić do ubezpieczenia i czy wymagane jest członkostwo w ZZ Celnicy PL?
Do ubezpieczenia mogą przystąpić:
  • Funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej,
  • Pracownicy Cywilni Krajowej Administracji Skarbowej,
  • ich współmałżonkowie, partnerzy i pełnoletnie dzieci (do 70 r.ż.).

Członkostwo w ZZ Celnicy PL nie jest obowiązkowe, jednak umożliwia kontynuowanie ubezpieczenia na dotychczasowych warunkach po przejściu na emeryturę. Wymagany staż członkostwa oraz posiadania ubezpieczenia to minimum 6 miesięcy przed datą przejścia na emeryturę.

2. W jaki sposób można przystąpić do ubezpieczenia?
Przystąpienie odbywa się poprzez deklarację papierową przekazywaną przez jednostkę lub bezpośrednio do PIB Broker S.A., w pierwszej kolejności w formie skanu na adres ubezpieczeniakas@pib-broker.pl, a następnie w oryginale na adres biura PIB Broker S.A.
Można też przesłać deklaracje do osoby obsługującej wskazanej przez Przewodniczących ZOI w danych Izbach,

3. Do kiedy należy złożyć deklarację przystąpienia do ubezpieczenia?
Aby ochrona ubezpieczeniowa rozpoczęła się od pierwszego dnia kolejnego miesiąca, deklarację należy złożyć do 25. dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc przystąpienia.

Uwaga dla Izb, w których funkcjonują potrącenia: w każdej izbie składki są potrącane z wynagrodzenia w innym dniu. Jeżeli potrącenie w danym miesiącu zostało już zrealizowane, istnieje możliwość opłacenia składki indywidualnie na konto brokera — po wcześniejszym uzgodnieniu. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy pracownik składa deklarację, np. 20 listopada, z zamiarem przystąpienia do ubezpieczenia od 1 grudnia 2025 r., lecz Izba informuje, że z uwagi na dokonane już potrącenia przystąpienie może nastąpić dopiero od 1 stycznia. W takim przypadku, aby zachować termin rozpoczęcia ochrony od 1 grudnia, możliwe jest jednorazowe indywidualne opłacenie składki na konto brokera.

4. Czy do ubezpieczenia można przystąpić w dowolnym momencie, czy tylko w określonych terminach?
Można przystąpić w każdym momencie, z datą rozpoczęcia ochrony pierwszego dnia miesiąca następującego po złożeniu deklaracji.

5. Jakie obowiązują karencje w ramach ubezpieczenia?

- Brak karencji dla pracownika, jeśli:
przystępuje w ciągu 3 miesięcy od nabycia prawa (tj. zatrudnienia),

- Karencje po przystąpieniu po 3 miesiącach od nabycia prawa oraz dla członków rodziny:

brak karencji na nieszczęśliwe wypadki,
6 miesięcy – pozostałe ryzyka,
9 miesięcy – urodzenie dziecka.

6. Czy do ubezpieczenia można zgłosić współmałżonka, partnera lub dzieci?
Tak. Do ubezpieczenia można zgłosić:
  • współmałżonka lub partnera,
  • pełnoletnie dzieci.

7. Jaka jest wysokość składki dla osób bliskich?
Członkowie rodziny mogą wybrać dowolny z 6 wariantów, jednak nie wyższy niż pracownik.

8. Czy istnieje możliwość zmiany wariantu ubezpieczenia? Kiedy można to zrobić?

Tak. Zmiana wariantu możliwa jest raz w roku, wyłącznie w rocznicę polisy, która przypada na dzień 1 maja.
W przypadku zwiększenia zakresu obowiązują karencje do różnicy świadczeń.

9. Kiedy mogę przystąpić/zrezygnować z „cegiełki”.
Przystąpienie do „cegiełki” jest możliwe w momencie przystępowania do ubezpieczenia. Rezygnacja natomiast może nastąpić wyłącznie w rocznicę polisy, tj. 1 maja. Osoby, które mają już aktywne ubezpieczenie i chcą dołączyć do „cegiełki”, również mogą to zrobić jedynie w rocznicę polisy.

10. Jak można zmienić dane osobowe w trakcie trwania ochrony ubezpieczeniowej?

Dane można zmienić samodzielnie poprzez Konto Klienta Generali (konto.generali.pl) lub poprzez formularz zmian przesłany do PIB Broker S.A.
Dotyczy to również zmiany uposażonych.

11. Jaki jest minimalny wymagany czas pobytu w szpitalu do wypłaty świadczenia?
Minimalny pobyt wynosi 1 dzień, zarówno przy chorobie, jak i przy wypadku.

12. Jak zgłosić roszczenie i jakie dokumenty są do tego potrzebne?

- Online: szkodyzycie.generali.pl
Potrzebne:
numer certyfikatu,
skan dowodu osobistego,
dokumenty potwierdzające zdarzenie (np. karta informacyjna ze szpitala).

- Korespondencyjnie:
Generali Życie TU S.A. Departament Centrum Likwidacji Szkód
ul. Senatorska 18, 00-082 Warszawa

13. Do kiedy obowiązuje ochrona ubezpieczeniowa?
Ochrona trwa do momentu:
  • złożenia rezygnacji (do 25. dnia miesiąca, ze skutkiem od 1. dnia kolejnego miesiąca),
  • rocznicy polisy, następującej po ukończeniu przez ubezpieczonego 70 r.ż.

14. Co dzieje się z ubezpieczeniem po przejściu na emeryturę lub zakończeniu zatrudnienia?
Jeśli osoba objęta ochroną jest członkiem ZZ Celnicy PL, może kontynuować ubezpieczenie na tych samych warunkach, bez zmian zakresu i składki. W przeciwnym wypadku Klient może przystąpić do oferty Grupowego Ubezpieczenia na Życie dla byłych pracowników Krajowej Administracji Skarbowej i członków ich rodzin w Generali Życie TU S.A.

Po osiągnięciu 70 r.ż. istnieje możliwość indywidualnej kontynuacji w tym samym TU.

15. Co się stanie, jeśli zmienię miejsce pracy w ramach KAS lub przejdę do innej jednostki?

Zmiana miejsca pracy w obrębie Krajowej Administracji Skarbowej nie powoduje przerwania ochrony ubezpieczeniowej, oferta dedykowana jest Funkcjonariuszom/Pracownikom w całej Polsce.
Ubezpieczenie pozostaje aktywne, pod warunkiem, że składka nadal jest prawidłowo odprowadzana z wynagrodzenia lub opłacana przelewem. W przypadku przeniesienia do innej jednostki należy poinformować dział kadr o posiadanym ubezpieczeniu.

Pozdrawiamy
Zarząd Główny
ZZ Celnicy PL
 

Attachments

Back
Do góry