Kontrola BHP

Z upoważnienia Zarządu Głównego ZZ Celnicy PL przedstawiciele Związku Zawodowego Celnicy PL zawitali na przejście graniczne w Krościenku gdzie przeprowadzili pierwsze czynności w ramach kontroli przestrzegania przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz uprawnień pracowniczych.

Skoro nikt inny nie sprawuje kontroli nad przestrzeganiem przepisów BHP, to musimy zrobić to sami. Związek ma takie uprawnienia, więc uznaliśmy to za nasz obowiązek, tym bardziej, że otrzymujemy zbyt wiele zgłoszeń z całego kraju, które świadczą o konieczności podjęcia działania. Zaniedbania w zakresie bhp mogą kosztować funkcjonariuszy zdrowie, a nawet życie. Dopiero co media opublikowały informację, iż spaliny silników diesla zostały uznane przez Światową Organizację Zdrowia za czynnik szkodliwy, a przecież występują na stanowiskach służby także inne czynniki szkodliwe dla zdrowia i życia.

Tym samym ruszył przygotowywany od dłuższego czasu projekt, który ma na celu przegląd warunków w jednostkach SC oraz wypracowanie systemowych zmian.

Opieramy się na wynikach wywiadu z kadrą, anonimowych ankiet funkcjonariuszy oraz wizji lokalnej. W razie potrzeby będziemy także zwracać się do Dyrektorów Izb o konieczne informacje.

Po pierwszych doświadczeniach wiemy, że niezbędne są zmiany, ale są także tzw. dobre praktyki, które zasługują na wdrożenie w innych jednostkach.

Z informacji uzyskanych od inspektora PIP wynika, że prawdopodobnie jest to pierwszy taki projekt realizowany przez związki.

Bardzo dziękujemy funkcjonariuszom i kadrze kierowniczej z OC Krościenko za aktywny i życzliwy udział w naszych czynnościach.
 

Attachments

  • celnicy pl logo.jpg
    celnicy pl logo.jpg
    9,7 KB · Wyświetleń: 323
Na Medyce jest taka sytuacja że na ukośniku nr 8(pas zwykły) funkcjonariusze odprawiają pojazdy pod tzw "chmurka" w lecie wiec funkcjonariusz który pracuje 12 godzin na pasie ma darmowe opalanie a w zimie funkcjonariusz przez 12 godzin moknie i wygląda jak bałwanek nie rozumiem dlaczego nikt nie przedłuży wiaty żeby można było kontrolować pojazdy w normalnych warunkach.A gdzie przepisy BHP ? Pozostałe ukośniki są normalnie zadaszone tylko najgorzej jest trafić na 8-ke, tam się nie da normalnie pracować, nawet bagażu nie ma gdzie skontrolować bo nie ma zadaszenia nad ławką.
 
Back
Do góry