Związek Zawodowy Celnicy PL przedstawia instrukcję postępowania dla funkcjonariuszy zajmujących się zatrzymywaniem automatów do gry.
Po dokonaniu dogłębnej analizy prawnej uznaliśmy, że stan prawny jest na tyle skomplikowany i jest tak różna linia orzecznicza, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom przy wykonywaniu obowiązków służbowych i poleceń przełożonych, konieczne jest stosowanie trybu określonego w art.127 ust.2 i 3 ustawy o Służbie Celnej(dalej uoSC).
Przy czym art.127 ust.2 uoSC zalecamy stosować w każdym przypadku przy zatrzymywaniu automatów, nawet gdy uzyskujemy zatwierdzenie zatrzymania przez Prokuratora i nawet gdy jest wystawione upoważnienie do kontroli przed jej przeprowadzeniem.
Jeżeli natomiast w danym rejonie Prokuratura nie zatwierdza zatrzymań automatów oraz gdy nie są wystawiane upoważnienia do kontroli przed jej przeprowadzeniem, a akcja jest zaplanowana, wówczas w ocenie Związku, należy stosować tryb art.127 ust.3 uoSC.
Pobierz Instrukcję: Pokaż załącznik: celnicy50-14-Instrukcja art.127 automaty.doc
Po dokonaniu dogłębnej analizy prawnej uznaliśmy, że stan prawny jest na tyle skomplikowany i jest tak różna linia orzecznicza, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom przy wykonywaniu obowiązków służbowych i poleceń przełożonych, konieczne jest stosowanie trybu określonego w art.127 ust.2 i 3 ustawy o Służbie Celnej(dalej uoSC).
Przy czym art.127 ust.2 uoSC zalecamy stosować w każdym przypadku przy zatrzymywaniu automatów, nawet gdy uzyskujemy zatwierdzenie zatrzymania przez Prokuratora i nawet gdy jest wystawione upoważnienie do kontroli przed jej przeprowadzeniem.
Jeżeli natomiast w danym rejonie Prokuratura nie zatwierdza zatrzymań automatów oraz gdy nie są wystawiane upoważnienia do kontroli przed jej przeprowadzeniem, a akcja jest zaplanowana, wówczas w ocenie Związku, należy stosować tryb art.127 ust.3 uoSC.
Pobierz Instrukcję: Pokaż załącznik: celnicy50-14-Instrukcja art.127 automaty.doc