Wzory odwołań od decyzji mianowania na stopień służbowy na podst. art.223 ustawy o SC

Jeżeli SSC chce dać jeszcze więcej argumentów organom, do których się zwrócimy to faktycznie nie powinien odpowiadać. Podobnie dyrektorzy, nie powinni przesyłac odwołań do SSC.;)

Na poważnie. Są już sygnały, że niektórzy DIC przesłali odwołania do SSC.

Proszę niezwłocznie poinformować mnie o decyzji SSC, gdyż każdy z odwołujących się będzie miał odrębny termin do wniesienia skargi, który wynosi 30 dni od dnia doręczenia.
 
Jeżeli SSC chce dać jeszcze więcej argumentów organom, do których się zwrócimy to faktycznie nie powinien odpowiadać. Podobnie dyrektorzy, nie powinni przesyłac odwołań do SSC.;)

Na poważnie. Są już sygnały, że niektórzy DIC przesłali odwołania do SSC.

Proszę niezwłocznie poinformować mnie o decyzji SSC, gdyż każdy z odwołujących się będzie miał odrębny termin do wniesienia skargi, który wynosi 30 dni od dnia doręczenia.


moze warto przećwiczyć wariant ponaglenia na bezczynnosć jakby się nie mogli lub nie chcieli wyrobic w ustawowym terminie

Jeżeli zażalenie jest uzasadnione, to organ wyższego stopnia powinien wyznaczyć nowy termin załatwienia sprawy i jednocześnie zarządzić wyjaśnienie powodów zwłoki, ustalenie osób winnych jej powstania oraz nakazać wprowadzenie środków, które wyeliminują powstawanie zwłoki w przyszłości (art. 37 § 1 i 2 k.p.a). Zażalenie należy uznać za uzasadnione w każdym przypadku, gdy zostanie stwierdzony upływ terminu załatwienia sprawy, przy jednoczesnym braku okoliczności niezależnych od organu, a wymienionych w art. 35 § 5 k.p.a.17.
Konsekwencje, które można wyciągnąć wobec pracownika winnego niezałatwienia sprawy w terminie, wymienia art. 38 k.p.a. Sprowadzają się one do możliwości pociągnięcia go do odpowiedzialności porządkowej lub dyscyplinarnej, a nawet innej odpowiedzialności przewidzianej w przepisach prawa. W grę wchodzi tu odpowiedzialność cywilnoprawna i karna. Z odpowiedzialnością cywilnoprawną będziemy mieli do czynienia wtedy, gdy w wyniku niezałatwienia sprawy w terminie strona poniesie szkodę, a organ administracji będzie zobowiązany do jej naprawienia, a następnie wystąpi z roszczeniami regresowymi wobec pracownika.
 
360000-IKAW-0704-1/2010

Pan Sławomir Siwy
Przewodniczący Związku Zawodowego Celnicy PL

W odpowiedzi na pismo ZZ Celnicy PL - 151/SiS/09 z dnia 28 grudnia 2009 r. przekazuję poniżej stosowne informacje.

Ad.1 Liczba złożonych do Dyrektora Izby Celnej przed dniem 30.11.2009 r. wniosków funkcjonariuszy celnych o uwzględnienie kryteriów ustawowych w procesie mianowania na nowe stopnie służbowe – 0.

Ad.2 Liczba złożonych odwołań do Szefa Służby Celnej od aktów mianowania na stopnie służbowe wydanych na podstawie art. 223 ustawy o Służbie Celnej w podziale na:

a) odwołania z roszczeniem o nadanie wyższego stopnia w korpusie lub z roszczeniem o wyższy korpus ze względu na nieuwzględnienie wszystkich przesłanek art. 223 ust. 7 ustawy o Służbie Celnej – 0.
b) odwołania byłych kierowników/naczelników/kierujących sekcją oraz innych stanowisk, które wg funkcjonariuszy odwołujących się były związane z podporządkowaniem służbowym w przeszłości – 14.
c) odwołania osób sprawujących funkcję kierujących sekcją w dniu wejścia w życie ustawy o Służbie Celnej – 0.

Ad.3 Liczba funkcjonariuszy, którzy w dniu wejścia w życie ustawy o Służbie Celnej zajmowali stanowisko związane z podporządkowaniem służbowym innych funkcjonariuszy i nie otrzymali mianowania na stopień oficerski w tym także kierujący sekcjami – 3 /kierujący sekcjami/.

Ad.4 Ze względu na brak zakresu czasowego oraz dużą liczbę osób, których dana sytuacja dotyczy nie jesteśmy w stanie podać liczby funkcjonariuszy, którzy przed dniem wejścia w życie ustawy zajmowali stanowiska związane z podporządkowaniem służbowym natomiast w dniu wejścia w życie ustawy zajmowali inne stanowiska i nie otrzymali mianowania na stopień oficerski.

Ad.5 Liczba funkcjonariuszy, których mianowano na stopnie służbowe z uwzględnieniem doświadczenia innego niż udział w misjach, prowadzenie szkoleń czy udział w zespołach MF – 0.

Ad.6 W okresie dwóch miesięcy przed dniem wejścia w życie ustawy w Izbie Celnej w Łodzi utworzono jeden Referat – Grupa Mobilna V.

DYREKTOR
IZBY CELNEJ W ŁODZI
Dorota Kędzierska
podpis na oryginale
 
Przypomnę, że można wciąż składać odwołania. Wystarczy dopisać w odwołaniu jedno zdanie.
"Wnoszę o przywrócenie terminu na złożenie odwołania, ze względu na brak pouczenia w akcie mianowania"
 
Przypomnę, że można wciąż składać odwołania. Wystarczy dopisać w odwołaniu jedno zdanie.
"Wnoszę o przywrócenie terminu na złożenie odwołania, ze względu na brak pouczenia w akcie mianowania"

ZALECENIE NR 130 MIĘDZYNARODOWEJ ORGANIZACJI PRACY
dotyczące rozpatrywania skarg w przedsiębiorstwie

Konferencja Ogólna Międzynarodowej Organizacji Pracy, zwołana do Genewy przez Radę Administracyjną Międzynarodowego Biura Pracy i zebrana tam w dniu 7 czerwca 1967 r. na pięćdziesiątej pierwszej sesji, wziąwszy pod uwagę brzmienie międzynarodowych zaleceń w dziedzinie pracy, dotyczących różnych aspektów stosunków zawodowych, w szczególności Zalecenia dotyczącego układów zbiorowych, z 1951 r., Zalecenia dotyczącego dobrowolnego pojednawstwa i arbitrażu, z 1951 r., Zalecenia dotyczącego współpracy na szczeblu przedsiębiorstwa, 1952 r., i Zalecenia dotyczącego rozwiązania stosunku pracy, z 1963 r., zważywszy potrzebę uzupełnienia postanowień zawartych w tych dokumentach, wziąwszy pod uwagę brzmienie Zalecenia dotyczącego utrzymywania łączności w przedsiębiorstwie, z 1967 r., postanowiwszy przyjąć niektóre wnioski dotyczące rozpatrywania skarg w przedsiębiorstwie, która to sprawa stanowi piąty punkt porządku dziennego sesji, postanowiwszy, że wnioski te zostaną ujęte w formę zalecenia, przyjmuje dnia dwudziestego dziewiątego czerwca tysiąc dziewięćset sześćdziesiątego siódmego roku następujące Zalecenie, które otrzyma nazwę: Zalecenie dotyczące rozpatrywania skarg, z 1967 r.:

calość na
http://www.prawo-pracy.pl/przeciwdzialanie_mobbingowi_czesc_1-a-315.html


http://www.prawo-pracy.pl/przeciwdzialanie_mobbingowi_czesc_2-a-317.html

http://www.prawo-pracy.pl/przeciwdzialanie_mobbingowi_czesc_3-a-318.html


http://www.prawo-pracy.pl/przeciwdzialanie_mobbingowi_czesc_4-a-319.html
 
Raczej nie należy spodziewać się odpowiedzi SSC, więc może już czas na pozwy do Sądu Pracy.

II. ZASADY OGÓLNE

2. Każdy pracownik, który działając indywidualnie lub wspólnie z innymi pracownikami uważa, że ma podstawy do skargi, powinien mieć
prawo do:

a) złożenia takiej skargi, bez ponoszenia wskutek tego jakiejkolwiek szkody; oraz
b) rozpatrzenia takiej skargi w trybie odpowiedniego postępowania.

3. Podstawą skargi mogą być jakiekolwiek działania lub okoliczności, które dotyczą stosunków między pracodawcą a pracownikiem, które wpływają, lub mogą wpływać, na warunki zatrudnienia jednego lub kilku pracowników w przedsiębiorstwie, jeżeli te działania, lub ta okoliczność, wydaje się im sprzeczna z postanowieniami obowiązującego układu zbiorowego lub indywidualnej umowy o pracę, z regulaminem zakładowym lub ustawodawstwem krajowym, bądź ze zwyczajem przyjętym w zawodzie, w gałęzi działalności gospodarczej lub w kraju, z uwzględnieniem zasad dobrej wiary.

4. 1) Postanowienia niniejszego Zalecenia nie mają zastosowania do zbiorowych żądań, zmierzających do zmiany warunków zatrudnienia.
2) Do ustawodawstwa krajowego lub praktyki krajowej należy dokonanie rozróżnienia między wypadkami, w których zażalenie złożone przez jednego lub więcej pracowników jest skargą podlegającą rozpatrzeniu w trybie postępowania przewidzianego w niniejszym Zaleceniu, a wypadkami, w których zażalenie jest żądaniem o charakterze ogólnym, podlegającym rozpatrzeniu w drodze rokowań zbiorowych lub w trybie innego postępowania przewidzianego dla rozstrzygania sporów.

5. Jeżeli postępowanie dotyczące rozpatrywania skarg określone jest przez układ zbiorowy, należy zachęcać strony takiego układu, aby włączyły do niego postanowienie przewidujące, że na okres obowiązywania układu zobowiązują się one popierać załatwianie skarg w trybie przewidzianego postępowania i powstrzymać się od wszelkiego działania, które mogłoby przeszkodzić w sprawnym jego przebiegu.

6. Organizacje pracowników lub przedstawiciele pracowników w przedsiębiorstwie powinni być włączeni, na równych prawach i z jednakową odpowiedzialnością z pracodawcami lub ich organizacjami, najlepiej w drodze porozumienia, do ustalenia i wprowadzenia w życie postępowania w sprawie skarg w przedsiębiorstwie, zgodnie z ustawodawstwem krajowym lub praktyką krajową.

7. 1) W celu zmniejszenia liczby skarg, największą uwagę należy zwrócić na ustalenie i skuteczne działanie zdrowej polityki kadrowej, która powinna uwzględniać i szanować prawa i interesy pracowników.
2) W celu doprowadzenia do takiej polityki i w celu rozwiązania problemów socjalnych, dotyczących pracowników w przedsiębiorstwie, dyrekcja powinna przed podjęciem decyzji nawiązać współpracę z przedstawicielami pracowników.

8. W miarę możliwości, skargi powinny być załatwiane w ramach samego przedsiębiorstwa w trybie skutecznego postępowania, które powinno być dostosowane do warunków krajowych, gałęzi działalności gospodarczej oraz zainteresowanego przedsiębiorstwa, i które powinno dawać zainteresowanym stronom wszelkie gwarancje obiektywności.

9. Żadne z postanowień niniejszego Zalecenia nie powinno pociągać za sobą ograniczenia prawa pracownika do bezpośredniego zwracania się do właściwej władzy do spraw pracy, do trybunału pracy, lub do innej władzy sądowej o rozpatrzenie skargi, jeżeli ustawodawstwo krajowe przyznaje mu takie prawo.
 
Mam nadzieję ,że w miarę napływania odpowiedzi od dyrektorów z pozostałych izb ,również będzie możliwość zapoznania się z nimi na tym forum.
 
Katowice, dnia 8.01.2010r.

DYREKTOR
IZBY CELNEJ W KATOWICACH

40 - 127 Katowice, Pl. Grunwaldzki 8 - 10
tel. 358-72-02, fax: 358-72-04,
e-mail: „ic.katowice@kat.mofnet.gov.pl”

Nr sprawy: 330000– IKAW- 0704-1/10/MG

Pan
Sławomir Siwy
Przewodniczący
Związku Zawodowego Celnicy PL


W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 28.12.2009r. o sygnaturze ZZ Celnicy PL-151/SiS/09 informuję, że w związku z mianowaniami na stopnie służbowe przed dniem 30.11.2009r. wpłynęło do mnie 89 wniosków funkcjonariuszy celnych o uwzględnienie kryteriów ustawowych związanych z posiadanym stażem lub wykształceniem.
Ponadto informuję, że za moim pośrednictwem zostało złożonych do Szefa Służby Celnej 11 wniosków zatytułowanych „Odwołanie”. Wszystkie wnioski zostały przekazane Adresatowi. Tym samym, nie mogę niestety przekazać Panu szczegółowej informacji w zakresie punktu 2a,2b i 2c Pańskiego zapytania.
Jednocześnie wyjaśniam, że w kierowanej przeze mnie Izbie Celnej w Katowicach nie było funkcjonariuszy, którzy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24.07.1999r. zajmowali stanowiska kierownicze na dzień wejścia w życie ustawy z dnia 27.08.2009r. i nie zostali mianowani na stopień oficerski.
W kwestii funkcjonariuszy, którzy przed dniem 31.10.2009r. zajmowali stanowiska związane z podporządkowaniem służbowym w rozumieniu uprzednio obowiązującej ustawy, ale nie zajmowali już tych stanowisk na dzień wejścia w życie aktualnej ustawy wyjaśniam, iż w procesie mianowań nie prowadzono analizy w tym zakresie i nie posiadam takiej informacji, nawet w formie przetworzonej.
Odnosząc się do 5 punktu Pańskiego zapytania informuję, że podczas procesu ustalania stopni służbowych w Izbie Celnej w Katowicach stosowane były kryteria zalecane pismem Szefa Służby Celnej z dnia 31.10.2009r. o numerze SC6/0681/293/09. Wobec czego nie były brane pod uwagę inne kryteria niż uczestnictwo w misjach zagranicznych lub zespołach organizowanych przez Ministerstwo Finansów czy też uprawnienia do prowadzenia szkoleń.
Uzupełniając podane dane informuję, że w okresie 2 miesięcy poprzedzających wejście w życie ustawy o Służbie Celnej z dnia 27.08.2009r. w kierowanej przeze mnie Izbie nie były tworzone nowe komórki organizacyjne.

Na oryginale podpisał:
Dyrektor IC w Katowicach
Włodzimierz Wołczew





Otrzymują:
1. Adresat x 1
2. a/ax 1
 
wicie rozumicie .....

1.Ponadto informuję, że za moim pośrednictwem zostało złożonych do Szefa Służby Celnej 11 wniosków zatytułowanych „Odwołanie”.
Jakaż gracja w bagatelizowaniu tematu, i ten misterny dobór słów. Jakby nie podpis można by pomyśleć - flirt towarzyski rodem z naszej klasy.
i dalej
2.Wszystkie wnioski zostały przekazane Adresatowi. Tym samym, nie mogę niestety przekazać Panu szczegółowej informacji w zakresie punktu 2a,2b i 2c Pańskiego zapytania.
Pan kierujący Izbą raczy żartować w sposób niesforny, że temat mianowań go nie dotyczy i pozwolił sobie SSC wysłać "wnioski zatytułowane "Odwołania" bez ich zachowania w aktach. Stąd niemoc w odpowiedzi dla ZZ.
Wyszła panu dyrektorowi w piśmie ukryta pogarda dla spraw podległych fc. Niestety sprawa mianowań jest dużo bardziej złożona i grozi konsekwencjami prawnymi i służbowymi. Czy nie z tego powodu takie zaostrzenie tonu. W wypowiedzi pana dyrektora SSC to teraz Adresat.
W taki sposób odpisać służbowo może jedynie osoba niekompetentna. Cała otoczka budowana wokół siebie to kłamstwo i iluzja. Prawda jest naga.
 
IC w Krakowie udzieliła odpowiedzi:
Ad.1.- 59
Ad.2 - 14
Ad.3 – 28
Ad. 4 wg stanu na dzień 30.06.2009
- nie otrzymał mianowania na stopień oficerski 1 funkcjonariusz celny, który zajmował stanowisko kierownicze
- 22 funkcjonariuszy celnych kierujących sekcjami przed dniem wejścia w życie ustawy
Ad.5 brak przypadków
Ad.6. W strukturach organizacyjnych UC w Nowym Sączu sekcja Przeznaczeń Celnych została przekształcona w Referat Przeznaczeń celnych.
 
Związek Zawodowy Celnicy PL
Ul. Szpitalna 3b, 5-7
45-010 Opole

Nysa, dnia 13.01.2010r.


ZZ Celnicy PL – 7/SiS/09
Pan Grzegorz Smogorzewski
Dyrektor Departamentu Służby Celnej

Szanowny Panie Dyrektorze.

W związku ze spotkaniem w dniu 20 stycznia br. zwracam się z prośbą o uprzednie przekazanie danych dot. wysokości uposażenia minimalnego, maksymalnego oraz średniego na każdym stanowisku funkcjonariuszy celnych w poszczególnych izbach celnych oraz w Ministerstwie Finansów wg stanu na dzień 31.12.2009r. wraz z liczbą etatów oraz średnią na stanowiskach dla wszystkich izb łącznie.
Jednocześnie uprzejmie informuję, że Związek Zawodowy Celnicy PL w chwili obecnej uzależnia przystąpienie do uzgodnień dot. zasad wynagradzania od zajęcia stanowiska przez Szefa Służby Celnej w kwestii odwołań od aktów mianowania, trybu i sposobu ich załatwienia.
Proszę o przekazanie danych najpóźniej do 19 stycznia na adres slawomir.siwy@celnicy.pl.
Z poważaniem:
Sławomir Siwy
/ - /
Przewodniczący
ZZ Celnicy PL
 
Związek Zawodowy Celnicy PL


Ul. Szpitalna 3b, 5-7


45-010 Opole



Nysa, dnia 13.01.2010r.



ZZ Celnicy PL – 9-11/SiS/09 Szef Służby Celnej
Pan Jacek Kapica

Z upoważnienia Zarządu Związku Zawodowego Celnicy PL składam wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu związanym z odwołaniem od aktu mianowania złożonym przez P. od decyzji/aktu mianowania wydanej przez Dyrektora Izby Celnej w
Wniosek składamy na podstawie Art. 31. § 1. pkt.2 ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.

Uzasadnienie.

Niniejszy wniosek uzasadniony jest koniecznością realizacji statutowych celów działania Związku określonych w §9 tj. ochrona praw, godności oraz interesów funkcjonariuszy celnych. Zachodzi także potrzeba ochrony interesu społecznego. Postępowanie dotyczy sprawy, w której funkcjonariusz zarzuca organowi wydającemu decyzję/akt mianowania rażące naruszenie prawa.
Związek Zawodowy jako organizacja społeczna śledził nadto cały proces mianowania na podstawie art.223 ustawy o Służbie Celnej. Wg opinii niezależnych Kancelarii prawniczych organy celne wydały swoje rozstrzygnięcia na podstawie polecenia Szefa Służby Celnej, do którego organ ten nie był uprawniony. Wypaczono w ten sposób przesłanki ustawowe. Zdaniem Związku nie zastosowano w sprawie wszystkich kryteriów ustawowych, a bynajmniej drastycznie je zawężono oraz w wielu przypadkach wydano rozstrzygnięcia wbrew przyjętej linii orzeczniczej oraz uprzednim wnioskom funkcjonariuszy o rzetelne rozpatrzenie sprawy. W rzeczywistości, polecenie Szefa Służby Celnej pozbawiło Dyrektorów Izb, wbrew przepisom ustawowym, prawa do wszechstronnego, niezależnego i obiektywnego rozpatrzenia sprawy.
Warunkiem wydania prawidłowej decyzji jest podjęcie przez organ wszelkich kroków niezbędnych do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego poprzez wyczerpujące zebranie i rozpatrzenie całokształtu materiału dowodowego (art.7 i art.77 par.1 KPA). Organ na podstawie całokształtu materiału dowodowego ocenia czy dana okoliczność została udowodniona art. .80 KPA.
W ocenie Związku organ rozstrzygający sprawę naruszył powyższe przepisy w stopniu mającym istotny wpływ na wynik sprawy.

Z up. Zarządu:


Sławomir Siwy


/ - /


Przewodniczący


ZZ Celnicy PL
 
D Y R E K T O R
I Z B Y C E L N E J Opole, dnia 13.10.2010 r.
w O P O L U
45-010 Opole, ul. Szpitalna 3B-5-7
(77) 400 67 12; fax (77) 400 67 11

Nasz znak : 380000-IKAR-0704-02/10/AW



Związek Zawodowy
Celnicy PL
Przewodniczący
Sławomir Siwy





W związku z pismem z dnia 28 grudnia ubiegłego roku, o sygnaturze ZZ Celnicy PL – 151/SiS/09, informuje co następuje;

Ad.1 – 29
Ad.2,a – 3
Ad.2,b – 19
Ad.2,c – 1
Ad.3 : IC – 2 , UC – 14
Ad.4. W tym przypadku dysponuję tylko szacunkowymi danymi, ograniczonymi datą powstania Izby Celnej w Opolu. Ok.; 30.
Ad.5- 0
Ad.6.-0






Popisał na oryginale :
Dyrektor
Izby Celnej w Opolu
Rafał Kokot
 
IZBA CELNA W PRZEMYŚLU
ul. Sielecka 9, 37-700 Przemyśl
tel.: (16) 676 4300, 676 4411
fax (16) 676 4444, 678 3003


Nr 400000-IKAW-111- 5/10
Pan
Sławomir Siwy
Przewodniczący
ZZ Celnicy PL


W odpowiedzi na pismo Nr: ZZ Celnicy PL – 151/SiS/09 z dnia 28.12.2009 r. Izba Celna w Przemyślu podaje poniżej następujące informacje:

Ad.1
Do Dyrektora Izby Celnej w Przemyślu do dnia 30.11.2009 r. wpłynęło 34 wnioski funkcjonariuszy celnych o uwzględnienie kryteriów ustawowych w procesie mianowania na nowe stopnie służbowe.


Ad.2 Liczba złożonych odwołań do Szefa Służby Celnej od aktów mianowania na stopnie służbowe wydanych na podstawie art.223 ustawy o Służbie Celnej :

a) odwołania z roszczeniem o nadanie wyższego stopnia w korpusie lub z roszczeniem o wyższy korpus ze względu na nieuwzględnienie wszystkich przesłanek art.223 ust.7 ustawy o Służbie Celnej : 19 szt.
b) odwołania byłych kierowników / naczelników/ , kierujących sekcją oraz innych stanowisk, które wg funkcjonariuszy odwołujących się były związane z podporządkowaniem służbowym w przeszłości: - 18 szt.
c) Odwołania osób sprawujących funkcję kierujących Sekcją w dniu wejścia w życie ustawy o Służbie Celnej – 3 szt.


Ad. 3
Nie stwierdzono przypadków aby funkcjonariusze, którzy w dniu wejścia w życie ustawy o Służbie Celnej zajmowali stanowisko związane z podporządkowaniem służbowym innych funkcjonariuszy nie otrzymali mianowania na stopień oficerski. Wyjątek stanowią kierujący Sekcją. - 16 osób.

Ad.4.
Informacje dot. liczby funkcjonariuszy, którzy przed dniem wejścia w życie ustawy o Służbie Celnej zajmowali stanowiska związane z podporządkowaniem służbowym, natomiast w dniu wejścia w życie ustawy zajmowali inne stanowiska i nie otrzymali mianowania na stopień oficerski nie są możliwe do pozyskania z ewidencji komputerowej systemu „kadry – płace”. Przekazanie takich danych wymaga przeprowadzenia szczegółowej analizy poszczególnych funkcjonariuszy celnych w zakresie zajmowanych przez nich stanowisk. Mając na uwadze powyższe Izba Celna w Przemyślu podaje szacunkowe dane dot. ilości funkcjonariuszy wskazanych w zapytaniu - 58 osób.

Ad. 5
W Izbie Celnej w Przemyślu nie stwierdzono sytuacji mianowania funkcjonariuszy na stopnie służbowe z uwzględnieniem doświadczenia innego niż wskazane w kryteriach przekazanych do stosowania przez Ministerstwo Finansów.

Ad. 6
W Izbie Celnej w Przemyślu w okresie ostatnich dwóch miesięcy przed dniem wejścia w życie ustawy nie utworzono żadnych komórek organizacyjnych.



Dyrektor
Izby Celnej w Przemyślu

Piotr Daniel
(podpis na oryginale)
 
Sąd pracy

Sąd pracy przekazał już kilka spraw zgodnie z właściwością do właściwego dyrektora Izby Celnej.
 
Sąd pracy

Sąd Pracy przekazał kilka wniosków do rozpatrzenia zgodnie z właściwością do właściwego dyrektora Izby Celnej uznając, że jest to decyzja administracyjna.
 
blędne koło.....

bo ja dziś dostałem odpowiedź z MF na odwołanie. Twierdzą, że akt mianowania nie ma charakteru decyzji administracyjnej i zgodnie z art.189 ustawy o SC sprawa powinna być rozpoznawana przez sąd właściwy z zakresu prawa pracy:confused:...
 
Samobój.

Dyrektor z Przemyśla nie przemyślał dokładnie i w pkt 3 swojego pisma przyznał w istocie, że kierujący sekcjązajmują stanowiska związane z podporządkowaniem służbowym innych funkcjonariuszy.
Przecież to co napisał znaczy nie mniej, nie więcej tylko to, że wszyscy
funkcjonariusze - z wyjątkiem kierujących sekcją, którzy w dniu wejścia w życie ustawy o Służbie Celnej zajmowali stanowisko związane z podporządkowaniem służbowym innych funkcjonariuszy otrzymali mianowania na stopień oficerski.


 
Coś dziwnego, przeczytałam informacje:

Zoollek - bo ja dziś dostałem odpowiedź z MF na odwołanie. Twierdzą, że akt mianowania nie ma charakteru decyzji administracyjnej i zgodnie z art.189 ustawy o SC sprawa powinna być rozpoznawana przez sąd właściwy z zakresu prawa pracy ...
__________________

Sara 37 - Sąd Pracy przekazał kilka wniosków do rozpatrzenia zgodnie z właściwością do właściwego dyrektora Izby Celnej uznając, że jest to decyzja administracyjna.

Proszę, jeżeli nie chcecie Zoollku i Saro ujawnić swoich personaliów wstawcie swoje pisma z wykreśleniem danych. Są to bardzo ważne informacje, bo mogą pomóc we właściwym toku dalszego prowadzenia spraw.
Myślę, że warto przekazać informację ZZ Celnicy. Panie Sławku, może Pan podpowie co dalej.
Wyraźnie widać, jeżeli to prawda, że odpowiedzi są sprzeczne.
Pozdrawiam Helena.
 
Back
Do góry