Modernizacja 2025 jaki podział.

No to co w związku z tym proponujecie przy podziale modernizacji? Bo to temat o tym!

Każdy z użytkowników forum może zaproponować cokolwiek. W dodatku bez znaczenia jest, jak idiotyczny to mógłby być pomysł.
Nie tylko dziwne ale wręcz znamienne jest to, że Związek (prowokacyjnie) "wrzuca" na forum temat do (niekontrolowanej) dyskusji,
samemu proponując ... absolutnie NIC ...
 
idą chude czasy dla budżetu, obecna władza nie ma pomysłu na gospodarkę, na więcej niż 5% z budżetu nie ma co liczyć, dlatego po równo jest najsprawiedliwiej. To zaledwie wyrównanie a nie podwyżka.
 
czy jest jeszcze szansa na rozmowy w sprawie podziału modernizacji w tym roku, żeby od stycznia było wypłacane?
 
czy jest jeszcze szansa na rozmowy w sprawie podziału modernizacji w tym roku, żeby od stycznia było wypłacane?
Nigdy nie będzie wypłacane od stycznia dlatego, że budżet jest zatwierdzany gdzieś w marcu. Dlatego zawsze podwyżki wychodzą z wyrównaniem +- maj/czerwiec. Tego sie nie da przeskoczyć z punktu widzenia logistycznego. Jeszcze nie słyszałem, aby w którejś służbie wypłacono cokolwiek i komukolwiek w styczniu.
 
Nigdy nie będzie wypłacane od stycznia dlatego, że budżet jest zatwierdzany gdzieś w marcu. Dlatego zawsze podwyżki wychodzą z wyrównaniem +- maj/czerwiec. Tego sie nie da przeskoczyć z punktu widzenia logistycznego. Jeszcze nie słyszałem, aby w którejś służbie wypłacono cokolwiek i komukolwiek w styczniu.
chcesz powiedzieć, że wydatki państwa miedzy styczniem i marcem sa na podstawie ubiegłorocznego budżetu lub w ogóle bez budżetu? Nie widzę przeszkód prawnych do wyplacania podwyżek od stycznia.
Trzeba tylko uzgodnic podział.

Art. 145. [Prowadzenie gospodarki finansowej na podstawie projektu ustawy]

1.
W przypadku gdy ustawa budżetowa albo ustawa o prowizorium budżetowym nie zostaną ogłoszone przed dniem 1 stycznia, to do czasu ogłoszenia odpowiedniej ustawy:
1)
podstawą gospodarki finansowej jest przedstawiony Sejmowi odpowiedni projekt ustawy, o którym mowa w art. 141 lub w art. 144;
2)
obowiązują stawki należności budżetowych oraz składki na państwowe fundusze celowe w wysokości ustalonej dla roku poprzedzającego rok budżetowy.

2.
Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio, w przypadku gdy podstawą gospodarki finansowej państwa jest ustawa albo projekt ustawy o prowizorium budżetowym, a przed upływem terminu obowiązywania ustawy o prowizorium budżetowym nie zostanie ogłoszona ustawa budżetowa.
 
Ostatnia edycja:
Ale przepraszam, co Waszym zdaniem TA modernizacja ma wspólnego z ustalaniem nadchodzącego budżetu ??
Każda przyszła, to jeszcze rozumiem, bo trzeba ją "zmieścić" w kolejnych wyliczeniach ale ta ustalona na lata ?!
 
w 2024 pensje byly wyrownane do nowych stawek w połowie lutego. nie mam nic przeciwko temu zeby w 2025 modernizacja weszla w polowie kutego, placą w końcu z dolu. Tylko podzielic trzeba juz teraz.
 
Ja chcę powiedzieć że na darmo bijesz pianę. W lutym wypłacili podwyżkę wynikającą z podwyżki kwoty bazowej a modernizację płacili Wam później, jak przedmówca wspomniał.
Pusty postulat sugerujący zajęcie się czyms co i tak jest nierealne (terminy wypłat), palenie energii na darmo. Właśnie przez takie genialne wstawki ważne sprawy są rozmydlane, właśnie dlatego już za wiele nie osiągniecie.
To moja opinia i koniec.
 
Każdy z użytkowników forum może zaproponować cokolwiek. W dodatku bez znaczenia jest, jak idiotyczny to mógłby być pomysł.
Nie tylko dziwne ale wręcz znamienne jest to, że Związek (prowokacyjnie) "wrzuca" na forum temat do (niekontrolowanej) dyskusji,
samemu proponując ... absolutnie NIC ...
Dzień dobry, dokładnie tak. Nie chcemy nikogo sugerować naszymi pomysłami. Najważniejsze, abyśmy dobrze rozpoznali głos środowiska. Bardzo zależy nam na informacji od funkcjonariuszy w służbie oraz pracowników. Te osoby są beneficjentami środków w III transzy modernizacji.
Mamy zebrane dane i wiemy , że wszyscy funkcjonariusze SCS osiagnęli po II transzy min. mnożnik. Zdecydowanie gorzej jest w przypadku członków korpusu Służby Cywilnej - w niektórych izbach brakuje "kosmos". Ale w przestrzeni medialnej słyszymy, że "PANI Z OKIENKA " w US - tak nazwa skarbowy działacz związkowy z KAS pracownika SOB - zarabia 6, 5 tys. zł netto i to jest dobrze. Na takie informacje TRZEBA REAGOWAĆ. Bowiem jedne związki - tak jak nasz - widzą potrzebę działania w celu niwelowania spadku wartości nabywaczej wynagrodzenia/uosażenia, a dla innych wysokość wynagrodzenia oceniania jest w sposób " DUŻO LUB MAŁO.Prosimy zatem o Wasze propozycje, dajcie znać, czy różnicować w zależności od lat służby, pracy, a może w inny sposób.
 
Ja chcę powiedzieć że na darmo bijesz pianę. W lutym wypłacili podwyżkę wynikającą z podwyżki kwoty bazowej a modernizację płacili Wam później, jak przedmówca wspomniał.
Pusty postulat sugerujący zajęcie się czyms co i tak jest nierealne (terminy wypłat), palenie energii na darmo. Właśnie przez takie genialne wstawki ważne sprawy są rozmydlane, właśnie dlatego już za wiele nie osiągniecie.
To moja opinia i koniec.
informacyjnie o czym piszę.
1.skoro podwyżki z kwoty bazowej mogły być wypłacone w lutym, na podstawie nowego budżetu, to tak samo może być modernizacja, nie ma przeszkód prawnych.
2. jesteś pewnie poza służbą i nie znasz sytuacji. Propozycja rozmów o modernizacji w tym roku wyszła od związków, było pismo do Szefa. Ja ją tylko przypominam.( i uważam za słuszną i realną).
 
Dzień dobry, dokładnie tak. Nie chcemy nikogo sugerować naszymi pomysłami. Najważniejsze, abyśmy dobrze rozpoznali głos środowiska. Bardzo zależy nam na informacji od funkcjonariuszy w służbie oraz pracowników. Te osoby są beneficjentami środków w III transzy modernizacji.
Mamy zebrane dane i wiemy , że wszyscy funkcjonariusze SCS osiagnęli po II transzy min. mnożnik. Zdecydowanie gorzej jest w przypadku członków korpusu Służby Cywilnej - w niektórych izbach brakuje "kosmos". Ale w przestrzeni medialnej słyszymy, że "PANI Z OKIENKA " w US - tak nazwa skarbowy działacz związkowy z KAS pracownika SOB - zarabia 6, 5 tys. zł netto i to jest dobrze. Na takie informacje TRZEBA REAGOWAĆ. Bowiem jedne związki - tak jak nasz - widzą potrzebę działania w celu niwelowania spadku wartości nabywaczej wynagrodzenia/uosażenia, a dla innych wysokość wynagrodzenia oceniania jest w sposób " DUŻO LUB MAŁO.Prosimy zatem o Wasze propozycje, dajcie znać, czy różnicować w zależności od lat służby, pracy, a może w inny sposób.
w kwestii podwyżek tu na forum był konsensus. Po równo podwyżka a potem każdy jak mu wychodzi ze stażowego.
 
Dzień dobry, dokładnie tak. Nie chcemy nikogo sugerować naszymi pomysłami. Najważniejsze, abyśmy dobrze rozpoznali głos środowiska. Bardzo zależy nam na informacji od funkcjonariuszy w służbie oraz pracowników. Te osoby są beneficjentami środków w III transzy modernizacji.
Mamy zebrane dane i wiemy , że wszyscy funkcjonariusze SCS osiagnęli po II transzy min. mnożnik. Zdecydowanie gorzej jest w przypadku członków korpusu Służby Cywilnej - w niektórych izbach brakuje "kosmos". Ale w przestrzeni medialnej słyszymy, że "PANI Z OKIENKA " w US - tak nazwa skarbowy działacz związkowy z KAS pracownika SOB - zarabia 6, 5 tys. zł netto i to jest dobrze. Na takie informacje TRZEBA REAGOWAĆ. Bowiem jedne związki - tak jak nasz - widzą potrzebę działania w celu niwelowania spadku wartości nabywaczej wynagrodzenia/uosażenia, a dla innych wysokość wynagrodzenia oceniania jest w sposób " DUŻO LUB MAŁO.Prosimy zatem o Wasze propozycje, dajcie znać, czy różnicować w zależności od lat służby, pracy, a może w inny sposób.

Tak, zauważyłem to podkreślenie "w służbie" ale przecież też pracowników ...

Nie interesuje mnie co ględzi wspomniany "działacz związkowy z KAS", bo należę do TEGO, a nie tamtego Związku
i chodzi mi o ten zaznaczony wyżej "kosmos"! Jeżeli ktoś od dwudziestu lat (łącznie - służba i "ucywilnienie") i zaznaczam - pomimo wyższego wykształcenia (magisterskiego) nie miał awansu ani proporcjonalnej podwyżki, to nie będzie spokojnie przystawał na propozycję "po równo dla wszystkich".

Oczywiście, w tej sytuacji "po równo" dla funkcjonariuszy jest propozycją rzeczową ale TEN Związek podobno stara się
o WSZYSTKICH swoich członków, a wydaje się, że zwłaszcza "ucywilnieni", których szczególnie dotyczy ów "kosmos",
wyraźnie są zapomniani i pomijani w zdecydowanych działaniach Związku w tym temacie.

Proszę więc nie zasłaniać się zdaniem i oceną Związków cywilnych (których cytowanie nie powinno mieć tu miejsca), lecz zgodnie z powyższym cytatem o "widzeniu potrzeby działania" przez TEN Związek, przystać na propozycję "po równo"
dla funkcjonariuszy ale zająć się znacznie energiczniej "kosmosem" u swoich (zwłaszcza "ucywilnionych") członków ...
 
ok, czy możesz podsumować propozycje?

JA ?!
Od tego jest Zarząd ...

ps
Poniekąd swoje podsumowanie wyraziłem w poście powyżej.
Gdybyś nie zauważył, moim zdaniem "po równo" dla funków jest rozsądne, acz moje zdanie się tu nie liczy.
Dużo gorzej sprawa wygląda z cywilami, a właśnie w niej działania Związku wydają się mizerne choć cywili
jest w nim mnóstwo ...
 
Dzień dobry, dokładnie tak. Nie chcemy nikogo sugerować naszymi pomysłami. Najważniejsze, abyśmy dobrze rozpoznali głos środowiska. Bardzo zależy nam na informacji od funkcjonariuszy w służbie oraz pracowników. Te osoby są beneficjentami środków w III transzy modernizacji.
Mamy zebrane dane i wiemy , że wszyscy funkcjonariusze SCS osiagnęli po II transzy min. mnożnik. Zdecydowanie gorzej jest w przypadku członków korpusu Służby Cywilnej - w niektórych izbach brakuje "kosmos". Ale w przestrzeni medialnej słyszymy, że "PANI Z OKIENKA " w US - tak nazwa skarbowy działacz związkowy z KAS pracownika SOB - zarabia 6, 5 tys. zł netto i to jest dobrze. Na takie informacje TRZEBA REAGOWAĆ. Bowiem jedne związki - tak jak nasz - widzą potrzebę działania w celu niwelowania spadku wartości nabywaczej wynagrodzenia/uosażenia, a dla innych wysokość wynagrodzenia oceniania jest w sposób " DUŻO LUB MAŁO.Prosimy zatem o Wasze propozycje, dajcie znać, czy różnicować w zależności od lat służby, pracy, a może w inny sposób.
niestety, ale mija się Pani z prawdą. Nie wszyscy funkcjonariusze osiągnęli po II transzy minimalny mnożnik. Jestem tego chodzącym przykładem. Są też osoby, które awansowały w międzyczasie i one dostały podwyżkę np. o 0,1 do mnożnika. Więc minimum na wyższym stanowisku też nie mają. Jak pisałem kiedyś docelowa siatka płac to jedno. Ale za wykonywane obowiązki była też przedstawiona docelowa siatka stanowisk - tutaj niestety ale są bardzo duże niedociągnięcia. I jakoś nikt o tym nie chce pamiętać.
 
niestety, ale mija się Pani z prawdą. Nie wszyscy funkcjonariusze osiągnęli po II transzy minimalny mnożnik. Jestem tego chodzącym przykładem. Są też osoby, które awansowały w międzyczasie i one dostały podwyżkę np. o 0,1 do mnożnika. Więc minimum na wyższym stanowisku też nie mają. Jak pisałem kiedyś docelowa siatka płac to jedno. Ale za wykonywane obowiązki była też przedstawiona docelowa siatka stanowisk - tutaj niestety ale są bardzo duże niedociągnięcia. I jakoś nikt o tym nie chce pamiętać.
Dzień dobry,
analiza została dokonana przez nas, na podstawie informacji otrzymanych od DIAS na podstawie naszego wniosku i pokazuje, że FSCS na dzień 1 .08.2024 r. wszyscy osiągnęli min. mnożnik (nie ma mowy zatem o naszej pomyłce). Oczywiście, jeśli ktoś awansował na stanowisku, po wyżej wskazanej dacie i DIAS nie zastosował się do ONSTRUKCJI AWANSOWANIA (osoba awansowana powinna otrzymac taki wzrost mnożnika, aby osiągnęła po tym awansie mnożnik min. na danym stanowisku).
Wspomina Pan o braku awansów, np. co najmniej od 5 lat - tutaj też mamy dane od DIAS. Zatem piszcie Państwo propozycje, może dla funków 95 % po równo i 5 % na zaległości awansowe w stanowisku co najmniej od 5 lat? Prosimy o opinię. Pozdrawiam
 
Tak, zauważyłem to podkreślenie "w służbie" ale przecież też pracowników ...

Nie interesuje mnie co ględzi wspomniany "działacz związkowy z KAS", bo należę do TEGO, a nie tamtego Związku
i chodzi mi o ten zaznaczony wyżej "kosmos"! Jeżeli ktoś od dwudziestu lat (łącznie - służba i "ucywilnienie") i zaznaczam - pomimo wyższego wykształcenia (magisterskiego) nie miał awansu ani proporcjonalnej podwyżki, to nie będzie spokojnie przystawał na propozycję "po równo dla wszystkich".

Oczywiście, w tej sytuacji "po równo" dla funkcjonariuszy jest propozycją rzeczową ale TEN Związek podobno stara się
o WSZYSTKICH swoich członków, a wydaje się, że zwłaszcza "ucywilnieni", których szczególnie dotyczy ów "kosmos",
wyraźnie są zapomniani i pomijani w zdecydowanych działaniach Związku w tym temacie.

Proszę więc nie zasłaniać się zdaniem i oceną Związków cywilnych (których cytowanie nie powinno mieć tu miejsca), lecz zgodnie z powyższym cytatem o "widzeniu potrzeby działania" przez TEN Związek, przystać na propozycję "po równo"
dla funkcjonariuszy ale zająć się znacznie energiczniej "kosmosem" u swoich (zwłaszcza "ucywilnionych") członków ...
Lubię rzeczową rozmową.
1. Podkreślenie w służbie odnosiło się do takiej sytuacji, w której wiecej propozycji podziału III transzy UM dawało grono emerytowanych funków, niż funków w czynnej służbie.
2. Wszystkich nas pownno interesować, jak inne związki zawodowe przedstawiaja naszą grupę społeczną w społeczeństwie.
3. Gdyby ten związek nie staral się również o cywili, to od marca 2017 r. wynagrodzenia nie drgnęły by powyżej podwyżki zagwarntowanej w budżecie.
4. Gdyby nie to , że są w KAS są funkcjonariusze, to w KAS nie byłoby podwyżek z dwóch uchwał modernizacyjnych.
5. Gdyby nie to, że przed marcem 2017 r. polityka płacowa w izbach i urzędach skarbowych nie istaniała, to dzisiaj nie mielibyśmy KOSMOSU w tym zakresie, ale w wielu izbach, przy dobrej partnerskiej współpracy DIAS ze związkami zawodowymi udało się przez te 7 lata mocno podciągnąć skarbówkę do góry - jak w przypadku tej "PANI Z OKIENKA"
6. Ucywilnieni FCSC, podobnie, jak pracownicy UKS (w tym SZNP) osiągają min. mnożniki.
Czekamy na propozycje podziału środków z III transzy dla cywili.
Pozdrawiam
 
JA ?!
Od tego jest Zarząd ...

ps
Poniekąd swoje podsumowanie wyraziłem w poście powyżej.
Gdybyś nie zauważył, moim zdaniem "po równo" dla funków jest rozsądne, acz moje zdanie się tu nie liczy.
Dużo gorzej sprawa wygląda z cywilami, a właśnie w niej działania Związku wydają się mizerne choć cywili
jest w nim mnóstwo ...
Widać, że prezesów jest wielu, a mniej konstruktywnych pomysłów. Ja jednak uparcie poproszę o pomysły.
 
Back
Do góry