LIKWIDACJA SC PRZESąDZONA

  • Thread starter Thread starter SKARBOWIEC
  • Rozpoczęty Rozpoczęty
A może macie jakieś konkretne informacje? Czy ktos dotarł do projektu nowej ustawy akcyzowej.
 
Witam. Przed chwilą Minister Finansów Zyta Gilowska ogłosiła, że zakłada konsolidację aparatu skarbowego z celnym.

Z informacji otrzymywanych w ostatnich dniach wynika, że będzie to pełne połączenie, a więc także na poziomie I instancji.

Czyli co, jednak tak jak w temacie tego wątku:
Likwidacja Służby Celnej???

Proszę o komentarz.
 
Czy jest gdzies dostępna treść tej konferencji?? Czy coś podano szczegółowo na nasz temat? Myślę że to jednak niestety oznacza likwidację SC, tylko po co??
 
Działania w gospodarce i finansach
wicepremier, minister finansów prof. Zyty Gilowskiej
w I półroczu 2007 r.
I. Obecna fazą. procesów wzrostu gospodarczego wymaga pilnego wzmocnienia
instytucjonalnego. Bez takiego wzmocnienia nie będzie możliwa skuteczna i racjonalna polityka
gospodarcza oraz nie zostaną w pełni wykorzystane szansę płynące z naszego członkostwa
w Unii Europejskiej. Konieczna w państwie demokratycznym jawność i przejrzystość działania
stanowi najsilniejszy oręż w walce z korupcją i marnotrawstwem. Zmiany muszą objąć
praktycznie wszystkie instytucje finansowane wyłącznie lub głównie ze środków publicznych.
W szczególności niezbędna jest likwidacja tych sposobów gospodarowania, które zakorzeniły się
w Polsce jeszcze w latach pięćdziesiątych i nienaruszone trwają drugą dekadę istnienia
Rzeczypospolitej. Najwyższy czas na pozbycie się reliktów głębokiego socjalizmu oraz usunięcie
wielu innych, na ogół dobrze znanych przyczyn patologii w gospodarowaniu środkami
publicznymi. Konieczne jest przekształcenie naszych finansów publicznych w sektor
nowocześnie zorganizowany, sprawny i oszczędny. Sektor starannie zarządzany i bacznie
kontrolowany przez obywateli.
II. W 2006 r. przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw przekroczyło kwotę 1000
USD, zaś tempo wzrostu PKB 5,7%, w tym w IV kwartale 6,3%. Znakomitej dynamice
inwestycji (w 2006 r. ok. 16,5%) towarzyszy wysoka dynamika zatrudnienia (spadek stopy
bezrobocia z 17,6 % na początku ub. r. do niespełna 15% w grudniu ub. r.) oraz rekordowo niska
inflacja, (średnioroczna stopa inflacji w 2006 r. wyniosła zaledwie 1%). Także wykonanie
budżetu państwa w 2006 r. prezentuje się wyjątkowo dobrze. Uzyskane dochody okazały się
o prawie 2,7 mld zł wyższe od prognozowanych w ustawie budżetowej na 2006 r., zaś
zrealizowane wydatki były niższe od dopuszczonych ustawą limitów o prawie 2.9 mld zł.
Nastąpiło więc znaczące zacieśnienie dyscypliny wydatków publicznych, co w warunkach
wysokiego wzrostu gospodarczego oznacza bardzo istotne zmniejszenie rozmiarów deficytu
budżetu państwa. Finanse publiczne znajdują się w kondycji pozwalającej na podjęcie
radykalnych działań reformatorskich. Ich skutkiem będzie zmniejszenie tempa wzrostu
państwowego długu publicznego oraz zwiększenie zdolności państwa do sprostania wysiłkowi
modernizacyjnemu, koniecznemu w ramach Perspektywy Finansowej 2007-2013.

III. Organizacja sektora finansów publicznych
Projekty zmian prawnych zostaną skierowane do Sejmu nie później niż w pierwszej połowie maja 2007 r. Zmiany obejmą następujące zagadnienia:
• Zakres sektora finansów publicznych - dostosowanie ważne dla rachunku deficytu sektora
i długu publicznego zgodnego z klasyfikacją ESA 95 (nowy zakres przedmiotowy obejmie
między innymi wprowadzenie do sektora niektórych funduszy obsługiwanych przez BGK
oraz usunięcie z sektora jednostek badawczo rozwojowych) w celu eliminacji obecnego
prowadzenia podwójnych rachunków - oddzielnie na użytek krajowy (ustawa budżetowa,
strategia zarządzania długiem publicznym) i oddzielnie na potrzeby konwergencji fiskalnej
w ramach UE (aktualizacje Programu Konwergencji, notyfikacje fiskalne).
• Podmiotowa konsolidacja sektora finansów publicznych - likwidacja następujących form
gospodarowania: wszystkich zakładów budżetowych, wszystkich gospodarstw
pomocniczych, wszystkich samorządowych funduszy celowych, wszystkich wojewódzkich
funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, części agencji rządowych i części
funduszy celowych usytuowanych centralnie.
• Organizacyjna konsolidacja sektora finansów publicznych - przekształcenie Krajowego
Funduszu Drogowego i Narodowego Funduszu Zdrowia w państwowe fundusze celowe,
przekształcenie części agencji i funduszy celowych w jednostki budżetowe (np. ZUS
i KRUS), wprowadzenie nowej formy organizacyjno-prawnej dla wybranych dziedzin
aktywności państwa wraz z ustawowymi zasadami, warunkami i procedurami
obowiązującymi w tworzeniu instytucji o takim statusie.
Konsolidacja aparatu podatkowego i służby celnej - przekształcenie terytorialnych struktur
podatkowo- celnych w jednolicie zorganizowaną sieć terytorialnego aparatu skarbowego.

Funkcjonalna konsolidacja sektora rządowego - trwałe powiązanie planów finansowych
wszystkich jednostek sektora rządowego z ustawą budżetową.
• Nadanie zadaniowego charakteru głównym etapom procedury budżetowej (projektowanie
budżetu państwa, układ załączników, uzasadnienie, informacje o budżecie zaprojektowanym,
uchwalonym i wykonanym) w podstawowych dziedzinach aktywności państwa:
bezpieczeństwo obywateli (główne statystyki przestępstw przeciw zdrowiu i mieniu),
bezpieczeństwo zdrowotne (umieralność niemowląt, przeciętne dalsze trwanie życia,
zachorowalność na choroby zakaźne), bezpieczeństwo drogowe (statystyki wypadków
drogowych jako miernik stanu dróg publicznych), rozbudowa infrastruktury drogowej
(program budowy dróg, obwodnic i autostrad), modernizacja obszarów wiejskich (zmiany
struktury agrarnej, statystyka dopłat bezpośrednich).
• Zmiana zasad tworzenia rezerw celowych, w tym wprowadzenie zakazu tworzenia rezerw
celowych na wydatki, których klasyfikacja jest znana w chwili tworzenia rezerwy.
• Wprowadzenie zamkniętego wykazu wydatków, do których można stosować przepisy
dotyczące wydatków niewygasąjących.
• Wprowadzenie audytu zewnętrznego wszystkich jednostek sektora rządowego
i samorządowego, wykonywanego przez NIK oraz regionalne izby obrachunkowe - audyt
coroczny, obligatoryjny połączony z procedurami zamknięć rachunków budżetowych.
IV. Zmniejszenie klina podatkowego
Projekt stosownej ustawy zostanie skierowany do Sejmu pod koniec I kwartału 2007 r. (zmiana powinna być uchwalona najpóźniej do 30 czerwca 2007 r.) - zmniejszenie z dniem 1 stycznia 2008 r. stawki składki rentowej o 3 pkt. proc. (z 13 pkt do 10 pkt) oraz zmniejszenie z dniem

1 stycznia 2009 r. stawki tej samej składki o kolejne 3 pkt. proc. (z 10 pkt do 7 pkt). Skutki finansowe tej dwuetapowej zmiany zostały uwzględnione w rachunkach dla perspektywy finansowej 2007-2009 i przesłane w grudniu ub. r. Komisji Europejskiej w „Programie Konwergencji - Aktualizacja 2006". W „Aktualizacji 2006" uwzględniono też finansowe skutki wejścia w życie z dniem 1 stycznia 2009 r. zmian w podatku dochodowym od osób fizycznych -likwidacji najwyższej stawki (40%), obniżki stawki najniższej (z 19% do 18%), podwyższenia jedynego progu (z niespełna 43 tys. zł do ponad 85 tys. zł). Polska uzyska pełną zgodność konwergencyjną z początkiem 2009 r., w którym deficyt sektora finansów publicznych według ESA95, tj. liczony bez OFE, wyniesie nie więcej niż 2,9 PKB. Równoczesne nastąpi zmniejszenie tzw. klina podatkowego o ponad 1/6 oraz zmniejszenie przeciętnego opodatkowania dochodów osób fizycznych o ok. 8 proc.
V. Finansowanie budowy dróg, obwodnic i autostrad
• Uzupełnienie zakresu operacyjnego wycenianych na 2007 r. prac w każdym z zadań
umieszczonych w nowym planie finansowo-rzeczowym do rozporządzenia RM na 2007 r.
0 następujące informacje: zakres zadań przewidzianych do wykonania w poprzednim planie
finansowym (w km oraz wartościowo) oraz przewidywane wykonanie zadań planu na 2006 r.
• Przekształcenie Krajowego Funduszu Drogowego w państwowy fundusz celowy z dniem
1 stycznia 2008 r.
• Objęcie w 2007 r. Krajowego Funduszu Drogowego ścisłym monitoringiem do czasu
przekształcenia - alternatywnym rozwiązaniem jest postawienie dotychczasowego KFD
w stan likwidacji.
• Pilna nowelizacja ustawy o autostradach płatnych i KFD — dotycząca przede wszystkim treści
norm i delegacji zawartych w rozdziale 6 tej ustawy oraz zmiana treści porozumienia
zawartego w 2004 r. między Ministrem Infrastruktury i Prezesem BGK.
• Podmiotowe oraz funkcjonalne rozdzielnie zadań bieżących (utrzymanie i konserwacja dróg)
od zadań inwestycyjnych (modernizacja, budowa, rozbudowa dróg) w całym systemie
drogowym państwa.
VI. Podatki
• Nowelizacja ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług. Projekt ustawy w
tym zakresie znajduje się obecnie w Parlamencie.
• Opracowanie definicji „budownictwa społecznego", która umożliwi stosowanie stawki VAT
w wysokości 7% po dniu 31 grudnia 2007r. na budownictwo mieszkaniowe; prace w tym
przedmiocie prowadzone są w porozumieniu z Ministerstwem Budownictwa.
• Uregulowanie zasad opodatkowania akcyzą energii elektrycznej zgodnie z wymogami prawa
Unii Europejskiej.
• Usprawnienie systemu poboru podatku akcyzowego poprzez wprowadzenie zmian pod kątem
potrzeb obrotu gospodarczego i skutecznego funkcjonowania systemu podatku akcyzowego
w oparciu o postulaty środowisk gospodarczych oraz doświadczenia zebrane na gruncie
funkcjonowania obecnej ustawy.
 
I to by było na tyle. Pora rozejrzeć się za kartonowym pudełkiem, by w porę zapakować swoje rzeczy z biurka.
Dziekuję Pani Zyto miło było. Takk skal du ha. Norge venter pĺ meg.
 
Czy ktoś ma przecieki/wie/domyśla się kto pójdzie do "odstrzału" , bo przecież w ramach taniego państwa i połączenia (a raczej aneksji przez skarbówki) kogoś trzeba będzie zwolnić ze służby/zwolnić. Jak myślicie czy będą to :
- cywile
- najmłodsi stażem
- najsłabiej wykształceni
- izbowcy/ urzędowcy / oddziałowcy ?
może jakieś referaty/ komórki zbie żne z tym co już mają w skarbówkach ?

Czekam na pomysły.
 
To kto teraz będzie stał na granicy ???? Parkingowy z opaską na ramieniu i spiewem na ustach: opłaty pobieram, opłaty....???? :shock:
 
W ankiecie Celniczka zabrakło jednego myślnika. Oto on:
- funkcjonariusze

Nie rozumiem, dlaczego, idąc do skrabówki zwalniani mają być, wg niego, na pierwszym miejscu cywile. Chyba raczej odwrotnie - funkcjonariusze. Czy myślisz, że tam na Was czekają z otwartymi rękoma? A wy jak nas przyjęliście w 2003 r. w rej cudnej waszej słuzbie?. Nic dobrego niestety, nie mogę na ten temat powiedzieć. Oby nie było "jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie".
 
Ja jestem funkcjonariuszem baaardzo krótko, i po prostu jestem ciekawy czy zostawią młodych , ambitnych, wykształconych, bez złych nawyków, czy postawią na doświadczenie (chociaż przy ciągle zmienianym prawie to głupio brzmi nawet) :?:
 
.

Nastąpiły już pierwsze ewakuacje. Naczelnik UC Gdańsk już na początku tygodnia ewakuował się na z-ce Naczelnika UC Gdynia. Tylko skąd on wiedział? Prawdopodobnie UC Gdańsk jako urząd idzie do odstrzału.
PS
czyżby teraz koryciarze zaczęli "parcie na dół" gdzie bezpieczniej? Popatrze sobie na te "igrzyska" na szczytach naszej władzy, a wtedy być może adijos a nie J be back
 
Uważam, że jeszcze jakiś czas nie będzie wiadomo w jaki sposób zostaniemy zreorganizowani. Przynajmniej do czasu kiedy zespół do spraw etatyzacji nie odda sprawozdania, które będzie "do przyjęcia".
Jak się okazało ustalone wskaźniki zastosowane do danych z 2005 r. nie dały zadowalających efektów więc uznano je za niemiarodajne. Zresztą takie stanowisko zostało już wcześniej zawarte w sprawozdaniu z narady w MF z 12. 01.2006 r.
Tak więc analizie zostaną poddane dane za 2006 r. które naczelnicy urzędów mają przekazać do zespołu do dnia 31.01.2006 r.
 
Re: .

Jacek placek napisał:
Nastąpiły już pierwsze ewakuacje. Naczelnik UC Gdańsk już na początku tygodnia ewakuował się na z-ce Naczelnika UC Gdynia. Tylko skąd on wiedział? Prawdopodobnie UC Gdańsk jako urząd idzie do odstrzału.
PS
czyżby teraz koryciarze zaczęli "parcie na dół" gdzie bezpieczniej? Popatrze sobie na te "igrzyska" na szczytach naszej władzy, a wtedy być może adijos a nie J be back

Tylko że my nie mamy już gdzie spadać bo jesteśmy na samym dole, to ci co "prą z góry" mogą nas przygnieść :?: :!:
 
Back
Do góry