Hipotetyczna konsolidacja AP i SC

GIKS a KAS (http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=24504)
W odpowiedzi na pismo Rady Krajowej Sekcji Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność” z dnia 17 lutego 2016 r., nr SK/130/2016 (http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=24431), Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej uprzejmie wyjaśnia, że aktualnie trwają prace koncepcyjne oraz analizy, zmierzające do przygotowania projektu ustawy wprowadzającej ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej. W związku z powyższym, odpowiedzi na pytania postawione w piśmie z dnia 17 lutego br., opracowane zostały w oparciu o wstępne założenia. (cz.1)
RZECZPOSPOLITA POLSKA MINISTERSTWO FINANSÓW GENERALNY INSPEKTOR KONTROLI SKARBOWEJ
KS8.0723.2.2016
Pan
Tomasz Ludwiński Rada Krajowej Sekcji Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność” w Warszawie
adres do korespondencji: ul. Traugutta 52 26-600 Radom
W odpowiedzi na pismo Rady Krajowej Sekcji Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność” z dnia 17 lutego 2016 r., nr SK/130/2016, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej uprzejmie wyjaśnia, że aktualnie trwają prace koncepcyjne oraz analizy, zmierzające do przygotowania projektu ustawy wprowadzającej ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej. W związku z powyższym, odpowiedzi na pytania postawione w piśmie z dnia 17 lutego br., opracowane zostały w oparciu o wstępne założenia.
Ad. 1
Prace nad projektem ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej (dalej: KAS) oraz ustawy wprowadzającej KAS są w toku.
Aktualnie przeanalizowano uwagi zgłoszone przez jednostki podległe Ministrowi Finansów do projektu ustawy o KAS z dnia 17 lutego 2016 r.
Przepisy wprowadzające KAS zredagowane zostaną w ostatecznym kształcie po przyjęciu końcowych rozwiązań w ustawie o KAS. Obecnie jest przygotowywany wstępny projekt ustawy wprowadzającej KAS, który nie był jeszcze poddawany konsultacjom.
Przewiduje się, że część dotychczas obowiązujących aktów wykonawczych zostanie utrzymana w mocy do czasu wydania nowych.
Ad. 2
Ocena Skutków Regulacji ustawy o KAS jest w trakcie opracowywania.
Ad. 3,4, 5
W związku z wprowadzeniem KAS planuje się zmniejszenie w 2017 r. zatrudnienia w pionach administracji podatkowej, skarbowej i celnej o około 10%. Przewiduje się, co do zasady, że osiągnięcie redukcji zatrudnienia będzie możliwe poprzez przejście osób, które osiągnęły wiek emerytalny oraz w drodze redukcji wakatów.
Wedle wstępnych założeń dotyczących ustawy wprowadzającej KAS, pisemna propozycja pracy lub pełnienia służby, złożona przez kierownika jednostki KAS, będzie uwzględniała posiadane kwalifikacje, przebieg pracy i dotychczasowe miejsce zamieszkania.
Ad. 6
Przewiduje się, co do zasady, że inspektorzy kontroli skarbowej wykonujący kontrole podatkowe, otrzymają propozycję realizacji zadań w urzędach celno-skarbowych. Natomiast inspektorzy kontroli skarbowej wykonujący kontrole środków publicznych zostaną zatrudnieni w urzędzie kierowanym przez dyrektora izby administracji skarbowej. Podobnie pracownicy wywiadu skarbowego, a także pracownicy tzw. komórek realizacyjnych. Jednakże kwestie te jeszcze mogą ulec zmianie.
Z aktualnych założeń wynika również, iż propozycję pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej może otrzymać nie tylko inspektor kontroli skarbowej, lecz także inny pracownik urzędu kontroli skarbowej.
Ponieważ procesy pomocnicze będą realizowane przez izbę administracji skarbowej, stąd pracownicy dotychczas wykonujący te zadania uzyskają, co do zasady, propozycję zatrudnienia w tych jednostkach. Należy jednak zastrzec, iż pewne procesy pomocnicze mogą okazać się niezbędne do wykonania w ramach działania odpowiednio urzędów administracji skarbowej oraz urzędów celno-skarbowych.
Ad. 7, 8, 9
Jak już wyżej wskazano, aktualnie trwają prace nad oceną skutków finansowych proponowanych regulacji. Ich wyliczenie może nastąpić dopiero po skonstruowaniu ostatecznych rozwiązań w ustawie o KAS, w tym założeń dotyczących aktów wykonawczych do tej ustawy.
Ad. 10
Spotkanie ze „wszystkimi pracownikami” będzie realizowane w ramach cyklu wizyt GIKS w poszczególnych urzędach kontroli skarbowej w trakcie, których pracownicy będą mogli zgłaszać ewentualne pytania, czy uwagi dot. KAS. Spotkania takie odbyły się w UKS: Białystok, Kielce, Łódź, a także w UKS w Warszawie. Następne spotkania planowane są z pracownikami zatrudnionymi w UKS w Bydgoszczy i w UKS w Gdańsku.
Informacje o przebiegu prac nad ustawą o KAS będą na bieżąco, w miarę ich postępu, konsultowane ze związkami zawodowymi. Jedno z takich spotkań odbyło się w dniu 4 marca br. w siedzibie Ministerstwa Finansów, na którym zadeklarowałem wolę zorganizowania kolejnego spotkania ze stroną związkową, w celu omówienia projektu ustawy o KAS oraz projektu przepisów wprowadzających ustawę o KAS, po przekazaniu projektów do konsultacji ze związkami zawodowymi, a przed upływem terminu na zgłaszanie uwag.
Na spotkaniu przedstawicieli Ministerstwa Finansów z reprezentantami związków zawodowych, które odbyło się w dniu 18 lutego 2016 r., poinformowano, że przedstawiciele związków zawodowych zostaną zaproszeni do udziału w pracach zespołów prowadzących pracę nad projektem ustawy o KAS, zanim projekt ustawy zostanie przekazany do uzgodnień międzyresortowych, co ma nastąpić pod koniec marca br.
Ad. 9 (powtórzona numeracja)
Kierownik jednostki organizacyjnej KAS będzie decydował, jaką propozycję przedłoży pracownikowi lub funkcjonariuszowi. Przejście pracowników do poszczególnych jednostek organizacyjnych KAS uzależnione będzie przede wszystkim od tego, gdzie przypisane zostanie dotychczasowe zadanie, odpowiednio do urzędu celno-skarbowego albo izby administracji skarbowej. Zgodnie z projektowanymi postanowieniami ustawy wprowadzającej KAS, w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 maja 2017 r. przebiegać ma proces przedkładania propozycji pracy. Propozycja pracy będzie składana w formie pisemnej. W redagowanych przepisach wprowadzających ustawę o KAS nie przewiduje się szczególnego trybu konsultowania zamiarów pracodawcy ze związkami zawodowymi. Należy zauważyć, iż projektowane przepisy ustawy wprowadzającej KAS nie regulują w inny sposób, niż wynika to z aktualnie obowiązujących przepisów prawa pracy, zasad odwoływania się od decyzji pracodawcy.
Z propozycji przyjętych w ustawie wprowadzającej KAS wynika, iż pisemna propozycja pracy złożona przez kierownika jednostki KAS będzie uwzględniała posiadane kwalifikacje, przebieg pracy i dotychczasowe miejsce zamieszkania.
W ramach uzgodnień, stosownie do postanowień ustawy o związkach zawodowych, w terminie tam przewidzianym, projekty ustaw zostaną przesłane do konsultacji związkom zawodowym.
Ad. 10 (powtórzona numeracja).
Na takich samych zasadach propozycje pracy w urzędach celno-skarbowych mają otrzymywać zarówno funkcjonariusze celni, jak i inspektorzy kontroli skarbowej. Zasady ogólne zostaną określone w ustawie wprowadzającej KAS. Zgodnie z informacją przedstawioną w pkt 6 przyjęcie do urzędu celno-skarbowego będzie związane z rodzajem wykonywanego zadania. Natomiast szczegółowe procedury rekrutacji dotyczące pracowników kontroli skarbowej, które zapewnią możliwość kontroli i przejrzystość procesu przechodzenia do urzędów celno- skarbowych, będą opracowywane w terminie późniejszym.
Ad. 11 i 12
Minister Finansów w drodze zarządzenia powoła i określi zakres zadań oraz zasięg terytorialny pełnomocników do spraw likwidacji i organizacji.
Ad. 13 i 14
Kierownik jednostki KAS, a nie pełnomocnik, już po 1 stycznia 2017 r., w terminie do 31 maja 2017 r., będzie przedkładał pracownikom oraz funkcjonariuszom pisemną propozycję pracy określającą nowe warunki zatrudnienia albo pełnienia służby; według potrzeb jednostek zdeterminowanych rodzajem zadań. Rozważa się, aby propozycja pełnienia służby w służbie celno-skarbowej stanowić będzie decyzję ustalającą warunki pełnienia służby, od której, w terminie 14 dni od dnia doręczenia, przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy, następnie ew. skarga do sądu.
Ad. 15
Na ten moment można jedynie wskazać, iż wstępnie zakłada się, że pracownicy będą przenoszeni do tych jednostek, które przejmą wykonywanie zadań konsolidowanych jednostek. Szczegółowe kryteria przyjmowania pracowników kontroli skarbowej do urzędów celno-skarbowych będą opracowane po etapie przygotowywania projektu ustawy wprowadzającej KAS.
Ad. 16, 17 i 36
Projektowane rozwiązania uwzględnią szczególne kompetencje inspektorów kontroli skarbowej. Uznaje się, iż osoby te powinny otrzymać, co do zasady, propozycję pełnienia służby w urzędach celno-skarbowych.
W przepisach przejściowych zostaną utrzymane w mocy uprawnienia dot. zdanego egzaminu na inspektora kontroli skarbowej, m.in. uprawnienia związane z egzaminem na doradcę podatkowego.
Ad. 18
Z założenia zmiana formy organizacyjno-prawnej nie powinna doprowadzić do obniżenia wynagrodzeń pracowników. W przypadku wygaśnięcia stosunku pracy, w związku z odmową przyjęcia propozycji zatrudnienia, pracownikowi przysługują świadczenia należne w związku z likwidacją pracodawcy, w tym także odprawy.
Ad. 19
Z projektowanych przepisów wynika, że wszystkie urzędy są likwidowane lub znoszone.
 
GIKS a KAS (http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=24504)
W odpowiedzi na pismo Rady Krajowej Sekcji Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność” z dnia 17 lutego 2016 r., nr SK/130/2016 (http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=24431), Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej uprzejmie wyjaśnia,(...) (cz. 2)
Ad. 20
Z aktualnych założeń przepisów wprowadzających KAS wynika, że pracownikowi, jak i funkcjonariuszowi, przysługuje wynagrodzenie nie niższe niż dotychczasowe obejmujące także dodatkowe składniki tego wynagrodzenia np. dodatek skarbowy. Wobec pracowników kontroli skarbowej, którzy będą nadal w nowych jednostkach wykonywali kontrole nie przewiduje się przeprowadzania, w związku z przejściem do urzędu celno-skarbowego, dodatkowych testów sprawnościowych albo testów wiedzy.
Ad. 21
Kwestie w trakcie opracowywania. W obecnym kształcie projektowanych przepisów zakłada się, że w przypadku otrzymania propozycji pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej:
- pracownikowi - przysługuje stopień służbowy odpowiadający posiadanym kwalifikacjom, doświadczeniu i przebiegowi dotychczasowej pracy,
- inspektorowi kontroli skarbowej oraz pracownikowi wywiadu skarbowego i pracownikowi wyodrębnionej komórki organizacyjnej kontroli skarbowej, o której mowa w art. 11 g ust. 1 ustawy o kontroli skarbowej posiadającemu, co najmniej 5-letni staż pracy w tej komórce lub w wywiadzie skarbowym - przysługuje stopień służbowy w korpusie oficerskim.
Ad. 22
W pracach na projektem ustawy wprowadzającej nie przesądzono alby pracownicy kontroli skarbowej zobligowani byliby do zdawania egzaminu specjalistycznego.
Ad. 23, 32 i 55
Z propozycji przyjętych w ustawie wprowadzającej KAS wynika, że pracownikom będzie przysługiwać wynagrodzenie zasadnicze wraz z dodatkami do wynagrodzenia nie niższe od dotychczas otrzymywanego wynagrodzenia zasadniczego wraz z dodatkami do wynagrodzenia.
Ad. 24,47 i 48
W projekcie ustawy o KAS zostały uregulowane jedynie zasady ogólne struktury organizacyjnej jednostek KAS. Natomiast szczegóły dot. organizacji nowych struktur zostaną uregulowane w aktach wykonawczych, zgodnie z wprowadzoną delegacją ustawową dla Ministra Finansów do określenia, w drodze:
- rozporządzenia, wydanego w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw administracji publicznej, terytorialnego zasięgu działania oraz siedziby dyrektorów izb administracji skarbowej, naczelników urzędów administracji skarbowej, naczelników
urzędów celno-skarbowych, z uwzględnieniem potrzeby właściwej organizacji wykonywania zadań wykonywanych przez ww. organy zadań;
- rozporządzenia, terytorialnego zasięgu działania oraz siedziby naczelników urzędów
administracji skarbowej właściwych do obsługi podatników;
- zarządzenia, organizacji izby administracji skarbowej, urzędu administracji skarbowej
oraz urzędu celno-skarbowego oraz nadania im statutu.
Ad. 25
W projektowanych przepisach brak jest zapisu, że kierownikiem urzędu celno-skarbowego może być wyłącznie funkcjonariusz celny.
Ad. 26
Przewiduje się, że w przypadku otrzymania propozycji pełnienia służby w Służbie Celno- Skarbowej - inspektorowi kontroli skarbowej przysługuje stopień służbowy w korpusie oficerskim.
Ad. 27
Obecni funkcjonariusze celni przechodzili już analogiczne procedury, jakie będą przechodzili funkcjonariusze celno-skarbowi. W pracach na projektem ustawy wprowadzającej nie przesądzono aby pracownicy kontroli skarbowej zobligowani byli do zdawania egzaminu specj alistycznego.
Ad. 28
Jak już wcześniej wskazano posiadanie statusu inspektora kontroli skarbowej zostanie uwzględnione w kształcie przyszłych regulacji.
Ad. 29 i 51
Z aktualnych propozycji przyjętych w przepisach wprowadzających ustawę o KAS wynika, że do okresu służby w Służbie Celno-Skarbowej oraz pracy w jednostkach organizacyjnych KAS, od którego zależą należne uprawnienia i świadczenia, wlicza się okres pracy w urzędach kontroli skarbowej (np. przy wyliczeniu nagród jubileuszowych). Odnosząc się do kwestii związanej z uprawnieniami emerytalnymi należy wskazać, iż materia ta nie będzie przedmiotem regulacji ustawy wprowadzającej KAS. Należy zaznaczyć, iż kwestie przyznania uprawnień emerytalnych funkcjonariuszom celnym reguluje odrębny projekt ustawy. Rozwiązanie to związane jest z wykonaniem wyroku Trybunału Konstytucyjnego, który orzekł, że zróżnicowanie sytuacji prawnej funkcjonariuszy Służby Celnej w stosunku do innych służb mundurowych jest dyskryminujące. Trybunał uznał, że funkcjonariusze Służby Celnej mają węższe uprawnienia emerytalne niż funkcjonariusze Straży Granicznej mimo wielu cech wspólnych tych służb.
Ad. 30, 31, 33 i 35
Pracownicy kontroli skarbowej uzyskają propozycję pełnienia służby lub pracy w jednostkach organizacyjnych utworzonych na mocy ustawy o KAS. Co do zasady, przenoszenie pracowników do poszczególnych organów będzie podyktowane przede wszystkim rodzajem wykonywanych zadań, posiadanym stopniem służbowym, kwalifikacjami, a także dotychczasowym miejscem zamieszkania.
Ad. 34
Z przyjętych regulacji projektu ustawy wprowadzającej KAS wynika, że mienie Skarbu Państwa będące w dyspozycji izb skarbowych, izb celnych i urzędów kontroli skarbowej oraz nieruchomości znajdujące się w trwałym zarządzie izb skarbowych, izb celnych i urzędów kontroli skarbowej, stanie się mieniem będącym odpowiednio w dyspozycji lub w trwałym zarządzie właściwych miejscowo izb administracji skarbowej.
Ad. 37
Planuje się, że urzędnik służby cywilnej, który przyjął propozycję pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej zachowuje prawo do dodatkowego urlopu wypoczynkowego za 2017 r. Zakłada się, iż przyjęcie propozycji pełnienia służby w urzędzie celno-skarbowym nie może prowadzić do obniżenia wysokości wynagrodzenia łącznie z przysługującym urzędnikowi dodatkiem z tytułu posiadanego stopnia.
Ad. 38
W obecnym kształcie projektowanych przepisów przewiduje się, że kierownik jednostki KAS, w terminie do dnia 31 maja 2017 r., będzie przedkładał wszystkim pracownikom oraz funkcjonariuszom (a nie tylko pracownikom kontroli skarbowej), zatrudnionym w likwidowanych i znoszonych urzędach, pisemną propozycję pracy określającą nowe warunki zatrudnienia albo pełnienia służby, według potrzeb jednostek, zdeterminowanych rodzajem zadań.
Ad. 39
Na aktualnym etapie prac nad ustawą o KAS nie zostało określone minimalne wynagrodzenie dla pracowników KAS.
Ad. 40
Projekt ustawy o KAS przewiduje, że w jednostkach organizacyjnych KAS może być zatrudniona albo pełnić służbę osoba, która nie pełniła służby zawodowej, nie pracowała i nie była współpracownikiem organów bezpieczeństwa państwa, wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r. poz. 1388).
Ad. 41 i 42
Przedstawione wątpliwości nie należą do zakresu spraw, które powinny zostać rozstrzygnięte w ustawie. Decyzja dotycząca złożenia propozycji zatrudnienia w nowych urzędach, będzie decyzją podjętą w indywidualnej sprawie przez powołanych do tego piastunów nowych organów KAS.
Ad. 43
Według aktualnej wersji projektu ustawy o KAS zadanie polegające na przestrzeganiu prawa podatkowego powierzono urzędom celno-skarbowym i urzędom administracji skarbowej. Natomiast zwalczanie przestępstw skarbowych, w tym eliminowanie z obiegu zorganizowanych grup przestępczych, będzie stanowiło zadanie urzędów celno-skarbowych. Jednocześnie w projekcie ustawy wprowadzającej planuje się zawrzeć propozycję przyznania dodatkowych kompetencji w zakresie zwalczania przestępstw skarbowych, naczelnikowi urzędu-celno- skarbowego, aktualnie przysługujących prokuratorowi.
Ad. 44
Przewiduje się, że audyt gospodarowania środkami pochodzącymi z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegającymi zwrotowi środkami z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) będzie wykonywał Szef Krajowej Administracji Skarbowej. Natomiast pozostałe czynności audytowe będą należały do zakresu zadań dyrektora izby administracji skarbowej. Przy czym organami uprawnionymi do prowadzenia czynności audytowych będą naczelnicy urzędów celno-skarbowych.
Ad. 45
Propozycję pracy w urzędach celno-skarbowych mogą otrzymać również pracownicy cywilni, którzy będą wykonywali zadania administracyjne, niezastrzeżone dla funkcjonariuszy.
Ad. 46
Ustawa o służbie cywilnej będzie nadal stosowana wobec pracowników jednostek KAS. Natomiast w projekcie ustawy o KAS reguluje się w sposób wyczerpujący status funkcjonariuszy.
Ad. 49
W projekcie ustawy o KAS zniesiono właściwość terytorialną urzędów celno-skarbowych w zakresie wykonywania kontroli. Odnoszą się do obecnej sytuacji, należy zauważyć, iż wykonywanie kontroli poza zasięgiem terytorialnym dyrektora UKS, wynika w dużej mierze z faktu, iż dany urząd prowadzi działania wobec określonej grupy podmiotów, uczestniczących w tzw. karuzeli podatkowej, której podmioty zlokalizowane są często w obszarze działania kilku urzędów.
Ad. 52
Na dotychczasowym etapie prac nad ustawą o KAS oraz przepisami wprowadzającymi ustawę o KAS nie była rozważana kwestia poruszona w tym pytaniu. Jednakże kwestia ta będzie jeszcze przedmiotem uwagi na kolejnych etapach wdrażania ustawy o KAS.
Ad. 56
Zgodnie z rozwiązaniem przyjętym w projekcie ustawy o KAS - dyrektorem izby administracji skarbowej, naczelnikiem urzędu administracji skarbowej oraz naczelnikiem urzędu celno- skarbowego, w tej samej jednostce organizacyjnej KAS, można być nie dłużej niż pięć lat. Przewiduje się również, że minister właściwy do spraw finansów publicznych, na wniosek Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, może przedłużyć termin, o którym mowa powyżej, nie dłużej jednak niż o kolejne pięć lat.
 
Miałem już nic nie pisać w temacie "UKS" ale to już nie tylko inspektorzy otrzymają stopnie oficerskie ale również wywiad i grupy realizacyjne - jedyny warunek to 5 (!!!!!!) letni staż pracy. A w SC 3 lata o trwa służba przygotowawcza. No niezły lobbing mają skarbowcy.
PS. Czy my doczekamy się kiedyś takiej informacji jakiej GIKS udzielił skarbowcom.
 
Miałem już nic nie pisać w temacie "UKS" ale to już nie tylko inspektorzy otrzymają stopnie oficerskie ale również wywiad i grupy realizacyjne - jedyny warunek to 5 (!!!!!!) letni staż pracy. A w SC 3 lata o trwa służba przygotowawcza. No niezły lobbing mają skarbowcy.
PS. Czy my doczekamy się kiedyś takiej informacji jakiej GIKS udzielił skarbowcom.
.

pięknie ja na oficera mogę liczyć dopiero za......40 lat, ale ubaw (po 48 latach służby)
 
A ja proponuję żeby wystąpić do MF z żądaniem, powtarzam żądaniem z uwagi na konieczność równego i sprawiedliwego traktowania wszystkich przyszłych funkcjonariuszy UCS nadania wszystkim obecnym funkcjonariuszom SC z korpusu aspirantów nowe stopnie w korpusie oficerów, natomiast funkcjonariuszom z korpusu podoficerów stopnie w korpusie aspirantów i wreszcie aplikantom stopnie w korpusie podoficerów, oczywiście bez potrzeby przechodzenia kursów specjalistycznych... Nie zamierzam być podnóżkiem uks....
 
Traktują pracę w UKS jak elitarną szkołę oficerską albo mają zamiar tak traktować.

Też uważam ze jest to niesprawiedliwe. W nowej instytucji wszyscy powinniśmy być traktowani tak samo. Stanowisko odpowiednie do rodzaju wykonywanych czynności zarówno dla skarbowca jak celnika. Oby tylko to był projekt przejściowy bo nie chciał bym aby w nowej sytuacji od razu doszło do waśni między nami.
 
Chciałbym abyśmy ten problem zaczęli traktować poważnie.... Ja osobiście nie zamierzam udawać, że pada deszcz kiedy plują mi w twarz... Już teraz rozumiem dlaczego na skarbowcach.pl ucichło w sprawie KAS, to takie liski... Wydaje mi się, że trzeba skończyć z tym wersalem.... Kim jest pracownik komórki realizacyjnej UKS, żeby musiał być oficerem... Taki stopień jest mu potrzebny do otwierania drzwi taranem? Sorry, ale wygląda mi na to, że SC jest służbą gorszej kategorii.. Ta reforma ma nas skonsolidować, czy skłócić, bo już się skonsoliduję.... I jeszcze jedno oprócz żądania nadania stopni służbowych na takich samych zasadach jak uksom musimy również domagać się informacji dotyczącej ilości urzędów USC i ich rozmieszczenia i to w trybie natychmiastowym, bo 16 USC nie będzie wystarczające aby UCS wykonywała właściwie swoje zadania....
 
Też uważam ze jest to niesprawiedliwe. W nowej instytucji wszyscy powinniśmy być traktowani tak samo. Stanowisko odpowiednie do rodzaju wykonywanych czynności zarówno dla skarbowca jak celnika. Oby tylko to był projekt przejściowy bo nie chciał bym aby w nowej sytuacji od razu doszło do waśni między nami.

Jestem w stanie zrozumieć stopnie oficerskie dla kadry kierowniczej z UKS ale nie dla wszystkich po 5 latach pracy. Co jest grane. Nasze stopnie przepiszą jeden do jednego. Czyli z 5 letnim stażem funkcjonariusz celny może liczyć na najniższy stopień w korpusie podoficerów ale z reguły po 5 latach to są starsi aplikanci. A teraz "żołnierz" z grupy realizacyjnej UKS z 5 letnim stażem zostanie podkomisarzem a może nawet komisarze. Funkcjonariusz z np. WZP na taki awans może liczyć po 40 latach służby (jak doczeka). To już przestało być śmieszne. Czekamy na baśniowe emerytury a tymczasem robią z nami co chcą. Nie możemy się na to zgodzić , nawet za cenę emerytur mundurowych. Nie wszyscy odejdą zaraz po ich przyznaniu. Trzeba pomyśleć o tych co służą np.na granicy często już ponad 20 lat i są w korpusie podoficerów i o tych koleżankach i kolegach którzy służą kilka lat i będą mogli zapomnieć o stopniu oficerskim (przy takim nasyceniu oficerami, normalna droga awansu zostanie zamknięta na zawsze) Co im powiemy - emerytury, emerytury ponad wszystko. Ale się wkurzyłem.
 
Ostatnia edycja:
Jestem w stanie zrozumieć stopnie oficerskie dla kadry kierowniczej z UKS ale nie dla wszystkich po 5 latach pracy. Co jest grane. Nasze stopnie przepiszą jeden do jednego. Czyli z 5 letnim stażem funkcjonariusz celny może liczyć na najniższy stopień w korpusie podoficerów ale z reguły po 5 latach to są starsi aplikanci. A teraz "żołnierz" z grupy realizacyjnej UKS z 5 letnim stażem zostanie podkomisarzem a może nawet komisarze. Funkcjonariusz z np. WZP na taki awans może liczyć po 40 latach służby (jak doczeka). To już przestało być śmieszne. Czekamy na baśniowe emerytury a tymczasem robią z nami co chcą. Nie możemy się na to zgodzić , nawet za cenę emerytur mundurowych. Nie wszyscy odejdą zaraz po ich przyznaniu. Trzeba pomyśleć o tych co służą np.na granicy często już ponad 20 lat i są w korpusie podoficerów. Co im powiemy - emerytury, emerytury ponad wszystko. Ale się wkurzyłem.

Weź pod uwagę ten aspekt, że mówiło się o emeryturach i co poniektórzy bili pianę, komu się będzie należała. Wpisy angel jak to pragnie ucywilnienia oficerów aż biły w oczy zjadliwością. A teraz okazuje się, że ma wejść KAS, rzeczony angel może zostać przesunięty do rozliczania PITów Kowalskiego w Pcimiu Dolnym i naraz robi się problem właśnie dla angela. Na forum IC Katowice info, że do WZP szykuje się kadrowa...
Te emerytury ponad wszystko nam zabiorą, a KAS pozamiata...
 
Poniżej parę pytań skarbowców gdzie wspomina się funkcjonariuszy celnych: Pytania do GIKS zadaje związkowy lider administracji skarbowej.

Jest mowa o tym, że w UCS zatrudnieni zostaną obecni funkcjonariusze celni oraz część inspektorów kontroli skarbowej, którzy uzyskają status funkcjonariuszy celno-skarbowych. Pytania:
Dlaczego funkcjonariusze celni zostali uprzywilejowani w tym zakresie? Prosimy podać szczegółowe uzasadnienie takiej decyzji.

Jakie korpusy, stopnie i stanowiska przewidziane są dla obecnych pracowników kontroli skarbowej, którzy staną się funkcjonariuszami UCS (szczegółowo dla obecnych IKS, urzędników służby cywilnej i pozostałych pracowników kontroli skarbowej)?
Dlaczego z egzaminu na oficera wyłączeni są funkcjonariusze celni?
Dlaczego z mocy ustawy nie przewiduje się dla obecnych inspektorów kontroli skarbowej stopni oficerskich w urzędach celno-skarbowych?
Dlaczego pracownicy kontroli skarbowej będą poddawani procedurze kwalifikacyjnej, a funkcjonariusze celni - nie?
Dlaczego lata wysługi w UKS nie będą się liczyły do stażu pracy w urzędach celno-skarbowych pod kątem emerytalnym, a lata wysługi funkcjonariuszy celnych (wykonujących często pracę za biurkiem taką samą jak pracownicy UKS czy US) – już tak?

Czy ustawa o KAS w przepisach przejściowych będzie dawała możliwość przejścia na emeryturę pracownikom po 40 latach pracy bez względu na wiek? Jeśli nie na emeryturę, to może przewiduje się jakieś świadczenie pomostowe? Jeśli celnicy mają otrzymać emerytury, tak jak służby mundurowe, to i skarbowcy winni otrzymać jakieś przywileje, bo przecież praca w UC i IC niewiele lub wcale się nie różni od pracy w US i IS.

z up. RKS, Tomasz Ludwiński

ps. Oni się nie przejmują co powiedzą celnicy tylko walczą o swoje interesy !!!
 
Czy Celnicy są dziećmi gorszego boga ?

Rozumiem, że do tej pory mogliśmy się opierać tylko na przemyconym projekcie przepisów wprowadzających ale obecnie mamy oficjalne pismo wysokiego przedstawiciela MF i należałoby się do tych już oficjalnych informacji odpowiednio odnieść.

Dlaczego w projektowanych przepisach wprowadzających KAS funkcjonariuszy celnych traktuje się jak ,,śmieci,, w stosunku do pracowników UKS w odniesieniu nadawania stopni służbowych w KAS ?
 
A ile jest w zachodniopomorskim UKS i ich Oz?
Cóż mogę powiedzieć... Myślę, że na forum powinniśmy m.in. dzielić się sprawdzonymi informacjami a nie domysłami....
Druga sprawa (i nie jest to żadna złośliwość czy uszczypliwość), ale obawiam się, że IC w Szczecinie może tym razem nie wyjść obronną ręką, tak jak to miało miejsce w okresie alokacji... Rozumiem, że kolega pracuje w województwie, o którym wspomniał. Wydaje mi się, że powinien kolega najpierw dowiedzieć się, jak wygląda praca SC w innych województwach zanim zacznie ponownie wyliczać kto i jakie komórki zostaną przeniesione do UCS.

W Zachodniopomorskiem jest UKS w Szczecinie i OZ w Koszalinie. ->> http://www.szczecin.kskarbowa.gov.pl/kontakt/dane-teleadresowe
Link do każdego UKS wygląda tak samo, tylko zmienia się miasto, a ile jest OZ, można sprawdzić pod zakładką z danymi teleadresowymi.

My też nie wiemy, gdzie będą UCS-y i czy będą miały jakieś oddziały albo OZ-ty, jak dotychczas UKS-y.
Dla większości z OZ propozycja pracy w siedzibie UCS będzie nie do przyjęcia, bo wiemy, ile kosztują dojazdy i ile trwają, więc w ostatecznym rozrachunku może się okazać, że ludzi z UKS wcale nie będzie tak wiele w UCS...
 
GIKS a KAS (http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=24504)
W odpowiedzi na pismo Rady Krajowej Sekcji Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność” z dnia 17 lutego 2016 r., nr SK/130/2016 (http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=24431), Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej uprzejmie wyjaśnia,

(...)
- inspektorowi kontroli skarbowej oraz pracownikowi wywiadu skarbowego i pracownikowi wyodrębnionej komórki organizacyjnej kontroli skarbowej, o której mowa w art. 11 g ust. 1 ustawy o kontroli skarbowej posiadającemu, co najmniej 5-letni staż pracy w tej komórce lub w wywiadzie skarbowym - przysługuje stopień służbowy w korpusie oficerskim.
(...)

W 2009 było uwłaszczenie a teraz historia się powtarza.
A My nadal milczymy ...
 
Back
Do góry