Hipotetyczna konsolidacja AP i SC

Szanowni państwo jakiekolwiek szacunki dotyczące tego kto zostanie w mundurze a kto nie na dzień dzisiejszy nie ma najmniejszego sensu... Dlaczego? A no dlatego, że przyjmujecie błędne założenie, że ilość przyszłych UCS oraz ich rozmieszczenie na terenie RP będzie identyczne jak w przypadków UC i OC. A ja śmiem twierdzić, że właśnie w tym jest haczyk... Przeczytajcie jeszcze raz post koleżanki z UKS z Łodzi... Z niego wynika, że liczba UCS oraz ich rozmieszczenie może być bliższe obecnemu rozmieszczeniu UKS. A to znaczy, że sytuacja zaczyna wyglądać zupełnie inaczej. Przykładowo obecnie mamy 46 UC, ale tylko 16 UKS (nie liczę oc i oz). Widzicie różnicę. Jeżeli przyjmiemy rozmieszczenie UKS za wzorcowe to znaczy, że UCS może być tylko 16.... Zatem wszystkich forumowiczów nieustannie przeliczających którzy f SC zostaną w mundurze prosiłbym bardzo o ponowną weryfikację swoich przypuszczeń i domysłów. O ile liczba granicznych i WZP nawę w nowej koncepcji się nie zmieni, o tyle w przypadku KP, Dozorów i DŚ może to już mieć kolosalne znaczenie... Jeżeli natomiast chodzi o przekazanie wykroczeń do wyłącznej kompetencji UAS a odebranie takiej możliwości UCS może to oznaczać tylko i wyłącznie pomyłkę projektodawcy... Jeżeli UCS nie będzie wykrywał, zwalczał i ścigał sprawców wykroczeń skarbowych to jak wystawicie mandat? Specjalnie będzie przyjeżdżał pracownik UAS żeby was wspomóc???
 
Szanowni państwo jakiekolwiek szacunki dotyczące tego kto zostanie w mundurze a kto nie na dzień dzisiejszy nie ma najmniejszego sensu... Dlaczego? A no dlatego, że przyjmujecie błędne założenie, że ilość przyszłych UCS oraz ich rozmieszczenie na terenie RP będzie identyczne jak w przypadków UC i OC. A ja śmiem twierdzić, że właśnie w tym jest haczyk... Przeczytajcie jeszcze raz post koleżanki z UKS z Łodzi... Z niego wynika, że liczba UCS oraz ich rozmieszczenie może być bliższe obecnemu rozmieszczeniu UKS. A to znaczy, że sytuacja zaczyna wyglądać zupełnie inaczej. Przykładowo obecnie mamy 46 UC, ale tylko 16 UKS (nie liczę oc i oz). Widzicie różnicę. Jeżeli przyjmiemy rozmieszczenie UKS za wzorcowe to znaczy, że UCS może być tylko 16.... Zatem wszystkich forumowiczów nieustannie przeliczających którzy f SC zostaną w mundurze prosiłbym bardzo o ponowną weryfikację swoich przypuszczeń i domysłów. O ile liczba granicznych i WZP nawę w nowej koncepcji się nie zmieni, o tyle w przypadku KP, Dozorów i DŚ może to już mieć kolosalne znaczenie... Jeżeli natomiast chodzi o przekazanie wykroczeń do wyłącznej kompetencji UAS a odebranie takiej możliwości UCS może to oznaczać tylko i wyłącznie pomyłkę projektodawcy... Jeżeli UCS nie będzie wykrywał, zwalczał i ścigał sprawców wykroczeń skarbowych to jak wystawicie mandat? Specjalnie będzie przyjeżdżał pracownik UAS żeby was wspomóc???

To co piszesz potwierdzono na spotkaniu u nas. Siedziba główna ICS i UCS w województwach a Ucs na pewno w miastach granicznych. Prawdopodobnie może być coś w powiatach, ale tego na razie nie potwierdzono.
 
I jeszcze tylko parę słów do Zielonego78. W swoich postach krytykujesz UKS jako instytucję nieskuteczną, która zupełnie poległa jeżeli chodzi o karuzela i nadającą się jedynie do kontrolowanie legalnie działających firm. Jednocześnie dajesz na wzór walki z tym procederem ABW. Moje zdanie jest takie: po pierwsze dużo większe sukcesy na tym polu ma CBŚP niż ABW - ale tak jak już ktoś Ci napisał: sukcesy i jednych i drugich są takie same jak w UKS i w dużym stopniu uzależnione od ścisłej współpracy – różnica polega na tym, że CBŚP lubi się chwalić swymi osiągnieciami na tym polu (wystarczy spojrzeć na ich stronę internetową) a my raczej nie. My polegliśmy z pewnością z odzyskaniem pieniędzy z tego procederu (co biorąc pod uwagę koncepcję takich tworów w sumie nie jest dziwne), ale na szczęście wiele karuzel czy łańcuchów udało się w miarę szybko wyciszyć (nawet robiąc słupy, bo to zawsze wzbudza popłoch w całej strukturze i wymaga jej przeorganizowania). Jednym z problemów jest to, że mechanizm funkcjonowania tego typu zjawisk jest jak hydra – odetniesz jeden łeb i w to miejsce natychmiast uaktywniają się dwa kolejne, ale w sumie samo prawo na to pozwala. O innych kłopotach jakie mamy (i nie tylko my) na tym polu nie będę na forum publicznym pisać z przyczyn oczywistych. Ach i jeszcze jedno – to, że ktoś jest urzędnikiem a nie funkcjonariuszem nie oznacza, że z automatu nie nadaje się do walki z przestępczością – takie predyspozycje raczej tkwią w głowie a nie wynikają z racji posiadanego statusu, noszenia czy nienoszenia munduru. Część z nas może rzeczywiście czuje się kiepsko w zetknięciu z tymi sprawami ale bądźmy szczerzy – spora część z Was to też „mentalni urzędnicy” i mundur niczego tu nie zmieni (pamiętaj, że jestem z Polski centralnej gdzie nie ma typowej granicy i tu praca wielu z Was niewiele różni się od naszej o czym wielokrotnie się przekonałam – a często gęsto jest nawet dużo bardziej „biurowa”). Poza tym prokuratura to też urząd a chyba nie odmówisz im umiejętności ścigania przestępstw :)
.
Witam, oczywiście to że skrytykowałem instytucje nie oznacza, że krytykuje ludzi z tej instytucji. Faktem są wyłudzenia oraz to potężna suma pieniędzy, nawet mówi się do 50mld zł. Kwota ta stanowi, ze to jest pierwszoplanowa sprawa dla bezpieczeństwa Państwa. Faktem jest tym kawałkiem tortu zajmuje się UKS. UKS jest zapewne skuteczną instytucja ale będę się trzymał mojego zdania, że nie koniecznie z przestępstwami typu ,,karuzele,, . Moim zdaniem wynika to z nie dostosowania tej instytucji do walki z tym procederem. Koleżanka nie jako to potwierdza słowami ,,wymagana jest ścisła współpraca,, - czyli instytucja do tego powołana nie jest wstanie sama skutecznie z tym walczyć. Każda współpraca z otoczką jak z powyższym faktem występuje spowalnia sukces trafienia. Czy częścią UKS nie jest wywiad skarbowy ??? Co oprócz czynności operacyjnych oraz pracy operacyjnej dają funkcjonariusze CBŚP ??? instytucji kompletnej do rozwikłania tego rodzaju przestępstw. Dlatego dla mnie tego typu przestępstwami powinien zajmować się funkcjonariusze, którzy będą pracować w oparciu o czynności operacyjne zebrane przez wywiad. Funkcjonariusze, którzy będą opierali się nie tylko o ustawę :D o podatku VAT. Tymi funkcjonariuszami powinni być również IKSy.

To prawda co mówisz, że sam fakt noszenia munduru nie oznacza, że z automatu nadaje się ktoś do walki z przestępczością. Można mieć mentalność urzędnika a nie mentalność funkcjonariusza niezależnie ,,od stroju,,;)
Prokurator zawsze będzie opierał się na bazie którą mu przedstawia funkcjonariusze. Jeżeli będzie miał kwity na słupa to ...
Mówiąc o ABW ( ale myśląc również o CBŚP ) w temacie sukcesów miałem na myśli zatrzymanie dużych sum pieniędzy ( kwoty trzy cyfrowe zakończone - milionów ). Ale chyba nie sądzisz, ze to słup przyciśnięty na przesłuchaniu podał nr konta ???;)

Jeszcze raz pozdrawiam.
Ps. Ja nie krytykuje włączenia części UKS do grupy funkcjonariuszy ale niesprawiedliwe w stosunku do wielu celników obdarowanie bez względu np. na staż z automatu na stopień oficerski.
 
Ostatnia edycja:
To wnioski z tego wywiadu:
"No i… musi być opcja zerowa. Żeby się pozbyć z resortu TW." Głupszego uzasadnienia opcji zerowej jeszcze nie widziałem. A co mnie obchodzi TW, dla czego mam żyć teraz w stresie przez rok bo oni chcą wyrównać swoje porachunki z TW. Szlag by to trafił. Mam w d... TW. zresztą oni mi w niczym nie przeszkadzają. Po 25 latach chcą teraz to robić, dla mnie to nie jest normalny kraj, to jest jakieś wariactwo.
"Ale proszę zauważyć, czy problem emerytur mundurowych zniknie jeśli zrezygnujemy z KAS? Nie"
No to już jest chyba wszystko jasne, problem emerytur jest ściśle związany z tym badziewiem, nie zniknie jeśli zrezygnują z badziewia. Sprawa jest dla mnie czytelna zniknie Służba Celna i zniknie problem z emeryturami mundurowymi. Zakłamanie, obłuda i fałsz, rzygać się chce.
 
To wnioski z tego wywiadu:
"No i… musi być opcja zerowa. Żeby się pozbyć z resortu TW." Głupszego uzasadnienia opcji zerowej jeszcze nie widziałem.
akurat przegląd kadr i wycięcie tw w tym wywiadzie jest najmadrzejsze,
strachu nie ma dotyczy urodzonych przed 75

sorry 72
 
Ostatnia edycja:
Szanowni państwo jakiekolwiek szacunki dotyczące tego kto zostanie w mundurze a kto nie na dzień dzisiejszy nie ma najmniejszego sensu... Dlaczego? A no dlatego, że przyjmujecie błędne założenie, że ilość przyszłych UCS oraz ich rozmieszczenie na terenie RP będzie identyczne jak w przypadków UC i OC. A ja śmiem twierdzić, że właśnie w tym jest haczyk... Przeczytajcie jeszcze raz post koleżanki z UKS z Łodzi... Z niego wynika, że liczba UCS oraz ich rozmieszczenie może być bliższe obecnemu rozmieszczeniu UKS. A to znaczy, że sytuacja zaczyna wyglądać zupełnie inaczej. Przykładowo obecnie mamy 46 UC, ale tylko 16 UKS (nie liczę oc i oz). Widzicie różnicę. Jeżeli przyjmiemy rozmieszczenie UKS za wzorcowe to znaczy, że UCS może być tylko 16.... Zatem wszystkich forumowiczów nieustannie przeliczających którzy f SC zostaną w mundurze prosiłbym bardzo o ponowną weryfikację swoich przypuszczeń i domysłów. O ile liczba granicznych i WZP nawę w nowej koncepcji się nie zmieni, o tyle w przypadku KP, Dozorów i DŚ może to już mieć kolosalne znaczenie... Jeżeli natomiast chodzi o przekazanie wykroczeń do wyłącznej kompetencji UAS a odebranie takiej możliwości UCS może to oznaczać tylko i wyłącznie pomyłkę projektodawcy... Jeżeli UCS nie będzie wykrywał, zwalczał i ścigał sprawców wykroczeń skarbowych to jak wystawicie mandat? Specjalnie będzie przyjeżdżał pracownik UAS żeby was wspomóc???
Myślę, że robespier mnie wyciągnął do tablicy. Ale zrobił to kulturalnie więc kulturalnie odpowiem.
Czy przypuszczenia, analizy nie maja sensu. Nie wiem czym mamy się dzielić na tym forum ???
Ale dzięki przypuszczeniom np. kolega wykrył nieścisłość w przepisach - projekt KAS w temacie np. mandatów. Masz rację !!!
Zgadzam się również, że siatka USC może mieć jakiś wpływ (kolegi przypuszczenia;)) na zmieszczeniu się w liczbie 1,5 tys. etatów ale nie na taka skale. Wyobrażasz sobie np. województwo zachodniopomorskie i jeden UCS mieszczący się w Szczecinie. To oznacza według tego co napisałeś, ze np. w Koszalinie nie będzie dozoru. Czy np. dozór ma być tylko w Szczecinie w całym województwie. Myślę, że to nonsens ;)
 
Zielony 78 , nie będę cytował całego Twojego postu, ale przeprowadziłeś analizę i możesz mieć sporo racji. Podział DŚ na "przestępców " z UCS i "wykroczeniowców" z UAS jest możliwa tak pewnie będzie. Podział Dozoru - w zasadzie dozór już jest podzielony - część zadań "dozorowych" już jest w OC wewnętrznych - EMCS, OSOZ, grupy kontrolne EMCS stałe kontrole wylądują w OC a te zdejmą mundury. Kontrole targowisk, kontrole na drodze, kontrole automatów pójdą do USC i być może ocala mundur.
My analizując bierzemy pod uwagę dzisiejszą strukturę SC ale na pewno nie będzie ona przeniesiona w 100% do nowej formacji (wtedy po co nowa służba).

Wyciągamy podobne wnioski z zastanej rzeczywistości. Teraz zainteresowani powinni merytorycznie spróbować się do tego odnieść. Może ktoś:D jest w stanie zmienić zdanie - prace jeszcze trwają:D
 
Szanowni państwo jakiekolwiek szacunki dotyczące tego kto zostanie w mundurze a kto nie na dzień dzisiejszy nie ma najmniejszego sensu... Dlaczego? A no dlatego, że przyjmujecie błędne założenie, że ilość przyszłych UCS oraz ich rozmieszczenie na terenie RP będzie identyczne jak w przypadków UC i OC. A ja śmiem twierdzić, że właśnie w tym jest haczyk... Przeczytajcie jeszcze raz post koleżanki z UKS z Łodzi... Z niego wynika, że liczba UCS oraz ich rozmieszczenie może być bliższe obecnemu rozmieszczeniu UKS. A to znaczy, że sytuacja zaczyna wyglądać zupełnie inaczej. Przykładowo obecnie mamy 46 UC, ale tylko 16 UKS (nie liczę oc i oz). Widzicie różnicę. Jeżeli przyjmiemy rozmieszczenie UKS za wzorcowe to znaczy, że UCS może być tylko 16.... Zatem wszystkich forumowiczów nieustannie przeliczających którzy f SC zostaną w mundurze prosiłbym bardzo o ponowną weryfikację swoich przypuszczeń i domysłów. O ile liczba granicznych i WZP nawę w nowej koncepcji się nie zmieni, o tyle w przypadku KP, Dozorów i DŚ może to już mieć kolosalne znaczenie... Jeżeli natomiast chodzi o przekazanie wykroczeń do wyłącznej kompetencji UAS a odebranie takiej możliwości UCS może to oznaczać tylko i wyłącznie pomyłkę projektodawcy... Jeżeli UCS nie będzie wykrywał, zwalczał i ścigał sprawców wykroczeń skarbowych to jak wystawicie mandat? Specjalnie będzie przyjeżdżał pracownik UAS żeby was wspomóc???

Nie trafiła tu do Was wiadomość, że UCSów ma być 16? Tak wynika z informacji GIKSa adresowanej do związków pracowników UKS.
 
A ile jest w zachodniopomorskim UKS i ich Oz?
Cóż mogę powiedzieć... Myślę, że na forum powinniśmy m.in. dzielić się sprawdzonymi informacjami a nie domysłami....
Druga sprawa (i nie jest to żadna złośliwość czy uszczypliwość), ale obawiam się, że IC w Szczecinie może tym razem nie wyjść obronną ręką, tak jak to miało miejsce w okresie alokacji... Rozumiem, że kolega pracuje w województwie, o którym wspomniał. Wydaje mi się, że powinien kolega najpierw dowiedzieć się, jak wygląda praca SC w innych województwach zanim zacznie ponownie wyliczać kto i jakie komórki zostaną przeniesione do UCS.
 
A nie trafiła do nas taka informacja... A koledzy jeszcze mają jakieś inne informacje, którymi powinni się z nami podzielić, chociażby z czystej przyzwoitości?
 
A ile jest w zachodniopomorskim UKS i ich Oz?
Cóż mogę powiedzieć... Myślę, że na forum powinniśmy m.in. dzielić się sprawdzonymi informacjami a nie domysłami....
Druga sprawa (i nie jest to żadna złośliwość czy uszczypliwość), ale obawiam się, że IC w Szczecinie może tym razem nie wyjść obronną ręką, tak jak to miało miejsce w okresie alokacji... Rozumiem, że kolega pracuje w województwie, o którym wspomniał. Wydaje mi się, że powinien kolega najpierw dowiedzieć się, jak wygląda praca SC w innych województwach zanim zacznie ponownie wyliczać kto i jakie komórki zostaną przeniesione do UCS.
Spokojnie nie mam zamiaru nikogo przenosić ;)
Ale ten problem dotyczy wielu województw np. Lubuskie. Jeżeli w Gorzowie będzie UCS to znaczy , ze w mieście podobnej wielkości: Zielona Góra nie będzie dozoru ? Myślę (domniemywam;)), że będą tam jakieś ośrodki zamiejscowe (np. z dozorem) i struktura liczebna w ten sposób się nie zmieni. Ale to tylko moje wywody.

Wiem, że w każdym województwie (izbie) praca poszczególnych komórek się mocno różni np. służba w dozorach w izbach granicznych oraz w izbach wewnętrznych. Służba w ramach WZP tj. referaty graniczne v referaty mobilne. WZP w poszczególnych IC gdzie są bardzo duże różnice.

Te moje wyliczanki ,,kto i jakie komórki,, tylko w oparciu o fakty: wypowiedziane (ministerstwo) czy projekty ustaw. Nie denerwuje innych, typem informacji : Ktoś mi powiedział, ze będzie tak i tak.
Pozdrawiam.

Ps. sprawdzone informacje to może mieć np. minister Banaś ale chyba nie chce się tutaj udzielać:D
 
Ostatnia edycja:
A jeżeli ilość USC i powiedzmy ich oddziałów w danym regionie będzie zależeć od siły gospodarczej danego województwa, to ile UCS i oddziałów będzie w zachodniopomorskim, lubuskim i w podobnych regionach? Nikt tego nie wie. Być może nawet MF jeszcze tego nie wie... Teraz rozumiesz dlaczego wyliczanki, które na forum prezentujesz są bez sensu...
A dlaczego mają być ośrodki zamiejscowe dozoru, a no. KP już nie? Nie bardzo rozumiem...
 
Dozór - system kontroli przemieszczeń EMCS "wyrzuca" przemieszcenie do kontroli , od tej chwili funkcjonariusze mają 2godz. na dotarcie na miejsce. Daje to promień ok.80km i tak powinny być rozmieszczone mniej więcej komórki dozoru. W przypadku KP nie ma wyznaczonej godziny rozpoczecia kontroli więc grupa kontrolna może jechać nawet 3,5 godziny, pół godzinki na kontrolę i 3,5 godz.powrót. Jak skuteczna będzie taka kontrola?
 
Ostatnia edycja:
Czy w waszych urzędach wiadomo coś o wdrożeniu projektu grup kontrolnych który miał wejść do 30 marca
 
Back
Do góry