Hipotetyczna konsolidacja AP i SC

Jeszcze jedno, czy mógłbyś Telonarius wskazać źródło, z którego wynika że w okresie międzywojennym kontrola skarbowa była odrębną formacją i do tego mundurową, bo jakoś nie mogę znaleźć nigdzie takich informacji...
P.S. Jeżeli chodzi o stopnie, to w SC również jest sporo oficerów rezerwy WP, którzy obecnie są podoficerami lub aspirantami SC...
Projekt KAS jak narazie wzorem SC zakłada tylko równorzędność stopni ze stopniami Policji i SG.. Zawsze trzeba czytać uważnie i ze zrozumieniem... Jeżeli potraficie wywalczyć, żeby w KAS liczyły się stopnie wszystkich służb i wojska, to wielu z nas też na tym skorzysta, m.in. ja. Zatem do dzieła Panowie i powodzenia...
kogo to obchodzi
 
Koleżanki i Koledzy z UKS, AP i SC

Proszę zaprzestańmy bezsensowne i bezowocne spory i waśnie między sobą, wszak jedziemy na tym samym wózku. Takie Nasze zachowanie jest na rękę MF. Możliwe także jest, że wpisy potęgujące animozje są dokonywane i podkręcane przez podstawionych hejterów.
W dniu 18.01. odbędzie się w MF spotkanie wszystkich ZZ z UKS, AP i SC. Przekieruję niniejszego posta do wszystkich zaproszonych jako prośbę do wszystkich ZZ, aby wspólnie wystosować Apel jw. do całego środowiska AP, UKS i SC.
Nasze działania, w tych obszarach gdzie mamy wspólne postulaty i wspólne stanowisko wobec KAS, a są takie, powinny być ukierunkowane do MF i ew. innych instytucji.
Ani AP, ani UKS oraz SC nie akceptuje przecież projektu KAS w takiej wersji jaka została zaprezentowana 18.01.
Sposób konsultacji wewnątrzresortowych, skandaliczny dwudniowy termin na przekazanie uwag, także żadna administracja i służba nie może przyjąć jako adekwatny do doniosłości procedowanego aktu prawnego i musi to budzić słuszny Nasz sprzeciw, w trosce o interes publiczny.
Ponadto nie znamy aktów wykonawczych, ani projektu ustawy wprowadzającej KAS.
Wspólnie powinniśmy występować do MF, a nie skakać sobie do gardeł na Waszych i Naszych forach.
Minister Finansów i Wiceministrowie oparli się na ludziach, którzy w przypadku SC, są odpowiedzialni za wieloletnie nieprawidłowości w naszej służbie, są współtwórcami i posłusznymi wykonawcami wielu szkodliwych dla interesu publicznego decyzji, decyzji które doprowadziły do dysfunkcji w funkcjonowaniu służby, zmaksymalizowały funkcjonowanie szarej strefy i zburzyły zasady zdrowej konkurencji, a nawet spowodowały zagrożenie dla zdrowia obywateli.
Główny twórca projektu KAS, Pan Minister Marian Banaś powinien zweryfikować to podejście, gdyż dobrze zapewne pamięta będąc w latach 2005-2007 w MF, jak również opierając się na niewłaściwych ludziach był wprowadzany w błąd odnośnie hazardu, spirytusu i innych kwestii.
Z tego co czytam na skarbowcach w AP i UKS jest podobnie. Także pisze się o niewłaściwym doborze ludzi na stanowiska i do Zespołów.
Eksperci wypowiadają się podobnie. Np. Prof. Witold Modzelewski pisze:
"Chciałoby się rzec, że w najważniejszym z resortów w rządzie, czyli w ministerstwie finansów, merytorycznie nic się nie zmieniło, mimo że już nie ma ani rządu Ewy Kopacz, ani ministra finansów Mateusza Szczurka. Czy rządzi tam dalej Platforma Obywatelska? Oczywiście, że nie, bo władzę tam utraciła już dawno, jeśli oczywiście ją kiedykolwiek miała. Kto więc tam rządził: odpowiedź jest dość banalna i zna ją każdy, kto zajmuje się podatkami w Polsce. Faktycznie rządzi tam zagraniczny biznes podatkowy oraz lobbyści, co bardzo często jest jednym i tym samym."
Oto link do całego felietonu:
http://www.fakt.pl/politycy/prof-wi...eszone-w-oczach-wyborcow,artykuly,603435.html

Trzeba sobie jasno powiedzieć, że KAS JEST BEZPRZEDMIOTOWY JEŻELI WSPÓŁTWORZĄ GO LUDZIE JW. A TACY UCZESTNICZĄ W ZESPOŁACH DS. KAS.
Oczywiście nie dotyczy to wszystkich, których zaangażowano w tworzenie KAS, ale są tam swoiste "perełki", które jak wspomniałem są współtwórcami wielu szkodliwych decyzji.
Dla dobra Polski musimy wspólnie temu przeciwdziałać.
 
Waśnie i spory wynikają właśnie z tego, że Banaś chce do jednego worka wsadzić mundurową Służbę Celną i cywilne urzędy skarbowe. ZZ które reprezentują nas jak i pracowników urzędów skarbowych powinny zrobić wszystko żeby nie dopuścić do powstania tego potworka kas.
 
krótko i na temat. pląsy z zastanym w emefie towarzychem są nie do przyjęcia. panowie zostaliście powołani na stanowiska w celu zrobienia porządku. więc trzeba zdjąć garnitury i lakierki, założyć odpowiednie odzienie i wziąć się do roboty.

a jak nie wiecie, jak posłużyć się odpowiednimi narzędziami, to zapytajcie antoniego. który jak widać nie obcyngala się przy sprzątaniu swojej stajni.
 
krótko i na temat. pląsy z zastanym w emefie towarzychem są nie do przyjęcia. panowie zostaliście powołani na stanowiska w celu zrobienia porządku. więc trzeba zdjąć garnitury i lakierki, założyć odpowiednie odzienie i wziąć się do roboty.

a jak nie wiecie, jak posłużyć się odpowiednimi narzędziami, to zapytajcie antoniego. który jak widać nie obcyngala się przy sprzątaniu swojej stajni.



A tak było przed wojną:
" W 1919 roku przyjęto ustawę o tymczasowej organizacji władz i urzędów skarbowych, na mocy której nastąpiło całkowite oddzielenie w terenie administracji skarbowej od administracji rządowej, w tym celnej.

Powstały urzędy skarbowe podatków i opłat skarbowych, urzędy skarbowe akcyz i monopoli państwowych oraz kasy skarbowe, nadzorowane przez działające na szczeblu wojewódzkim, izby skarbowe. Władzę kierowniczą, nadzorczą i orzekającą, w ostatniej instancji powierzono Ministrowi Skarbu.

W latach kolejnych utworzono pierwsze stanowiska urzędników kontroli skarbowej, działających przy urzędach skarbowych ds. akcyz i monopoli państwowych jako ich organy wykonawcze. Ustawa z dnia 14 grudnia 1923 roku o uprawnieniach organów wykonawczych władz skarbowych, do zakresu ich działania zaliczyła:

"czuwanie nadścisłem przestrzeganiem przepisów o podatkach bezpośrednich, opłatach skarbowych, podatkach spożywczych (akcyzach), cłach i monopolach państwowych,
śledzenie czynów karygodnych, przewidzianych w przepisach o podatkach, opłatach i cłach, wykrywanie ich i zawiadamianie o nich, właściwej władzy".

Jako środki służące realizacji tych zadań wskazano:

"kontrolowanie zakładów handlowych i przemysłowych, podlegających urzędowemu dozorowi skarbowemu, oraz badanie towarów, znajdujących się bądź na składzie w tychże zakładach, bądź też transportowanych do nich;
przeszukiwanie zakładów handlowych i przemysłowych, podlegających urzędowemu dozorowi skarbowemu; przewidziane w odnośnych ustawach podatkowych oraz przepisach celnych;
rewizja dokumentów i ksiąg, znajdujących się w posiadaniu podatników, w granicach zakreślonych w odnośnych ustawach, żądanie od podatników wyjaśnień, co do okoliczności faktycznych, których znajomość potrzebna jest do wymierzenia podatku, opłaty lub cła, albo ustalenia, czy zachodzą warunki uwolnienia od tych danin".
Od połowy 1933 roku organem wykonawczym władz skarbowych w dziedzinie podatków akcyzowych i monopoli państwowych została kontrola skarbowa, zorganizowana w formie:

brygad kontroli skarbowej, odpowiedzialnych za walkę z przestępczością akcyzowo-monopolową,
rejonów kontroli skarbowej, nadzorujących produkcję i handel artykułami akcyzowo-monopolowymi.

W okresie międzywojennym struktura, umiejscowienie oraz funkcje organów kontrolnych były wielokrotnie modyfikowane.

W 1939 roku utworzono ochronę skarbową, która przejęła zadania brygad kontroli skarbowej. Obok niej nadal funkcjonowała kontrola skarbowa, działająca w rejonach kontrolnych, podporządkowana urzędom ds. akcyz i monopoli państwowych."

źródło: http://www.mf.gov.pl/kontrola-skarbowa/kontrola-skarbowa/historia-kontroli-skarbowej


* * * * *


A przy okazji chciałam zwrócić uwagę na tzw. Stowarzyszenie Pracowników Skarbowych Rzeczypospolitej Polskiej, którego Prezes został również zaproszony na rozmowy w dniu 18.02.2016 r.:

źródło: http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=24389

Warto poczytać wpisy pod artykułem i zwrócić uwagę również na pozostałe nazwiska władz tego tworu.

A tutaj widać, kto jest z ministerstwa finansów w tym gronie Stowarzyszenia Skarbowców:

http://www.e-play.pl/File/Zaakceptowanyprotokol_ze_spotkania.pdf

Z treści notatki ze spotkania pod tym linkiem widać, że już wcześniej musiały być jakieś pomysły na połączenie obu służb - skarbowych z celnymi, tylko ten pan celnik, który rządził wtedy urzędami skarbowymi, wówczas temu zaprzeczył. Nie wiem, czy można mu w to wierzyć.

Drugie od dołu nazwisko w tym stowarzyszonym gronie również można wygooglować. Jak widać, nie są to zwykli pracownicy od pracy w aparacie skarbowym, lecz wysoko postawione osoby od wydawania poleceń.

W świetle informacji zawartych w "notatce" zastanawiam się, czy pomysł połączenia celników ze skarbowcami na pewno jest pomysłem obecnej ekipy, czy jednak nie jest to wykonanie poprzedniego zamysłu osób z ministerstwa finansów, które wciąż, jak widać, nami i Wami rządzą.
 
Ostatnia edycja:
Dla dobra Polski powinniśmy powiedzieć projektowi KAS - NIE.
Dla dobra Polski i Polaków wielu, robiło wiele. Tyle że oceniała to historia i zwycięscy - uznawali co było dobre a co złe.
Często, ocena była taka a nie inna, by ukryć popełnione łajdactwa i zbrodnie. Dlatego wstrzymał bym się z ferowaniem wyroków, co będzie lepsze.
 
robespier - Jeszcze jedno, czy mógłbyś Telonarius wskazać źródło, z którego wynika że w okresie międzywojennym kontrola skarbowa była odrębną formacją i do tego mundurową, bo jakoś nie mogę znaleźć nigdzie takich informacji...

Do 1 września 1925 r. na terenie II RP obowiązywały zapisy obowiązującego na obszarach byłego zaboru austriackiego „Przepis dla straży skarbowej” z dn. 19 marca 1907 r. (Dz. rozp. austr. MS nr 45) częściowo zmienione Rozporządzeniem MS z dnia 26 maja 1920 r. Paragraf 1. tego przepisu brzmiał: „C.k. straż skarbowa stanowi umundurowany i uzbrojony korpus, podlegający dyscyplinie wzorowanej na dyscyplinie wojskowej. Składa się z funkcyonaryszy i urzędników”.
Rozporządzeniem z dnia 21 stycznia 1920 r. Minister Skarbu zarządził, „aby organa wykonawcze, powołane do strzeżenia dochodów państwowych z podatków pośrednich (akcyz) i monopolów na obszarze b. zaboru rosyjskiego i w Małopolsce, nosiły nazwę „Kontrola skarbowa”, zamiast dotychczasowej nazwy „Straż skarbowa”.
Później wydano m.in. następujące przepisy:
1) Rozporządzenie Ministra Skarbu z dnia 27 maja 1924 r. o umundurowaniu urzędników kontroli skarbowej (Dz.U. poz.966) - w § 1: Urzędnicy kontroli skarbowej, jako organa wykonawcze władz skarbowych w dziale podatków pośrednich (akcyz) i monopolów obowiązani są do noszenia w służbie munduru wedle zasad poniżej przedstawionych.
2) Rozporządzenie Ministra Skarbu z dnia 24 czerwca 1925 r. wydane w porozumieniu z Ministrem Spraw Wewnętrznych i Ministrem Sprawiedliwości w celu wykonania ustawy z dnia 14 grudnia 1923 r. o uprawnieniach organów wykonawczych władz skarbowych (Dz.U. poz 576). § 1: Organami wykonawczemi władz skarbowych (...) są: (…)
2) w dziedzinie ceł:
a) poza miejscem urzędowania urzędów celnych na obszarze powiatów granicznych: straż celna.
b) wewnątrz kraju poza miejscem urzędowania urzędów celnych i poza pasem granicznym: urzędnicy kontroli skarbowej.
3) w dziedzinie podatków spożywczych i monopolów państwowych:
a) urzędnicy kontroli skarbowej na całym obszarze Państwa;
b) straż celna w pasie granicznym, o ile przy sposobności wykonywania swych właściwych obowiązków służbowych wykryje czyny karygodne przewidziane w przepisach o podatkach spożywczych i monopolach państwowych.(…)
Wymieniona wyżej Straż Celna później została przemianowana na Straż Graniczną.
3) Rozporządzenie Ministra Skarbu z dnia 19 lutego 1930 r. o umundurowaniu urzędników kontroli skarbowej (Dz.U. nr 28, poz. 247) - § 1: Urzędnicy kontroli skarbowej, jako organ wykonawczy władz skarbowych, obowiązani są do noszenia w służbie munduru, według wzoru i przepisu, ustalonego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 czerwca 1929 r. o umundurowaniu urzędników celnych (Dz.U. R.P. nr 52, poz. 420) z tą różnicą, że kolor patek na kurtce i płaszczu oraz otoku czapki jest czarny, przyczem patki są zaopatrzone zieloną wypustką. § 2: Pełnienie służby w ubraniu cywilnem może zarządzić w poszczególnych przypadkach bezpośredni przełożony, jeżeli ze względu na zachodzące okoliczności okazuje się to konieczne.
4) Rozporządzenie Ministra Skarbu z dnia 20 stycznia 1937 r. o umundurowaniu urzędników kontroli skarbowej (Dz.U. nr 8, poz. 63). Powielało poprzednie rozporządzenie, nowością było jedynie to, że: § 2: …Ani na patkach, ani na otoku czapki nie umieszcza się laski Merkurego (w wieńcu z liści laurowych i dębowych). Do kurtki nosi się białą koszulę i biały wykładany kołnierz oraz czarny krawat.

Uwaga: powyższym wpisem nie promuję żadnych tez, np. o wyższości jednych nad drugimi, etc. Odpowiadam jedynie na pytanie.
Przykład: Nielegalna gorzelnia i IKS.jpg (źródło: Narodowe Archiwum Cyfrowe)
 
Ostatnia edycja:
Ślicznie dziękuję o taką odpowiedź mi chodziło.... Z wielką przyjemnością zapoznam się z waszą historią.... Pozdrawiam
 
Koleżanki i Koledzy z UKS, AP i SC

Proszę zaprzestańmy bezsensowne i bezowocne spory i waśnie między sobą, wszak jedziemy na tym samym wózku. Takie Nasze zachowanie jest na rękę MF. Możliwe także jest, że wpisy potęgujące animozje są dokonywane i podkręcane przez podstawionych hejterów.
W dniu 18.01. odbędzie się w MF spotkanie wszystkich ZZ z UKS, AP i SC. Przekieruję niniejszego posta do wszystkich zaproszonych jako prośbę do wszystkich ZZ, aby wspólnie wystosować Apel jw. do całego środowiska AP, UKS i SC.
Nasze działania, w tych obszarach gdzie mamy wspólne postulaty i wspólne stanowisko wobec KAS, a są takie, powinny być ukierunkowane do MF i ew. innych instytucji.
Ani AP, ani UKS oraz SC nie akceptuje przecież projektu KAS w takiej wersji jaka została zaprezentowana 18.01.
Sposób konsultacji wewnątrzresortowych, skandaliczny dwudniowy termin na przekazanie uwag, także żadna administracja i służba nie może przyjąć jako adekwatny do doniosłości procedowanego aktu prawnego i musi to budzić słuszny Nasz sprzeciw, w trosce o interes publiczny.
Ponadto nie znamy aktów wykonawczych, ani projektu ustawy wprowadzającej KAS.
Wspólnie powinniśmy występować do MF, a nie skakać sobie do gardeł na Waszych i Naszych forach.
Minister Finansów i Wiceministrowie oparli się na ludziach, którzy w przypadku SC, są odpowiedzialni za wieloletnie nieprawidłowości w naszej służbie, są współtwórcami i posłusznymi wykonawcami wielu szkodliwych dla interesu publicznego decyzji, decyzji które doprowadziły do dysfunkcji w funkcjonowaniu służby, zmaksymalizowały funkcjonowanie szarej strefy i zburzyły zasady zdrowej konkurencji, a nawet spowodowały zagrożenie dla zdrowia obywateli.
Główny twórca projektu KAS, Pan Minister Marian Banaś powinien zweryfikować to podejście, gdyż dobrze zapewne pamięta będąc w latach 2005-2007 w MF, jak również opierając się na niewłaściwych ludziach był wprowadzany w błąd odnośnie hazardu, spirytusu i innych kwestii.
Z tego co czytam na skarbowcach w AP i UKS jest podobnie. Także pisze się o niewłaściwym doborze ludzi na stanowiska i do Zespołów.
Eksperci wypowiadają się podobnie. Np. Prof. Witold Modzelewski pisze:
"Chciałoby się rzec, że w najważniejszym z resortów w rządzie, czyli w ministerstwie finansów, merytorycznie nic się nie zmieniło, mimo że już nie ma ani rządu Ewy Kopacz, ani ministra finansów Mateusza Szczurka. Czy rządzi tam dalej Platforma Obywatelska? Oczywiście, że nie, bo władzę tam utraciła już dawno, jeśli oczywiście ją kiedykolwiek miała. Kto więc tam rządził: odpowiedź jest dość banalna i zna ją każdy, kto zajmuje się podatkami w Polsce. Faktycznie rządzi tam zagraniczny biznes podatkowy oraz lobbyści, co bardzo często jest jednym i tym samym."
Oto link do całego felietonu:
http://www.fakt.pl/politycy/prof-wi...eszone-w-oczach-wyborcow,artykuly,603435.html

Trzeba sobie jasno powiedzieć, że KAS JEST BEZPRZEDMIOTOWY JEŻELI WSPÓŁTWORZĄ GO LUDZIE JW. A TACY UCZESTNICZĄ W ZESPOŁACH DS. KAS.
Oczywiście nie dotyczy to wszystkich, których zaangażowano w tworzenie KAS, ale są tam swoiste "perełki", które jak wspomniałem są współtwórcami wielu szkodliwych decyzji.
Dla dobra Polski musimy wspólnie temu przeciwdziałać.

"Kolego Sławku OMZZPEA jest za współpracą.
Pozdrawiam Eugeniusz Matusiak"
 
Ostatnia edycja:
"Dzień dobry,

Koleżanki i Koledzy
W odpowiedzi na e-mail Kol. S. Siwego i prośbę o współdziałanie pragnę zauważyć, że nie bagatelizujemy żadnego sygnału o chęci dialogu i współpracy, zwłaszcza, że zawsze opowiadaliśmy się za integracją działań wszystkich organizacji związkowych działających w Służbie Celnej i apelowaliśmy o wspólne działanie. Mamy nadzieję i wierzymy, iż jest to jeszcze możliwe i w końcu się uda. Za kilka miesięcy (a może tylko tygodni) wołanie o jedność będzie bez sensu, zostaniemy sami ze swoimi problemami i de facto nic, albo nie wiele uda nam się osiągnąć pojedynczo. Zgadzamy się ze zgłaszanymi uwagami i opiniami środowiska, że istnieje potrzeba nawiązania natychmiastowej i ścisłej współpracy związków zawodowych nie tylko wewnątrz służby, lecz wszystkich działających w strukturach MF (SC, AP i UKS).

pozdrawiam
Ireneusz Grabowski"
 
Dzień dobry

Koleżanki i Koledzy

Ponieważ spotkanie w MF jest po południu, proponuję spotkanie w dniu 18 lutego 2016r. o godz. 12:00 wszystkich Związków Zawodowych w siedzibie NOT przy ul. Czackiego - tuż obok Ministerstwa Finansów, tak abyśmy mogli zaprezentować wspólne stanowisko wobec KAS na spotkaniu z Ministrem Marianem Banasiem

Proszę o odpowiedź zainteresowane organizacje

Pozdrawiam
Sławomir Siwy
ZZ Celnicy PL
 
Mamy już odpowiedź w sprawie spotkania z Federacji ZZ Pracowników Skarbowych
"witam
bardzo dobrze, chętnie spotkamy się o 12.00 z Federacji będą 2 lub 3 osoby ..."
 
Cieszę się bardzo... Może teraz zamiast bicia piany na forum zostanie wypracowane jedno wspólne stanowisko odnośnie reformy KAS... Cieszę się tym bardziej, że czas upływa szybciej niż nam się wydaje....
Czekam (i myślę, że nie tylko ja) na rezultaty tych rozmów...
 
Był by to chyba pierwszy przypadek wspólnego działania - ale nie zbieżnych kursów, tylko naprawdę jednolitego. Dlatego pozwolę sobie pozostać ostrożnym optymistą, choć wykazuję się tutaj dużą dozą naiwności.

ps. Sławku, nie odpowiedzieli Ci w temacie podwyżek? Bo nie wiem czy przeoczyłem, czy nie ma się czym chwalić?
 
Skoro KAS raczej przesądzony to na pewno mnóstwo celników poczułoby ulgę żeby zmiana statusu z fc na pracownika odbywała się ewolucyjnie tj. z możliwością dopracowania do pełnej emerytury 80%, jeżeli oczywiście będą emerytury mundurowe.
 
Back
Do góry