Hipotetyczna konsolidacja AP i SC

To nie rozumiem w czym problem... W takim razie drodzy koledzy razem ze swoimi kompetencjami i wiedzą z pewnością zmieścicie się w UAS....
 
Robespier! Projekt ustawy rozstrzyga, że UCS nie będzie wydawał decyzji. Oznacza to, że projektodawca założył, że funkcjonariusze UCS (nie mylić z aktualną Służbą Celną) będą na tyle niekompetentni, że po przeprowadzeniu postępowania dowodowego nie będą umieli wydać decyzji zawierającej rozstrzygnięcie władcze, które będzie zaskarżalne. Wyniki kontroli będą wydawane na podstawie śmieciowego materiału dowodowego. Funkcjonariusze będą wysyłać akta do UAS, gdzie dopiero sprawą zajmą się fachowcy.

Taka procedura, z mojego punktu widzenia, oznacza tylko jedno - UCS będą wydawać wyniki kontroli na podstawie śmieciowego materiału dowodowego, w związku z czym wiedza i doświadczenie pracowników UKS będą tam niepotrzebne, a wręcz zbędne.

weź się gościu ogarnij z tymi śmieciowymi wnioskami co do fachowości bądź jej braku. bardzo dobry pomysł, tj. rozdzielenie organów kontrolnego i prowadzącego postępowanie administracyjne na podstawie kpk, ordynacji podatkowej bądź kpa.

ośmielę się napisać, że są to wprost idiotyczne wnioski i przypuszczenia.
 
Skoro funkcjonariusze UCS nie będą brać odpowiedzialności za własne wyniki kontroli, to kto ich zmusi do rzetelnego prowadzenia postępowania dowodowego? Krasnoludki?

Jeśli funkcjonariusze UCS zgromadzą materiał dowodowy, w którym stwierdzą oszustwo, to niech wydają decyzje zaskarżalne przez stronę. Po co w ogóle angażować inny organ w postępowanie i je wydłużać? To nie ma sensu. Jeżeli z kolei funkcjonariusze nie zgromadzą materiału dowodowego wystarczającego do stwierdzenia oszustwa, to powinni umorzyć kontrolę. W obecnym kształcie projektu ustawy funkcjonariusze UCS będą mogli wydawać wyniki kontroli na podstawie niezwykle mizernego materiału dowodowego, a cały ciężar spadnie na pracowników UAS.

UKSy w latach '90 przerabiały podobne rozwiązanie, wydawały wyniki kontroli a potem USy męczyły się z pisaniem decyzji. To było rozwiązanie fatalne, chociaż w tamtych realiach (niezwykle słaba pozycja podatnika) w jakimś ograniczonym stopniu dawało radę.
 
Ostatnia edycja:
Panowie pax,pax,pax
Ja osobiście cieszę się że w dyskusję na naszym forum właczył się kolega z UKS. W końcu ti ich dotyczy.
Kolego Szklan zapraszamy do dyskusji jak to widać z waszej perpektywy.
Powiem ci jak do nas przyszli koledzy z SNP to też przez parę lat zadzierali nosa jakie to bardzo ważne czynności wykonują i że tylko oni dadzą radę je kontunuować. Dzisiaj po kilkunastu latach wspólnej pracy można powiedzieć że te pierwsze animozje już minęły. A i ich czynności przynieisione z SNP nie były takie żeby się ich nie nauczyć.
Może tylko że co niektórzy w brodę sobie plują że jak mogli być celnikami już od 2003 to dopiero w 2009 wdziali mundur (co niektórzy niechętnie ) .
Myślę że przyjście w nasze (Służba Celna) szeregi dla częsci ludzi z UKS będzie fajną życiową przygodą. Trochę się podocieramy i będzie git.

Ważne żeby f-sze SC nie byli zmuszani do marszu w drugą stronę do cywila bo to byłaby znacznie gorsza ( dla niektórych ) perspektywa. Myślę jednak że większość z nas właśnie ze względu na służbę mundurową przyszło do naszej roboty. A przypominam że kilkanaście czy dziesiąt lat temu nikt o emkach mundurowaych nie marzył.
 
Ostatnia edycja:
Mam nadzieję, że koledzy z UKS wnieśli swoje uwagi do projektu KAS. Bo obawiam się, że jeżeli swoje zdanie będą wyrażać tylko na forach internetowych, to nie wiele to zmieni...
Myślę, że nasze drogi biegną trochę w innych kierunkach - podobnie zresztą jak miało to miejsce w 2007 r. przy projektowaniu I KAS. Wtedy kolegom z UKS nie przeszkadzała reforma, bo miała zupełnie zniknąć SC a z UKS-ów miały powstać wyodrębnione inspekcje. Myślę, że tutaj jest pis pogrzebany....
 
Ludzie czytajcie uważnie projekt. Jak w UCS nie ma DS. Kiedy się nauczycie, że ściganie sprawców czynów zabronionych oznacza prowadzenie postępowań przygotowawczych. Po za tym sięgnijcie do zadań dyrektora izby administracji skarbowej... Jednym z nich jest nadzorowanie postępowań przygotowawczych prowadzonych przez UAS i UCS... To kto to będzie prowadził krasnoludki??? Mało, że w UCS (według tego projektu przewidziane są DS) to jeszcze w znaczący sposób zwiększony ma zostać katalog spraw przez tę komórkę prowadzonych (art. 3 ust. 1 pkt 10 i 11)... Czytajcie ze zrozumieniem....
czytełem projekt i mam troche inne odczucia jesli chodzi o DS-y:
Art. 3. 1. Do zadań KAS należy:
2) rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw skarbowych i wykroczeń skarbowych oraz ściganie ich sprawców, w zakresie określonym w ustawie z dnia 10 września 1999 r. - Kodeks kamy skarbowy (Dz. U. z 2013 r. poz. 186, z późn. zm.), zwanej dalej „Kodeksem karnym skarbowym”;
13) prowadzenie postępowań karnych skarbowych w sprawach o przestępstwa skarbowe, w zakresie określonym w Kodeksie karnym skarbowym oraz postępowań karnych w sprawach o przestępstwa określone w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.);
rt. 14.1. Organami KAS są:
(...)
6) naczelnik urzędu administracji skarbowej;
7) naczelnik urzędu celno-skarbowego.
Art. 33.1. Do zakresu działania naczelnika urzędu administracji skarbowej należy:
9) prowadzenie postępowań karnych skarbowych w sprawach o przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe, w zakresie określonym w Kodeksie karnym skarbowym oraz postępowań karnych w sprawach o przestępstwa określone w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
10) wykonywanie kar i środków karnych, w zakresie określonym w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks kamy wykonawczy oraz w Kodeksie karnym skarbowym;
Art. 37. 1. Do zakresu działania naczelnika urzędu celno-skarbowego należy:
6) rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw skarbowych i wykroczeń skarbowych i ściganie ich sprawców, w zakresie ustalonym w Kodeksie karnym skarbowym oraz rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw i wykroczeń w zakresie określonym w art. 3 ust. 1 pkt 10 i 11 oraz ściganie ich sprawców;

Ds-y wg tego gniota to art 33, art. 37 to OC - czyli tam gdzie wszczynają
Chciałbym sie mylić
 
czytełem projekt i mam troche inne odczucia jesli chodzi o DS-y:
Art. 3. 1. Do zadań KAS należy:
2) rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw skarbowych i wykroczeń skarbowych oraz ściganie ich sprawców, w zakresie określonym w ustawie z dnia 10 września 1999 r. - Kodeks kamy skarbowy (Dz. U. z 2013 r. poz. 186, z późn. zm.), zwanej dalej „Kodeksem karnym skarbowym”;
13) prowadzenie postępowań karnych skarbowych w sprawach o przestępstwa skarbowe, w zakresie określonym w Kodeksie karnym skarbowym oraz postępowań karnych w sprawach o przestępstwa określone w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.);
rt. 14.1. Organami KAS są:
(...)
6) naczelnik urzędu administracji skarbowej;
7) naczelnik urzędu celno-skarbowego.
Art. 33.1. Do zakresu działania naczelnika urzędu administracji skarbowej należy:
9) prowadzenie postępowań karnych skarbowych w sprawach o przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe, w zakresie określonym w Kodeksie karnym skarbowym oraz postępowań karnych w sprawach o przestępstwa określone w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
10) wykonywanie kar i środków karnych, w zakresie określonym w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks kamy wykonawczy oraz w Kodeksie karnym skarbowym;
Art. 37. 1. Do zakresu działania naczelnika urzędu celno-skarbowego należy:
6) rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw skarbowych i wykroczeń skarbowych i ściganie ich sprawców, w zakresie ustalonym w Kodeksie karnym skarbowym oraz rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw i wykroczeń w zakresie określonym w art. 3 ust. 1 pkt 10 i 11 oraz ściganie ich sprawców;

Ds-y wg tego gniota to art 33, art. 37 to OC - czyli tam gdzie wszczynają
Chciałbym sie mylić

Aż się chce powiedzieć po wtóre ...czytajcie ze zrozumieniem:)
 
Witam Szanownych Braci Celników!

Pozwólcie, że napiszę szczerze jak projekt KAS wygląda z pozycji pracownika UKS oddziału postępowań kontrolnych.

Jak wiecie, UKSy są mało skuteczne, bo kontrolują podatki, które są dla podatników zdecydowanie mniej restrykcyjne niż podatki "celne" i w dodatku dysponują słabą procedurą, która w zasadzie daje więcej uprawnień kontrolowanemu niż organowi.

I oto ma wejść w życie zupełnie nowa organizacja KAS w ramach której powstaną wszechwładne Urzędy Celno-Skarbowe (zatrudniające wspaniale finansowo docenionych funkcjonariuszy) i zupełnie bezwładne Urzędy Administracji Skarbowej (zatrudniające pracowników za miskę ryżu). Jak plotkuje się od dawna, do UCS trafią celnicy i kilka procent pracowników UKS, a do UAS pracownicy UKS i US. Nie ukrywam, że w ogóle nie widzę siebie w UAS, za to służba w UCS wygląda bardzo zachęcająco.

Zgodnie z projektem ustawy z 18.01.2016 r. UCS mają prowadzić postępowania dowodowe, ale decyzje mają wydawać już pracownicy UAS. Dla każdego, kto prowadził skomplikowane postępowanie jest jasne, że nie da się oderwać postępowania dowodowego od wydania decyzji, bo przecież decyzja powinna być oparta na dowodach. Funkcjonariusze będą mogli przeprowadzać postępowania dowodowe bez konieczności uzasadniania stanu faktycznego na podstawie zgromadzonych dowodów i bez konieczności obrony ustaleń przed jakimikolwiek zarzutami. W efekcie tego „dowody”, które zbiorą, będą mieć mizerną wartość. W związku z tym w "wyniku kontroli" będą widniały absurdalne ustalenia wzięte z kosmosu. Obowiązek udowodnienia stanu faktycznego i wydania decyzji spadnie na pracowników UAS, którzy jak dobrze wiecie, będą traktowani jak zwykłe śmiecie. W dodatku słaba procedura kontroli skarbowej zostanie zastąpiona jeszcze słabszej procedury "kontroli uproszczonej" i procedurami z Ordynacji podatkowej. Pytanie brzmi: dlaczego ministerstwo chce wprowadzić takie prawo, które spowoduje zdecydowane obniżenie wykrywalności oszustw, wydłużenie procedury wymiaru podatku i olbrzymi spadek dochodów budżetowych?

Moim zdaniem odpowiedź może być tylko jedna: w UCS zatrudnione będą osoby niekompetentne, które nie będą w stanie przeprowadzić rzetelnie postępowania dowodowego i wydać decyzji, dlatego powstała idiotyczna konstrukcja "wyniku kontroli" i Ministerstwo doskonale zdaje sobie z tego sprawę. W związku z tym sądzę, że nie przewidziano w UCS miejsca dla ludzi, którzy potrafią rzetelnie przeprowadzić postępowanie dowodowe i wydać merytoryczną decyzję, a więc UCS nie będzie pracowników UKS. Na swoiste kuriozum zasługuje fakt, że mundury dostaną celni wklepywacze deklaracji...

Ministerstwo tworzy raj dla oszustów, raj dla funkcjonariuszy UCS i piekło dla pracowników UAS. Nie sposób nie odnieść wrażenia, że projekt ustawy pisali pracownicy Służby Celnej i został on puszczony do wewnątrzresortowych konsultacji bez żadnych uwag. Co więcej, te "konsultacje" to jakaś kpina, jest oczywiste, że 3 dniowy termin był wprowadzony tylko po to, żeby żadne uwagi nie wpłynęły do projektu. Kapicy już nie ma, ale jego myśl pozostała: "tak ma być i ...".

Kolego samo rozpoznanie problemu tj. uszczupleń w podatku VAT na poziomie ok. 50 mld jest słuszne. Słuszny jest fakt, że MF chce to skończyć. Naszemu Państwu uciekają pieniądze na dwa sposoby- te 50 mld ( dotychczas zajmuje się tym UKS ). Pierwszy to tzw. ,,ceny transakcyjne,, które w zasadzie dotyczą legalnych firm ( niekiedy bardzo dużych zachodnich korporacji ). Problem ściśle powiązany z optymalizacją podatkową. Tutaj według mnie słuszne ma nadal zajmować się tym administracja cywilna ( tj, UAS ). Inna sprawa dotyczy zarobków. Gdy w grę wchodzą bardzo duże pieniądze to powinni się tym zajmować w imieniu państwa ludzie dobrze opłacani ale nie funkcjonariusze. Potrzeba jest również zmiany praw materialnego.

Ogół społeczeństwa składa się na przywileje mundurowe. Składa się na fakt, że Ci funkcjonariusze są dyspozycyjni ( nie tylko hipotetycznie ) oraz ich służba polega na tym, że ścierają się bezpośrednio z realnym zewnętrznym zagrożeniem. Ja Ciebie rozumiem, że chciałbyś wykonywać prace administracyjno - biurowe wydając decyzję ( wiem bardzo ważne ) i być objęty przywilejem mundurowym ale .... Ja gorąco trzymam kciuki za to że tak nie będzie. Bo składa się na to między innymi moja żona i inni obywatele. Dla mnie jako funkcjonariusza też jest to nie korzystne bo za 4 lata dojdzie do władzy np. taki Pan Petru i uzna, że znacząca część funkcjonariuszy KAS siedzi za biurkiem i zlikwiduje statut funkcjonariusza w KAS. Wtedy moje lata faktycznej dyspozycyjności, przychodzenia na służbę w dni kiedy ty odpoczywasz ze swoją rodzinną i stykaniem się bezpośrednio z zagrożeniem pójdzie w piizdu.

Wracając do tych 50 mld uszczupleń. UKS jest całkowicie nieskuteczny w drugim problemie tzw. karuzelach VAT. I w tym przypadku dobrze się stanie, że część inspektorów UKS stanie się funkcjonariuszami W karuzelach VAT nie uczestniczą ,,legalne,, podmioty. One pod płaszczykiem legalności prowadzą działalność przestępczą. Dotychczasowy model kontroli poniósł porażkę na całej linii - ustrzelenie słupa itd. Tu nie można pozwolić na działalność po czasie. Krąg podmiotów ( rzeczywistych mocodawców, brokerów ) jest na ogół znany (można ich poznać) i w czasie rzeczywistym należy ,,uczestniczyć,, w ,,fikcyjnym,, świecie transakcji pomiędzy tymi podmiotami i w momencie zero kiedy podmiot idzie po pieniążki do skarbówki to się go ustrzela i w tym samym momencie najczęściej w innych częściach kraju zatrzymuje się również mocodawców. Oczywiście niezbędne są czynności operacyjne i dowody zebrane na ich podstawie posłużą do osadzenia, wytropienia ich majątku itd. Powyższe czynności są opisane w dużym uproszczeniu jak na kilka zdań. Moim zdaniem wymagają aby w te czynności była również zaangażowani część obecnych inspektorów UKS jako funkcjonariusze. Wydanie decyzji (jako stwierdzenie oczywistej oczywistości) przez UAS jeżeli UCS rozpoznał i wykrył przestępstwo to będzie czysta robota. Oczywiście tutaj też należy zmienić nie tylko procedury ale i prawo materialne.

Idea jest dobra ale jak to w życiu bywa realizacja do bani. Z projektu KAS czynności operacyjne tylko garstka osób na poziomie Izby. To nie porozumienie. Będzie to działało (czyli nie działało) jak obecnie obserwacja w cle czy wywiad skarbowy w UKS. Dlaczego nie zrobią to tak jak jest np. w Policji. Kto doradza tym na górze ???

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:
Ale po co czytać ze zrozumieniem... Jak wszystko zostanie odkryte to jak potem wymyślać niestworzone rzeczy.... Idąc tokiem myślenia zoll123 obecnie również nie ma DS w Służbie celnej. A przy okazji mam pytanie co autor miał na myśli pisząc "OC - czyli tam gdzie wszczynają"?
 
Ale po co czytać ze zrozumieniem... Jak wszystko zostanie odkryte to jak potem wymyślać niestworzone rzeczy.... Idąc tokiem myślenia zoll123 obecnie również nie ma DS w Służbie celnej. A przy okazji mam pytanie co autor miał na myśli pisząc "OC - czyli tam gdzie wszczynają"?

robespier jesli cie uraziłem sory, pracowałem na granicy i zostałem poł roku temu przeniesiony do ds-u do pomocy, za dwa miesiące mam nadzieje ze wróce i tak tego gniota odczytuje. Jesli sie myle to dobrze . a jesli chodzi o twoje pytanie chodzi mi o OC graniczny gdzie wykrywany jest przemyt. a postepowanie prowadzi DS. ja w swoim zakresie z DS-u nie mam rozpoznawania, wykrywania itp. czynności , ale może inni z DS-ów maja , może mój zakres ( służba przygotowawcza) jest inny.
 
Mam nadzieję, że koledzy z UKS wnieśli swoje uwagi do projektu KAS. Bo obawiam się, że jeżeli swoje zdanie będą wyrażać tylko na forach internetowych, to nie wiele to zmieni...
Myślę, że nasze drogi biegną trochę w innych kierunkach - podobnie zresztą jak miało to miejsce w 2007 r. przy projektowaniu I KAS. Wtedy kolegom z UKS nie przeszkadzała reforma, bo miała zupełnie zniknąć SC a z UKS-ów miały powstać wyodrębnione inspekcje. Myślę, że tutaj jest pis pogrzebany....

robespier pozwolę sobie dołożyć moje przemyślenie do Twojego postu. KAS w 2007r. był 'projektowany' w oparciu o ówczesną wiedzę nt. funkcjonowania państwa, gospodarki w realiach UE. Na tamtejsze czasy cło zdawało się być zupełnie niepotrzebne, z uwagi na likwidację unijnych granic. Oczywiście dla ówczesnych decydentów coś takiego jak wewnętrzne IC,UC,OC były absolutną abstrakcją. Cło kojarzyło się jedynie z granicą. UKSy wtedy niosły w dłoni buławę jedynie skutecznej administracji w zwalczaniu przestępstw skarbowych. Minęło parę lat i okazało się, że SC to nie tylko granica i opłaty celne. Akcyzy nauczyliśmy się skutecznie, swoje zadania w obszarze podatku akcyzowego realizujemy na tyle skutecznie, że możemy nosić wysoko głowę w zakresie wpływów do budżetu przez nas pobieranych. Mamy tę przewagę nad AP i UKS, że nawet w przemieszczaniu wspólnotowym podążamy za towarem i często działamy w czasie rzeczywistym popełniania przestępstwa. Oczywiście, nie udaje nam się ujawniać 100% przestępstw skarbowych, ale konia z rzędem tej służbie, której się to udaje. Natomiast w tym samym czasie, kiedy Służba Celna nauczyła się akcyzy UKSy poległy na VAT. I odnoszę wrażenie, że obecny projekt KAS jest odzwierciedleniem w jaki sposób MF ocenia skuteczność naszego działania, działania SC i UKS.
Chociaż na razie byłabym ostrożna i w euforii i w krytyce. Diabeł tkwi w szczegółach, KAS jest nadal w fazie projektów, uzgadniania i może się wiele zmienić. Na niekorzyść każdej struktury w nim wymienionej. Minimalna wysokość wynagrodzenia już została z niego usunięta...
 
Ostatnia edycja:
Oczywiście, nie udaje nam się ujawniać 100% przestępstw skarbowych, ale konia z rzędem tej służbie, której się to udaje. Natomiast w tym samym czasie, kiedy Służba Celna nauczyła się akcyzy UKSy poległy na VAT. I odnoszę wrażenie, że obecny projekt KAS jest odzwierciedleniem w jaki sposób MF ocenia skuteczność naszego działania, działania SC i UKS.
1. VATem zajmują się US, UKS tylko wyręcza US w ich zadaniach.
2. US są nieskuteczne w walce z oszustami w VAT, bo w VAT jest zdecydowanie bardziej przyjazny przedsiębiorcy niż np. akcyza, nie ma żadnego zabezpieczenia akcyzowego ani żadnych innych mechanizmów zabezpieczających. WNT może dokonać spółka zarejestrowana w wirtualnym biurze, z Prezesem Zarządu obywatelem Azerbejdżanu, z kapitałem zakładowym wpłaconym w gotówce.
3. UKSy są dlatego nieskuteczne, bo MF żąda, aby UKSy szukały słupów, a nie żywej gotówki. Efekt jest taki, że UKSy walczą ze słupami, a strumień pieniędzy prowadzący do rzeczywistych organizatorów płynie nieustannie. Aby poprawić efektywność UKS należałoby w pierwszej kolejności zmienić kadrę w MF, bo ci ludzie, którzy aktualnie tam pracują, nie mają zielonego pojęcia o pracy UKS.
 
Być może Cię zaskoczę Szklan, ale od wielu lat UKS jest jedyną instytucją, w której ta sama osoba robi kontrolę i pisze później decyzję. Zarówno w US jak i w cle kontrola i postępowanie jest rozdzielone. Komórki kontrolne piszą protokoły, na podstawie których wszczynane jest postępowanie w komórkach orzeczniczych. Oczywiście i jedno i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Jeśli chodzi o merytoryczność to nie demonizowałbym. Wszystko zależy od człowieka, znam inspektorów kontroli, którzy bez dowodów wymierzali decyzją kwoty licząc od tego szybko premie, znam też celników, którzy twierdzili, że niech się martwi komórka postępowania... Ale pracując kilka lat temu w komórce orzeczniczej pamiętam ze statystyk, że utrzymywalność decyzji akcyzowych wydanych przez UKS była rzędu 20%, a naszych około 80%. Ale to mógł być wypadek przy pracy...
Nie w tym widzę słabość KAS. My się dotrzemy. Wy jesteście mocni w VAT, my w cle i akcyzie. Tylko kto będzie pisał z tego decyzje? Szef szefów obiecał, że nikt z celników nie zostanie zmuszony do przejścia do cywila. A mając ustawę mundurową w kieszeni tylko jednostki zdecydują się przejść do cywila i zrezygnować z mundurowej emerytury (obojętnie czy za 5, 10 czy 12 lat). Więc kto będzie pisał te decyzje z cła, akcyzy i gier? No chyba, że jednak będą przenosiny na siłę.... No i będzie się działo... Dla przypomnienia sytuacja z początku wieku i alokacje. Też mieli jechać na wschód tylko ochotnicy. I też nikt nie mógł się czuć bezpiecznie w swoim obecnym miejscu...
 
Nie poruszyłbym tego Szklan, bo licytacja, "kto gorszy" to zwykły brak taktu, ale radzę zapoznać się z raportami NIK o UKS-ach. Szczególnie z ostatnim z 17.04.2015. Zapewniam, że nie będzie to miła lektura, a ponieważ znam pracujących tam ludzi, wiem że nie byli antagonistycznie do Was nastawieni. Raporty są jawne. Skontrolowano 5/16 UKS w Polsce. Łatwo znaleźć. Przyganiał kocioł, garnkowi!
 
Nie uraziłeś mnie. Bez przesady. A wracając do tematu to podstawowym zadaniem DS jest ściganie sprawców czynów zabronionych... Jest taki zapis w przytoczonych prze ciebie przepisach? Jest? No to jesteśmy w domu... Pozdrawiam
 
A właściwie Szklan to w jakim celu wypisujesz to wszystko. Nie wiem liczysz na to, celnicy napiszą zbiorowe pismo do MF o pozostawienie UKS-ów w obecnym kształcie i jeszcze zbiorą pod tym pismem 200 tyś. podpisów?
Odnoszę takie wrażenie (a forum wasze śledzę od 2007 r.), że za wszelką cenę chcecie naginać rzeczywistość i dyktować innym swoje prawdy objawione... Ale rzeczywistość niestety jest nieco inna niż byście chcieli...
 
Panowie!!!!!! Czy wy jesteście dojrzałymi osobami. Zastanówcie się co wy robicie. Jak chcecie się przegadywać wymieńcie się numerami telefonów. Tego już nawet nie chce się czytać. Wstydu oszczędźcie! !!!!!! Trochę cierpliwości.
 
Koleżanki i Koledzy zbliża się czas rozliczeń podatkowych więc 1% wpłacamy na Fundację Sw. Mateusza. Nr konta na Stronie głównej. Zasilamy fundację wszyscy bez wyjątku.
 
Back
Do góry