Hipotetyczna konsolidacja AP i SC

Ktoś odróżnia te rodzaje kontroli: skarbowa, podatkowa, doraźna, uproszczona? Można zgłupieć czytając ten projekt, co kto robi. Czy ja dobrze rozumiem, że DSy nie będą funkcjonariuszami - w urzędach celno-skarbowych nie ma prowadzenia postępowań ks (art. 33). Są za to inne kwiatki, np. kontrole wyłącznie w mundurach (art. 61), kontrola hazardu nie przez funkcjonariuszy (art. 3).
 
he, tak ważna ustawa konsultowana społecznie przez kilka godzin ?! przecież ten nowy stary dream team otwiera nowe obszary poznawcze.

tylko czy dobrej zmiany? oczywiście to retoryczne pytanie w świetle faktów. dobrze, że choć siwego ułaskawił, w ząbek czesany.
 
gdy dwa dni temu pisałem tu o upublicznieniu rządowego projektu, nie sądziłem, że stanie się to tak szybko. Gorzej, że i czas na czytanie i przemyślenie też jest krótki. Do czytania, zostało jeszcze 14 godzin do wysłania odpowiedzi. Idę się napić herbaty i do czytania
 
Ludzie czytajcie uważnie projekt. Jak w UCS nie ma DS. Kiedy się nauczycie, że ściganie sprawców czynów zabronionych oznacza prowadzenie postępowań przygotowawczych. Po za tym sięgnijcie do zadań dyrektora izby administracji skarbowej... Jednym z nich jest nadzorowanie postępowań przygotowawczych prowadzonych przez UAS i UCS... To kto to będzie prowadził krasnoludki??? Mało, że w UCS (według tego projektu przewidziane są DS) to jeszcze w znaczący sposób zwiększony ma zostać katalog spraw przez tę komórkę prowadzonych (art. 3 ust. 1 pkt 10 i 11)... Czytajcie ze zrozumieniem... Ale myślę, nie to jest najważniejsze... Znowu ma być tworzona służba, w której uzbrojone będą tylko komórki wyodrębnione - przecież to jakiś kosmos. Znowu będą stopnie równorzędne tylko ze stopniami policji i SG... To jakiś absurd... A co ze stopniami innych służb i wojskowymi...
A zauważyliście państwo, że projekt nie zawiera przepisów końcowych i przejściowych? A w nich jest z pewnością pies pogrzebany, ponieważ jeżeli tworzy się nową służbę jaką ms być SCS, to trzeba określić sposób przejścia np. Z SC do SCS a takich przepisów projekt nie zawiera...
 
Z ciekawostek: Oświadczenia majątkowe do 31.03.
Brak zapisu, że awans "nalezy się" po 5 latach służby.
Cywilni mogą być przenoszeni do urzędów i na odwrót.
 
W projekcie jest zapis, że awans w stopniu nie może być później niż po 5 latach (w korpusie aplikantów, podoficerów i aspirantów za wyjątkiem starszych aspirantów) ....
 
(...)i jeszcze a propos projektu. Co to q...wa jest ten art. 275 (czy to przemycony projekt naszych emerytur)
art. wg mnie ok. analogiczny jak w ustawie o ABW (patrz. art 92) istotne w przypadku zwolnienia f-sza przed nabyciem uprawnień w systemie zaopatrzeniowym - tak mi się wydaje
 
art. wg mnie ok. analogiczny jak w ustawie o ABW (patrz. art 92) istotne w przypadku zwolnienia f-sza przed nabyciem uprawnień w systemie zaopatrzeniowym - tak mi się wydaje

Też mi się tak wydaje. Dodatkowo co do kwestii emerytalnych:

,,Członkowi korpusu służby cywilnej, który stał się funkcjonariuszem, okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych wlicza się do okresu służby w Służbie Celno-Skarbowej, z zastrzeżeniem przepisów emerytalnych.
Stosunek pracy członka korpusu służby cywilnej, który odmówił przyjęcia złożonej propozycji nie ulega zmianie.,,
 
Art. 134. 1. Funkcjonariusz realizujący zadania, o których mowa w art. 122 ust. 1, art. 132 ust. 3, po 15 latach pełnienia służby nabywa prawo do emerytury.
2. Funkcjonariusz, który stał się inwalidą, jest uprawniony do renty inwalidzkiej.
3. Członkowie rodzin po zmarłych funkcjonariuszach są uprawnieni do renty rodzinnej.
4. Zasady przyznawania świadczeń określonych w ust. 2-4 normują przepisy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Więziennej i Krajowej Administracji Skarbowej oraz ich rodzin.

Nie wiem czy ja nie widzę, czy rzeczywiście w projekcie KAS nie ma ust.1 do art.122, ani ust.3 do art.132. !!!!!! Więc o jakie zadania chodzi.!!!!
 
Art. 134. 1. Funkcjonariusz realizujący zadania, o których mowa w art. 122 ust. 1, art. 132 ust. 3, po 15 latach pełnienia służby nabywa prawo do emerytury.
2. Funkcjonariusz, który stał się inwalidą, jest uprawniony do renty inwalidzkiej.
3. Członkowie rodzin po zmarłych funkcjonariuszach są uprawnieni do renty rodzinnej.
4. Zasady przyznawania świadczeń określonych w ust. 2-4 normują przepisy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Więziennej i Krajowej Administracji Skarbowej oraz ich rodzin.

Nie wiem czy ja nie widzę, czy rzeczywiście w projekcie KAS nie ma ust.1 do art.122, ani ust.3 do art.132. !!!!!! Więc o jakie zadania chodzi.!!!!

nie ten projekt czytasz.
 
Art. 134. 1. Funkcjonariusz realizujący zadania, o których mowa w art. 122 ust. 1, art. 132 ust. 3, po 15 latach pełnienia służby nabywa prawo do emerytury.
2. Funkcjonariusz, który stał się inwalidą, jest uprawniony do renty inwalidzkiej.
3. Członkowie rodzin po zmarłych funkcjonariuszach są uprawnieni do renty rodzinnej.
4. Zasady przyznawania świadczeń określonych w ust. 2-4 normują przepisy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Więziennej i Krajowej Administracji Skarbowej oraz ich rodzin.

Nie wiem czy ja nie widzę, czy rzeczywiście w projekcie KAS nie ma ust.1 do art.122, ani ust.3 do art.132. !!!!!! Więc o jakie zadania chodzi.!!!!

Bambino masz stare informacje tego zapisu już niema.
 
Dalej mamy wartościowanie stanowisk - art. 210. Czyżby nic się tutaj nie zmieniło, ciągniemy ten absurd? Awanse też bez zmian - co 5 lat...
 
Ostatnia edycja:
http://radalegislacyjna.gov.pl/doku...stawy-o-krajowej-administracji-skarbowej-oraz

http://radalegislacyjna.gov.pl/doku...cie-ustawy-o-krajowej-administracji-skarbowej

Na to można też rzucić okiem, bo większa część krytycznych opinii będzie dotyczyła obecnego projektu.
Z tym, że na razie nic nie wiadomo (przynajmniej dla mnie) o projekcie ustawy wprowadzającej ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej jak to miało miejsce w 2007 roku.
Chodzi tutaj między innymi o kwestionowane zmiany stosunku pracy.
 
(...) Konstytucyjna wolność pracy (art. 65 ust. 1) oznacza także swobodę pozostawania w zatrudnieniu. O jego zakończeniu decydują strony umowy, w granicach określonych prawem. Ustawa nie powinna ich zastępować poprzez stosowanie konstrukcji wygaśnięcia umowy o pracę (w służbie publicznej czy samorządowej). Pozbawianie pracy szerokich rzesz pracowników w drodze ustawowej może być też uznane za naruszenie zasady demokratycznego państwa prawnego, urzeczywistniającego zasady sprawiedliwości społecznej. Jeżeli Konstytucja gwarantuje niektóre szczegółowe uprawnienia pracownicze, to tym bardziej należy z niej wyprowadzać ochronę prawa do pracy w omawianym znaczeniu, bez której dalsze uprawnienia tracą swój sens. Rozwiązanie umowy o pracę przez pracodawcę podlega kontroli sądowej, podczas gdy wygaśnięcie ustawowe nie jest niczym ograniczone. Nie łączy się ono też z żadnymi kryteriami, na podstawie których będą wybierani pracownicy do dalszego zatrudnienia. Zwalnianie wszystkich pracowników może być również uznane za naruszenie art. 6 Międzynarodowego Paktu Praw Gospodarczych, Społecznych i Kulturalnych z 1966 r. (Dz.U. z 1977 nr 38, poz. 169), zgodnie z którym Państwa Strony tego Paktu uznają prawo do pracy, które obejmuje prawo każdego człowieka do uzyskania możliwości utrzymania się poprzez pracę swobodnie wybraną lub przyjętą, oraz podejmą odpowiednie kroki w celu zapewnienia tego prawa. (...).

http://radalegislacyjna.gov.pl/doku...stawy-o-krajowej-administracji-skarbowej-oraz
 
Znowu ma być tworzona służba, w której uzbrojone będą tylko komórki wyodrębnione - przecież to jakiś kosmos. Znowu będą stopnie równorzędne tylko ze stopniami policji i SG... To jakiś absurd... A co ze stopniami innych służb i wojskowymi...
Zgadzam się, że jeżeli ma to byś Służba to uzbrojeni powinni być wszyscy funkcjonariusze. Co nie oznacza, że wszyscy muszą mieć przydzielona broń służbową. Tak jest w innych służbach. Wszyscy funkcjonariusze przechodzą badania i szkolenie. Jest tylko jedno ale - właśnie te badania, to było by dodatkowe sito ale może warto.
Co to zrównania stopni z wojskiem to niestety muszę Cie zmartwić, stopnie SG również nie są równorzędne z stopniami WP (jak jest w Policji nie wiem ale chyba podobnie ponieważ to tez MSW).
 
Back
Do góry