Hipotetyczna konsolidacja AP i SC

Tomek ja niestety nie widzę tego za dobrze. Dzisiaj mamy swoją Służbę Celną, mamy swoje tradycje, mundury, sztandary itd. Po co to zmieniać. To tylko generuje koszty. Jeśli oni tak się uparli na ten kas to niech przynajmniej zostanie Służba Celna od poziomu urzędu który dalej powinien się nazywać Urząd Celny a nie Celno-skarbowy. W tym projekcie ani razu nie jesteśmy wymienieni jako Służba Celna. Może to drobiazg ale przy pozostawieniu tradycyjnych nazw na pewno będzie taniej.
Sam wiesz, że docelowo w służbie ma pozostać około 7 tyś. funkcjonariuszy a co będzie z resztą, nie wszyscy pozostali pójdą na emkę, jaką masz pewność, że nagle z pasa nie dostaniesz kwita na cywilne stanowisko w wydziale ogólnym? Ja osobiście chciałbym jeszcze dopracować do pełnej emki, ale nie mam pewności czy taką możliwość dostane.
Tomek wierzysz, że cywile dostaną 3x najniższą krajową, ja jakoś w to nie wierzę, po to jest teraz taki zapis żeby ludzie się mniej burzyli. Skąd wezmą na to kasę, jak nawet nie potrafią dać nam tego co dawno obiecali. Zresztą poczytaj sobie co o tym piszą pracownicy urzędów skarbowych.

A jak sobie wyobrażasz funkcjonowanie wewnętrznych urzędów celnych w niedalekiej przyszłości gdy prawie wszystkie liczące się podmioty będą miały AEO i uproszczenia ? Niedługo przez system zabezpieczeń obrót towarowy będzie dostępny tylko dla dużych firm. Celnicy będą pilnować pustych pokoi a połowa pójdzie zieleniaki kontrolować ? Co dla jednych jest zagrożeniem dla innych jest szansą. Pewnie, że nie wszyscy będą mieli lepiej,ale jakieś zmiany muszą być. Zasłanianie się sztandarami, czapkami do niczego nie prowadzi.
 
Witam jako nowy uczestnik forum podzielam zdanie że to co dla jednych jest zagrożeniem dla drugich może stać się szansą. Każda zmiana rodzi obawy, a każde obawy wymagają zdiagnozowania co jest ich przyczyną. Zmiany są potrzebne, bo kasa, która teraz idzie w adm. celnej i skarbowej na szeroko pojęte wydatki logistyczne, księgowe może być wykorzystana na podwyżki. Na pierwszej linii nic się nie zmieni, a koszty zmiany pieczątek czy tabliczek na drzwiach urzędów nie są aż tak duże. Ludzie albo pójdą na emki albo przejdą gdzie indziej. Pewnie że na początku może być zamieszanie, ale lepiej to zrobić w tym roku niż czekać do przyszłego.
A jak sobie wyobrażasz funkcjonowanie wewnętrznych urzędów celnych w niedalekiej przyszłości gdy prawie wszystkie liczące się podmioty będą miały AEO i uproszczenia ? Niedługo przez system zabezpieczeń obrót towarowy będzie dostępny tylko dla dużych firm. Celnicy będą pilnować pustych pokoi a połowa pójdzie zieleniaki kontrolować ? Co dla jednych jest zagrożeniem dla innych jest szansą. Pewnie, że nie wszyscy będą mieli lepiej,ale jakieś zmiany muszą być. Zasłanianie się sztandarami, czapkami do niczego nie prowadzi.
 
Jestem "" działaczem związkowym "". to może za dużo powiedziane, ot taki zastępca przewodniczącego organizacji izbowej. Tak się zastanawiam jaki mam w tym interes by zachęcać ludzi do wstępowania do związku? Bardzo prosty - im nas więcej, tym chętniej rozmawia z nami DIC, tym ważniejszy nasz głos w konsultacjach społecznych... A co do KAS - to na razie trzeba poczekać i zobaczyć coś się wydarzy w najbliższych miesiącach. Istnieje szansa, że emki wejdą w życie przed KAS. Dla mnie jest to logiczne i sensowne, ale oczekiwanie logiki od polityka bywa złudnie i niebezpieczne. Nasze środowisko musi mówić jednym głosem, wewnętrzne spory i kłótnie osłabiają pozycję funkcjonariuszy SC w pracach nad projektem obywatelskim. A patrząc perspektywicznie powinniśmy nawiązać współpracę z ZZ w skarbówce. Wszystko wskazuje bowiem, że wylądujemy w jednej firmie i zadbać musimy o wszystkich, a nie tylko o siebie
 
Oficjalne pismo w sprawie KAS zamieszczone na intranecie AP

Warszawa, dnia 15 stycznia 2016 r.
MINISTERSTWO FINANSÓW

PODSEKRETARZ STANU
Marian Banaś


Pracownicy
Administracji Podatkowej,
Kontroli Skarbowej,
Służby Celnej
wszyscy


Pragnę poinformować, że w Ministerstwie Finansów zostały podjęte prace nad utworzeniem Krajowej Administracji Skarbowej (KAS), które stanowią realizację przyjętych przez Rząd celów fiskalnych. Jest to jeden z etapów realizacji priorytetu Ministra Finansów, jakim jest optymalizacja poboru danin publicznych.


Przygotowywany projekt zakłada konsolidację wszystkich służb podległych Ministrowi Finansów, tj. administracji podatkowej, Służby Celnej, urzędów kontroli skarbowej oraz Generalnego Inspektora Informacji Finansowych. Krajowa Administracja Skarbowa dzięki konsolidacji tych jednostek pozwoli efektywniej wykorzystywać siły i środki służb podległych Ministrowi Finansów.


W strukturze Krajowej Administracji Skarbowej utworzone zostaną dwa rodzaje urzędów: urzędy administracji skarbowej i urzędy celno-skarbowe. Będą one nadzorowane przez izby administracji skarbowej. W skład KAS wejdą dotychczasowi członkowie korpusu służby cywilnej, funkcjonariusze celni oraz pozostali pracownicy.


Działalność urzędów administracji skarbowej będzie ukierunkowana na promowanie dobrowolności wykonywania obowiązków podatkowych oraz wspieranie klientów KAS. Urzędy te zachowają swoje dotychczasowe uprawnienia m.in. do obsługi podatników, poboru podatków oraz prowadzenia egzekucji. Dotychczasowe czynności sprawdzające zostaną jednak zmodyfikowane tak, aby umożliwić sprawniejszą kontrolę realizacji obowiązków podatkowych. Dodatkowym ich wzmocnieniem będzie włączenie do realizacji tych zadań części inspektorów kontroli skarbowej.


W urzędach celno-skarbowych zatrudnieni zostaną obecni funkcjonariusze celni oraz część inspektorów kontroli skarbowej, którzy uzyskają status funkcjonariuszy celno-skarbowych. Funkcjonariusze w swojej pracy będą mogli wykorzystywać informacje pozyskane w drodze prowadzonych czynności operacyjno-rozpoznawczych. Urzędy celno–skarbowe będą realizowały zadania w obszarze ochrony granic Unii Europejskiej i granic wewnętrznych oraz rynku krajowego.


Połączenie jednostek zorientowane jest na poprawę efektywności konsolidowanych służb, w tym na wsparcie i sprawną obsługę podatników. Założeniem docelowego modelu służb Krajowej Administracji Skarbowej jest stworzenie nowoczesnego, efektywnego
i przyjaznego dla podatników aparatu celno-skarbowego.


Projekt ustawy zostanie upubliczniony i przekazany do konsultacji.


Informując o powyższym wyrażam nadzieję, że będziecie Państwo aktywnie uczestniczyć
w procesie budowy nowoczesnej administracji, zaś swoim doświadczeniem zawodowym wzmocnicie scentralizowany aparat celno-skarbowy.


Marian Banaś

źródło: skarbowcy.pl
 
Ostatnia edycja:
A o co chodzi w pk 1t

1. Realizacja wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 03.03.2015 r. sygn. akt K39/13 poprzez włączenie funkcjonariuszy Służby Celnej do ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin oraz niektórych innych ustaw. Przedstawienie założeń projektu rządowego, terminu wdrożenia.

Co oznacza "Przedstawienie założeń projektu rządowego, terminu wdrożenia."? Słabo się robi!
 
W ,,przemyconym,, projekcie KAS oraz grafice widać, że mundurowy pion KAS to: WZP, OC graniczne, Dozór jako pewniak. Dziwna sprawa jest z OC wewnętrznym - z grafiki wynika, że jako pion mundurowy natomiast z treści artykułów (tj kompetencję UCS) może oznaczać że jako cywile w UAS. Ale dziwacznym byłoby rozwiązanie, że czynności OC wewnętrzny będą wykonywane w ,,biurach obsługi UAS,, . Dlatego myślę, że ta nieścisłość w treści artykułów wynika z faktu pierwotnych założeń projektu i OC wewnętrzne zaliczono do pionu mundurowego.



Dotychczasowy pion kontrolny tj. analiza ryzyka, analiza kryminalna jako cywile w nowej ,,Izbie KAS,, . DŚ w UAS jako cywile. Dla wielu duże zaskoczenie.
Ciekawe co zrobią z kontrolą przedsiębiorców z dotychczasowych UC. Z treści projektu trudno ocenić. Tym bardziej, że z projektu wynika, że zadania kontrolne dotychczasowych inspektorów UKS będą przypisane cywilom w UAS. Więc nie każda kontrola będzie wiązać się automatycznie z pionem mundurowym.

PS. uprzedzając, podział powyższy nie jest tym co Ja uważam, tylko to co wynika moim zdaniem z wstępnego projektu o KAS.

Zielony78 nie siej sensacji i przeczytaj dokładnie ten gniot pisany na kolanie na którego sie powołujesz nim coś napiszesz a zauważysz tam, że DŚ jak najbardziej wg tego gniota będzie w części mundurowej patrz:
Art. .. 1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, właściwość miejscową organów KAS, o których mowa w ust. 1 w zakresie, w jakim właściwość ta nie wynika z przepisów regulujących zadania organów celnych i organów podatkowych, uwzględniając rodzaj zadań realizowanych przez organy Służby Celnej oraz gospodarcze potrzeby przedsiębiorców.
2. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia:
1) właściwość miejscową urzędów administracji skarbowej oraz izb celnych do wykonywania zadań określonych w Kodeksie karnym skarbowym,
2) właściwość miejscową wyznaczonych urzędów celnych do prowadzenia postępowań przygotowawczych w sprawach o niektóre przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe, określone w art. 133 § 1 pkt 1 Kodeksu karnego skarbowego

Ponadto :
Art. 37.1. Do zakresu działania naczelnika urzędu celno-skarbowego należy:
1) wykonywanie kontroli;
2) prowadzenie urzędowego sprawdzenia;
3) rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw skarbowych i wykroczeń skarbowych i ściganie ich sprawców, w zakresie ustalonym w Kodeksie karnym skarbowym oraz rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw i wykroczeń w zakresie określonym w art. … oraz ściganie ich sprawców w zakresie określonym w art. ….;

Ponadto :
13) rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw i wykroczeń przeciwko:
a) zdrowiu, określonych w art. 55, 57, 61 i 66 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2012 r. poz. 124 oraz z 2015 r. poz. 28),
b) dobrom kultury, określonych w art. 109 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446 oraz z 2015 r. poz. 397) i w art. 53 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698, z późn. zm.),
c) prawom własności intelektualnej, określonych w art. 116-118 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) i w art. 305 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 1410),
d) przyrodzie, określonych w art. 128 i art. 131 pkt 10 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r. poz. 627, z późn. zm.),
e) środowisku, określonych w art. 183 § 2, 4, 5 i 6, w przypadku czynów, o których mowa w art. 183 § 2, 4 i 5 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.), zwanej dalej „Kodeksem karnym", oraz przeciwko wymiarowi sprawiedliwości, określonych w art. 244 Kodeksu karnego, w zakresie niestosowania się do zakazu wstępu do ośrodków gier i uczestnictwa w grach hazardowych,
f) ograniczeniom obrotu towarami i technologiami o znaczeniu strategicznym, określonym w art. 33 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, a także dla utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa (Dz. U. z 2013 r. poz. 194)
g) rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie przestępstw określonych w przepisach art. 270, art. 271, art. 273 oraz art. 286 § 1 Kodeksu karnego, w związku z którym nastąpiło uszczuplenie lub narażenie na uszczuplenie należności publicznoprawnej
- oraz ściganie ich sprawców, jeżeli zostały ujawnione przez Służbę Celno-Skarbową;

Ściganie sprawców to nie bieganie za sprawcą tylko prowadzenie dochodzeń i śledztw. Np ściganie własności intelektualnej następuje po złożeniu wniosku o ściganie do DŚ. Co do ścigania sprawców wypowiadał sie konstytucjonalista prof. Chmaj w swojej opinii na temat wyroku TK, gdzie zaliczył jako typowy przykład funkcjonariuszy realizujących zadania z wyroku TK właśnie DŚ i WZP.
 
W urzędach celno-skarbowych zatrudnieni zostaną obecni funkcjonariusze celni oraz część inspektorów kontroli skarbowej, którzy uzyskają status funkcjonariuszy celno-skarbowych. Funkcjonariusze w swojej pracy będą mogli wykorzystywać informacje pozyskane w drodze prowadzonych czynności operacyjno-rozpoznawczych. Urzędy celno–skarbowe będą realizowały zadania w obszarze ochrony granic Unii Europejskiej i granic wewnętrznych oraz rynku krajowego.

Byłoby super :)
 
Zielony78 ponadto piszesz :
Dziwna sprawa jest z OC wewnętrznym - z grafiki wynika, że jako pion mundurowy natomiast z treści artykułów (tj kompetencję UCS) może oznaczać że jako cywile w UAS. Ale dziwacznym byłoby rozwiązanie, że czynności OC wewnętrzny będą wykonywane w ,,biurach obsługi UAS,, . Dlatego myślę, że ta nieścisłość w treści artykułów wynika z faktu pierwotnych założeń projektu i OC wewnętrzne zaliczono do pionu mundurowego.

Czytają ten gniot dalej OC wewnętrzne to cywile czemu o bardzo proszę :

Art. 32. Do zakresu działania naczelnika urzędu administracji skarbowej należy:
1) ustalanie, określanie i pobór podatków, należności celnych, opłat oraz niepodatkowych należności budżetowych jak również innych należności na podstawie odrębnych przepisów;
2) nadawanie towarom przeznaczenia celnego oraz wykonywanie innych czynności przewidzianych przepisami prawa celnego;

W związku z powyższym widać jaki to gniot nie mówiąc , że daje on emerytury po 15 latach, więc poczekajmy na coś co będzie miało ręce i nogi.
 
Wiesz co, nie wiem od kiedy jesteś zatrudniony w SC ale ja jestem funkcjonariuszem OC wewnętrznego i w 1994, 1995,1996 itd. mam w zakresie obowiązków chyba w 2 punkcie (teraz nie pamiętam czy to 1 czy 2 pkt. ponieważ nie ma mnie w pracy) mam wpisane dokładnie te czynności o których mówił TK. Ty też sięgnij do tych zakresów i przeczytaj je sobie, napewno da ci to pełny obraz gdzie będą OC wewnętrzne.
 
Zielony78 nie siej sensacji i przeczytaj dokładnie ten gniot pisany na kolanie na którego sie powołujesz nim coś napiszesz a zauważysz tam, że DŚ jak najbardziej wg tego gniota będzie w części mundurowej patrz:
Art. .. 1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, właściwość miejscową organów KAS, o których mowa w ust. 1 w zakresie, w jakim właściwość ta nie wynika z przepisów regulujących zadania organów celnych i organów podatkowych, uwzględniając rodzaj zadań realizowanych przez organy Służby Celnej oraz gospodarcze potrzeby przedsiębiorców. ....
...Ściganie sprawców to nie bieganie za sprawcą tylko prowadzenie dochodzeń i śledztw. Np ściganie własności intelektualnej następuje po złożeniu wniosku o ściganie do DŚ. Co do ścigania sprawców wypowiadał sie konstytucjonalista prof. Chmaj w swojej opinii na temat wyroku TK, gdzie zaliczył jako typowy przykład funkcjonariuszy realizujących zadania z wyroku TK właśnie DŚ i WZP.

Witam, odniosłem się do hipotetycznego zaszeregowania obecnych jednostek organizacyjnych w ramach KAS na podstawie ,, przemyconego,, projektu. Nic nie wspomniałem o wyroku TK. Myślę, że twórcy projektu KAS nie kierują się wyrokiem TK. To oczywiście moja interpretacja. Mogę się mylić. Wracając do DŚ i umiejscowienie go w ramach cywilnej KAS tj. UAS wyłącznie na podstawie poniższego:

Art. 32. Do zakresu działania naczelnika urzędu administracji skarbowej należy:
9) prowadzenie postępowań karnych skarbowych w sprawach o przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe, w zakresie określonym w ustawie z dnia 10 września 1999 r. - Kodeks karny skarbowy (Dz. U. z 2013 r. poz. 186, z późn. zm.), oraz postępowań karnych w sprawach o przestępstwa określone w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330, z późn. zm.);

Tej kompetencji nie ma w zakresie działania pionu mundurowego tj Naczelnika UC-S

ps. Może będzie inaczej i ja błędnie odczytuje zakres kompetencyjny obu naczelników.
 
Ostatnia edycja:
Drodzy Forumowicze ... chciałbym zwrócić Waszą uwagę, że te wszystkie quazi-interpretacje nie prowadzą do niczego ... zwłaszcza że na tą chwilę mamy zbyt mało danych ...
Jeszcze trochę cierpliwości ...
 
Nie można na podstawie projektu KAS przesądzić gdzie znajdzie się obecny DŚ z urzędów. Analizując obowiązującą ustawę o SC w zakresie zdań naczelników UC jest wykrywanie, zwalczania ,ściganie sprawców przestępstw skarbowych( i tu mieści się prowadzenie postępowań przez DŚ. ) Natomiast do zdań Naczelników US należy obecnie prowadzenie postępowania karnych skarbowych. Tak więc w projekcie KAS te zadania są żywcem przepisane odpowiednio do zdań Naczelników UCS oraz UAS tak jakby to miały być odrębne komórki w UAP 1.do prowadzenia różnych postępowań podatkowych ,a w UCS 2.postępowań związanych z przemytem.
 
Nie można na podstawie projektu KAS przesądzić gdzie znajdzie się obecny DŚ z urzędów. Analizując obowiązującą ustawę o SC w zakresie zdań naczelników UC jest wykrywanie, zwalczania ,ściganie sprawców przestępstw skarbowych( i tu mieści się prowadzenie postępowań przez DŚ. ) Natomiast do zdań Naczelników US należy obecnie prowadzenie postępowania karnych skarbowych. Tak więc w projekcie KAS te zadania są żywcem przepisane odpowiednio do zdań Naczelników UCS oraz UAS tak jakby to miały być odrębne komórki w UAP 1.do prowadzenia różnych postępowań podatkowych ,a w UCS 2.postępowań związanych z przemytem.

Dobry wieczór,
od jakiegoś czasu toczy się ożywiona dyskusja nad wpuszczonym celowo dla zamętu pseudoprojektem ustawy o KAS oraz grafikami opublikowanymi w związku z pracami nad KAS.
W takich okolicznościach nie da się na poważnie rozpatrywać wariantów rozwoju sytuacji.
Myślę, że pseudoprojekt został upubliczniony z pełną premedytacją, by podburzyć skarbowców.
Poczytałem ich forum, to są inteligentni ludzie, ale zostali wrogo nastawieni do naszej grupy zawodowej.
Oczywiste, że ktoś miał w tym interes. Prawie oczywiste, że to ich kadra kierownicza, bo najwięcej (może nawet wszystko...) traci na tej reformie.
Prawdą jest, że w cudowny dla mnie sposób mamy (przedstawiciele SC) jakiś wpływ (o co się modliłem jeszcze w końcu listopada) na drobne przesunięcia kierunków założeń reformy KAS-owskiej w stosunku do punktu wyjścia.
Myślę też, że na podstawie grafik i pseudoprojektu tym bardziej nie można rozważać "analitycznie" usytuowania i statusu służbowego kadry komórek DS w przyszłej strukturze.
Jednakże pozwalając sobie na lekko publicystyczną wypowiedź, można stwierdzić, iż "logicznie" rzecz biorąc, ściganie przestępczości oznacza to samo zadanie, niezależnie od miejsca komórki organizacyjnej w strukturze.
Zatem skoro uznaje się, że jest to zadanie "premiowane" uprawnieniem do emerytur mundurowych dla f.c., to nie można z założenia doprowadzić do dualizmu, w którym wykonywanie tego samego zadania przez osoby w innym statusie służbowym doprowadzi do emerytury w wieku 67/65/60 lat. To jest dyskryminacja.
Wydaje się więc, że racjonalnie podchodząc do sprawy, należy te komórki zlokalizować w strukturze "mundurowców".
Pozdrawiam
 
Nie można na podstawie projektu KAS przesądzić gdzie znajdzie się obecny DŚ z urzędów. Analizując obowiązującą ustawę o SC w zakresie zdań naczelników UC jest wykrywanie, zwalczania ,ściganie sprawców przestępstw skarbowych( i tu mieści się prowadzenie postępowań przez DŚ. ) Natomiast do zdań Naczelników US należy obecnie prowadzenie postępowania karnych skarbowych. Tak więc w projekcie KAS te zadania są żywcem przepisane odpowiednio do zdań Naczelników UCS oraz UAS tak jakby to miały być odrębne komórki w UAP 1.do prowadzenia różnych postępowań podatkowych ,a w UCS 2.postępowań związanych z przemytem.
Muszę się z kolegą zgodzić co do zadań naczelnika UC i UCS. Dokładnie tego nie przejrzałem, pomyliłem się. Z treści projektu KAS odnośnie zadań naczelnika USC nie można wnioskować gdzie będą usytuowani.

Kolega Pandzior8 zwrócił natomiast zauważył ciekawą sytuację, zacytuje:
... Jednakże pozwalając sobie na lekko publicystyczną wypowiedź, można stwierdzić, iż "logicznie" rzecz biorąc, ściganie przestępczości oznacza to samo zadanie, niezależnie od miejsca komórki organizacyjnej w strukturze.
Zatem skoro uznaje się, że jest to zadanie "premiowane" uprawnieniem do emerytur mundurowych dla f.c., to nie można z założenia doprowadzić do dualizmu, w którym wykonywanie tego samego zadania przez osoby w innym statusie służbowym doprowadzi do emerytury w wieku 67/65/60 lat. To jest dyskryminacja. ...
I to stoi w sprzeczności z tym co kolega napisał na końcu.
tak jakby to miały być odrębne komórki w UAP 1.do prowadzenia różnych postępowań podatkowych ,a w UCS 2.postępowań związanych z przemytem.
Czy po stronie ,,cywili,, w UAS, którzy prowadzą postepowania karno skarbowe nie będzie uzasadnionego roszczenia do decydentów w KAS, że robią to samo co w UCS funkcjonariusze (prowadzący postepowania karno skarbowe) a mają inny status.

Jeżeli będziemy mieli do czynienia nadal z dwu-instancyjnością tj. na poziomie ,,Izby KAS,, też będzie komórka DŚ. Z projektu wynika , że funkcjonariuszem w Izbie KAS będzie tylko funkcjonariusz nadzorujący USC (zastępca Dyr.). A to już nie jest kopiuj wklej z innej ustawy. Czy może być tak, ze tam DŚ będą cywilami ?

Jeżeli zamysłem (dzisiaj SSC potwierdził to) jest stworzenie UCS z kompetencjami typu: coś więcej niż przemyt i jeżeli w ramach USC będzie część Inspektorów UKS to nowa struktura będzie zajmowała się postepowaniami podatkowymi (może te karuzele vat gdzie ubytek jest na poziomie 50 mld). Dlatego ten podział DŚ może być trudno przeprowadzić.

Pozwolę sobie wyrazić moje zdanie na temat ulokowania DŚ.
Ja już wcześniej pisałem o tym, że potrzebni są funkcjonariusze DŚ tylko nie w tej formie jaką obecnie mamy u siebie czy w urzędach skarbowych tylko tak jak to wygląda w innych służbach mundurowych tj. Policji i SG. Tam funkcjonariusze DŚ pełnia służbę razem z funkcjonariuszami operacyjnymi. Są dyspozycyjni jak operacyjni, uzbrojeni i uczestniczą w realizacjach. W innych służbach mundurowych nie ma coś takiego jak przyjazd po fakcie czy bycie na telefonie z dobrą radą ( u nas nawet tego nie ma ).Myślę, że u nas w nowej rzeczywistości UCS tez tak powinno być. Powinien to być gwarant posiadania statusu funkcjonariusza i związanych z tym faktem dobrodziejstw i wyrzeczeń. Kończąc, tak potrzebni są funkcjonariusze DŚ ale o takim charakterze służby jak jest w innych służbach.
 
Ostatnia edycja:
Zgadzam się w całości z ostatnim zdaniem Zielonego, bo pytałem b. policjanta Dś i niestety jego służba, nie polegała niemal wyłącznie na przesłuchiwaniu, o zadzieraniu nosa, jak na naszym forum nie wspominając. Nie uważają się Oni, za prokuratorów, jak u Nas gnojąc innych za "kwalifikacje prawnicze".
 
Przepraszam, że się wtrącam... Przykro mi Zielony78, że u ciebie tak jest - ale możesz być pewny, że nie we wszystkich izbach tak to wygląda... I z łaski swojej przestań już umieszczać DS gdziekolwiek- nawet na księżycu....
Natomiast szanowny nowy2 śledczy w Policji nie posiadają żadnych uprawnień prokuratorskich i pewnie dlatego nie wydaje się im, że są prokuratorami.... Natomiast u nas pewnie niektórym (a znam sam parę takich przykładów) wydaje się, że są jakąś tam formą prokuratorów, bo posiadamy część uprawnień prokuratorskich... Problem naszej służby polega na tym, że sami nie zdajemy sobie sprawy z tego jakie mamy uprawnienia i możliwości - a do tego bardzo duża część z nas za żadne skarby nie chce ich wykorzystywać w pracy....
 
Ostatnia edycja:
Zielony78; Witam, odniosłem się do hipotetycznego zaszeregowania obecnych jednostek organizacyjnych w ramach KAS na podstawie ,, przemyconego,, projektu. Nic nie wspomniałem o wyroku TK. Myślę, że twórcy projektu KAS nie kierują się wyrokiem TK

Pozdrawiam Zielony78.
Tak myślę jeżeli twórcy KAS nie kierują się wyrokiem to nic już bym nie rozumiał. Wg obecnej ustawy o SC to w zadaniach nie ma prowadzenia postępowań karnych skarbowych...wiec należy przyjąć , żę DŚ realizując swoje zadania realizuje to że ściga sprawców z zapisów tej ustawy o SC. Zadanie to winno być objęte mundurówką wg wyroku TK (piszę w skrócie) ... czyli co ? ... nazywamy to dotychczasowe zadanie jako prowadzenie postępowań w KAS-ie ( co i tak jest ściganiem nadal) i mówimy, że już DŚ nie realizuje zadań z wyroku TK ?
Równie dobrze można zmienić takim tokiem myślenia zadania dajmy na to WZP. Czyli obecnie zwalczają, wykrywają itd wg obecnej ustawy o SC co wg TK jest mundurówką , a w KAS-ie dajemy im te same zadania opisane jako hmm.. np.. strzeżenie prawidłowości w obszarze takim a takim i stanie na straży jej wykonania im mówimy że już to nie zadania z wyroku TK. Przecież byłby to nonsens. Znów TK i kolejny wyrok tyle, że o niezgodności KAS z Konstytucją.
Dlatego już kończę te dywagacje. Uważam, że ten przemycony projekt na tą chwilę to aż taki gniot wewnętrznie sprzeczny, że nie warto nad nim dyskutować. Pozdrawiam wszystkich celników. Emerytury dla wszystkich obecnych fc. Pozdrawiam Zielony78:)
 
Mając na uwadze to, że w kompetencjach Naczelnika Urzędu Administracji Skarbowej nie ma prowadzenia postępowań w sprawach o przestępstwa z ustaw zwyczajnych /np. prawo własności przemysłowej/ , które dzisiaj prowadzą f.c. Dś w uc to wskazuje to na możliwość istnienia w ramach KAS dwóch komórek DŚ na poziomie UC /w UAS i UCS/
 
Mój wpis o ulokowaniu DS w przyszłej ustawie miał dowieść tego jak projekt KAS został bezmyślnie napisany metodą" kopiuj- wklej" z jednej i drugiej ustawy. Czasami mam wrażenie,że nikt do końca nie wie o co w tym wszystkich chodzi.
 
Back
Do góry