no problem
Nowy użytkownik
- Dołączył
- 13 Grudzień 2015
- Posty
- 51
- Punkty reakcji
- 0
popieram,Już kiedyś o tym pisałem. Jeśli przyjąć, że projekt obywatelski zostanie uchwalony w wariancie przedłożonym w sejmie, to pozwoliłoby przekształcić i zrestrukturyzowć SC w sposób jak najmniej bolesny. Uważam tak dlatego, że wg danych statystycznych (Kompendium statystyczne Służby Celnej 2010-2014 str 30) na dzień 31.12.2014 r. staż pracy pracowników i funkcjonariuszy w SC w przedziale 21-25 lat stażu pracy/służby miało 3 329 osób, w przedziale 26-30 lat stażu pracy/służby miało 2 123 osób, w przedziale 31-35 lat stażu pracy/służby miało 1 629 osób a powyżej 36 lat stażu pracy/służby miało 1 508 osób – przy stanie 15072 osób. Zatem na dzień 31.12.2014 r. 8 589 osób (57 %) miało staż służby/pracy – przy założeniu że projekt obywatelski przejdzie w wersji uznającej staż służby w administracji celnej (od 1983) oraz wg zasad określonych w art 15 ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym (czyli wg zasad dla funkcjonariuszy przyjetych do słuzby przed 01.01.1999 r.)- umożliwiający naliczenie emerytury wysokości znacznie powyżej 40% emerytury minimalnej. Zatem funkcjonariusze mieli by wybór. Można by postąpić tak jak w przypadku funkcjonariuszy innych służb, w przypadku gdy były likwidacje ich jednostek, czy w przypadku żołnierzy gdy likwidowano jednostki wojskowe. Tym samym prawdopodobieństwo otrzymania propozycji dalszego pełnienia służby dla pozostałych funkcjonariuszy i dosłużenia do odpowiedniego stażu emerytalnego znacząco rośnie. Ponadto, nawet jeżeli przyjąć, że byłyby osoby, które nie miałyby odpowiednio wysokiej wysługi ponad 40% podstawy wymiaru, to jednak mimo wszystko nie pozostały by one z niczym. Dalej, uwolniłoby to zasoby na rynek pracy, ale też nie bez korzyści dla systemu powszechnego (ZUS). Ponieważ taka osoba zatrudniona na rynku cywilnym odprowadza składki do systemu powszechnego (dorabiając) ale składki te nie wpływają na wysokość jej świadczenia zaopatrzeniowego, a są do wykorzystania w systemie repartycyjnym powszechnym. Ewentualny wpływ na świadczenie miały by dopiero po osiągnięciu wieku powszechnie obowiązującego. Tym samym taki "niepełny" ale też "pełny" emeryt mundurowy nie jest tylko beneficjentem systemu zaopatrzeniowego bo dorabiając (do wysokości limitu) też dokłada się do systemu powszechnego , z czego korzystają wszyscy inni emeryci cywilni tylko nie on.
Oczywiście, wielu ze mną się nie zgodzi...
plus wcześniejsza lustracja tw, jakies 5 - 10% na zasiłek albo do alberta