Emerytury !!!

Niestety muszę się z pewnym stwierdzeniem w załączniku do uzasadnieni mocno nie zgodzić. Zacytuje poniżej fragment o którym mowa:

,,5. Zadania rozpoznania przestępstw i wykroczeń i analizy ryzyk na podstawie danych z baz i wyników postępowań, analizy kryminalnej, czynności obserwacji, w tym zadania wykonywane przy współpracy z innymi służbami, także w zakresie współudziału w czynnościach obserwacyjno-rozpoznawczych oraz w ramach współpracy międzynarodowej i w ramach oddelegowania do innych służb. Skuteczność w tym zakresie ma bezpośredni wpływ na skuteczność wykrywania i zwalczania przestępstwa i wykroczeń oraz trafność kontroli. Im lepsza analiza i typowanie do kontroli tym mniejsze utrudnienia dla uczciwie działających podmiotów. Zadania są wykonywane przez funkcjonariuszy w komórkach zwalczania przestępczości- komórki obserwacji, wszystkich typach komórek kontrolnych oraz w komórkach analizy ryzyka. ''

Z uzasadnienia wynika, że w 2013 wszczęto 137 tysięcy spraw o przestępstwa skarbowe i wykroczenia.

Mam pytanie do autora tego tekstu ile na 137 tysięcy spraw zostało rozpoznane jako przestępstwa i wykroczenia przez następujące komórki:
komórka obserwacji, komórki kontrolne (rozumiem , że chodzi o kontrole przedsiębiorców), komórki analizy ryzyka, fc analizy kryminalnej ( ;)dopiero co powstali ) ????????????????

A ile na 137 tysięcy spraw zostało rozpoznane jako przestępstwa i wykroczenia przez: OC graniczne oraz WZP ???????

Odpowiem sam na to pytanie: co najmniej 95% rozpoznało OC graniczne oraz WZP !!!!

Chyba, że jako rozpoznanie zalicz się takie analizy jak:
- Papierosy są najczęściej przemycane w samochodach typu sedan przekraczające granice z takimi Państwami jak: Ukraina, Białoruś, Rosja
- Nielegalne papierosy, alkohol oraz tytoń są sprzedawane na targowiskach

;) Jeżeli wszystkie fajki ujawnione w samochodach typu sedan są traktowane jako rozpoznanie przez : analizy itd. to ....

:rolleyes:Jeżeli wszystkie fajki ujawnione na targowiskach są traktowane jako rozpoznanie przez: analizy itd. to ....

Ja rozumiem, że można pewne rzeczy podkoloryzować. Jednym trochę zabrać chwały rozpoznania aby innym dodać. Ale wszystko w jakiś przyzwoitych granicach.
 
Ostatnia edycja:
co z odprawami funkcjonariuszy sc przechodzących na emeryturę? przecież takowe funkcjonują w służbach mundurowych. np. policjant otrzymuje max. sześciomiesięczną odprawę.

poza tym w pełni zgadzam się z kolegą zielonym :) ...
 
– Przeszedłem na emeryturę, żeby nie tracić pieniędzy – mówi chorąży Stanisław K., lat 48, który odsłużył w wojsku 29 lat. Biuro emerytalne MON wyliczyło mu tzw. należności zwolnieniowe. Od pensji 4800 zł miesięcznie (z dodatkami) wyliczono mu pełną wysługę emerytalną, czyli 75 proc. ostatniego wynagrodzenia. To 3600 zł emerytury. Chorążemu K. przysługiwało też roczne uposażenie (z dodatkami) płatne z góry, zamiast emerytury.

http://www.polityka.pl/tygodnikpoli...laczego-mundurowym-spieszno-do-emerytury.read
 
napisał zielony:
Odpowiem sam na to pytanie: co najmniej 95% rozpoznało OC graniczne oraz WZP !!!!

ochłoń - porównaj ujawnienia wzp i dozoru w poszczególnych izbach w 2011 czy 2012 - są zbliżone, mimo drastycznych różnic kadrowych, sprzętowych i in, mimo różnic w stanowiskach i dodatkach, potem dozorowi położono nacisk na automaty a to pociągnęło za sobą spadek ujawnień przestępstw i wykroczeń akcyzowych, a wzrost ujawnień z zakresu nielegalnych gier - których np. wzp i granica nie robią w ogóle, pisząc dozór mam oczywiście na myśli nie tylko nieliczne już referaty dozoru, ale i grupy kontrolne przeniesione w struktury oc

to rzadki przypadek, że napisałeś coś, z czym się nie zgadzam, i czego do końca chyba nie przemyślałeś, zgaduję że nie miałeś okazji pracować z grupami kontrolnymi dozoru

wracając do meritum - nie dajmy się dzielić, nie szukajmy wilków, które na emki nie zasługują, tk uznał, że pominięcie nas w ustawie jest niezgodne z konstytucją - bazujmy na rozwiązaniach w innych służbach

w naszym wspólnym interesie leży, żeby emki obejmowały wszystkich funków, mimo że nie wszyscy na nie zasługują
 
co z odprawami funkcjonariuszy sc przechodzących na emeryturę? przecież takowe funkcjonują w służbach mundurowych. np. policjant otrzymuje max. sześciomiesięczną odprawę.

poza tym w pełni zgadzam się z kolegą zielonym :) ...


??? przecież odprawy emerytalne są też u nas - nie do końca rozumiem pytanie? są wypłacane i będą wypłacane
 
przeanalizowałem stosowne przepisy. tj. art. 116 ustawy o służbie celnej, art. 115 ustawy o Policji oraz art. 119 ustawy o Straży Granicznej. ich zapisy w zasadzie tak samo definiują kwestię wypłat świadczeń zw. z przejściem na emeryturę. więc wycofuję pytanie.

natomiast w kwestii rozpoznania i zwalczania kolega zielony mimochodem dotknął bardzo wrażliwej kwestii wartościowania. choć to nie ten wątek, to wg mnie trzeba oddać szacunek tym w najniższych stanowiskach w oc i wzp. przy okazji pokazując w uzasadnieniu, jak mf traktuje strategiczne dla rozpoznawania i zwalczania przestępczości komórki.

jest okazja żeby publicznie pokazać, jak jackowa ekipa zrobiła budżet w bambuko.
 
Witaj bolo1999
Masz racje zapomniałem dopisać Dozoru !!!
Dlatego skoryguje mój wpis: ,,Odpowiem sam na to pytanie: co najmniej 95% spraw o przestępstwa i wykroczenia skarbowe rozpoznało OC graniczne, WZP (ref. mobilne, ref graniczne) oraz Dozór !!!!

Nie zmienia to faktu, że w załączniku do uzasadnienia nie było również dozoru jako jednostki , która rozpoznaje .......

Ja współpracowałem z dozorem i wiem jak pracują (mam duży szacunek - są przez nasze władze traktowane jako takie tanie WZP). Miałem również jakiś czas temu w rękach zestawienia statystyczne ujawnień za rok 2013 i bardzo zdecydowana większość ujawnień spraw karno-skarbowych to ujawnienia WZP i OC graniczne. Ale masz rację Dozór też rozpoznaje dużą ilość spraw.
Pozdrawiam
 
natomiast w kwestii rozpoznania i zwalczania kolega zielony mimochodem dotknął bardzo wrażliwej kwestii wartościowania. choć to nie ten wątek, to wg mnie trzeba oddać szacunek tym w najniższych stanowiskach w oc i wzp. przy okazji pokazując w uzasadnieniu, jak mf traktuje strategiczne dla rozpoznawania i zwalczania przestępczości komórki.

jest okazja żeby publicznie pokazać, jak jackowa ekipa zrobiła budżet w bambuko.

Kolega tele echo powiedział to co było moją intencją odniesienia się tego fragmentu uzasadnienia dotyczące rozpoznania w SC.

100 razy powtórzone kłamstwo staje się prawdą. Coś w tym jest. Dlatego Ja jeżeli mam możliwość będę to kłamstwo dementował. Bardzo żałuje, że tego nie robiłem wtedy kiedy wchodziło wartościowanie. Szkoda, ze inni tego nie robili. Jeżeli byśmy mówili prawdę to może wartościowanie wyglądało by inaczej (czytaj sprawiedliwiej). Może trzeba było się zebrać i pojechać do w-wy i wytłumaczyć jaka jest rzeczywistość.

Podejrzewam, ze decydenci w MF są tak odrealnieni, że Oni myślą, że rozpoznają ujawnione sprawy karno-skarbowe w SC np. obserwacja, analiza ryzyka, analiza kryminalna. Jestem tego pewien. Oni myślą, ze tłuki czytaj specjaliści mają palcem wskazane ujawnienie ;)
A jeszcze śmieszniejsze to pewnie myślą, że komórki analizy robią to (rozpoznają) dzięki CKC ;)

Ja teraz czekam na analizę (rozpoznanie), że na terenie całego kraju znajdują się w nieznanych miejscach nielegalne wyroby akcyzowe i wtedy genialna myśl SSC o tzw. ,,analizie...: będzie 100% trafna.
Nie twierdze, ,że fc którzy są w różnych analizach są be itd. To nie ich wina, po prostu dostają dobrą ekspercką kasę i uczestniczą w tej fikcji.
Ma nadzieje, że ktoś kto przyjdzie to wszystko rozliczy i zrobi porządek.

A na razie rzeczywistość jest taka, ze to specjaliści rozpoznają !!!!!!!!!!!!!!

Ps. Nie mam problemu dla mnie, aby dla ,, emki dla wszystkich '' we fragmencie dot. ROZPOZNANIA dopisać analizę ryzyka i innych ale dla przyzwoitości i elementarnej prawdy muszą się tam znaleźć Ci którzy faktycznie to robią. A tego nie ma !!!
 
Ostatnia edycja:
Witaj bolo1999
Masz racje zapomniałem dopisać Dozoru !!!
Dlatego skoryguje mój wpis: ,,Odpowiem sam na to pytanie: co najmniej 95% spraw o przestępstwa i wykroczenia skarbowe rozpoznało OC graniczne, WZP (ref. mobilne, ref graniczne) oraz Dozór !!!!

Nie zmienia to faktu, że w załączniku do uzasadnienia nie było również dozoru jako jednostki , która rozpoznaje .......

Ja współpracowałem z dozorem i wiem jak pracują (mam duży szacunek - są przez nasze władze traktowane jako takie tanie WZP). Miałem również jakiś czas temu w rękach zestawienia statystyczne ujawnień za rok 2013 i bardzo zdecydowana większość ujawnień spraw karno-skarbowych to ujawnienia WZP i OC graniczne. Ale masz rację Dozór też rozpoznaje dużą ilość spraw.
Pozdrawiam

Masz rację - ROZPOZNAJE....- i o czym tu gadać. Alba zwalcza , jeżeli ma ujawnienia - a nie jakieś rozpoznaje. Rozpoznawać będzie komórka rozpoznania w WZP. Ale i tak i tak wszystkie te komórki będą robiły to co im zaplanuje MF/ i ryzykowni w IC. Ot i cała prawda. Poziom OC i co po niektórych dozorów rozpozna , oceni , zaplanuje przez zwoje profile ryzyka komórka oceny ryzyka w urzędzie - i to oni/my występujemy we wszystkich czynnościach oprócz "fizycznego zwalczania" przestępstw. To po pierwsze. A po drugie - jeżeli my , i inni z UC "źli /którym się wg 78 nie należą E-ki" ich nie dostaniemy to będzie tak jak z terminowymi zawodowymi szeregowymi. 14 lat i do cywila. I to wszystko - 78 dostaniesz swoje stanowisko eksperckie ale powiedzmy ucywilnione w 14 roku służby. I co wówczas? Tez będziesz taki skory do osądów innych. :). Bez względu na to jak jesteśmy oceniani to pamiętajcie jak sekcja oceny ryzyka nie będzie wskazywała poprzez profile co kontrolować - zaczniecie jak kiedyś - 25 lat temu kontrolować 100%. I za 100% kontroli odpowiadać. Może to jest metoda aby uszanować innych pracę. A jeśli chodzi o szczegóły to Sławek ma racje sekcje w UC i ich profile swoja drogą a indywidualna ocena ryzyka przez FC powinna być nieograniczana.....................................
 
Dotyczy ostatniej wypowiedzi zielonego78

Witam zielony78. Postanowiłam zalogować się na forum, ponieważ jako funkcjonariusz z 20 letnim stażem chciałbym zapytać w związku z twoim ostatnim wpisem, czy ty uważasz że funkcjonariusze z OC wewnętrznych nie wszczynali i nie wszczynają spraw karnych, nie rozpoznawają lub nie zapobiegają. Chyba że mnie ominęły poprzednie wpisy i nie doczytałem się tego. Piszesz że 95% robi to OC graniczne WP i dodałeś Dozór. Proszę o możliwie szybką odpowiedź.
 
Witam zielony78. Postanowiłam zalogować się na forum, ponieważ jako funkcjonariusz z 20 letnim stażem chciałbym zapytać w związku z twoim ostatnim wpisem, czy ty uważasz że funkcjonariusze z OC wewnętrznych nie wszczynali i nie wszczynają spraw karnych, nie rozpoznawają lub nie zapobiegają. Chyba że mnie ominęły poprzednie wpisy i nie doczytałem się tego. Piszesz że 95% robi to OC graniczne WP i dodałeś Dozór. Proszę o możliwie szybką odpowiedź.
Witamy na forum bambino70 - f-sza z 20 letnim stażem, który postanowił się zalogować, żeby zadać pytanie :) no cóż lepiej późno niż wcale - kto pyta nie błądzi, a kto działa nie traci. Mimo wszystko witamy.
 
może trzeba zastanowić się nad przyczynami oporu mf-u przed emeryturami mundurowymi dla funkcjonariuszy celnych. być może ja jeden chyba znalazłem. na tym filmie. od około 7 minuty 40 sekundy :D:

[video=youtube;8swuufMAL78]https://www.youtube.com/watch?v=8swuufMAL78&feature=player_detailpage[/video]
 
Kto wszczynał, a kto nie, kto rozpoznaje, a kto nie zwalcza...tym sposobem do niczego się nie dojdzie oprócz kłótni i podziału. Nie ważne gdzie funkcjonariusz pracował, pracuje, albo będzie pracował, ma mieć takie same obowiązki, ale też i przywileje (niektórzy za to mogą mieć jedynie dodatki wg rozporządzeń). Nikt nie da nam gwarancji, ile lat będziesz służył w np. WZP , czy po 5, 10, 24 latach DIC Cię nie rzuci gdzieś do analizy, albo dochodzeniówki, itp. albo też nie będzie miał wyboru bo nie zdasz kolejnych testów sprawnościowych, czy doznasz uszczerbku na zdrowiu.
Przypuszczam, że Ci którzy tak piszą, liczą już tylko sobie ile procent emerytury już mogą mieć zagwarantowane. Ale, albo ma być coś zrobione dobrze i uczciwie, albo każdy myśli tylko o sobie...
 
Ostatnia edycja:
jedynym celem jest objęcie wszystkich funkcjonariuszy SC tzw. emeryturami mundurowymi.
miejmy nadzieję, że większość środowiska jest w stanie to zrozumieć.
obciachem jest nie wsparcie w tej sprawie Celników.
od marca ważą się indywidualne losy nas wszystkich, również tych ..... niezadeklarowanych.

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !
 
widocznie co niektórzy nie zdają sobie sprawy jak wielkie koszy związane są z obsługą poważnych Kancelarii, pełnomocników o uznanym autorytecie jak wspomniany wcześniej Pan Prof. Chmaj - bo tylko z takimi mamy szansę na pozytywne zmiany w naszym środowisku.

Ja deklarację złożyłem już 7 lat temu, nie żałuję choć czuję niedosyt. Pomyśleć co by było jeśli byśmy mieli jeden Wielki Związek z jeszcze większą ilością członków. Mogli byśmy nawet aspirować do włączenia do "ogólnokrajowego Związku Zawodowego Służb mundurowych" zrzeszających na tą chwilę przedstawicieli wszystkich ZZ służb mundurowych - za wyjątkiem niestety na ta chwilę SC.

Myślę że nowe Deklaracje są potrzebne jak nigdy wcześniej bo racjonalnie mówiąc to ostatnia szansa włączenia nas do systemu służb mundurowych. Z roku na rok wszystkie ustawy i rozporządzenia dotyczące SC wiążą się tylko z nowymi obostrzeniami, ograniczeniami i zwiększeniem zakresu wykonywanych zadań. Natomiast sondaże nie dają nadziei na wygraną PIS lub SLD w wyborach w celu realizacji ich projektów poselskich dot emerytur w SC.

temat od kilkunastu dni, od prostego dotyczącego emerytur w SC rozrósł się niebotycznie. Poruszane były np. kwestie zwrotu i odszkodowań nienależnie pobranych świadczeń do ZUS czy innych kwestii i podziałów oddalających nas od meritum sprawy.

O Kwestie emerytur raczej będziemy walczyć w tej i następnej kadencji sejmu z tym samym Rządem, więc tak jak wspominał Nasz przewodniczący ZZ Sławek, trzeba przygotować do negocjacji takie rozwiązanie które jest najbardziej optymistyczne dla wszystkich z Nas.

Dla tak małej ilości funkcjonariuszy, ok 15 tys. jest to bardziej wola polityczna niż w jakimś stopniu obciążenie dla budżetu. Tym bardziej potrzeba więcej środków na porady, ekspertyzy i dalsze przedstawicielstwo autorytetów.

@ Sławek, jeśli brakuje środków ( bo tych nigdy przecież za wiele) może by po uzgodnieniach i akceptacji wspólnych działań midęzy wszystkimi ZZ w SC wprowadzić jakieś współfinansowanie kolejnych etapów jakże ważnych prac.

Tak samo ostatnio bardzo pozytywy wydźwięk mają kolejne komunikaty związane z pracami na temat emek ale podpisane przez przedstawicieli wszystkich organizacji związkowych. Daje to poczucie jedności środowiska wśród f-szy.
 
Ostatnia edycja:
Zielony78, oto odpowiedź prawnika na Twoje uwagi.

Absolutnie nie mogę zgodzić się z poniższym wpisem o art. 15c:

a Sami mówimy, ze chcemy dolaczyc do regulacji emerytalnych tak jak inne sluzby. Kilka sluzb jest zawarte w art. 15a a my tworzymy jakis pokraczny przepis który dotyczy tylko nas. Jezeli ustawodawca kiedykolwiek bedzie chcial zmienic cos w tych regulacjach to bedzie musial zmienic kilku sluzba naraz. A my sami podkladamy sie dajac mozliwosc zmiany tylko nam. Sami pokazujemy, ze nie jestesmy tacy jak inne sluzby.

Art. 15a nalezy traktowac fc jak innych funkcjonariuszy sluzb mundurowych obok funkcjonariuszy policji i innych.

W ustawie z 1994 data graniczna dla kilku sluzb jest 01.01.1999 !!! A dla nas 15.09.1999 ???? Sorry ale to jest po prostu niezgodne z prawem.
np. funkcjonariusz Policji przyjety do sluzby w marcu 1999 roku ma inny gorszy przelicznik emerytury niz funkcjonariusz SC przyjety do sluzby w marcu 1999 roku (przyjetemu do pracy!!!). Jest to niezgodne z prawem.
Tu chodzi o przedstawienie w naszym projekcie maksymalnie naszych interesów (z tym sie zgadzam) ale musza te regulacje byc zgodne z prawem.

Jezeli chcemy dla naszych kolegów, którzy zostali przyjeci do pracy w administracji celnej przed 01.01.1999 to ok mozna dopisac art.15c pkt1 z mala zmiana :
art. 15c pkt.1 Emerytura dla funkcjonariuszy celnych, którzy przed wejsciem w zycie ustawy z dnia 24 lipca 1999 roku o Sluzbie Celnej (Dz.U. 1999 nr.72 poz.802 z pózn.zm.) i przed mianowaniem do sluzby w trybie tej ustawy pracowali w administracji celnej przed 01.01.1999r. wynosi 40% podstawy jej wymiaru za 15 lat sluzby i wzrasta na zasadach okreslonych w art. 15 ust. 1 pkt 1-4 i ust. 2-5

natomiast art.15c pkt.2 Emerytura dla funkcjonariuszy celnych, którzy przed wejsciem w zycie ustawy z dnia 24 lipca 1999 roku o Sluzbie Celnej (Dz.U. 1999 nr.72 poz.802 z pózn.zm.) i przed mianowaniem do sluzby w trybie tej ustawy pracowali w administracji celnej po raz pierwszy od 01.01.1999r. wynosi 40% podstawy jej wymiaru za 15 lat sluzby i wzrasta na zasadach okreslonych w art. 15 ust. 1 pkt 1 i ust. 2-5

Temat do przemyslen. Jezeli tego nie zmienimy to obawiam sie, ze w komisji sejmowej zostanie tylko jeden projekt MF a inne zostana uwalone poniewaz zawieraja regulacje niezgodne z prawem.
Nie chcialbym wtedy zacytowac ten wpis z naglówkiem a nie mówilem. Mamy jeszcze czas na zmiany w projekcie to nalezy to wykorzystac.



MOJA ODPOWIEDŹ JEST NASTĘPUJĄCA:

Art. 15c to nie żaden pokraczny przepis tylko dostosowanie prawa do życia i obowiązującego prawa. Osoba z forum zdaje się nie zauważać, że realia Służby Celnej są faktycznie inne od innych służb, a prawne konstrukcje (zaliczania okresów służby cywilnej itd) niezwykle skomplikowane. Nie odczarujemy tego.

15 września 1999 to data wejścia w życie ustawy o Służbie Celnej i tego nie można zmienić, tu nie ma żadnej dyskryminacji tylko to element realiów życiowych. To, że robimy zapisy dla tych co byli funkcjonariuszami lub pracownikami administracji celnej wcześniej (przed 1999), to właśnie nasze wyjście naprzeciw temu aby nie było dyskryminacji.

Problem, który istnieje jest taki:

1) Przed wejściem w życie ustawy z 1999 byli funkcjonariusze pełniący służbę w administracji celnej (niektórzy dostali mianowanie, inni nie). Z mocy prawa jak weszli do służby celnej w 1999 roku to poprzednia praca zaliczona została im na okres służby. Uważam dlatego, że treść art. 15c ust. 1 jest absolutnie zasadna. Tak było w innych służbach – milicjantom i innym zaliczono okresy poprzedniej służby

2) Treść art. 15c ust. 2 moim zdaniem też jest zasadna bo tak jak inne ustawy daje funkcjonariuszom którzy nie byli w administracji celnej przed 1999 roku wczesną emeryturę (tak samo było w policji do tych, co przyszli po 1 stycznia 1999 roku)

3) Problem pewien jest z art. 15c ust. 3 bo są funkcjonariusze mianowani do służby, którzy nie otrzymali właśnie aktu mianowania. Trzeba wyraźnie wyartykułować, że im też się należy emerytura wcześniejsza."

Ps. Kilkakrotnie pisałem do prawnika, aby ujął to prościej. Zobaczymy, bo po tym mailu co wyżej cytuję, wciąż prosiłem, aby jeszcze raz to przeanalizować. Jeżeli wiec zostanie zapis jak pierwotnie w projekcie, to proszę o zrozumienie i wyrozumiałość, ale na siłę sam, wbrew prawnikom, zmieniać tego nie będę. Zobaczymy jak to zostawią fachowcy. Ważne, ze mają zasygnalizowany wyraźnie ten ew. problem, o ile w ogóle jest to problem :)
 
icon1.png
Natomiast możemy podyskutować o Twoim wpisie z dnia 1 maja 18:49 na temat rozpoznawania.
Napisane jest w tym pkt, który negujesz, że
"Zadania są wykonywane przez funkcjonariuszy w komórkach zwalczania przestępczości- komórki obserwacji, wszystkich typach komórek kontrolnych oraz w komórkach analizy ryzyka.''
Czyli jest w tym dozór, bo później nietrafnie piszesz, że trzeba rozszerzyć o dozór.
Jednak rzeczywiście rozszerzyłbym to o Ref Postępowania, Ref. Akcyzy i Gier, choć o tym nie piszesz, a jak rozumiem negujesz i wiele innych zapewne?
Pełniłem służbę w postępowaniu, nie wspomnę, że w RKP i OC i na granicy także, ale te są poza dyskusją i są w ww. cytacie wymienione.
Służąc w postępowaniu rozpoznałem w krótkim okresie(byłem tam w sumie kilka lat) kilka przestępstw i wykroczeń. Wprawdzie sporadycznie mi się trafiło, ale fakt jest faktem. Podobnie w wielu innych komórkach, także Ref. KW i pewnie wiele innych nie raz rozpoznał przestępstwo i przekazał dowody zgromadzone do Ref. karnego.
I nie ma tutaj znaczenia, jaki odsetek z wszystkich ujawnionych przestępstw i wykroczeń ujawniono w innych ref. niż OC, dozór i WZP. Ważne, że są takie możliwości. Funkcjonariusz ma to w zakresie obowiązków i wykonuje takie obowiązki. Owszem MF widziałby to inaczej i zawęża specjalizację od lat, ale czy to jest słuszny kierunek? Moim zdaniem nie jest zasadne pozbawianie kreatywności i możliwości prowadzenia inicjatywy własnej funkcjonariuszy, zawężanie zakresów obowiązków, pozbawianie ich możliwości działań w szerokim zakresie działalności SC. To często jest sztuczny podział, który nam wmówiono. Zresztą MF sam temu zaprzecza akceptując prowadzenie na ogromną skalę tzw. alokacji wewnętrznej.

Ps. Pragnę wyjaśnić, że przywołany przez szanownego forumowicza Zielonego 78 cytat jest jednym z pkt., który opisuje zadania wykonywane przez SC. Czytany w oderwaniu od całości może sprawiać wrażenie sztucznego podziału, ale tak nie jest. Nie w takim celu przywołano to w tym załączniku. To jest wyrwane z kontekstu załącznika, który opisuje SC, gdyż Parlamentarzyści w większości nie posiadają rzetelnej wiedzy o naszej formacji.
W zasadzie więc dyskusja na ten temat, którą zainicjował w tym zakresie szanowny forumowicz Zielony 78 jest mało zasadna, jednak ją podjąłem, gdyż uporałem się w międzyczasie z prawnikiem z innymi, znacznie bardziej merytorycznymi(bez urazy) uwagami do projektu, przesłanymi na maila, za co bardzo serdecznie dziękuję.​
 
Natomiast możemy podyskutować o Twoim wpisie z dnia 1 maja 18:49 na temat rozpoznawania.
Napisane jest w tym pkt, który negujesz, że
"Zadania są wykonywane przez funkcjonariuszy w komórkach zwalczania przestępczości- komórki obserwacji, wszystkich typach komórek kontrolnych oraz w komórkach analizy ryzyka.''
Czyli jest w tym dozór, bo później nietrafnie piszesz, że trzeba rozszerzyć o dozór. (....)
Panie Sławku na wstępie dziękuje za odpowiedz.
Chciałem nadmienić, że w fragmencie mówiącym o rozpoznaniu w SC pisałem, ze brak jest: OC-graniczne oraz WZP. W załączniku o zadaniach SC w innych fragmentach mówi się wprost o Dozorze. Więc uznałem, że jeżeli autor tego nie uczynił wprost to świadomie nie chciał zamieścić dozoru.

Jeżeli autor pisze, że rozpoznaje komórka obserwacji będąca w ramach WZP , analiza ryzyka, i inne komórki kontrolne to uważam, że wielkim zniekształceniem rzeczywistości jest brak OC-graniczne oraz WZP (ref. mobilny oraz graniczny).

Na przykładzie 137 tys. spraw karno-skarbowych rocznie ile spraw rozpoznały komórki wymienione w uzasadnieniu.
Nie próbujmy ośmieszać sprawy oraz zniekształcać rzeczywistości

Rozumiem, że fc pełniący służbę w postepowaniu jeżeli przez kilka lat rozpoznał kilka przestępstw i wykroczeń to może nie czuć się urażony, że nie został ujęty w ,,rozpoznaniu''. Ale ja jeżeli przez kilka lat rozpoznałem z innymi kol. z ref. 4 cyfrową liczbę przestępstw oraz wykroczeń to mogę się poczuć zniesmaczony takim zniekształceniem ??? ( tzn. mnie nie ma w tej grupie wskazanej w uzasadnieniu )
I proszę mi wierzyć nie jest to tylko moje zdanie. Przy wartościowaniu było podobnie i teraz moim zdaniem nauczeni doświadczeniem trzeba mówić prawdę jak jest. Dla mnie nie ma znaczenia, można nawet rzecznika prasowego dopisać, że rozpoznaje ale należy dopisać faktycznie tych którzy to robią.

Ps. Proszę nie poczuć się urażony ale dla mnie i wielu innych ma to znaczenie.
Pozdrawiam
 
Back
Do góry