• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 7466 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Składki członkowskie należy wpłacać na konto: 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS
    ZZ CELNICY PL ul. Otmuchowska 50, 48-300 Nysa, NIP: 7542935512, REGON: 160186970, KRS: 0000303717

Emerytury !!!

Totalnie nie mogę się zgodzić z art. 15c w projekcie z 29.04.2015
Art. 15c:
1. Emerytura dla funkcjonariuszy celnych, którzy przed wejściem w życie ustawy z dnia 24 lipca 1999 roku o Służbie Celnej (Dz.U. 1999 nr.72 poz.802 z późn.zm.) i przed mianowaniem do służby w trybie tej ustawy pracowali w administracji celnej wynosi 40% podstawy jej wymiaru za 15 lat służby i wzrasta na zasadach określonych w art. 15 ust. 1 pkt 1-4 i ust. 2-5
2. Emerytura dla wszystkich funkcjonariuszy Służby Celnej, którzy zostali mianowani do Służby Celnej od dnia 15 września 1999 roku i nie byli uprzednio zatrudnieni w administracji celnej wynosi 40% podstawy jej wymiaru za 15 lat służby i wzrasta na zasadach określonych w art. 15 ust. 1 pkt 1 i ust. 2-5 za wyjątkiem funkcjonariuszy określonych w rozdziale 1a oraz rozdziale 1b niniejszej ustawy.
3. Zasady określone w ust. 2 dotyczą również wszystkich funkcjonariuszy Służby Celnej mianowanych do tej Służby na podstawie art. 99 ust. 1-7 ustawy o Służbie Celnej z dnia 27 sierpnia 2009 roku, nawet jeżeli kierownicy właściwych urzędów nie wydali im aktu mianowania.


Sami mówimy, że chcemy dołączyć do regulacji emerytalnych tak jak inne służby. Kilka służb jest zawarte w art. 15a a my tworzymy jakiś pokraczny przepis który dotyczy tylko nas. Jeżeli ustawodawca kiedykolwiek będzie chciał zmienić coś w tych regulacjach to będzie musiał zmienić kilku służbą naraz. A my sami podkładamy się dając możliwość zmiany tylko nam. Sami pokazujemy, że nie jesteśmy tacy jak inne służby.

Art. 15a należy traktować fc jak innych funkcjonariuszy służb mundurowych obok funkcjonariuszy policji i innych.

W ustawie z 1994 datą graniczną dla kilku służb jest 01.01.1999 !!! A dla nas 15.09.1999 ???? Sorry ale to jest po prostu niezgodne z prawem.
np. funkcjonariusz Policji przyjęty do służby w marcu 1999 roku ma inny gorszy przelicznik emerytury niż funkcjonariusz SC przyjęty do służby w marcu 1999 roku (przyjętemu do pracy!!!). Jest to niezgodne z prawem.
Tu chodzi o przedstawienie w naszym projekcie maksymalnie naszych interesów (z tym się zgadzam) ale muszą te regulacje być zgodne z prawem.
(...)
Temat do przemyśleń. Jeżeli tego nie zmienimy to obawiam się, że w komisji sejmowej zostanie tylko jeden projekt MF a inne zostaną uwalone ponieważ zawierają regulację niezgodne z prawem.
Nie chciałbym wtedy zacytować ten wpis z nagłówkiem a nie mówiłem. Mamy jeszcze czas na zmiany w projekcie to należy to wykorzystać.


Zielony78, oto odpowiedź prawnika na Twoje uwagi.
MOJA ODPOWIEDŹ JEST NASTĘPUJĄCA:

Art. 15c to nie żaden pokraczny przepis tylko dostosowanie prawa do życia i obowiązującego prawa. Osoba z forum zdaje się nie zauważać, że realia Służby Celnej są faktycznie inne od innych służb, a prawne konstrukcje (zaliczania okresów służby cywilnej itd) niezwykle skomplikowane. Nie odczarujemy tego.

15 września 1999 to data wejścia w życie ustawy o Służbie Celnej i tego nie można zmienić, tu nie ma żadnej dyskryminacji tylko to element realiów życiowych. To, że robimy zapisy dla tych co byli funkcjonariuszami lub pracownikami administracji celnej wcześniej (przed 1999), to właśnie nasze wyjście naprzeciw temu aby nie było dyskryminacji.

Problem, który istnieje jest taki:
1) Przed wejściem w życie ustawy z 1999 byli funkcjonariusze pełniący służbę w administracji celnej (niektórzy dostali mianowanie, inni nie). Z mocy prawa jak weszli do służby celnej w 1999 roku to poprzednia praca zaliczona została im na okres służby. Uważam dlatego, że treść art. 15c ust. 1 jest absolutnie zasadna. Tak było w innych służbach – milicjantom i innym zaliczono okresy poprzedniej służby

2) Treść art. 15c ust. 2 moim zdaniem też jest zasadna bo tak jak inne ustawy daje funkcjonariuszom którzy nie byli w administracji celnej przed 1999 roku wczesną emeryturę (tak samo było w policji do tych, co przyszli po 1 stycznia 1999 roku)

3) Problem pewien jest z art. 15c ust. 3 bo są funkcjonariusze mianowani do służby, którzy nie otrzymali właśnie aktu mianowania. Trzeba wyraźnie wyartykułować, że im też się należy emerytura wcześniejsza."

Ps. Kilkakrotnie pisałem do prawnika, aby ujął to prościej. Zobaczymy, bo po tym mailu co wyżej cytuję, wciąż prosiłem, aby jeszcze raz to przeanalizować. Jeżeli wiec zostanie zapis jak pierwotnie w projekcie, to proszę o zrozumienie i wyrozumiałość, ale na siłę sam, wbrew prawnikom, zmieniać tego nie będę. Zobaczymy jak to zostawią fachowcy. Ważne, ze mają zasygnalizowany wyraźnie ten ew. problem, o ile w ogóle jest to problem :)

Panie Sławku oczywiście rozumiem, że wbrew prawnikom Pan nic nie zmieni. Sam bym tak postąpił.

Ale totalnie nie mogę zgodzić się z tym prawnikiem. Problem na pewno się wyjaśni. W procedurze parlamentarnej co do projektu będą ekspertyzy, które wyjaśnią dane zagadnienie. Wtedy będziemy wiedzieć czy tak sformułowany art. 15c będzie zgodny z prawem/zgodny z konstytucją ???
Większość zmienionych artykułów w projekcie ma charakter techniczny, w tym należało zastosować fachowej prawniczej inwencji.

Na pewno nie jest usprawiedliwieniem dla napisania regulacji prawnych niezgodnych z obowiązującymi normami prawnymi : typu realia życiowe, prawne konstrukcje są niezwykle skomplikowane i nie odczarujemy tego.

Problem, który poruszył Pan prawnik można rozwiązać i pisałem już o tym wcześniej.

Dla kilku służb mundurowych granicą w uprawnieniach jest 01.01.1999 a dla nas 15.09.1999. Czy inne służby nie miały swoich ustaw? To nie jest argument ( o prawnym nie wspominając ).

Zamiast art. 15c jaki widnieje w projekcie można/należy moim zdaniem:

1) dla funkcjonariusze SC przyjęci do służby po 01.01.1999 odnosi się art.15a (tak jak dla innych funkcjonariuszy służb mundurowych)

2) dla funkcjonariuszy, którzy byli pracownikami administracji celnej przed 01.01.1999
można dopisać art. 15c pkt.1 Emerytura dla funkcjonariuszy celnych, którzy przed wejściem w życie ustawy z dnia 24 lipca 1999 roku o Służbie Celnej (Dz.U. 1999 nr.72 poz.802 z późn.zm.) i przed mianowaniem do służby w trybie tej ustawy pracowali w administracji celnej przed 01.01.1999r. wynosi 40% podstawy jej wymiaru za 15 lat służby i wzrasta na zasadach określonych w art. 15 ust. 1 pkt 1-4 i ust. 2-5

3)dla funkcjonariuszy, którzy byli pracownikami administracji celnej po 01.01.1999
można dopisać art.15c pkt.2 Emerytura dla funkcjonariuszy celnych, którzy przed wejściem w życie ustawy z dnia 24 lipca 1999 roku o Służbie Celnej (Dz.U. 1999 nr.72 poz.802 z późn.zm.) i przed mianowaniem do służby w trybie tej ustawy pracowali w administracji celnej po raz pierwszy od 01.01.1999r. wynosi 40% podstawy jej wymiaru za 15 lat służby i wzrasta na zasadach określonych w art. 15 ust. 1 pkt 1 i ust. 2-5

4) dla tych którzy nie otrzymali aktu mianowania
art.15c pkt.3 Zasady określone w ust. 2 dotyczą również wszystkich funkcjonariuszy Służby Celnej mianowanych do tej Służby na podstawie art. 99 ust. 1-7 ustawy o Służbie Celnej z dnia 27 sierpnia 2009 roku, nawet jeżeli kierownicy właściwych urzędów nie wydali im aktu mianowania.

Pan prawnik myli art. 15 z art. 13 mówiąc o milicji ;)
 
człowieku wyluzuj, skorzystaj z maila.
sam na forum będziesz "polemizował" ?

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !
 
Rozpoznanie w ocenie ryzyka i zarządzaniu ryzykiem jest dla KP i oddziałów, mobile i dozory robią rozpoznanie w terenie na własny użytek. Które efektywne przeszukania, kontrole pojazdów z kontrabandą, zatrzymania papierosów, alkoholu czy automatów były z konkretnego nadania OC lub ZR? To tak na temat faktycznego rozpoznania.
 
Ostatnia edycja:
Zgadzam się z Zielonym78, w tym co pisze jest sens i prawda. Sławek, proszę weź to pod uwagę.
Wszystkie typy komórek kontrolnych = także te, które uważa Zielony78 za pominięte. Jeżeli takie ważne jest, aby je wszystkie wymienić to ok wyszczególnimy wg sugestii. Wymienimy także inne, jednak ogólnie ujmując, te o których wyżej pisałem, ale nie będę wymieniał szczegółowo, bo jeszcze kogoś pominę i strach pomyśleć co będzie się działo. Zrozumcie, że to nie jest takie ważne, żaden Poseł, Senator nie zwróci na to uwagi, zapewniam Was. Pisanie o zniekształcaniu rzeczywistości jest nadużyciem

W sprawie art.15 i 13 przesłałem post do prawnika.
 
Ostatnia edycja:
Nie wiem czy to tak ciężko zrozumieć, e-maile z propozycjami, wątpliwościami proszę pisać na adres Sławka S. Jak już ktoś musi coś napisać to pisać o pewnych, sprawdzonych faktach. Nie wypowiadajcie się na tematy, które są przenoszone pocztą pantoflową. Przykład: ktoś pisze o komórkach ryzyka (centralne, izbowe, urzędowe) że dostarczają informacji dla KP i OC. Oczywista pomyłka, dostarczają informacji do kontroli na każdym poziomie zarządzania, w tym i WZP oraz dozór. Nie piszcie tutaj głupot, bo jeszcze ktoś pomyśli, że to pewne. Dostając robotę nie musicie do końca znać adresata informacji. Grupy zadaniowe mają wskazywać w wyniku ustaleń konkretne adresy, osoby, firmy. Podziękować za słuszne uwagi ale zmienić sposób dystrybucji.

Celniku zadeklaruj się.
 
Zielony,czy nie możesz tego zrozumieć? Napiszę wprost-pisz do Sławka na maila. Czy to tak ciężko zrozumieć?
 
czy dobrze rozumiem, że prawo do emerytury będzie także przysługiwało:
* alokantom, którzy odmówili przejścia na wschód i zostali zwolnieni ze służby, oczywiście przy założeniu że mieli ponad 15 lat służby na zachodzie za sobą i przyjęci przed 31.12.2012
* innym zwolnionym z co najmniej 15 latami na karku - szczególnie o tych co byli zawieszani za zarzuty korupcyjne i zwalniani z art. z ustawy o SC za "utratę zaufania"
 
czy dobrze rozumiem, że prawo do emerytury będzie także przysługiwało:
* alokantom, którzy odmówili przejścia na wschód i zostali zwolnieni ze służby, oczywiście przy założeniu że mieli ponad 15 lat służby na zachodzie za sobą i przyjęci przed 31.12.2012
* innym zwolnionym z co najmniej 15 latami na karku - szczególnie o tych co byli zawieszani za zarzuty korupcyjne i zwalniani z art. z ustawy o SC za "utratę zaufania"

Wszyscy dostaną z ograniczeniem art. 10.1 ustawy o zaopatrzeniu emerytalnycm policji etc. Jak masz zarzuty brania kasy to będziesz brał emeryturę do uprawomocnienia wyroku , tak samo z przyszłymi emerytami.
 
Nie angel81, zamiarem regulacji jest, aby prawo do emerytury otrzymali funkcjonariusze będący w służbie, ale dzięki za uwagę i ew. dla doprecyzowania trzeba dopisać przepis, który to jednoznacznie określi.
Dziękuję Funkcjonariuszom generalnie za wszystkie uwagi. Dziękuję za uwagi nadesłane z UC i IC.
Dzisiaj kończymy konsultacje. Do północy mogą spływać jeszcze uwagi. Zapewniam, że każda zostanie przeanalizowana.
Informuję też, że na podstawie uwag zmienimy załącznik, który mówi o zadaniach SC, gdyż widzę, że to jest zbędne i jest też inaczej odczytywane niż autor miał to na myśli. Sądzę, ze skrócimy go o parę stron, wyłączając to co kto robi i gdzie. Myślę, że ujmiemy to bardzo ogólnie odnosząc do wszystkich F.C. Zapisane w ten sposób jak jest obecnie, wydaje się rzeczywiście bezcelowe w tym projekcie.
Byłych pracowników i urzędników cywilnych, którzy zostali funkcjonariuszami także uspokajam - projekt uwzględnia Wasze okresy zatrudnienia w administracji podatkowej.
Co do wymogów zdrowotnych sprawę trzeba dokładnie przemyśleć, aby nie wylać dziecka z kąpielą, dlatego wg Waszych uwag, także opisywanych tutaj na forum w innym wątku, przedstawimy tylko założenia do tego aktu wykonawczego, gdyż tak można. Samo rozp. mamy w toku konsultacji społecznych i szersze uwagi doślemy do MF.

Dziękuję raz jeszcze
 
Ostatnia edycja:
Proponuje zmienic art 20 projektu
pkt 1 wszystkim funkcjonariuszom którzy przestali pełnić słuzbę w słuzbie celnej a mają staz słuzby 15 lat lub więcej przysługuje prowo do przejscia na emeryturę na zasadach okreslonych w zaopatrzeniu emerytalnym policji
pkt 1 w projekcie jest dyskryminujacy funkcjonariuszy celnych którzy zostali zwolnieni nie z własnej winy luz sami sie tez zwolnili
 
Nie gniewajcie się na mnie ale muszę to napisać. Ten projekt to jest zbiór pobożnych życzeń. Prawda jest taka że pewną emkę ma granica i wzp, a teraz walka jest tylko o to, żeby ci co byli na gp-ku czy w wzp a teraz są w UC lub IC nie stracili lat na pasie i nie zostali oszukani np. po 10 latach służby na pasie zostali bez emki. Włączenie cywili lub zapis że przyjęci do służby po 01.01.1999r. są inaczej traktowani jak przyjęci w policji po tej dacie to dla mnie pobożne życzenia. Przepraszam ale tak to widzę.
 
Dobry wieczór.
Pozwoliłem sobie przygotować mały wyciąg z ustawy o zaopatrzeniu emeryt. służb mundur. (uzesm) – na potrzeby analizy naszego projektu:

I. Podstawowe warunki nabycia uprawnienia emeryt.:
Art. 12. Emerytura policyjna przysługuje funkcjonariuszowi zwolnionemu ze służby, który w dniu zwolnienia posiada 15 lat służby w Policji, ABW, AW, SKW, SWW, CBA, SG, BOR, PSP lub Służbie Więziennej, z wyjątkiem funkcjonariusza, który ma ustalone prawo do emerytury określonej w ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, obliczonej z uwzględnieniem okresów służby i okresów z nią równorzędnych.

II Okresy stażu uprawniające do emerytury mundurowej (wysługa emeryt.):
Art. 3. ust. 1. pkt 7) wysługa emerytalna – okresy służby w Policji, ABW, AW, SKW, SWW, CBA, SG, BOR, PSP lub Służbie Więziennej, z wyjątkiem okresów zawieszenia w czynnościach służbowych, a także okresy im równorzędne, łącznie z okresami, o których mowa w art. 14 i 16.
- to znaczy:
1) okresy służby właściwej (art. 15),
2) okresy równorzędne ze służbą (art. 13) oraz
3) okresy inne niż ww. zaliczane dodatkowo, tj.:
- okresy zatrudnienia po zwolnieniu ze służby (art. 14 )
- okresy zatrudnienia przed podjęciem służby (art. 16) oraz okresy pozb.woln. i odbyw. kary pozb.woln. oraz zawiesz.f-sza, gdy został uniewinniony lub umorz.post. karne, lub nie został wydalony dyscypl.ze służby.

III. Zasady wymiaru emerytury mundurowej:
1. Podstawowe – uniwersalne zasady – dla f-szy do 02.01.1999 r. - art. 15,
2. Podstawowe - uniwersalne zasady – dla f-szy po 01.01.1999 r. – art. 15a,
3. Zasady dla f-szy z organów bezpiecz. komunist. (1994 – 1990 r.) - art. 15b


Rozumiem, że my chcielibyśmy zróżnicować syt. prawną dot. wymiaru emer.mund. osób, które:
1) były zatrudn. jako f.c. w adm.celnej, a następnie zostały mianow. f-szami S.C. – art. 15 ust. 1 [jeżeli wymieniamy wszystkie pkt: 1-4, to jest to cały ust.1] -5 uzesm;
2) są mianow. f-szami S.C., ale nie mają stażu jako f.c. w adm.celnej – art. 15 ust. 1 pkt 1 i ust. 2-5 uzesm;
3) są mianow. na podst. art. 99 ust. 1-7 ustawy o S.C. z 2009 r. f-szami S.C., ale nie wydano im aktu mianow….

Powstają pytania dot. brzmienia projektu:
- w art. 15c ust. 1 mowa jest o emer. w wymiarze 40% za 15 lat służby, a chcemy przecież uwzględnić również zatrudnienie a adm.celnej, więc trzeba doprecyzować – wzorem art. 12 uzesm – dodając „i okresów z nią równorzędnych”;

- w art. 15c ust. 2 zbędne jest dodanie wyrazu „wszystkich” – wszystkich żadnym innym miejscu uzesm nie ma takiego doprecyzowania, co burzy pewien porządek i sposób rozumienia zakresu obowiąz. tej ustawy;

- w art. 15c ust. 2 należałoby zastąpić zwrot „za wyjątkiem funkcjonariuszy określonych…) sformułowaniem „z wyłączeniem sytuacji wskazanych w rozdziałach 1a i 1b…”. Wskazane rozdziały określają nie f-szy, lecz pewne stany, sytuacje prawne, w których f-sze ci się mogą znajdować;

- w art. 15c ust. 3 – sorry, ale moim zdaniem taki przepis jest niemożliwy do zaproponowania ze względów prawnych, bowiem art. 99 ust. 7 ustawy o S.C. warunkuje przekształcenie stosunku pracy w stos.służb. od wydania aktu mianow.: „7. Dotychczasowy stosunek pracy członka korpusu służby cywilnej, który przyjął propozycję, o której mowa w ust. 1, przekształca się w stosunek służbowy na podstawie aktu mianowania”. Zatem o tym szkoda dyskutować, to kwestia indywid.sądowych sporów prawnych takich osób o wydanie im aktów mianow. Potem będą ich obowiąz.zasady z pkt.2).

Pozdrawiam

PS. Kol. Zielonemu78 wyrazy szacunku za samodzielność myślenia, odwagę cywilną i zdolność do obrony własnych poglądów. Proszę się nie zrażać krytyką! Takich ludzi jak najwięcej w S.C.
 
Nie gniewajcie się na mnie ale muszę to napisać. Ten projekt to jest zbiór pobożnych życzeń. Prawda jest taka że pewną emkę ma granica i wzp, a teraz walka jest tylko o to, żeby ci co byli na gp-ku czy w wzp a teraz są w UC lub IC nie stracili lat na pasie i nie zostali oszukani np. po 10 latach służby na pasie zostali bez emki. Włączenie cywili lub zapis że przyjęci do służby po 01.01.1999r. są inaczej traktowani jak przyjęci w policji po tej dacie to dla mnie pobożne życzenia. Przepraszam ale tak to widzę.

tu nie chodzi tylko o to gdzie ktoś ile był ale o to gdzie Ty będziesz za kilka lat zanim uzbierasz 15 lat "na pasie"
 
No właśnie to miałem na mysli angel jak można pogodzić fakt że mozna byc przeniesiony z gp-ku do IC na rok przd emką.
 
Można. Spójrz jak traktują żołnierzy i to mimo tak poważnego zagrożenia z wiadomej strony.

Dzięki wielkie Pandzor8. Przeanalizujemy i wrzucimy co należy.

Sprawa wygląda tak. Projekt w piątek wysyłamy do Sejmu, bo chcemy jeszcze, mam nadzieję wszyscy, ostro powalczyć w tej kadencji Parlamentu. Nieważne, że będą jakieś drobne błędy. Następnie, myślę na pocz. przyszłego tygodnia zwrócimy się z Apelem do wszystkich Funkcjonariuszy o działania w biurach poselskich i senatorskich. Właściwie już można się umawiać do biur. Ujęte wszystko w pigułce na stronie, góra dwu prześlemy wraz z Apelem. To trzeba będzie wręczać Posłom i Senatorom. Do biur trzeba się mocno dobijać i nie odpuszczać. Muszą widzieć, że w SC wrze, że jest determinacja całego środowiska. Starać się od asystentów o tel. komórkowy do Posła i Senatora.

Równolegle uruchomimy procedurę zbierania podpisów pod obywatelskim projektem ustawy i będziemy mogli go sobie jeszcze dopracowywać przez spory czas, nim Marszałek nam go zarejestruje po zebraniu pierwszego tysiąca podpisów.
Docelowo potrzebujemy 100.000 podpisów. Poczekajcie na Apel Komitetu, gdyż wykaz do zbierania podpisów jest sformalizowanym, acz prostym drukiem.
 
Przestańmy opowiadać, kto dostanie emeryturę mundurową a kto nie. Zapiszmy się wszyscy do Celnicy.pl , Sławek Siwy walczy w naszym imieniu. Jeśli ten posrany rząd nie będzie chciał rozmawiać konkretnie, to wierzcie mi (ponad 20 lat służby), jedynym rozwiązaniem jest ogólny strajk. Wiem, że to ostateczność ale może okazać się konieczna.
 
Mnie tylko zastanawia jedno. Na chwilę obecną jest w CELNIKACH (dot. ZZ) ponad 2000 członków. Czy naprawdę pozostała grupa ludzi się tak boi i tylko czeka aż się wszystko ułoży. Wierzycie, że SSC liczy na to, że będziecie się bać dalej i poukłada wszystko pod siebie. Pomóżmy sobie nawzajem i razem wspólnie osiągnijmy to co należy się nam. TAKIEJ MOŻLIWOŚCI JUŻ NIE BĘDZIE !!!

Celniku zadeklaruj się.
 
Równolegle uruchomimy procedurę zbierania podpisów pod obywatelskim projektem ustawy i będziemy mogli go sobie jeszcze dopracowywać przez spory czas, nim Marszałek nam go zarejestruje po zebraniu pierwszego tysiąca podpisów.
Docelowo potrzebujemy 100.000 podpisów. Poczekajcie na Apel Komitetu, gdyż wykaz do zbierania podpisów jest sformalizowanym, acz prostym drukiem.

czekam na wzór listy z utęsknieniem =)

co do deklaracji. Obecnie 2500 na 14 tys. f-szy to trochę mało biorąc pod uwagę że składka miesięczna to inwestycja w godne zabezpieczenie społeczne i emerytalne.
 
Wszyscy piszący tu o emeryturach , komu się co należy , komu się nie należy itp. proponuję prześledzić historię zarządzania formacją przez obecną ekipę - a następnie zdjąć różowe okulary i zacząć się przygotowywać na ewentualne niemiłe niespodzianki w procesie dostosowywania ustawy zaopatrzeniowej do wyroku TK. Nikt chyba nie jest tak naiwny , żeby wierzyć , że ekipa SSC i MF nagle odnajdzie w sobie głęboko skrywane pokłady troski o sprawiedliwość , uczciwość i zasady moralne. My musimy w tej chwili szykować się do konsolidacji środowiska celem wywalczenia uprawnień emerytalnych . Bo o to z pewnością trzeba będzie walczyć . Niczego nie otrzymamy od władzy "bo nam się należy"Nie ma obecnie ważniejszej sprawy do uregulowania. Trzeba to tylko wytłumaczyć olbrzymiej rzeszy obojętnych , zmęczonych , zawiedzionych. Bo wiadomo , że grupy zadowolonych do żadnej zmiany nie namówimy.
 
Back
Do góry