co dalej ze stałymi nadzorami?

Rozdział 7
Tryb przekazywania i zakres informacji o terminach czynności podlegających kontroli oraz rodzaje prowadzonej dokumentacji w zakresie wytwarzania wyrobów tytoniowych
§ 29. 1. Podmiot produkujący wyroby tytoniowe jest zobowiązany przesłać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, co najmniej na dzień przed rozpoczęciem procesów produkcyjnych, pisemną informację zawierającą wykaz procesów technologicznych lub pisemną informację o terminach procesów produkcyjnych odbywających się w systemie ciągłym.
2. Wykaz procesów technologicznych, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1) określenie rodzaju wyrobu tytoniowego, który ma być produkowany;
2) datę i godzinę rozpoczęcia procesu wytwarzania oraz przekazania wyrobów tytoniowych do magazynu;
3) przewidywaną ilość wyrobów tytoniowych, które zostaną wyprodukowane.
3. Przepis § 21 ust. 2 stosuje się odpowiednio do zmian wykazie, o którym mowa w ust. 1.
4. Informacja o terminach procesów produkcyjnych, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać określenie terminu przeprowadzenia tych procesów oraz rodzaj i przewidywaną ilość wyprodukowanych wyrobów tytoniowych.
§ 30. Podmiot sporządza raport dzienny zawierający ilości i rodzaje wyprodukowanych i przekazanych do magazynu wyrobów tytoniowych.
§ 31. Przepis § 24 stosuje się odpowiednio do przyjęcia wyrobów tytoniowych zwróconych w wyniku reklamacji.
Rozdział 8
Tryb przekazywania i zakres informacji o terminach czynności podlegających kontroli oraz rodzaje prowadzonej dokumentacji w zakresie wytwarzania wyrobów energetycznych
§ 32. 1. Podmiot produkujący wyroby energetyczne podlegające kontroli jest zobowiązany przesłać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, a w przypadku sprawowania kontroli stałej, komórkę tej kontroli, co najmniej na dzień przed rozpoczęciem procesów produkcyjnych, pisemną informację zawierającą wykaz procesów technologicznych lub pisemną informację o terminach procesów produkcyjnych odbywających się w systemie ciągłym.
2. Wykaz procesów technologicznych, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1) określenie rodzaju wyrobów energetycznych, które mają być produkowane;
2) datę i godzinę rozpoczęcia procesu produkcji oraz przekazania wyrobów energetycznych do magazynu;
3) rodzaj i ilość wyrobów akcyzowych użytych do produkcji wyrobów energetycznych;
4) przewidywaną ilość wyprodukowanych wyrobów energetycznych oraz sposób ustalenia ich ilości.
3. Przepis § 21 ust. 2 stosuje się odpowiednio do zmian wykazie, o którym mowa w ust. 1.
4. Informacja o terminach procesów produkcyjnych, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać określenie terminu przeprowadzenia tych procesów oraz rodzaj i przewidywaną ilość wyprodukowanych wyrobów energetycznych.
§ 33. Czynności produkcyjne w zakresie procesu produkcji wyrobów energetycznych, a także przekazywania ich do magazynu, odnotowuje się w prowadzonej przez podmiot dokumentacji.
§ 34. Przepis § 24 stosuje się odpowiednio do przyjęcia wyrobów energetycznych zwróconych w wyniku reklamacji.
§ 35. 1. Podmiot dokonujący wysyłki wyrobów energetycznych objętych obowiązkiem znakowania i barwienia, jest zobowiązany do wystawienia atestu, który powinien zawierać:
1) nazwę, adres podmiotu dokonującego wysyłki, numer atestu oraz datę jego wystawienia;
2) imię i nazwisko oraz podpis podmiotu wystawiającego atest lub jego przedstawiciela;
3) nazwę i adres odbiorcy;
4) przeznaczenie wyrobów energetycznych;
5) stwierdzoną przez podmiot ilość znakowanego i barwionego wyrobu energetycznego oraz rodzaj i numery naczyń użytych do jego przewozu;
6) zawartość nieusuwalnego znacznika oraz barwnika dodanego do wyrobu energetycznego, w mg/l oleju, których rodzaje i minimalne ilości stosowane do znakowania i barwienia regulują przepisy wydane na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy.
2. Atest, o którym mowa w ust. 1, podmiot sporządza w dwóch egzemplarzach, z których jeden dołącza do dokumentu przewozu lub innego dokumentu, o którym mowa w § 43 ust. 2, a jego wystawienie odnotowywane jest w prowadzonym przez podmiot rejestrze wydanych atestów.
Rozdział 9
Tryb przekazywania i zakres informacji o terminach czynności podlegających kontroli oraz rodzaje prowadzonej dokumentacji w zakresie stosowania i oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy
§ 36. 1. Podmiot, na którym ciąży obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, jest obowiązany przesłać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, a w przypadku sprawowania kontroli stałej, komórce tej kontroli, na dzień przed zamierzonym oznaczaniem tych wyrobów, pisemną informację o ilości i rodzaju wyrobów akcyzowych, rodzaju opakowań jednostkowych oraz miejscu i terminie przeprowadzenia tych czynności.
2. Przepisów ust. 1 nie stosuje się do wyrobów akcyzowych:
1) od których został już uiszczony należny podatek akcyzowy, ponownie rozlanych lub rozważonych w inne opakowania jednostkowe w miejscu ich sprzedaży detalicznej;
2) importowanych lub nabywanych wewnątrzwspólnotowo, jeżeli oznaczanie ich znakami akcyzy następuje poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub w wolnym obszarze celnym, w składzie wolnocłowym bądź w składzie celnym.
§ 37. W przypadku gdy zamierzone oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy następuje z powodu uszkodzenia znaków akcyzy na tych wyrobach, nieprawidłowego oznaczenia tych wyrobów bądź oznaczenia ich nieodpowiednimi znakami akcyzy, jak również z powodu wystąpienia w obrocie wyrobów akcyzowych nieoznaczonych znakami akcyzy, podmiot sporządza spis tych wyrobów i przedstawia go właściwemu naczelnikowi urzędu celnego w terminie 3 dni od dnia stwierdzenia tych zdarzeń lub ich wystąpienia, w celu jego potwierdzenia.
§ 38. 1. Podmiot sporządza raporty dzienne ze zużycia oraz utraty, zniszczenia lub uszkodzenia znaków akcyzy.
2. W przypadku stwierdzenia wystąpienia wad fizycznych znaków akcyzy posiadanych przez podmiot, sporządza on protokół określający ilość i rodzaj wadliwych znaków, serię, numer ewidencyjny i datę ich wytworzenia, a także występujące wady.
§ 39. 1. Zdjęcie, kasowanie oraz niszczenie znaków akcyzy odbywa się w obecności funkcjonariusza. Z czynności zdjęcia, kasowania lub niszczenia znaków akcyzy podmiot sporządza protokół, który podpisuje również obecny przy tych czynnościach funkcjonariusz.
2. W przypadku:
1) zdjęcia znaków akcyzy, w przypadkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 123 ust. 4 ustawy;
2) wprowadzenia kasowania znaków akcyzy, na podstawie art. 124 ustawy;
3) niszczenia znaków akcyzy zdjętych z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych oraz uszkodzonych albo zniszczonych przed ich naniesieniem na wyroby akcyzowe lub w procesie oznaczania wyrobów akcyzowych
- podmiot jest obowiązany przesłać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, co najmniej na 3 dni przed zdjęciem, zniszczeniem lub kasowaniem, pisemną informację o zamiarze przeprowadzenia tych czynności.
Rozdział 10
Tryb niszczenia wyrobów akcyzowych
§ 40. 1. Niszczenie wyrobów akcyzowych, o których mowa w § 3 ust. 1, nieprzydatnych do spożycia, dalszego przerobu lub zużycia odbywa się w obecności funkcjonariusza.
2. Podmiot przesyła właściwemu naczelnikowi urzędu celnego pisemną informację o zamiarze zniszczenia wyrobów akcyzowych, o których mowa w ust. 1, co najmniej na 3 dni przed zamierzonym terminem ich zniszczenia.
3. Podmiot sporządza w dwóch egzemplarzach protokół zniszczenia wyrobów akcyzowych, o których mowa w ust. 1, podając przyczyny ich zniszczenia. Protokół podpisuje funkcjonariusz oraz podmiot albo jego przedstawiciel.
 
Rozdział 11
Szczegółowe sposoby i warunki przyjmowania, magazynowania, wydawania i przewożenia wyrobów akcyzowych
§ 41. 1. Wyroby akcyzowe powinny być przekazane do magazynu wyrobów w dniu zakończenia zmiany produkcyjnej i niezwłocznie zewidencjonowane we właściwej dokumentacji.
2. W magazynie wyrobów, wyroby akcyzowe w opakowaniach jednostkowych powinny być ustawione oddzielnie według ich rodzaju oraz w miarę możliwości według stawek podatkowych, gramatury, pojemności i w takim porządku, aby ich sprawdzenie nie nastręczało trudności.
§ 42.1. Podmiot wysyłający wyroby akcyzowe, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 - 3, przed dniem dokonania wysyłki jest obowiązany powiadomić właściwego naczelnika urzędu celnego, a w przypadku sprawowania kontroli stałej, komórkę tej kontroli, o zamiarze wysyłki, podając datę i godzinę wysyłki oraz odbiorcę, rodzaj i ilość wysyłanych wyrobów akcyzowych.
2. Wysyłka, o której mowa w ust. 1, odbywa się w obecności funkcjonariusza.
3. Naczelnik urzędu celnego może odstąpić od wymogu obecności funkcjonariusza przy wysyłce, o której mowa w ust. 1, z wyłączeniem wysyłki alkoholu etylowego i napojów spirytusowych.
4. W przypadku gdy wysyłka wyrobów akcyzowych, z wyjątkiem wyrobów energetycznych objętych kontrolą, odbywa się w obecności funkcjonariusza, na środki transportu, a w przypadku przesyłki wyrobu akcyzowego luzem, na naczynia służące do transportu, nakłada się zamknięcia urzędowe.
5. W przypadku gdy podmiot powiadomił właściwego naczelnika urzędu celnego o planowanej wysyłce wyrobów akcyzowych innych niż alkohol etylowy i napoje spirytusowe a funkcjonariusz nie przybył do podmiotu we wskazanym w informacji terminie, podmiot dokonuje wysyłki bez obecności funkcjonariusza.
§ 43.1. Do każdej przesyłki wyrobów akcyzowych podmiot dołącza dokument przewozu, który sporządza z dwiema kopiami.
2. Dokumentu przewozu, z wyłączeniem przesyłki alkoholu etylowego i napojów spirytusowych, nie sporządza się, jeżeli wystawiony przez podmiot administracyjny dokument towarzyszący lub dokument dostawy będą zawierały informacje, o których mowa w ust. 4.
3. W przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej lub eksportu wyrobów akcyzowych, dokumentu przewozu nie sporządza się.
4. Dokument przewozu, o którym mowa w ust. 1, w przypadku przesyłek:
1) alkoholu etylowego, napojów spirytusowych lub ich półproduktów luzem - powinien być sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 17 do rozporządzenia; do dokumentu przewozu alkoholu etylowego skażonego dołącza się protokół, o którym mowa w § 11 ust. 1;
2) napojów spirytusowych w opakowaniach jednostkowych - powinien określać rodzaje i nazwy wyrobów akcyzowych, zawartość alkoholu etylowego w % vol, ilości i pojemności opakowań jednostkowych;
3) piwa:
a) luzem - powinien określać ich rodzaj, % mas ekstraktu brzeczki podstawowej wyrażony w stopniach Plato, objętość tych wyrobów oraz rodzaje i ilości naczyń służących do transportu,
b) w opakowaniach jednostkowych - powinien określać ich rodzaj, % mas ekstraktu brzeczki podstawowej wyrażony w stopniach Plato, rodzaje, ilości i pojemności opakowań jednostkowych;
4) wyrobów winiarskich luzem lub innych napojów alkoholowych:
a) luzem - powinien określać rodzaj lub nazwę wyrobu, masę netto, gęstość, objętość wyrobów, zawartość alkoholu etylowego w % vol oraz rodzaje i ilości naczyń służących do transportu,
b) w opakowaniach jednostkowych - powinien określać ich rodzaj, zawartość alkoholu etylowego w % vol oraz rodzaje, ilości i pojemności opakowań jednostkowych;
5) wyrobów tytoniowych - powinien określać ich rodzaj, ilości opakowań jednostkowych z podaniem ilości sztuk wyrobów tytoniowych lub ich gramaturę;
6) wyrobów energetycznych - powinien określać ich rodzaj, masę netto, gęstość w temperaturze referencyjnej 15 °C - z wyjątkiem gazu płynnego, objętość – z wyjątkiem ciężkiego oleju opałowego, oraz liczbę i rodzaje naczyń służących do transportu.
5. Dokumenty przewozu oraz ich kopie powinny być ponumerowane i opieczętowane przez właściwego naczelnika urzędu celnego.
6. Jedna kopia dokumentu przewozu pozostaje w miejscu wysyłki. Drugą kopię dokumentu przewozu podmiot jest obowiązany przesłać nie później niż w terminie 3 dni od dnia wysyłki naczelnikowi urzędu celnego właściwemu miejscowo dla odbiorcy przesyłki, a w przypadku sprawowania kontroli stałej w podmiocie będącym odbiorcą przesyłki, komórce tej kontroli.
7. Drugą kopię dokumentu przewozu, po sprawdzeniu zgodności z oryginałem, właściwy naczelnik urzędu celnego lub komórka kontroli stałej zwraca podmiotowi, który wysyłał przesyłkę, w terminie 30 dni od daty otrzymania tej kopii dokumentu przewozu.
§ 44. 1. Jeżeli podczas przewozu na terenie kraju przesyłki wyrobów akcyzowych luzem, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 – 3, zostaną uszkodzone naczynia, w których te wyroby są przewożone, i zajdzie konieczność przelania ich do innych naczyń, przewoźnik, podmiot wysyłający lub podmiot przyjmujący jest obowiązany zawiadomić o tym naczelnika urzędu celnego, właściwego dla miejsca uszkodzenia lub miejsca stwierdzenia uszkodzenia naczyń, oraz odnotować w dokumencie przewozu lub, w przypadku o którym mowa w § 43 ust. 2, w administracyjnym dokumencie towarzyszącym lub dokumencie dostawy, datę i godzinę uszkodzenia naczyń, jak również, któremu naczelnikowi urzędu celnego przesłano zawiadomienie.
2. W przypadku uszkodzenia środka transportu podczas przewozu wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio.
§ 45. 1. Podmiot przyjmujący wyroby akcyzowe, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 - 3, jest obowiązany przesłać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, a w przypadku sprawowania kontroli stałej, komórce tej kontroli, co najmniej na dzień przed planowanym przyjęciemprzesyłki, pisemną informację, podając datę i godzinę planowanego przyjęcia.
2. Przyjęcie przesyłki wyrobów akcyzowych, o którym mowa w ust. 1, odbywa się w obecności funkcjonariusza.
3. Przepisów ust. 1 i 2 nie stosuje się w przypadku przyjęcia przesyłki alkoholu etylowego skażonego przez podmioty, które:
1) są jednostką naukową, doświadczalną, szkołą, samodzielnym laboratorium, szpitalem, jednostką opieki zdrowotnej lub apteką zużywającą w ciągu roku alkohol etylowy w ilości do 3 000 dm3 alkoholu etylowego 100 % vol. w stanie nieskażonym oraz do 20 000 dm3 alkoholu etylowego 100 % vol w stanie skażonym;
2) zużywają alkohol etylowy w ilościach nieprzekraczających w ciągu roku 1 000 dm3 alkoholu etylowego 100 % vol w stanie nieskażonym oraz 3 000 dm3 alkoholu etylowego 100 % vol w stanie skażonym.
4. Naczelnik urzędu celnego może odstąpić od wymogu obecności funkcjonariusza podczas przyjęcia przesyłki wyrobów akcyzowych, o którym mowa w ust. 1, z wyłączeniem przyjęcia przesyłki alkoholu etylowego i napojów spirytusowych.
5. W przypadku gdy podmiot poinformował właściwego naczelnika urzędu celnego o planowanym przyjęciu przesyłki wyrobów akcyzowych innych niż alkohol etylowy i napoje spirytusowe, a funkcjonariusz nie przybył do podmiotu we wskazanym terminie planowanego przyjęcia, podmiot dokonuje przyjęcia bez obecności funkcjonariusza.
 
§ 46. 1. Z czynności przyjęcia przesyłki, o której mowa w § 45 ust. 1, podmiot sporządza dokument sprawdzenia i przyjęcia przesyłki.
2. W przypadku gdy przemieszczanie wyrobów akcyzowych odbywa się na podstawie dokumentów, o których mowa w § 43 ust. 2, dokumentu sprawdzenia i przyjęcia przesyłki nie sporządza się.
3. Dokument sprawdzenia i przyjęcia przesyłki sporządza się z dwiema kopiami, z których jedną niezwłocznie przesyła naczelnikowi urzędu celnego właściwemu miejscowo dla odbiorcy przesyłki lub komórce kontroli stałej, jeżeli jest ona sprawowana u odbiorcy przesyłki.
4. Drugą kopię dokumentu sprawdzenia i przyjęcia przesyłki podmiot przesyła, nie później niż w terminie 3 dni, naczelnikowi urzędu celnego właściwemu miejscowo dla nadawcy przesyłki lub komórce kontroli stałej, jeżeli jest ona sprawowana u nadawcy przesyłki.
5. W przypadku importu lub nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych, dokument sprawdzenia i przyjęcia przesyłki, o którym mowa w ust. 1, sporządza się z jedną kopią, którą niezwłocznie przesyła naczelnikowi urzędu celnego właściwemu miejscowo dla odbiorcy przesyłki lub komórce kontroli stałej, jeżeli jest ona sprawowana u odbiorcy przesyłki.
6. Dokument sprawdzenia i przyjęcia przesyłki, o którym mowa w ust. 1, w przypadku przesyłek:
1) alkoholu etylowego, napojów spirytusowych lub ich półproduktów luzem - powinien być sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 18 do rozporządzenia;
2) napojów spirytusowych w opakowaniach jednostkowych - powinien określać rodzaje i nazwy wyrobów akcyzowych, zawartość alkoholu etylowego w % vol, ilości i pojemności opakowań jednostkowych;
3) piwa:
a) luzem - powinien określać ich rodzaj, % mas ekstraktu brzeczki podstawowej wyrażony w stopniach Plato, objętość tych wyrobów oraz rodzaje i ilości naczyń służących do transportu,
b) w opakowaniach jednostkowych - powinien określać ich rodzaj, % mas ekstraktu brzeczki podstawowej wyrażony w stopniach Plato, rodzaje, ilości i pojemności opakowań jednostkowych;
4) wyrobów winiarskich lub innych napojów alkoholowych:
a) luzem - powinien określać rodzaj lub nazwę wyrobu, masę netto, gęstość, objętość wyrobów, zawartość alkoholu etylowego w % vol oraz rodzaje i ilości naczyń służących do transportu,
b) w opakowaniach jednostkowych - powinien określać ich rodzaj, zawartość alkoholu etylowego w % vol oraz rodzaje, ilości i pojemności opakowań jednostkowych;
5) wyrobów tytoniowych - powinien określać ich rodzaj, ilości opakowań jednostkowych z podaniem ilości sztuk wyrobów tytoniowych lub ich gramaturę;
6) wyrobów energetycznych - powinien określać ich rodzaj, masę netto, gęstość w temperaturze referencyjnej 15 °C - z wyjątkiem gazu płynnego, objętość – z wyjątkiem ciężkiego oleju opałowego, oraz liczba i rodzaje naczyń służących do transportu.
§ 47. Przy przesyłaniu wyrobów akcyzowych rurociągiem przepisy § 42 - 46 stosuje się odpowiednio.
Rozdział 12
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 48. Księgi i ewidencje prowadzone przez podmioty zgodnie ze wzorami określonymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz. U. Nr 65, poz. 598, z póżn. zm.4)) zachowują ważność do dnia 31 grudnia 2010 r.


§ 49. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia5)
Minister Finansów
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 216, poz. 1592).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 166, poz. 1362, z 2004 r. Nr 29, poz. 257 i Nr 173, poz. 1808 oraz z 2009 r. Nr 3, poz. 11).
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 173, poz. 1808, z 2006 r. Nr 171, poz. 1225 i Nr 208, poz. 1541, z 2008 r. Nr 145, poz. 915 oraz z 2009 r. Nr 3, poz. 11 i Nr 38, poz. 298).
4) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 96, poz. 811, Nr 254, poz. 2136, z 2006 r. Nr 72, poz. 498 i Nr 238, poz. 1727 oraz z 2007 r. Nr 196, poz. 1415 oraz z 2009 r. Nr 32, poz. 225.
5) Zakres spraw regulowany niniejszym rozporządzeniem był uregulowany rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz. U. Nr 65, poz. 598, z 2005 r. Nr 96, poz. 811, Nr 254, poz. 2136, z 2006 r. Nr 72, poz. 498 i Nr 238, poz. 1727 oraz z 2007 r. Nr 196, poz. 1415 oraz z 2009 r. Nr 32, poz. 225), które na podstawie art. 242 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. Nr 168, poz. 1323) traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
[FONT=&quot]
[/FONT]
 
moim skromnym zdaniem to teraz ci co sprawowali stały nadzór na gazach powinni olac te cała słuzbe i wziąść sie za rozkrecanie własnego biznesu gazowego

np skład podatkowy

do tej pory mimo nadzoru wielu kreciło lody a treraz jak nadzór schodzi z podmiotu to dopiero zrobi sie wolna amerykanka i eldorado:):)

Święte słowa
 
Święte słowa
Nie wiem czy jesteś bliski tematu- składy podatkowe, ale moim zdaniem przy naszych przepisach nie opłaca się kręcić w składzie podatkowym, zresztą podaj ile stwierdzono nieprawiadłowości w składach podatkowych? Ja tylko raz słyszałem że gdzieś kombinowano wspólnie..., lepiej i łatwiej kombinować przy dostarczaniu wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenia i tutaj moja czy twoja obecność w składzie podatkowym NIC NIE DA.
 
Nie wiem czy jesteś bliski tematu- składy podatkowe, ale moim zdaniem przy naszych przepisach nie opłaca się kręcić w składzie podatkowym, zresztą podaj ile stwierdzono nieprawiadłowości w składach podatkowych? Ja tylko raz słyszałem że gdzieś kombinowano wspólnie..., lepiej i łatwiej kombinować przy dostarczaniu wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenia i tutaj moja czy twoja obecność w składzie podatkowym NIC NIE DA.

Niestety jesteś w błędzie.
Moim zdaniem masz mało do czynienia ze stałymi nadzorami...
Jeżeli chodzi o gaz bez stałego nadzoru są olbrzymie możliwości.
 
3. Właściwy naczelnik urzędu celnego może objąć kontrolą stałą podmioty inne niż wymienione w ust. 2, jeżeli:
1) przerabiają, zużywają, przyjmują lub wydają alkohol etylowy w ilości przekraczającej rocznie 20 000 dm3 alkoholu etylowego 100 % vol;
2) produkują, przyjmują lub wydają wyroby energetyczne objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy, określone w poz. 20 załącznika nr 2 do ustawy;
3) produkują przyjmują, wydają lub dokonują przeładunku wyrobów energetycznych, określonych w poz. 21 załącznika nr 2 do ustawy.
Do jakiej ustawy te załączniki? Do ustawy o podatku akcyzowym???
 
Ostatnia edycja:
Niestety jesteś w błędzie.
Moim zdaniem masz mało do czynienia ze stałymi nadzorami...
Jeżeli chodzi o gaz bez stałego nadzoru są olbrzymie możliwości.
Caryca co ty wiesz o gazie....idąc waszym tropem to wszędzie są bandyci. A niech ktoś mi powie ile od dnia 4 maja 2004r. do dnia dzisiejszego ujawniliśmy nieprawidłowości w obrocie gazem? Czy wy myślicie że SSC ( tutaj akurat go bronię) mając wiedzę o licznych przypadkach nieprawidłowości zgodziłby się na zejście ze stałych nadzorów ( stałej kontroli...)???
Idąc waszym tokiem myślenia wszyscy kradną lub będą kraść. Większość firm chce abyśmy zostali ponieważ jesteśmy dla nich tarczą ochronną przed kontrolami z zewnątrz, prawie darmową pomocą w przepisach i prawie darmową ochroną terenu.
 
Caryco!

Masz mgliste pojęcie o gazach!Gdybyś był na stałych nadzorach gazowych poznałbyś tajniki obrotu gazami!Jedno nie podlega dyskusji,mianowicie nie próbój szukać tam nieprawidłowości,bowiem wcześniej doczekasz utraty świadomości niż wyświetlenia prawdy!Pozdrawiam!
 
Caryca co ty wiesz o gazie....idąc waszym tropem to wszędzie są bandyci. A niech ktoś mi powie ile od dnia 4 maja 2004r. do dnia dzisiejszego ujawniliśmy nieprawidłowości w obrocie gazem? Czy wy myślicie że SSC ( tutaj akurat go bronię) mając wiedzę o licznych przypadkach nieprawidłowości zgodziłby się na zejście ze stałych nadzorów ( stałej kontroli...)???
Idąc waszym tokiem myślenia wszyscy kradną lub będą kraść. Większość firm chce abyśmy zostali ponieważ jesteśmy dla nich tarczą ochronną przed kontrolami z zewnątrz, prawie darmową pomocą w przepisach i prawie darmową ochroną terenu.

- obi ma racje - szczególnie, że nadzór kończy się na szlabanie - a reszta to tylko papierki - a papierki to wszystko przyjmą - wypuścili by ludzi w teren to by były wyniki - a tak siedzą na d&^ach - tyle w temacie
 
Judo!

Twój nick nie kojarzy się jakoś pozytywnie w dziejach biblijnych żywota czlowieka!Gdybyś kumał dzieło stałych nadzorów na gazie siedziałbyś cicho.Obi Wan Zoll Obi szpanuje jedynie tematem dla podtrzymania tematu!Pozdrawiam wszystkich gazowików.
 
n ie pozabijajcie się
stały nadzór to prewencja - i jeśli nie ma wyników - i nie ma ich też wewnętrzna - to znaczy że jest dobrze

co do możliwości działań na stałym nadzorze to powiem tak - jest tak jak na granicy - jak się komuś coś chce to kontroluje i myśli, a jak przychodzi tylko odpękać godziny to dupa

jak się komuś chce to np. zastanowi go brak gazu przy dostawie i spompuje beczkę z fazy gazowej ile się da żeby odzyskać brak, i przez to zniechęci kierowcę do zjeżdżania gdzieś na bok następnym razem

przy wysyłce zwolnionego policzy kg i litry i coś może mu to powie

sprawdzi dokument dostawy PRZED wysyłką i może wyłapie, że odbiorcą jest np. podmiot, który ma 2 zbiorniki po 6000 l a kupuje trzeci raz w tygodniu 5000 l

można tak długo - ci co byli na składzie wiedzą o co kaman - ważne żeby €myśleć i żeby się chciało

a tak na marginesie - po wprowadzeniu nadzorów na gaz wpływy z akcyzy za gaz wzrosły prawie trzykrotnie - PRZYPADEK ?

a wtedy jeszcze nikt nie znał tematu - zadziałała sama obecność - bo prawie trzykrotnego wzrostu wpływów nie tłumaczy wzrost popytu

na granicy też może znieść kontrole i poprzestać na mobilnych wewnątrz - tak będżie lepiej - tylko KOMU ?

była afera spirytusowa, FOZZ, medialna, rafineria trzebinia, gruntowa, jest hazardowa to teraz trzeba zarobiś w innej branży - czemu nie na gazie

pozdrawiam kolegów a szczególnie koleżanki
 
aaa i jescze jedno - jak się nie zna tematu to lepiej się nie wypowiadać i nie deprecjonować czyjejś pracy czy możliwości których się samemu nie poznało DOBRZE

lepiej milczeć i uczyć się od innych
 
to chyba jasne - do obiego i judy - przykro mi że nie wiedzą co robić na składzie żeby było dobrze, czego pilnować, na co zwracać uwagę, że nie widzą potrzeby stałych nadzorów,


a tak obok - szlag mnie trafia jak wraca do mnie adt z kołkiem w "c.d. kontroli" a nie w "potwierdzenie odbioru" - to jest chyba wynikiem wrzucania na głęboką wodę bez przygotowania - a IC Warszawa odmawiała zdjęcia na tej podstawie zabezpieczenia i wygrywała przed sądami - kłody pod nogi bogu ducha winnym podmiotom zamiast przygotowania do pracy

"pląby" już mnie nie wpieniają - ale też nie bawią - tylko wstyd
 
Widze ze lekka panika na forum. Jak mnie by pozbawiali tak lekkiej pracy jaka jest na nadzorach to tez bym sie bronil i udowadnial tezy jaki to jestem niezbedny bo beze mnie wszystko sie zawali i lody beda krecic od razu takie ze hej
 
to chyba jasne - do obiego i judy - przykro mi że nie wiedzą co robić na składzie żeby było dobrze, czego pilnować, na co zwracać uwagę, że nie widzą potrzeby stałych nadzorów,
(...)
I tu masz rację... kto wie co robić w składach podatkowych obracających gazem naprawdę ma wiele do zrobienia.
A kto nie wie siedzi cicho i głupa pali... i twierdzi że nie potrzeba nadzoru w składach... jak zawsze.
Możliwości jest wiele... jak ktoś wie o co chodzi przyzna mi rację.
 
Caryca co ty wiesz o gazie....idąc waszym tropem to wszędzie są bandyci. A niech ktoś mi powie ile od dnia 4 maja 2004r. do dnia dzisiejszego ujawniliśmy nieprawidłowości w obrocie gazem? Czy wy myślicie że SSC ( tutaj akurat go bronię) mając wiedzę o licznych przypadkach nieprawidłowości zgodziłby się na zejście ze stałych nadzorów ( stałej kontroli...)???
Idąc waszym tokiem myślenia wszyscy kradną lub będą kraść. Większość firm chce abyśmy zostali ponieważ jesteśmy dla nich tarczą ochronną przed kontrolami z zewnątrz, prawie darmową pomocą w przepisach i prawie darmową ochroną terenu.

Dokladnie tak. Przypomnijcie sobie ile razy pewnie przedstawiciel p[odmiotu byl u was z pytaniem co robic i jak robic? Jak by nie bylo stalych nadzorow to od razu kontrola i mandaty itp. I to sa wyniki
 
Nie chcę was na siłę przekonywać do swojego zdania.
W momencie przejęcia przez służbę celną szczególnego nadzoru nie wielu z Was wiedziało i niewielu zdawało, zdaje sobie sprawę z potrzeby i roli sznp.
Więc przypominam... sznp - jest, był PREWENCJĄ i nie po to żeby robić wyniki lecz po to żeby wpływy do kasy budżetu były zachowane.
Jeżeli "Ktoś" tego sobie nie uświadomi z roli i z zadania jakie wykonują w tym momencie pracownicy Dozoru to nic na to nie poradzę.
Tarczą ochronną przed innymi kontrolami nie jesteśmy... tarczą ochronną jest Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej...
Jak widzę masz małe wiadomości co do przepisów prawa skoro takie głupoty wypisujesz.
Pytanie... dla czego nie było nieprawidłowości w składach gdzie był stały nadzór... chyba sobie powinieneś sam odpowiedzieć.
Pytanie może odwrócimy:
O ile zwiększyły się wpływy do budżetu po wejściu stałych nadzorów, skoro podmiotów wręcz ubyło prowadzących tego typu działalność?
I kończę rozmowę w tym temacie skoro argumenty do ciebie nie docierają.
Oczywiście nie ja i nie Ty będziesz decydował co dalej ze stałymi nadzorami.
ps.
A o gazie wiem więcej niż się tobie wydaje.
ps2
Idąc tym tropem... jak napisałeś... po co służba celna skoro wszyscy uczciwi, płacą rzetelnie podatki... i działają zgodnie z prawem, po co funkcjonariusze na granicy ?
 
Ostatnia edycja:
Ale gadacie pierdoły: co możesz zrobić na składzie? Na tą chwilę nie zrobicie w ramach kontroli stałej :
kontroli z terminowości i prawidłowości wpłat podatku akcyzowego
kontroli obrachunkowej.
Chyba wiecie dlaczego?
Co możecie kontrolować teraz w ramach kontroli prowadzonej w sposób ciągły?
Kontrolę ewidencji? Kontrolę zamknięć urzędowych? Kontrolę dokumentów dostawy? Możecie zawsze bawić się jullllaaaami i przeliczać kaloryczność gazu.
Macie pecha bo temat gazu i jego obrót jest mi bardzo dobrze znany.
Ile osób pracuje w ramach takiej kontroli w sekcji stałej kontroli wyrobów akcyzowych utworzonej przez Naczelnika w podmiocie podlegającej kontroli i jakie są efekty? Oczywiście jest to fajne miejsce do pracy...., są jeszcze składy które prowadzą obrót paliwami. Czy w jakimś kraju ze wspólnoty są ludzie ze Służby?
Rozumiem że wasza obecność w składzie to gwarancja poszanowania prawa!
Rozumiem że jak siedzisz w składzie który barwi i oznacza olej napędowy na cele grzewcze to dzięki twojej obecności przy tych czynnościach nikt w Polsce nie będzie próbował odbarwiać oleju i wprowadzać go jako olej napędowy do napędu pojazdów....
Przestańcie ściemniać...
Jest tyle ważniejszych problemów niż stałe nadzory ( sekcje stałej kontroli).
Chcą nam zamknąć gęby ( patrz wątek S.Siwego)
Zbliża się wartościowanie...(brrrrrrr.....)
Dopłaty do wypoczynku.
Ale dla was ważniejsza ciepła posadka w składzie podatkowym najlepiej 100km od Referatu...
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry