co dalej ze stałymi nadzorami?

jakie sa u Was ostateczne decyzje zchodzicie ze stałych , zostajecie do końca roku ,czy jeszcze jakaś inna opcja?
 
Hasło - czekać. Na rozporządzenia , decyzje itd. Tylko o godz. 24 przestał istnieć SzNP a nasze pieczątki oraz upoważnienia po staremu. Podmiot może nie wpuścić kogoś z nieistniejącego już referatu.
 
Tak to prawda - czekać! Wiec wyszedł jak zwykle burdel i bałagan nadzorujący bez prawa nadzorowania będą nielegalnie nadzorować legalne jednostki:mad: Tylko, że która z jednostek podskoczy Izbom Celnym i nie wpuści pracownika IC na nadzór - no która??
 
Jakbyś choć trochę poczytał to byś wiedział, że do czasu wydania nowych rozporządzeń stare jeszcze obowiązują ( nawet przez 12 miesięcy). I wszystko jest zgodne z prawem.
 
Jeszcze rok może być po staremu

[FONT=&quot]Do 30 października 2009r. nie opublikowano żadnych aktów wykonawczych o których mowa w rozdziale 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej (Dz.U. nr 168, poz.1323). W związku z powyższym zgodnie z art.242 wyżej cyt. Ustawy, akty wykonawcze wydane na podstawie ustawy o Służbie Celne z dnia 24 lipca 1999r. ( w tym rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004 roku w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz.U. nr 65, poz.598, ze zmianami), zachowują moc do czasu wejścia w życie przepisów wykonawczych, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 27.08.2009r.[/FONT]
[FONT=&quot] Do dnia wejścia w życie nowych przepisów wykonawczych dot. kontroli, powinny funkcjonować wszystkie utworzone komórki stałego nadzoru w celu wykonywania czynności kontrolnych zgodnie z przepisami wyżej cyt. Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 07 kwietnia 2004r. [/FONT]
 
[FONT=&quot]Do 30 października 2009r. nie opublikowano żadnych aktów wykonawczych o których mowa w rozdziale 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej (Dz.U. nr 168, poz.1323). W związku z powyższym zgodnie z art.242 wyżej cyt. Ustawy, akty wykonawcze wydane na podstawie ustawy o Służbie Celne z dnia 24 lipca 1999r. ( w tym rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004 roku w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz.U. nr 65, poz.598, ze zmianami), zachowują moc do czasu wejścia w życie przepisów wykonawczych, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 27.08.2009r.[/FONT]
[FONT=&quot] Do dnia wejścia w życie nowych przepisów wykonawczych dot. kontroli, powinny funkcjonować wszystkie utworzone komórki stałego nadzoru w celu wykonywania czynności kontrolnych zgodnie z przepisami wyżej cyt. Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 07 kwietnia 2004r. [/FONT]
Potwierdzam masz rację!!!
 
rozporządzenia

obowiązują akty prawne, jeśli nie opublikowano ich odpowiedników na podstawie nowej ustawy. Jeśli nie ma rozporządzenia będącego delegacją jakiegoś przepisu nowej ustawy o SC, to obowiązują przepisy stare.

Faktycznie, jest już rozp. o upoważnieniach i obowiązuje od 31.10.2009
Czyli od wczoraj powinniśmy mieć nowe upoważnienia. W listopadzie dostaniemy nowe stopnie więc powinni nam wymienić legitymacje służbowe, ale w upoważnieniu jest nr legitymacji, więc upoważnienia znowu będą do wymiany.
 
Ostatnia edycja:
Jeżeli jednak od 31.10 obowiązują nowe upoważnienia, to może wszystkim naczelnikom, którzy wysyłali pracowników/funkcjonariuszy na stałe nadzory ze starymi upoważnieniami, powinno się postawić prokuratorskie zarzuty nadużycia uprawnień !?
 
rozporządzenie opublikowano 30.10.2009 r o godz. 22.49
F-sz nie musi mieć w domu internetu, a jeśli ma to nie musi śledzić dzienników ustaw. Mając w sobotę ranną zmianę o tej porze powinien spać, więc ci co wczoraj i dzisiaj byli na nadzorach, nie byli świadomi, ze nie maja upoważnień.
Naczelnicy też są czyści bo skończyli pracę w piątek o 15 i z pakietem nowych rozporzadzeń moga się zapoznać dopiero jutro.

Jest to kolejny przykład na to, w jak niekompetentny i haotyczny sposób wprowadza się tak ważne zmiany prawne. Pozostaje mieć nadzieje, że przez weekend nikt niczego nie wykrył i nie napisal z tego protokołu czy sprawy karnej, bo inaczej prawnicy mogliby mieć niezłą pożywkę, a nasza służba znowu by się ośmieszyła przez patafianów z MF-u
 
I tu rodzi się pytanie, a raczej stwierdzenie - komuś z MF-u zależy na rozwaleniu nadzoru nad gazem i to nie my - gołodupcy - ze stałych nadzorów będziemy zakładać te firmy ale panowie z grubymi kontami z MF-u.
 
Nikt z MF-u nie będzie zakładał rozlewni, ale ich konta mogą się powiększyć o "prowizje" od "lobbystów"
 
Nikt z MF-u nie będzie zakładał rozlewni, ale ich konta mogą się powiększyć o "prowizje" od "lobbystów"
RACJA!

Jak czytałem uzasadninie do projektu likwidacji stałych nadzorów (nie pamiętam której ustawy/rozporządzenia), gdzie główną przesłanką miało być ZWIEKSZENIE WPŁYWÓW Z AKCYZY to myślałem, że mnie krew zaleje.
To tak jakby likwidować Policję w nadziei, że spadnie przestępczość (no tak mniej wykryć=mniej przestępstw :confused:).
Gościom z MF-u wyjaśniam, że stały nadzór opierał się o PREWENCJĘ (sama świadomoć ciągłej obecności zniechęcała do przekrętów) i likwidowania nieprawidłowości w zarodku! A teraz (w ramach przyjaznej administracji :D będziemy solić mandaty aż miło! Tyle, że za duperele a nie za prawdziwe przekręty za GRUBĄ KASĘ bo to raczej będzie nie do wykrycia!

A gdzie tu oszczędność jeżeli państwo ponosiło jedynie koszt w postacji pensji celnika a teraz dojdzie do tego koszt delegacji, koszt utrzymania środków transportu (przecież jakość trzeba dojechać na kontrolę) i alternatywnie koszt wynajmu nieruchomości dla "komórki zamiejscowej urzędu".

Podsumowując:
1. skuteczność kontroli spadnie
2. koszt kontroli wzrośnie

Ponadto zarządzenie w sprawie statutów IC i UC- byłemu SNP zabiera większość ISTOTNYCH narzędzi np. kontrola obrachunkowa czy kontrola wpłat pozostawiając uczestniczenie w czynnościach. Teraz to już kategoria C3 będzie jak w banku!:mad:
 
Wracając do upoważnień SNP.
Dzisiaj, jeden z moich kolegów, trochę bardziej oblatany ode mnie w przepisach, stwierdził, że skoro rozp o wykonywaniu SNP obowiązuje, to upoważnienia mamy ważne, bo jego wzór jest w tym rozporządzeniu.
Chociaż mam wątpliwość, czy "stare rozporządzenia" obowiązują w całości, czy tylko w zakresie w jakim nie ma nowych regulacji.
Ale chyba trudno to rozstrzygnąć. Nie mamy czym się przejmować, skoro w MF-ie maja takie "drobiazgi" w d...
 
Upoważnienia są aktualne, a i pracy przy WPR w dozorze nie zabraknie. Mam nadzieje, że wszyscy są już gotowi do kontrolowania z zakresu WPR i udzielania wiążących informacji w tym zakresie. Powodzona życzę.
 
altus 1

Co do upoważnień,to chyba nie masz racji.Podstawa prawna do wydania upoważnień przestała istnieć z dniem 31 pażdziernika-sprawdź na odwrocie .
 
Odsyłam kolegę do art.242 gdzie jasno pisze co jest ważne a co nie.
Jakby kolega się dokładniej wczytał to by znalazł:
Art. 242. 1. Przepisy wykonawcze wydane na podstawie (...) art. 6g ust. 1, (...) ustawy uchylanej w art. 243, zachowują moc do czasu wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie (...) art. 36 ust. 6, ustawy, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia jej wejścia w życie.
Wykasowałem niepotrzebne artykuły. Art. 6g ust. 1 dawał delegację do wydania rozporządzenia m.in. w sprawie określenia wzoru upoważnienia snp, z kolei art. 36 ust. 6 daje możliwość określenia nowego wzoru upoważnienia do kontroli.
W związku z tym, że upoważnienie z §1 pkt 2 uwzględnia m.in. kontrole wykonywane w podmiotach, w których zostało przeprowadzone urzędowe sprawdzenie, a §1 pkt 1 pozostałe kontrole m. in. banderole w punktach handlowych, są to jedyne wzory upoważnień jakie stosować można do kontroli od dnia 31 października 2009r. Idę o zakład, że żadnego innego aktu wykonawczego, określającego wzory upoważnień do kontroli już nie będzie.
Rozumiem, że interpretacja wskazana m. in. przez Altus1 jest dla większości wygodniejsza. Zresztą staje się już chyba normą, że interpretuje się przepisy jak komu jest wygodnie (SSC i art. 223), bo tak jest łatwiej,bo to załatwia większość niewygodnych spraw. Ale czy tak ma być zawsze. Cały ciężar i niedogodności z nowych przepisów spadają jak zwykle na sam dół. Czy to właśnie zwykły zoll ma się zawsze podkładać i nadstawiać ...?
 
Back
Do góry