• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

ZASADY PODZIAŁU PODWYŻEK SŁUŻBA CYWILNA

Status
Zamknięty.
Ośmielę się zaproponować inny algorytm podziału. Niweluje on pewne niescisłosći przy różnicy 1 roku stażu albo różnicy w mnożniku i przejściu do nastepnego przedziału, uwzględnia stażowe, możliwości finansowe IAS. Wyszedłem z założenia, że max wzrost wyangrodzenia wynikający wyłącznie z pensji zasadniczej ma być równy max wzrostowi wynagrodzenia z tytułu stażu. " Wszelkie dodatki urzednik, orzeczniczy, kontrolerski nie wpływają na wysokość podwyżki aby przypadkiem z tyt. otrzymywania którygoś z dodatków nie wpaść w inny próg dalej mając niską zasadniczą. Część za staż (nadwyżka ponad dodatek stażowy) weszłaby do zasaczniczej pomniejszona jednak o dodatek stażowy od tej nadwyżki. Stażowe liczone jak wysługa lat. To jest z ustawy modernizacyjnej, nie uwzględnia podawyzki z tytułu wzrostu kwoty bazowej.

Obliczyłem hipotetyczny średni mnożnik dla KSC
wzrost bazowej - 357 zł (zasadcznia i stażowe)
po odjęciu 20% stażowego - 297,50 zł
bazowa = 2032
stąd hipotetyczna pensja zasadcznicza 4958
średni hipotetyczny mnożnik 2,44 ( pewnie to uwzgędnia też inne dodatki kotrolerski, orzeczniczy, urzędnik,funkcyjny ale w każdej izbie mogą obliczyć jaki jest średni mnożnik pensji zasadczniczej)
średnie stażowe 13% (w każdej IAS też mogą to sprawdzić)

modernizacja kwota średnia- 386 zł
połowa 193 zł
dla 4000 pracowników 1 544 000 (miesięczne potrzeby finansowe)
po 772 000 zł na 1 i na 2 cel
obecnie min mnożnik 1.61
algorytm do obliczenia
193 zł x 2.44 / posiadany mnożnik pensji zasadczniej
mnożnik kwota hipotetycznej podwyżki pow 3 ściąłem
1,61 293
1,7 277
1,8 262
1,9 248
2.0 235
2,1 224
2,2 214
2,3 205
2,4 196 (przeciętny)
2,5 188
2,6 181
2,7 174
2,8 168
2,9 162
3.0 157

Stąd max kwota podwyżki 293 zł dla najmniej zarabiących i tym samym max kwota z tytułu części podwyżki stażowej.

Podwyżka stażowa uwzględnia już wzrost dodatku stażowego z tyt wzrostu mnożnika kwoty bazowej (zaprezentowanego powyżej). Dodałem też osobom z przedziału 1-4 lat aby miały więcej od nowo przyjętego i lepiej to wygląda matematycznie

20 292
19 277
18 263
17 248
16 234
15 219
14 204
13 190 (przeciętny w każdej IAS może być inny)
12 175
11 161
10 146
9 131
8 117
7 102
6 88
5 73
4 58
3 44
2 29
1 15
0 0

Max można otrzymać 293 zł z tyt wzrostu zasadczniej i 292 zł z tyt wzrostu za staż = 585 zł, min. 293 zł, przeciętny 386 tyle ile średnia.
możliwości finansowe IAS (772 000 zł - zasadcznicza i 759 200 stażowa) 1 531 200

Dla przykładu dla mnożnika 1,9 i wysługi 15 lat = 248 + 219 = 467 zł brutto, czyli 406 zł do zasadczniej i 61 zł z tyt wysługi.
zasadcznia 467/115 = 406
 
Dlaczego w podziale nie uwzględnia się zaangażowania, efektywności i kompetencji???? Czy to nie ma znaczenia? Ktoś spi za biurkiem i ma dostać wyższa podwyżkę tylko dlatego ze śpi za tym biurkiem już 20 rok z rzędu?
Widać jedyne słuszne kryterium to staż. I tak od lat "budujemy" nowoczesną, sprawną, efektywną, kompetentną, wykwalifikowaną i zmotywowaną kadrę KAS.
 
Witam, czy dobrze rozumiem : osoby ze stażem ponad 21 lat i mnożnikiem ponad 2,7 nie dostaną wogóle podwyżki z modernizacji wg celnicy.pl ?
 
Zróbmy chociaż taki sam skok między poszczególnymi przedziałami czyli 0,2,a nie między pierwszym a drugim przedziałem 0,4 i 0,2 pomiędzy pozostałymi. To co jest teraz jest bardzo krzywdzące dla osób znajdujących się na granicy 1 i 2 przedziału. Przy braku kilku miesięcy do 2 przedziału dostaje się podwyżkę 2 razy mniejszą. Proponuję dla pierwszego przedziału 0,6. Albo wprowadźmy jeszcze jeden przedział np 0-1 stażu zmienna 0,4, 2-5 stażu zmienna 0,6. Mimo wszystko uważam, że mając 5 lat i kilka miesięcy stażu potrafię więcej niż osoba przyjęta miesiąc temu.
 
Ostatnia edycja:
@nelson Twoją ostatnią propozycję podziału byłbym w stanie zaakceptować.
 
Witam, czy dobrze rozumiem : osoby ze stażem ponad 21 lat i mnożnikiem ponad 2,7 nie dostaną wogóle podwyżki z modernizacji wg celnicy.pl ?
Tak. Choć w moim dziale nikt nie ma mnożnika 2,7, nawet ci najbardziej cenieni....
 
ZG ZZ Celnicy PL, mając na uwadze konieczność obrony funkcjonariuszy i pracowników KAS przed uznaniowością DIAS przy rozdysponowaniu podwyżek pond 6% podwyżkę inflacyjną, co jak widzimy, zostało już Nam wszystkim zakomunikowane, przedstawia propozycję algorytmu, jaki proponujemy zastosować przy podziale podwyżek pracowników Korpusu Służby Cywilnej.

Kwota na podwyżki 390zł. Do podziału 365zł, gdyż 25zł przesuwamy do tzw. puli dyrektorskiej.

Podział wg dwóch zmiennych: staż w organach podatkowych i celnych i mnożnik

STAŻ: AKTUALNA WIELOKROTNOŚĆ KWOTY BAZOWEJ

0-5 lat – zmienna 0,4 od 1,0 do 1,5 – zmienna 1,6

6 - 10 lat – 0,8 od 1,51 do 2,0 – zmienna 1,4

11 -15 lat – 1,0 od 2,1do 2,5 – zmienna 1,0

16 - 20 lat – 1,2 od 2,51 do 2,7– zmienna 0,6

21 i więcej - 1,4 powyżej 2,71 – zmienna 0


Np. podwyżka dla kontrolera skarbowego z 21 letnim stażem i mnożnikiem 1,8: 1,4x1,4x365zł=715,40zł

Nie ma naszej zgody na przyznawanie podwyżek (ponad 6% podwyżki inflacyjnej) byłym dyrektorom czy naczelnikom ich zastępcom oraz osobom, które mają bardzo wysokie mnożniki w danym stanowisku, znacząco odbiegające od średniego mnożnika w danym stanowisku. Dlatego dodatkowo dla każdego stanowiska, inaczej w każdej IAS, określone zostanie max. powyżej którego podwyżki nie będą przyznawane, a nadwyżka trafi do puli dyrektorskiej. Dla kadry kierowniczej, radców prawnych, urzędników należy rozważyć zastosowanie wyższego górnego mnożnika. Zachęcamy do dyskusji w tej materii.

Nie ma także naszej zgody na zaniżanie podwyżek dla referentów i kontrolerów z krótkim stażem(nawet do 10 lat) do ok. 120zł, co już zapowiedzieli
 
Dlaczego zmienne od stażu i zmienne od mnożników zostały ujemnie skorelowane?
 
Pomarańcza i zbuntowany. Te kwestie z puli dyrektorskiej. Mrówka. To jest w piśmie. Staż w organach podatkowych i celnych.
 
Do propozycji przeze mnie zaprezentowanej kilka uwag.
1. Nic nie stoi na przeszkodzie aby proporcje były inne np. 55% na rzecz jednej a 45% drugiej cześci,
2. Powyższy podział może też uwzględnić dysproporcje w ramach komórek. Zamiast 1 wyliczenia dla całej Izby można wyliczyć to w podziale na rodzaj komórek dla całego województwa odzielnie na US,IAS,USC, np. średnia dla komórek KP w US, jeśli komórka nie ma odpowiednika np. Nadzór nad Kontrolami w IAS wyliczenie wyłącznie dla tej komórki. Równa to dysporporcje w komórek. Jeszcze lepsza byłaby mediana.
3. Podział nie musi dotyczyć też wszystkich środków ale może np 95% tym samym do puli dyrektorkiej wpadłoby 18 zł od każdego pracownika, które można wykorzystać na rzecz dalszego równania kominów.
 
Witam, czy dobrze rozumiem : osoby ze stażem ponad 21 lat i mnożnikiem ponad 2,7 nie dostaną wogóle podwyżki z modernizacji wg celnicy.pl ?
Proszę nie przywiązywać uwagi do zmiennych, ani też do przedziałów stażu czy mnożników. TO JEST TYLKO MECHANIZM POKAZANY DO DYSKUSJI! Ten górny mnożnik jest przerzucony z jednej z IAS dla funkcjonariuszy, gdzie jest kilkadziesiąt osób powyżej tego mnożnika. W innej IAS dla funkcjonariuszy będzie inny, wyższy. W KSC to także będzie wyższy mnożnik. W każdej IAS będzie inny, bo jak różnią się średnie wynagrodzenia i uposażenia to napisał nawet NIK w swoim ostatnim raporcie.
Trwa dyskusja w środowisku zawodowym na ten temat. Czekam na uwagi i zapraszam do dyskusji.
 
Chciałam zapytać o staż. Ogółem 14 lat stażu pracy w tym 6 w US. Jaki będzie brany w moim wypadku? Czy osoby na zwolnieniach np lekarskich obecnie a potem macierzyński zostaną ujęte teraz przy podwyżce czy po powrocie z macierzyńskiego i czy będzie tez wyrównanie ? Dziękuję z góry za odpowiedzi.
 
Zróbmy chociaż taki sam skok między poszczególnymi przedziałami czyli 0,2,a nie między pierwszym a drugim przedziałem 0,4 i 0,2 pomiędzy pozostałymi. To co jest teraz jest bardzo krzywdzące dla osób znajdujących się na granicy 1 i 2 przedziału. Przy braku kilku miesięcy do 2 przedziału dostaje się podwyżkę 2 razy mniejszą. Proponuję dla pierwszego przedziału 0,6. Albo wprowadźmy jeszcze jeden przedział np 0-1 stażu zmienna 0,4, 2-5 stażu zmienna 0,6. Mimo wszystko uważam, że mając 5 lat i kilka miesięcy stażu potrafię więcej niż osoba przyjęta miesiąc temu.

Dlatego pomysł nelsona aby zamiast przedziałów stażowych wprowadzić zmienną dla każdego roku jest kapitalny ponieważ wiele osób jest na granicy dwóch przedziałów, w związku z czym wczoraj przyjęte osoby oraz takie jak my mające 5 lat i parę miesięcy stażu dostałyby taką samą podwyżkę.
 
Chciałam zapytać o staż. Ogółem 14 lat stażu pracy w tym 6 w US. Jaki będzie brany w moim wypadku? Czy osoby na zwolnieniach np lekarskich obecnie a potem macierzyński zostaną ujęte teraz przy podwyżce czy po powrocie z macierzyńskiego i czy będzie tez wyrównanie ? Dziękuję z góry za odpowiedzi.
Przy ostatnich podwyżkach 2019 takie osoby były brane pod uwagę- dostały podwyżkę w tym mnius 20% jak byly na maciwrzynskim.
 
Śmieszne te kwoty, naprawdę szkoda czasu na takie deliberowanie nad sposobem podziału tak śmiesznych kwot. Dążmy do ustalenia widełek mnożników, niezazębiających się ze sobą na różnych stanowiskach. Bo to co teraz dzielicie i tak zabiorą nam w nagrodach, tak jak w roku ubiegłym.
 
Chciałam zapytać o staż. Ogółem 14 lat stażu pracy w tym 6 w US. Jaki będzie brany w moim wypadku? Czy osoby na zwolnieniach np lekarskich obecnie a potem macierzyński zostaną ujęte teraz przy podwyżce czy po powrocie z macierzyńskiego i czy będzie tez wyrównanie ? Dziękuję z góry za odpowiedzi.
Tylko staż w organach podatkowych. Nie ma też mowy o tym, aby w jakikolwiek sposób ograniczać podwyżkę kobiet na urlopach macierzyńskich.
 
Witam,
Chciałem tylko napisać, że przedstawiony model podziału podwyżek podoba mi się znacznie bardziej, niż to co prezentują inne związki.

Jedyne moje zastrzeżenie dotyczy kwestii przedziałów.
Uważam tak jak niektórzy wyżej, że kwestia wpływu stażu powinna być bardziej gradientowa niż skokowa.
Czyli nie przedział od A do B, a dla każdego roku określona kwota z osobna.
Dzięki temu uniknie się sytuacji gdzie pracownik, który ma 6 lat stażu otrzyma 2x wyższą kwotę, niż taki co ma stażu 5 lat i 11 miesięcy (bazując na podanym przez pana Sławomira przykładzie konkretnych liczb).

Wiem, że to w kwestii konkretnych Izb miałoby leżeć określenie wartości, jednakże nie wiem, czy dobrym rozwiązaniem nie byłoby nieco zawężenie widełek. Czyli nie 0.4-1.4, a np 0.8-1.2.
 
Witam Serdecznie.
Chcę poruszyć jeazcze jedna kwestię która wydaję mi sie osobiscie istotna dla podziału podwyżek a mam wrażenie ze jest marginalizowana. Oczywiacie pomysl dwoch zmiennych jest dla mnie osobiscie swietny i przede wszyatkim nieszablonowy ale widzę pewna słabość.
Otoz wszyscy zdajemy sobie sprawę z różnic pomiedzy zakresem pracy i odpowiedzialnosci poszczegolnych komórek. Sa sytuacje ze eksperci i ludzie z dlugim stażem pracuja w kancelarii, nie angazuja sie i robia proste zadania. Ok kazdy dostaje prace wg indywidualnych predyspozycji. W tym samym czasie sa osoby ktore maja krotki staz ale niemniej bija tych pierwszych doswiadczeniem - gdyz pracuja w komorkach merytorycznych i imaja sie najciezszych spraw. Rozumiem roznice w podwyzkach gdzie pracownicy pracuja w jednym dziale. Jednak uwazam ze proponowane rozwiazanie wypremiuje w pewnych okolicznosciach osoby niezaangazowane ale poprostu z dlugim stazem. ( najczęściej roznica w mnoznikach jest marginalna nawet przy duzej roznicy stazu) Natomiast część pracownikow zaangazowanych z krotszym stazem otrzyma od nich nizsze podwyzki. Obrazujac dosadniej: osoby otwierajace koperty dostana wiecej od osob prowadzacych postepowania (oczywiscie nie jest to regula ale wiem ze sporo bedzie takich sytuacj ba w niektorych urzedach zdecydowana wiekszosc) - co moim zdaniem nie jest sprawiedliwe. Doswiadczenie i wiedza nie jest rowne stazowi. Mam nadzieje ze czytelnie zobrazowalem swoje mysli.

Konkludujac myślę ze warto byloby wprowadzic 3 czynnik - podzial ze wzgledu na komórkę w ktorej pracuje pracownik w taki sposob zeby docenic pracownikow robiacych ciezsza merytoryczna pracę. Nie chce umiejszac nikomu. Wiem ze dzialy wsparca sa wazne jednak nie oszukujmy sie - wprowadzania deklaracji moze nauczyc sie kazdy. Analiz i prowadzenia kontroli juz nie i te osoby uwazam nalezy zmotywowac w wiekszym stopniu.
 
Status
Zamknięty.
Back
Do góry