• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

ZASADY PODZIAŁU PODWYŻEK SŁUŻBA CYWILNA

Status
Zamknięty.

slawomir.siwy

Administrator
Członek Załogi
Dołączył
1 Luty 2006
Posty
13 537
Punkty reakcji
4 502
Miasto
ZZ Celnicy PL
Przedstawiamy zasady podziału podwyżek z Uchwały modernizacyjnej dla Korpusu Służby Cywilnej.
Prosimy o dyskusję wszystkich pracowników US, UCS i IAS.
Funkcjonariuszy prosimy o komentarze w temacie przeznaczonym dla zasad podziału dla funkcjonariuszy SCS.
 
ZG ZZ Celnicy PL, mając na uwadze konieczność obrony funkcjonariuszy i pracowników KAS przed uznaniowością DIAS przy rozdysponowaniu podwyżek pond 6% podwyżkę inflacyjną, co jak widzimy, zostało już Nam wszystkim zakomunikowane, przedstawia propozycję algorytmu, jaki proponujemy zastosować przy podziale podwyżek pracowników Korpusu Służby Cywilnej.

Kwota na podwyżki 390zł. Do podziału 365zł, gdyż 25zł przesuwamy do tzw. puli dyrektorskiej.

Podział wg dwóch zmiennych: staż w organach podatkowych i celnych i mnożnik

STAŻ: AKTUALNA WIELOKROTNOŚĆ KWOTY BAZOWEJ

0-5 lat – zmienna 0,4 od 1,0 do 1,5 – zmienna 1,6

6 - 10 lat – 0,8 od 1,51 do 2,0 – zmienna 1,4

11 -15 lat – 1,0 od 2,1do 2,5 – zmienna 1,0

16 - 20 lat – 1,2 od 2,51 do 2,7– zmienna 0,6

21 i więcej - 1,4 powyżej 2,71 – zmienna 0


Np. podwyżka dla kontrolera skarbowego z 21 letnim stażem i mnożnikiem 1,8: 1,4x1,4x365zł=715,40zł

Nie ma naszej zgody na przyznawanie podwyżek (ponad 6% podwyżki inflacyjnej) byłym dyrektorom czy naczelnikom ich zastępcom oraz osobom, które mają bardzo wysokie mnożniki w danym stanowisku, znacząco odbiegające od średniego mnożnika w danym stanowisku. Dlatego dodatkowo dla każdego stanowiska, inaczej w każdej IAS, określone zostanie max. powyżej którego podwyżki nie będą przyznawane, a nadwyżka trafi do puli dyrektorskiej. Dla kadry kierowniczej, radców prawnych, urzędników należy rozważyć zastosowanie wyższego górnego mnożnika. Zachęcamy do dyskusji w tej materii.

Nie ma także naszej zgody na zaniżanie podwyżek dla referentów i kontrolerów z krótkim stażem(nawet do 10 lat) do ok. 120zł, co już zapowiedzieli niektórzy DIAS na wstępnych rozmowach.

Kolejne zastrzeżenie, to podwyżki ucywilnionych. Oni otrzymują 100 % przeciętnej czyli 390zł, a w sytuacji, gdy DIAS obniżył komuś uposażenie przy ucywilnieniu 150% przeciętnej. Oni nie prosili się o ucywilnienie, stąd takie zastrzeżenie.

UWAGA!!! Zmienne są przykładowe. Powyższy schemat pokazuje wyłącznie mechanizm. W każdej IAS będą inne w zależności od struktury stażu oraz mnożników. Należy to tak skorelować w skali kraju, by podwyżki były zbliżone w całej Polsce biorąc pod uwagę stanowisko i staż.

PULA DYREKTORSKA to w Izbie, która liczy 3000 pracowników 75.000zł/miesięcznie.

To pozwala na podwyżkę dla np. 500 osób po 150zł albo dla 300(10% stanu zatrudnienia) osób po 250zł, może to być też więcej na etat i mniejsza liczba osób. Do tego dochodzi 33,00zł mies na etat w ramach puli dyr. na dodatki zadaniowe, co daje 99000zł miesięcznie przy 3.000 pracowników. RAZEM W PULI DYREKTORSKIEJ 174.000zł /miesięcznie.

W ramach PULI DYREKTORSKIEJ DIAS koryguje nieścisłości, skrajności, które wynikną z algorytmu. Uwzględnia także zaangażowanie, kadrę kierowniczą, złożoność zadań, obciążenie, kompetencje pracownika. Dąży do wyrównywania różnic w wysokości pobieranych wynagrodzeń przy wykonywaniu zbliżonych zadań. Odbywa się to na podstawie spisanych reguł i w uzgodnieniu ze stroną społeczną.

Powyższe stanowi propozycję. Prosimy wszystkich pracowników o uwagi i dyskusję na portalu celnicy.pl. Prosimy pisać wyłącznie w wątku przeznaczonym dla Korpusu Służby Cywilnej.
 
Mam pytanie, co to znaczy dla urzędników sc zastosowanie wyższego górnego mnożnika? Np. starszy ekspert skarbowy, 22 lata pracy, urzędnik I stopnia, mnożnik 2,001.
 
Pomysł na różnicowanie jest bardzo dobry lecz mnożnik 0,4 dla stażu do 5 lat jest według mnie trochę za niski.

Mam mnożnik 1,88 i pracuje 5,5 lat (według stanu na 1 stycznia) więc dostane 204,4 zł (0,4 x 365 x 1,4)
Kolega z pokoju ma mnożnik jakoś 1,98 i staż ok. 23 lat więc dostanie 715,4 zł (1,4 x 365 x 1,4)

To duża różnica zważywszy że dostanie także więcej z podwyżki kwoty bazowej ;/
 
Pomysł na różnicowanie jest bardzo dobry lecz mnożnik 0,4 dla stażu do 5 lat jest według mnie trochę za niski.

Mam mnożnik 1,88 i pracuje 5,5 lat (według stanu na 1 stycznia) więc dostane 204,4 zł (0,4 x 365 x 1,4)
Kolega z pokoju ma mnożnik jakoś 1,98 i staż ok. 23 lat więc dostanie 715,4 zł (1,4 x 365 x 1,4)

To duża różnica zważywszy że dostanie także więcej z podwyżki kwoty bazowej ;/
Należy jeszcze uzględnić stażowe
Ty 204,4 x 1,05 -= 214,62
kolega 715,40 x 1.2 = 858
 
Różnicowanie podwyżki według stażu:
0-5 lat – 0,4
6 - 10 lat – 0,8
11 -15 lat – 1,0
16 - 20 lat – 1,2
21 i więcej - 1,4

aż prosi się aby podnieść mnożnik z 0,4 do 0,6 dla najmłodszych pracowników, zważywszy że wszystkie powyższe widełki różnią się o 0,2 mnożnika.
Dodatkowo najmłodsi pracownicy w większości izb pracują za 1,61 kwoty bazowej w sc.
 
Powyższe nie może uwzgędniac dodatku Urzędnika Słuzby Cywilnej tak jak nie są uwzgędniane inne dodatki kontrolerski, orzeczniczy.
Przedziały mnożnikowe są oderwane od rzeczywistości.
1. nikt nie ma poniżej 1.61
2. Podwyżki w 2019 spowodowały wzrost minimum do 1.85
3. Zatem przedziały powinny wygląd mniej węciej tak
1.61 - 1.85 (przyjęci w 2019 r a nie uwzgędnieni w podwyżce na 1 stycznia 2019 r.) - te osoby na 1 stycznia nie miały stażu 1 rok,
1.86 - 2.15
2.16 - 2.45
2.46 - 2.70
2.71 - otrzymują pdwyżkę 119 zł

W stażowym są zdecydowanie za duże różnice, a dodatek stażowy jeszcze je pogłębia. Osoby przedziały 0-5 w ogóle nie mają stażowego.
Widzaiłym to tak, róznica wynosi 0,4, czyli 150 % stary otrzymałby tego co młody, a w propozycji 350%. Uwzgędniając stażowe to już w ogóle jakiś absurd w propozycji młody 0,4 a stary 1.4 x 1.2 = 1.68 czyli 420% (absurdalne), w mojej różnica 180%
Poza tym trzeba też zabezpieczyć środki na dodatek stażowy.
0-5 lat – 0,8
6 - 10 lat – 0,9
11 -15 lat – 1
16 - 20 lat – 1,1
21 i więcej -1.2
 
...
aż prosi się aby podnieść mnożnik z 0,4 do 0,6 dla najmłodszych pracowników, zważywszy że wszystkie powyższe widełki różnią się o 0,2 mnożnika.
Dodatkowo najmłodsi pracownicy w większości izb pracują za 1,61 kwoty bazowej w sc.

I po to właśnie potrzebne są uwagi środowiska - teraz możemy dyskutować, znając propozycję.
Masz więc sporo racji, jednak ominąłeś istotne kwestie.

Po pierwsze propozycja nie opiera się na mnożniku bezpośrednio.
Po drugie wskazuje DWIE, a nie jedną zmienną.
Po trzecie, staraj się ZMIENNEJ nie nazywać "mnożnikiem", bo wynikną pomyłki.
Po czwarte - to prawda, że pierwsza zmienna jest dosyć niska i następuje nierówny "skok" w widełkach,
ale druga zmienna ma odwróconą proporcjonalność i też jest tam taki "skok" i to znacznie mniej korzystny
nawet dla "kominiarczyków" i dłużej pracujących.

Jednak zgoda - uważam, że jeśli jest to do "ogarnięcia" finansowo, to pierwszą zmienną trzeba by podnieść.
 
Pomysł na różnicowanie jest bardzo dobry lecz mnożnik 0,4 dla stażu do 5 lat jest według mnie trochę za niski.

Mam mnożnik 1,88 i pracuje 5,5 lat (według stanu na 1 stycznia) więc dostane 204,4 zł (0,4 x 365 x 1,4)
Kolega z pokoju ma mnożnik jakoś 1,98 i staż ok. 23 lat więc dostanie 715,4 zł (1,4 x 365 x 1,4)

To duża różnica zważywszy że dostanie także więcej z podwyżki kwoty bazowej ;/
Tym bardziej niesprawiedliwe jeśli osoby te mają taki sam zakres obowiązków. Tak jest u mnie. Ja, staż 5 lat i kilka miesięcy i koleżanka staż 20+ lat. Zakres obowiązków ten sam, brak podziału na sprawy łatwiejsze dla mnie i trudniejsze dla niej. Podział zadań opiera się na podziale literowym. Zależy kto jaka ma literkę alfabetu i jaka jest nazwa spolki/podatnika którego dotyczy sprawa.
. Druga sprawa to zrównanie ludzi przyjętych wczoraj z osobami że stażem 5 lat. Trzecia sprawa to 5 lat i 11 miesięcy stażu to o połowę mniejszą podwyżka niż u osoby ze stażem o miesiąc dłuższym. Kolejna sprawa to zrównanie osób wprowadzających zeznania czy poczte z osobami pracującymi w orzecznictwie. Gorzej. Osoba że stażem 5 lat w orzecznictwie i osoba od 20 lat wprowadzająca zeznania do poltax czy poczte do ba, tu porównanie wysokości podwyżek jest dla mnie nie do przyjecia. Poza tym z tego co mi wiadomo mnożniki zaczynają się u nas od 1,61.
 
Ja o merytorycznych kwestiach to już nawet nie wspominałem bo to kwestia indywidualna, przykładowo mój kolega z pokoju to starszy ekspert ........chyba od picia kawy :D
 
I na tym kończy się dyskusja z Tobą @Mrówka!
Nie da się dyskutować z kimś, kto nie-dosłuchał, nie-doczytał i pisze o parametrach,
których nie rozumie ...
 
Trunks. Skąd wziąłeś 858zł?
Usunąłeś ze swojego postu zdanie: "I pewnie właśnie za to on dostanie 858 zł a ja 214,62 zł"
 
Tym bardziej niesprawiedliwe jeśli osoby te mają taki sam zakres obowiązków. Tak jest u mnie. Ja, staż 5 lat i kilka miesięcy i koleżanka staż 20+ lat. Zakres obowiązków ten sam, brak podziału na sprawy łatwiejsze dla mnie i trudniejsze dla niej. Podział zadań opiera się na podziale literowym. Zależy kto jaka ma literkę alfabetu i jaka jest nazwa spolki/podatnika którego dotyczy sprawa.
. Druga sprawa to zrównanie ludzi przyjętych wczoraj z osobami że stażem 5 lat. Trzecia sprawa to 5 lat i 11 miesięcy stażu to o połowę mniejszą podwyżka niż u osoby ze stażem o miesiąc dłuższym. Kolejna sprawa to zrównanie osób wprowadzających zeznania czy poczte z osobami pracującymi w orzecznictwie. Gorzej. Osoba że stażem 5 lat w orzecznictwie i osoba od 20 lat wprowadzająca zeznania do poltax czy poczte do ba, tu porównanie wysokości podwyżek jest dla mnie nie do przyjecia. Poza tym z tego co mi wiadomo mnożniki zaczynają się u nas od 1,61.

Tu się zgadzam. Potrzeba jeszcze jednej zmiennej, uwzględniającej rodzaj wykonywanej pracy (merytoryczna: orzecznictwo, kontrola, czynności sprawdzahace i pomocnicza/obsługowa: np. wprowadzanie danych z deklaracji do systemu, obsługa poczty).
Poza tym nie patrzmy na same mnożniki - znane są przypadki wynagrodzeń osób pracujących w egzekucji w większych US (wyspecjalizowanych US) osiągające przychody roczne grubo ponad 200 tys.
 
Trunks. Skąd wziąłeś 858zł?
Usunąłeś ze swojego postu zdanie: "I pewnie właśnie za to on dostanie 858 zł a ja 214,62 zł"

Mam mnożnik 1,88 i pracuje 5,5 lat (według stanu na 1 stycznia) więc dostane 204,4 zł (0,4 x 365 x 1,4)
Kolega z pokoju ma mnożnik jakoś 1,98 i staż ok. 23 lat więc dostanie 715,4 zł (1,4 x 365 x 1,4)
Doliczyłem stażowe:
Ja 204,4 x 1,05 = 214,62
kolega 715,40 x 1.2 = 858,48
 
Ostatnia edycja:
I na tym kończy się dyskusja z Tobą @Mrówka!
Nie da się dyskutować z kimś, kto nie-dosłuchał, nie-doczytał i pisze o parametrach,
których nie rozumie ...
Panie Cat, nikt Panu nie każe dyskutować ze mną a i ja nie mam ochoty dyskutować z Panem. To jest akurat miejsce gdzie mogę się wypowiedzieć, bo sprawy te dotyczą też mnie. Ja przedstawiam swój punkt widzenia i proszę dać mi spokój. Bo widzę, że znowu zaczyna Pan bezsensowny atak,tak dla zasady. A tak na marginesie to kim Pan jest w ogóle? Wypowiada się Pan o podwyżkach dla celników i skarbowców jednocześnie. Nie może się Pan pohamować ze wstawianiem swoich mądrości w każde możliwe miejsce?
 
No chyba że w tych kwotach już jest stażowe? To sorki :)
 
Tu się zgadzam. Potrzeba jeszcze jednej zmiennej, uwzględniającej rodzaj wykonywanej pracy (merytoryczna: orzecznictwo, kontrola, czynności sprawdzahace i pomocnicza/obsługowa: np. wprowadzanie danych z deklaracji do systemu, obsługa poczty).
Poza tym nie patrzmy na same mnożniki - znane są przypadki wynagrodzeń osób pracujących w egzekucji w większych US (wyspecjalizowanych US) osiągające przychody roczne grubo ponad 200 tys.
Wyjęłaś mi to z ust. Potrzeba trzeciej zmiennej dot. rodzaju wykonywanej pracy. Pomijając nawet "młodych" uważam, że osoba z 20letnim stażem w kontroli czy postępowaniach nie może dostać tyle samo co osoba z takim samym stażem robiącą proste, powtarzalne czynności
 
Wyjęłaś mi to z ust. Potrzeba trzeciej zmiennej dot. rodzaju wykonywanej pracy. Pomijając nawet "młodych" uważam, że osoba z 20letnim stażem w kontroli czy postępowaniach nie może dostać tyle samo co osoba z takim samym stażem robiącą proste, powtarzalne czynności

Postuluje wprowadzenie 3 współczynnika, uwzględniającego odpowiedzialność za wykonywane czynnosci (w orzecznictwie dochodzi jeszcze kontrola tej pracy przez sądy administracyjne) i jej ciezar, a więc alokacja wg komórek merytorycznych i pomocniczych. Praca i odpowiedzialność za jej efekty jest w KAS różna i to trzeba uwzględnić !
 
Status
Zamknięty.
Back
Do góry