zamykani celnicy

  • Thread starter Thread starter ela
  • Rozpoczęty Rozpoczęty
Dziewięciu celników z przejścia granicznego w Dorohusku (Lubelskie), podejrzanych o korupcję, zostało w środę zatrzymanych - poinformował szef lubelskiego wydziału Prokuratury Krajowej, Andrzej Markowski.
dalej ť


"Celnicy są obecnie przesłuchiwani. Są im stawiane zarzuty o charakterze korupcyjnym, w czwartek zapadną decyzje, co do stosowania wobec nich środków zapobiegawczych" - powiedział Markowski.

To kolejne zatrzymania w sprawie prowadzonej przez lubelski wydział Prokuratury Krajowej. Zarzuty związane są z podejrzeniami przyjmowania przez celników łapówek w zamian za przyśpieszanie odpraw granicznych od osób prywatnych i firm.

W sprawie tej już wcześniej zatrzymanych zostało kilkunastu celników z oddziałów podległych Izbie Celnej w Białej Podlaskiej, a także kilku przedsiębiorców, którzy mieli wręczać łapówki.

(PAP)Znowu się zaczyna......
 
NO I MAMY POWTÓRKĘ Z "ROZRYWKI"...!!!!!!!!!!! SMUTNE...! A POTEM SIĘ DZIWIĄ, ŻE LUDZIOM SIADAJĄ NERWY ...! TO PSYCHICZNA WYKAŃCZALNIA....!!!!!!!! CO ONI Z NAMI ROBIĄ, CHYBA DĄŻĄ DO WYKOŃCZENIA SC !!!!!!!!
 
Tak w Dorohusku znowu się zacznie- już dzisiaj ściągneli nowych ludzi do pracy z innych oddziałów. Naprawde ta cała sytuacja jet chora...
 
cool napisał:
NO I MAMY POWTÓRKĘ Z "ROZRYWKI"...!!!!!!!!!!! SMUTNE...! A POTEM SIĘ DZIWIĄ, ŻE LUDZIOM SIADAJĄ NERWY ...! TO PSYCHICZNA WYKAŃCZALNIA....!!!!!!!! CO ONI Z NAMI ROBIĄ, CHYBA DĄŻĄ DO WYKOŃCZENIA SC !!!!!!!!

jeśli myślicie że nowa ustawa zmieni wasze pazerne życie polegające na ciągłym "braniu" w łape to jesteście w strasznym błedzie, nie trzeba brać,żyć ponad stan, nie obnosić się swoim nielegalnie nabytym bogactwem, a wtedy nie będzie to psychiczną wykańczalnią jak piszecie, trzeba zacząć myśleć i pracować normalnie bez łapówek.
 
Zdziwienie

W tej sytuacji nawet nikt nie mówi, że to pomówienia więc chyba coś jest na rzeczy. Jeśli są podstawy do postawienia zarzutów to co w tym jest dziwnego ?? Czy Prokuratura miała machnąć na to ręką i powiedzieć my wam celnicy wybaczamy bo i tak was wszyscy gnębią?? Oceniajmy sytuacje obiektywnie.
 
ALE NIE MIERZMY WSZYSTKICH JEDNA MIARĄ!!!!!!!! DLACZEGO OD RAZU ICH SKAZUJECIE I UWAŻACIE,ŻE WSZYSCY Z NICH SĄ WINNI..! ŹLE MNIE ZROZUMIELIŚCIE, TU CHODZI O OGÓLNĄ ATMOSFERĘ...! NIE MNIE OCENIAĆ PODSTAWY TYCH ZATRZYMAŃ I SŁUSZNOŚC DZIAŁAŃ PROKURATURY, ALE WIDZĘ I WY TAKŻE, ŻE CZASAMI, MOŻNA BYC "BOGU DUCHA WINNYM" , MOŻNA ZOSTAĆ POMÓWIONYM I POSĄDZONYM, O COŚ CZEGO NIE ROBIŁEŚ... ITD. JEST WIELE TAKICH PRZYPADKÓW W NASZYCH SZEREGACH....!
 
Jubileusz

Mała "uroczystość", więc postanowiłem kupić parę butelek piwa i wypić je w samotności. Opróżniając drugie postanowiłem, że poczytam nowości na moim ulubionym forum. Same postanowinia.......... i czytam ...
cyt.."...nikt tego nie pojmie, nie zrozumie zanim nie trafi do tych miejsc odosobnienia..zanim nie zeszmacą go jak najgorszego zbrodniarza chociaż bywa tak,że zbrodniarz chodzi uśmiechnięty po ulicy z wyrokiem w kieszeni bo nie ma miejsca w więzieniach a tutaj bez wyroku pozamykano ludzi celem wydobycia z nich zeznań..
Po 15 tygodniach od chwili, w której panowie z poważnej AGENCJI postawili mi zarzut (w domyśle prokuratura), czytając powyższe wypowiedzi, rozgrywa mi się ponownie przed oczyma cały dzień, w którym zostałem przestępcą. Przestępcą, któremu kiedyś nieznani....
w nieznanym czasie i w nieznanych okolicznościach.....
wręczyli kasiorę..... nie podam tutaj ile, żeby nie wywołać smiechu, chociaż wiem że nawet 10 PLN , a nawet 5 EUR "w dwóch papierkowych nominałach" jest łapówką. W moim przypadku to zarzut przyjęcia kwoty nie wiele większej, a mimo tego stałem się przestępcą.
Pozostaje jeszcze jeden problem do wyjasnienia...za co?
Ja nie wiem... oni napewno tak!!!
Oczywiście nie przyznałem się. Ale cóz to zmieniło.
Trafiłem na tzw. dołek, gdzie pan funkcjonariusz przyjąwszy wszystkie moje rzeczy w depozyt, nakazał mi rozebrać sie do pasa, po czym polecił mi opuścić slipy do kolan i wykonać przysiad. Działo się to na korytarzu, zaraz przy wejściu w obecności pani funkcjonariusz, która razem z mnie przyjmującym pełnili służbę.
Nie wspomnę o innych upokorzeniach, bo mają się one nijak w stosunku do tych, które musieli przechodzić CI, którzy zostali tam na dłużej niz ja.
Mnie się "udało", bo wraz z wyborami przyszło nowe myślenie i "załapałem" się "tylko" na dozór i zakaz opuszczania kraju (jak na celnych to naprawdę LIGHT, chociaż Dochnal ma to samo!!!)
Wypije zatem następne piwo, życząc sobie i innym tak , lub gorzej potraktowanych przez wszelkiej maści "SŁUŻBY" by nie tracili nadziei.
Mimo tych wszystkich upokorzeń....głowa do góry!!!
Tym bardziej, że po szyję siedzimy w gównie (czytaj...SC)
 
Nie słuchałem Polsatu, więc ciężko jest mi się odnieść. Obraz kreowany w mediach nigdy nie był kosrzystny dla nas i faktycznie nowy ZZ musi się tym pilnie zająć. Potrzebne jest zrobienie dużej kampanii pozytywnej o SC, oodpłatnej, bo dementowanie różnych informacji w mediach niewiele daje. Zresztą sami od czasu do czasu słuchacie i iglądacie sprostowania, sami widzicie jak to wygląda, nikt nawet nie zwraca na to uwagi. Aby jednak przeprowadzić taką prawdziwą kampanię medialną poprawiającą nasz wizerunek, potrzeba niemałych środków pieniężnych na co niestety nas nie stać. Powyższe nie oznacza, że nie będziemy reagować na artykuły czy reportaże nam nieprzychylne. to są jednak środki doraźne, które niewiele wnoszą i nie są w stanie zmienić postawy mediów.
Liczne członkostwo w ZZ Celnicy PL pozwoliłoby nam na perfekcyjne przygotowanie tematu.
Kolegow z Dorohuska prosze o kontakt w sprawie zatrzyman.
 
Ostatnie wiadomosci z Przemysla ,młody człowiek 20 lat, ukradł samochód takaiarzowi przystawił pistolet do skroni , kiedy porywacz otwierał bagażnik samochodu, kierowca pomyslał ze chce go tam zamknąć, uciekł, powiadomił policję , policja podjeła pościg , zanim go złapano uszkodził inny samochód i co dostał , 2 tysiące poręczenia majatkowego i zastosowanie dozoru policyjnego chodszi po wolnosci...pistolet był atrapa a porywacz pijany co może być okolicznoscią łagodząca.To jest dowód że przestepcy chodzą po ulicy, bezkarnie .
Taksówkarze piszą protesty za takie traktowanie potencjalnych przestepców...skandal ....celnicy występuja jako szczgólnie niebezpieczni przestepcy i tak są traktowani...adekwatnie do kategorii przewinienia.
 
Tak ale ta ustawa nie pozwoli wrócić juz zwolnionym i nie do czasu wszczęcia sprawy sądowej alke do 12 miesięcy moga celni być zawieszeni,
proszę mnie poprawi ę jeśli się mylę , ta ustawa nic nie zmienia , zmienia tylko to że nie będzie można juz celnika zwolnic natychmiast po aresztowaniu
 
Moim zdaniem to nie są rewolucyjne zmiany ale raczej kosmetyczne- winny jest człowiek jak zostanie skazany prawomocnym wyrokiem.
 
Nr: ZZ Celnicy PL - 14/08/SiS
Dyrektor Izby Celnej
w Białej Podlaskiej


Szanowny Panie Dyrektorze

Związek Zawodowy - Celnicy PL zwraca się z uprzejmą prośbą o pilne uruchomienie radcy prawnego izby, celem obrony funkcjonariuszy zatrzymanych w ostatnich dniach w Dorohusku i Hrebennem, ale także pozostałych funkcjonariuszy zatrudnionych na tych przejściach granicznych.
Zdaniem Związku powstaje podejrzenie, że działania Prokuratury mogą być prowadzone w pośpiechu, celem wydobycia nieprawdziwych zeznań (pomówień) w zamian za odstąpienie od złożenia wniosku o tymczasowe aresztowanie.
Związek Zawodowy, otrzymuje liczne informacje na temat działania organów ścigania wobec funkcjonariuszy właśnie w ten sposób, dlatego mamy podstawy sądzić, że w przypadku obecnych zatrzymać może niestety być podobnie.
Nie przesądzamy o powyższym, jednak na podstawie otrzymywanych od funkcjonariuszy informacji na temat działania części prokuratur w tym zakresie, mamy prawo tak twierdzić.
Dlatego uważamy, że do czasu wejścia w życie ustawy o zmianie ustawy o Służbie Celnej, derogującej art.25 ust 8a i b, czuwać powinien nad powyższym radca prawny Izby Celnej.
Zbyt dużo spraw kończyło się lakonicznym uzasadnieniem: „umarzam z braku dowodów, lub umarzam ponieważ został Pan/i pomówiony/a”, aby dalej biernie się temu przyglądać, także z uwagi na fakt, iż są sygnały o niegodnym traktowaniu funkcjonariuszy podczas przesłuchań.
Prosimy o pilną interwencję do czasu przygotowania linii obrony przez nasz Związek.

Do wiadomości:
1. Minister Sprawiedliwości
2. Delegatura Prokuratury Krajowej w Lublinie
Z poważaniem:

Przewodniczący
ZZ-Celnicy PL
/-/
Sławomir Siwy
 
Przeniosłem ten list funkcjonariuszy z innego Działu na forum.
Czy będzie wreszcie realna reakcja resortu?

2008- 03-06

Szef Służby Celnej
Pan Jacek Kapica

Dyrektorzy IC

Szanowny Panie Ministrze jesteśmy właśnie po wizytacji oddziałów granicznych; nie wszystkie zaszczycił Pan swoją obecnością, jednak ze zrozumieniem podchodzimy do ogromu obowiązków na tak odpowiedzialnym stanowisku. Poprzez kierowników podstawowych komórek organizacyjnych SC dotarła do nas informacja o zmianie sposobu postępowania w stosunku do oskarżanych funkcjonariuszy celnych, którym w tempie lawinowym stawiane są zarzuty karne oraz wnioski organów ścigania o stosowanie środka zapobiegawczego w postaci tymczasowego aresztowania. Z niepokojem obserwujemy dotychczasową praktykę pracodawców - Dyrektorów Izb Celnych w tym zakresie, praktykę unikania przez pracodawcę jakiejkolwiek reakcji w sytuacji zjawiska masowego oskarżania podległych funkcjonariuszy celnych w sprawach związanych i nadzorowanych przez Szefa Służby Celnej i Dyrektorów Izb Celnych. Po styczniowych oddolnych protestach funkcjonariuszy celnych, sama zapowiedź likwidacji kontrowersyjnego art. 25 ustawy o Służbie Celnej oraz rozpoczęcie przez Rząd RP w trybie pilnym prac legislacyjnych spowodowało intensyfikacje działań prokuratur. Miniony tydzień właśnie kończy się kolejnymi aresztowaniami funkcjonariuszy celnych z OC Dorohusk, OC Hrebenne i OC Korczowa. Działania organów ścigania należy ocenić z naszego punktu widzenia bardzo negatywnie, nawiązują one swoim charakterem do działań Służby Bezpieczeństwa z lat PRL’u, opierają się według naszej wiedzy w dużej części na pomówieniach i swoistego rodzaju szantażu. Temat aresztów „wydobywczych” nie jest już jedynie tematem medialnym ale trwałą metodą działania organów sprawiedliwości. Zdajemy sobie sprawę, że minie jeszcze trochę czasu, zanim te praktyki zostaną prawnie napiętnowane, a osoby je stosujące - miejmy nadzieję pociągnięte do odpowiedzialności karnej. Dlatego niniejszym pismem prosimy o podjecie dodatkowych działań mających na celu wzmocnienie prawnej ochrony oskarżanych i aresztowanych funkcjonariuszy. Należy stwierdzić, że w przypadku podtrzymania obietnicy złożonej publicznie przez Pana Ministra, co do nie stosowania zapisów art. 25 tj. zwalniania ze Służby Celnej w trybie natychmiastowym, aresztowani funkcjonariusze pozostaną nadal pracownikami Izb Celnych. Zasadnym jest więc oczekiwanie przez środowisko SC delegowania służbowego osób do prac monitorujących działania organów ścigania i uczestniczenia w czynnościach m in. przed sądami wobec funkcjonariuszy celnych ( np. radcy prawnego ), który znając ze strony pracodawcy realia metodologii odpraw celnych i specyfiki pracy przy kontroli oraz dozorze celnym może występować stosownie do przepisów Kodeksu postępowania karnego. Dopuszczają bowiem one możliwość składania wniosków dowodowych i oświadczeń przez strony postępowania, a taką niewątpliwie może być pracodawca.
Panie Ministrze, w wielu toczących się sprawach karnych dochodzi do absurdów, gdy szeregowy funkcjonariusz ma zarzut związany z przyjmowaniem korzyści za „ ...przyśpieszanie odpraw celnych”; a przecież to Państwo tj. Dyrektorzy Departamentów Ministerstwa Finansów, czy Dyrektorzy Izb Celnych, czy wreszcie Naczelnicy UC wywierali przez lata, w związku z brakami kadrowymi, naciski na jak najszybsze przeprowadzanie odpraw celnych, czyniąc z tego trwałą metodę funkcjonowania Służby Celnej. Zaniedbując prowadzenie i nadzór na właściwą polityką kadrową. Przykładem -kolejne badania etatyzacji jednostek organizacyjnych, z parytetami jak np. 2 minuty na odprawę celną jednego samochódu osobowego odbiegającymi diametralnie od rzeczywistości, wskazują że w podstawowych jednostkach organizacyjnych, zajmujących się odprawami celnymi brakuje 30- 60 % wykwalifikowanej kadry. Dlaczego dopuszczacie więc Państwo do sytuacji, że szeregowi funkcjonariusze wypełniając polecenia „... sprawnej i szybkiej odprawy...” pozostawiani są sami sobie, gdy przedstawiane są im zarzuty „... przyśpieszania odpraw ...”?. Czy nie jest zasadne, gdy formułowane są takie oskarżenia wskazać, że poszlaki ( podkreślamy – poszlaki ) przyjmowania korzyści za „... przyśpieszanie odpraw ...” mogą nie istnieć; że istnieją sytuacje, w których to Państwa reakcja ( interwencja ) wymuszała szybsze odprawy z mniejszym zakresem kontroli.
Protest ze stycznia 2008 roku jest w naszym mniemaniu wołaniem o godność także dla tych, którzy dziś z powodu często nie swoich zaniedbań stają się ofiarami reformatorskich tendencji oraz coraz to nowych strategii rodzących się na szczeblu Ministerstwa Finansów i Departamentu SC.
Tym pismem chcemy również zasygnalizować metodologię, której dopuszczają się organy ścigania; liczymy tym samym na adekwatną pomoc pracodawcy poprzez stosowną, mającą formę prawną interwencję na poziomie ministerialnym. Obecne przypadki stawianych zarzutów i zatrzymań to kolejna akcja zastraszania środowiska celniczego. Naszym zdaniem służyć ma to wymianie kadr poprzez wydalenie z pracy jak największej ilości funkcjonariuszy przed wejściem w życie zmodernizowanej ustawy o Służbie Celnej. Z drugiej strony dowody w toczących się sprawach karnych to bardzo ogólne wyjaśnienia podejrzanych w innych sprawach poparte np. „statystycznymi wyliczeniami kwot czy uogólnieniami z innych spraw” stosowane przez prowadzące sprawy organy ścigania. Dochodzi do sytuacji, kiedy z informacji pozyskanych od podejrzanych we wcześniejszych sprawach / spektakularne zatrzymania, zastraszanie czy areszty wydobywcze /, wynika że „... na jednej zmianie funkcjonariusz mógł osiągnąć korzyść w jakiejś kwocie ...” prokurator tą wartość mnoży przez ilość służb w danym okresie i stawia zarzut kolejnemu funkcjonariuszowi. Te sytuacje to naszym zdaniem fabrykowanie materiału dowodowego przez organy ścigania, dlatego i w tym obszarze prosimy o interwencję. W chwili obecnej funkcjonariusze celni skazani są na prowadzenie ich spraw często przez niedoświadczonych, kierujących się swoimi partykularnymi interesami śledczych. Nagminnie o środkach zapobiegawczych, w tym tych najbardziej represyjnych, jak areszty decydują w sądach rejonowych asesorzy sądowi. To świadczy o pozostawieniu funkcjonariuszy celnych samym sobie; a oficjalne deklaracje, że jest to zawód odpowiedzialny, ważny dla dobra kraju, że służba ta jest wyjątkowo ciężka winny obligować kierujących nami do zapewnienia co najmniej przyzwoitych standardów „oceny” naszej pracy.
W obecnej sytuacji wydaje się pewnym, że funkcjonariusze z wieloletnim stażem pracy, podejmą działania mające na celu zwrócenie uwagi na ten stan rzeczy. W rzeczywistości pomimo wielu sygnałów funkcjonariuszy celnych z aktami oskarżenia / casus OC Medyka / o nieprawidłowościach w działaniach organów ścigania, żadne realne działania organów administracji rządowej nie zostały podjęte, a wręcz przeciwnie zintensyfikowano czynności w kierunku oskarżania oraz zatrzymywania jak największej ilości funkcjonariuszy, przy wątpliwej rzetelności oceny wszystkich okoliczności. Prosimy więc o pilną interwencję na wszystkich możliwych szczeblach, włącznie ( a może przede wszystkim ) w Ministerstwie Sprawiedliwości, aby kierował do prowadzenia naszych spraw doświadczonych i odpowiedzialnych prokuratorów i sędziów szanujących elementarne zasady postępowania karnego. Dokonując pobieżnej analizy tego co jest nam znane w tych sprawach stwierdzamy, że aksjomaty art. 4 Kodeksu postępowania karnego, które winny być opoką każdej czynności organów ścigania są nagminnie pomijane przy konstrukcji śledztw; każda pojawiająca się wątpliwość „obrabiana” jest na dowód potwierdzający winę podejrzanego, badane są tylko te kierunki, które mogą potwierdzać założenia prokuratury. Prowadzący sprawy prokuratorzy / np. Delegatury Prokuratury Krajowej w Lublinie / ostentacyjnie i publicznie wyrokowali w sprawach, gdzie nie przyjęto wyjaśnień drugiej „potencjalnej” strony. Głośnym echem odbiło się w środowisku celnym na wschodzie zdarzenie, naszym zdaniem mające charakter groźby karalnej, gdy prokurator prowadzący sprawę funkcjonariuszy z Oddziału Celnego w Tomaszowie Lubelskim wyrażał opinię, że „... do Hrebennego będzie po celników przyjeżdżał autobusem ...”. Jest to znamienny jeden z incydentów świadczący, że śledczy opierając się na niezweryfikowanych danych, w tym pomówieniach, funkcjonariuszy którzy wcześniej zostali „ złamani ” tymczasowym aresztowaniem lub groźbami podczas przesłuchań, nadinterpretują na niekorzyść obwinianych gromadzony " ad hoc" materiał dowodowy ( sprawa funkcjonariuszy OC Medyka czy OC Tomaszów Lubelski jest powszechnie znana także w mediach publicznych ) wykorzystując tym samym swoją pozycję i rangę instytucji w której są zatrudnieni do realizacji przede wszystkim kolejnych etapów swojej kariery zawodowej.
Biorąc powyższe pod uwagę prosimy o natychmiastową interwencję u Ministra Sprawiedliwości o zapewnienie rzetelnej obsługi w prowadzonych śledztwach. Wnioskujemy o merytoryczne nadzorowanie poczynań zaangażowanych organów ścigania oraz aparatu sprawiedliwości na wschodzie kraju. Osoby reprezentujące funkcjonariuszy w toczących się sprawach karnych, a na stałe prowadzący swoje praktyki w innych regionach kraju ze zdziwieniem komentują sytuacje, które gdzie indziej nie mogą mieć miejsca. Kunktatorstwo, pozaformalne ustalenia, nieswobodne oceniane materiału dowodowego - to charakterystyka relacji w lokalnych organach sprawiedliwości i organach ścigania. Fakty, które miały miejsce w obszarze prowadzonych śledztw, w tym standardowe wnioskowania prokuratur o areszt i jego nieuchronne zastosowanie, zapowiadane przez prokuratorów już na etapie zatrzymań i przedstawienia zarzutów, z góry pozbawiają nas szans na humanitarne traktowanie i dowiedzenie swojej niewinności przed niezawisłym sądem. Jesteśmy pewni, że jako funkcjonariusze pracujący wiele lat w administracji celnej, w ogromnej większości zasługujemy na rzetelne, merytoryczne i bezstronne prowadzenie postępowań karnych. Praktyka wskazuje na fakt możliwości istnienia pozaformalnego współdziałania organów administracji państwowej powiązanych terytorialnie. Na podstawie często nie potwierdzonych w materiale dowodowym, skrajnie niekorzystnych i poszlakowych, czy wręcz szacunkowych ustaleń CBŚ, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego czy regionalnych delegatur Prokuratury Krajowej, orzekający w sprawach o stosowaniu środka zapobiegawczego w postaci tymczasowych aresztów wydają się być poddani presji i nie gwarantują w ocenie wielu prawników obiektywności oceny zgromadzonych dowodów. Praktyka taka w stosunku do wieloletnich pracowników administracji państwowej zajmującej się także z urzędu ściganiem przestępstw i wykroczeń świadczy w naszej ocenie o świadomej metodologii takiego sposobu prowadzenia postępowań w stosunku do naszego środowiska zawodowego przy absolutnej bierności osób odpowiedzialnych w poprzednich latach za stan Służby Celnej. Wielu funkcjonariuszy celnych pamięta jeszcze czas sprzed epoki demokratycznego państwa prawa i analogie nasuwają się w tej materii jednoznaczne. Dzisiejsza sytuacja wskazuje, że ponownie bardziej liczy się suchy paragraf, a nie człowiek i jego wieloletni wkład pracy w realizacje zadań powierzonych Służbie Celnej. Atmosfera prowadzenia czynności procesowych wobec służb celnych przypomina sytuację z niechlubnych okresów minionych. Narusza w znacznej części nasze prawa obywatelskie w tym prawo do wolności czy stosowania podstawowej zasady domniemania niewinności. Restrykcyjna polityka organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości z jaką w chwili obecnej mamy do czynienia stawia wielu z nas na równi z najgroźniejszymi przestępcami kryminalnymi. Nawet w przypadkach stawiania niektórym z nas poważnych zarzutów karnych uważamy, że należy nam się szacunek poprzez zapewnienie właściwych standardów postępowania.
Nie przesądzając wyniku prowadzonych i przyszłych spraw wobec środowiska oraz rozstrzygnięć przed niezawisłymi sądami domagamy się i wnioskujemy o wystąpienie do Ministra Sprawiedliwości o przeniesienia przedmiotowych śledztw i czynności organów prokuratorskich oraz sądowych do innych terytorialnie ośrodków administracyjnych wymiaru sprawiedliwości. Czego uzasadnienie niech stanowią zawarte w treści tego pisma uwagi.

Z poważaniem

Funkcjonariusze celni


Do wiadomości:
1. Premier Rządu RP,
2. Minister Sprawiedliwości,
3. Rzecznik Praw Obywatelskich,
4. Prokuratura Krajowa,
5. Centrale Związków Zawodowych – wszystkie.
 
Back
Do góry