Zapomniany przepis? Gdzie są założenia procesu legislacyjnego?
Art. 223 ust. 7 uosc. Cytuję: określenie stopni służbowych, o których mowa w ust. 2 - 6 uzależnione jest od okresu służby (,,,) oraz posiadanego doświadczenia i wykształcenia w sprawach z zakresu zadań Służby Celnej.
Wg Sądu przepisy przejściowe nie pozostawiają organom celnym możliwości uznania przy przemianowaniu na nowe stopnie służbowe? Przecież nadanie nowych stopni miało nastąpić pod warunkiem / rygorem / z zastrzeżeniem ust. 7 art. 223. Z całą pewnością mogącego funkcjonować jako samodzielny byt prawny, który umożliwia indywidualne rozpatrzenie wszystkich przypadków. Nie tylko wyłącznie na podstawie dyspozycji ust. 2 - 6 tego artykułu, lecz niejako w ich uzupełnieniu. I ich rozstrzygnięcie, bez wrzucania wszystkich przypadków przemianowania "do jednego wora". Indywidualne potraktowanie każdej sprawy, zgodnie z kpa. Innymi słowy, odmówienia mianowania do korpusu oficerów młodszych kierownikowi sprawującego tą funkcję trzy miesiące przed dniem wejścia w życie. Mianowanie do korpusu oficerów młodszych kierownika sprawującego tą funkcję w okresie trzech lat, lecz nie bezpośrednio w dniu wejścia w życie nowej ustawy, który ze względów służbowych został skierowany do wykonywania innych zadań. Odmówienie możliwości mianowania do korpusu oficerów młodszych byłemu kierownikowi, który utracił to stanowisku wskutek nie radzenia sobie / braku kwalifikacji / postępowania dyscyplinarnego? Rozstrzygnięcie przypadku byłego kierownika, sprawującego to stanowisko 15 lat wcześniej, który pozostały okres służby spędził w archiwum bądź odbierając korespondencję w sekretariacie? Bez potrzeby stosowania rozszerzającej wykładni celowościowej?
Czy sam SSC nie nakazał DIC-om, przy mianowaniach w korpusie oficerów młodszych, nadawanego stopnia uzależnić od okresu pełnienia stanowiska kierowniczego, bez względu na przedział czasowy jego pełnienia? Dlaczego miało to zastosowanie wyłącznie w tym korpusie? Przecież zasadne byłoby, dla pozostałych korpusów, uzależnić nadawany stopień np. wcześniejszym okresem posiadania stopnia np. młodszego dyspozytora?
Czy zatem nie mamy do czynienia z werdyktem Sądu, które mnoży wątpliwości i pytania?
Czy przedstawione stanowisko Sądu w sprawie mianowań na stopnie służbowe nie kieruje się wyłącznie racją SSC i podległych mu organów celnych, stosujących jego wytyczne?