Wzory odwołań od decyzji mianowania na stopień służbowy na podst. art.223 ustawy o SC

Poniżej część naszego pisma do DIC. O te wyroki wystarczy uzupełnić stare wzory odwołań

Wyroki Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie - II SAB/WA 163/10 i następne, jak również Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 3 listopada 2010r. I OSK 949/10, rozstrzygają ww. kwestię w konkretnych przypadkach funkcjonariuszy celnych pełniących przed dniem wejścia w życie ustawy funkcje związane z podporządkowaniem służbowym. Sądy potwierdziły dotychczasową linię orzecznictwa, jak również rozstrzygnęły, że akt mianowania jest decyzją administracyjną. Sądy wskazały, że:
"... w związku z wejściem w życie nowej ustawy o SC z dnia 27 lipca 2009r. kierownicy urzędów zobowiązani zostali w zakreślonym terminie do dokonania mianowań funkcjonariuszy na stopnie służbowe w zależności od stopnia zajmowanego przed wejściem w życie ustawy (art.223 ust.2 oraz ust.3 pkt.1) lub w zależności od zajmowanego wcześniej stanowiska bądź też charakteru pełnionych obowiązków (art.223 ust.2 pkt.2)." – NSA sygnatura jw.
„Mechanizm przypisywania funkcjonariuszom korpusów, zgodnie z regulacją art. 223 ust. 2-6, jest następujący. Katalog piętnastu stopni służbowych określonych w art. 8 ustawy o Służbie Celnej z dnia 24 lipca 1999 r. został w art. 223 ust. 2-6 nowej ustawy pogrupowany w pięć korpusów i zadaniem organu jest (ściśle z treścią tej ostatniej normy) umieścić danego funkcjonariusza w odpowiednim korpusie, precyzyjnie wskazanym w ustawie, w zależności od dotychczasowego stopnia lub zajmowanego stanowiska bądź pełnionych obowiązków. O ile przypisanie danemu funkcjonariuszowi konkretnego, nowego stopnia służbowego w danym korpusie uzależnione jest, zgodnie z ust. 7 omawianego przepisu, od okresu służby danego funkcjonariusza w Służbie Celnej albo od zatrudnienia w administracji celnej lub skarbowej oraz posiadanego doświadczenia i wykształcenia w sprawach z zakresu zadań Służby Celnej, o tyle określenie korpusu wynika wprost ze wspomnianego przepisu art. 223 ust. 2-6 bez pozostawienia organowi swobody w tym zakresie. Jedynie w ust. 3 pkt 2 stanowiącym, iż funkcjonariuszowi celnemu, który przed dniem wejścia w życie ustawy zajmował stanowisko, które wiązało się z podporządkowaniem służbowym funkcjonariuszy celnych lub pracowników, bądź pełnił obowiązki na tym stanowisku oraz pełnił służbę w służbie stałej w stopniu innym niż wymieniony w pkt 1 i w ust. 2 – określa się stopień w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej, ustawodawca wprowadził kryteria ocenne wymagające rozstrzygnięcia, czy dany funkcjonariusz tak określone wymogi spełnia...”" – WSA sygnatura jw.
 
Witam Panie Sławku,
pięknie dziękuję za pomoc dotyczącą wzoru odwołania (art.223).
Nie byłam pewna czy zamieszczone na forum są "aktualne".
Jestem od kilku miesięcy wyłączona ze służby (po operacji).

Korzystając z okazji

Życzę Panu
Najcudowniejszego Nowego Roku.
Od początku do końca.
Z wyrazami szacunku,
Kota:p
 
A czy przypadkiem "zwłoka" przy rozpatrywaniu odwołań nie ma związku z otrzymanymi propozycjami pełnienia służby? Tam m.in. został nam zaproponowany stopień, skoro propozycja została przyjęta z tym stopniem (oczywiście nie korpus oficerów) to znaczy że stopień został zaakceptowany i zgodziliśmy się na ten stopień - więc roszczenia zawarte w odwołaniu straciły rację bytu, a postępowanie odwoławcze bezprzedmiotowe? Ciekawe rozwiązanie co?

faktyczie dopiero zauwazylam, ze stopien jest wpisany, a jesli taki byl zamysl, to co ?
 
Nie ma to znaczenia. Odwołanie ma swój bieg. Czekamy na rozpatrzenia przez nieogolonego. Sądzę, że nie znajdzie podstaw do zmiany aktów mianownia. Wtedy sąd. Widać po wyrokach z W-wy, że powinniśmy wygrać. Moje odwołanie w piśmie od dic ic K-ce zostało nazwane "dokumentem o nazwie odwołanie". Człowiek o funacji o nazwie dyrektor izby celnej pisze takie androny pewnie pod dyktando nieogolenego. Sam pewnie by na to nie wpadł. Sądzę, że q.rvy łatwo nie odpuszczą, już tacy są. Ale będziemy walczyć do końca.
 
Oczywiście że nie ma to znaczenia, przecież na pewno podpisujesz wiele dokumentów na których widnieje Twój stopień służbowy-czy podpisanie każdego takiego dokumentu pododuje że Twoje odwołanie staje się nieważne? Niektóre osoby dostały nawet swans w stopniu po złożeniu odwołania (oczywiście nie na taki stopień o jaki wnioskowały w odwołaniu)- i tutaj będzie ciekawie jai stopień SSC im zaproponuje po ewentualnym pozytywnym rozpatrzeniu odwołania. Ale to fentastyka ponieważ raczej na 100% odwołanie bedą rozpatrzone negatywnie. Zostanie sąd- większośc wygra, na pewno "byli kierownicy może też "kierujący". A potem na szybki eksternistyczny kurs oficerski i egzamin nie do zdania.
 
Penie masz rację. Ale sądzę, że też coś umiemy żeby zdać ten egzamin. Nie czuję się gorszy od tych co zdają teraz, często przypadkowych ludzi. Myślę, że udowodnimy na egzaminie że jesteśmy coś warci. Że nasze całe odwołania mają sens. Przecież po to to robimy. Pozdrawiam.
 
Kierownictwo S.C. ( to od dojenia krów i to nie bardzo ) ma wszystkich nas w du...e. Na nich nic nie działa. To jest szczyt bezczelności, arogancji i poczucia, że żaden ustawowy termin, wyrok czy postanowienie sądu itp. mogą zlewać bez końca. Ja już czekam kilka miesięcy na decyzję Nieogolonego, jak też na odpowiedzi na pisma kierowane w związku z aktem mianowania. Nie odpisują, milczą, czas leci, a oni mają wszystko w du..pie. Widać na nich pisma nie działają. Ale cierpliwość się powoli kończy. Nieogolony - może nadejdzie taki czas, że będziesz błagał wraz z premierem i Bonim, tak jak 3 lata temu, żeby celnicy zaczęli odprawiać i rozładowali korki na granicy - ale wtedy Twój czerep spadnie.
 
A jeżeli ktoś złożył odwołanie w grudniu 2009r. (oczywiście brak rozpatrzenia), to czy powinien ponownie złożyć "WNIOSEK O STWIERDZENIE NIEWAŻNOŚCI DECYZJI (AKTU MIANOWANIA)"?
 
Penie masz rację. Ale sądzę, że też coś umiemy żeby zdać ten egzamin. Nie czuję się gorszy od tych co zdają teraz, często przypadkowych ludzi. Myślę, że udowodnimy na egzaminie że jesteśmy coś warci. Że nasze całe odwołania mają sens. Przecież po to to robimy. Pozdrawiam.
Wiem , ja to wszystko wiem ale obawiam się,że mogą zafundować egzamin nie do zdania ale to tylko moja spiskowa teoria.
 
W dniu 30.12.2010r. Związek Zawodowy Celnicy PL złożył w Sądzie Rejonowym dla Warszawy Śródmieścia w V Wydziale Karnym ul. Marszałkowska 82; 00-517 Warszawa, akt oskarżenia dot. procesu mianowań funkcjonariuszy celnych na stopnie służbowe na podstawie art.223 ustawy o SC. Jest to akt oskarżenia złożony na podstawie art.55 par.1 KPK.

Zgodnie z art. 103. 1. ustawy o służbie celnej funkcjonariusza zawiesza się w pełnieniu obowiązków służbowych na czas nie dłuższy niż 3 miesiące, w przypadku wszczęcia przeciwko niemu:
1) postępowania karnego w sprawie o przestępstwo umyślne ścigane z oskarzenia publicznego (...)

jeśli tak, to czy wniesienie subsydiarnego aktu oskarżenia do sądu przeciwko SSC nie stanowi przyczyny zawieszenia w pełnieniu obowiązków funkcjonariusza Jacka K. ?
 
Subsydiarny akt oskarżenia do sądu przeciwko SSC

Jeśli przymiemy, że data złożenia wniosku jest datą wszczęcia postępowania, to wnisek nasuwa się sam.

A może bedzie to data otwarcia przewodu sądowego?
 
Temat był wałkowany, ale widzę, że niektórych interesuje tylko niepotrzebne podnoszenie napięcia.

f.c można zawiesić - art.103 Ustawy o SC ...
.. w przypadku wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego w sprawie o przestępstwo umyślne/nieumyślne ścigane z oskarżenia publicznego.

oskarżyciel publiczny- art. 45 KPK (Prokurator lub inny organ państwa upoważniony do oskarżania)

podstawa przytoczona w zawiadomieniu - art. 55.1 KPK (akt oskarżenia wniesiony bezpośrednio do sądu przez "pokrzywdzonego")
 
Ostatnia edycja:
Temat był wałkowany, ale widzę, że niektórych interesuje tylko niepotrzebne podnoszenie napięcia.

f.c można zawiesić - art.103 Ustawy o SC ...
.. w przypadku wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego w sprawie o przestępstwo umyślne/nieumyślne ścigane z oskarżenia publicznego.

oskarżyciel publiczny- art. 45 KPK (Prokurator lub inny organ państwa upoważniony do oskarżania)

podstawa przytoczona w zawiadomieniu - art. 55.1 KPK (akt oskarżenia wniesiony bezpośrednio do sądu przez "pokrzywdzonego")

wszystko ok tylko art. 55 par 1 kpk dotyczy skargi pokrzywdzonego wnoszonej bezpośrednio do sądu w sprawach ściganych z oskarżenia publicznego w przypadku powtórnego wydania przez prokuratora post. o odmowie wszczęcia lub o umorzeniu post karnego w sprawach ściganych z oskarżenia publicznego.
Subsydiarna skarga pokrzywdzonego (nie oskarżyciela prywatnego bo to dwa różne podmioty post karnego) wniesiona do sądu nie zmiena faktu że przestepstwo objęte tym aktem jest dalej przestępstwem publicznoskargowym. W kpk nie ma żadnego przepisu który w takiej sytuacji każe traktować przestepstwo ścigane w trybie publicznoskargowym jak prywatnoskargowe.
A art. 103 ustawy o SC mówi o obligatoryjnym zawieszeniu fc w takiej sytuacji
proponuję dokładnie czytać przepisy
 
Ostatnia edycja:
art. 103 w zależności od umyślności/nieumyślności popełnionego czynu obliguje/daje możliwość zawieszenia.

nie został spełniony (i nie zostanie:)) najważniejszy warunek do zawieszenia:
wszczęcia przeciwko OSOBIE postępowania karnego w sprawie o przestępstwo umyślne/nieumyślne ścigane z oskarżenia publicznego, aby spełnić ten warunek musi zostać wydane postanowienie o przedstawieniu zarzutów danej OSOBIE.

Nie róbcie sobie/ludziom płonnej nadziei.
Oskarżyciel publiczny nie widział przesłanek do dalszego postępowania, a art. 55 KPK jest moim zdaniem wentylem bezpieczeństwa dającym OBYWATELOM poczucie sprawiedliwości, gdyż teraz to SĄD (niezawisły) podejmie decyzję, a później w Europę:)?
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry