Wzory odwołań od decyzji mianowania na stopień służbowy na podst. art.223 ustawy o SC

Kancelaria wybrała drogę odwoławczą więc będziemy ją kontynuować, ale na tym etapie przygotujemy już też wzór pozwu do Sądu Pracy, aby kto zechce mógł z niego skorzystać. Następnie będziemy też sporządzać wzory pism procesowych w postępowaniu przed sądem.
Jest też trzecia droga, nad którą musimy jeszcze się zastanowić.
W tym tygodniu wyślemy też skargę do RPO, a w przyszłym do NIK.
Przygotowujemy zawiadomienie do prokuratury, gdyż uważamy, że proces mianowań odbył się z naruszeniem prawa.
 
Na złożenie pozwu do Sądu Pracy mamy 3 lata.Tylko co się stanie jeśli rozpoczną się szkolenia i egzaminy np w korpusie oficerów młodszych na które funkcjonariusze z niższych korpusów nie będą przecież kierowani.Czy potem nie będzie za późno?
 
Ostatnia edycja:
Panie Sławku, wreszcie. Tylko stanowcze kroki cokolwiek pomogą. Nawet jeśli DIC-e zostaną zobowiązani do nadania właściwego stopnia to FC będą mieli przykrości w pracy. Tak jest i kropka. Tylko kontrola innych instytucji i prokuratury może spowodować, że proces mianowania zostanie naprawiony. Pozdrawiam.
 
Miło widziec jedność......

Patrząc na ten wątek,ilość postów i aktywność piszacych serce rośnie
widząc że są jeszcze sprawy łaczące Nas jako grupę zawodowa w dążeniu
do celu - wprawdzie jest nas zaledwie 500 (sadzac z ilosci odwolan) ale
mysle ze wiele osob czeka na finał tej sparwy by samemu tez zlozyc i pojsc
na "pewniaka" przetartym juz szlakiem ......
 
Na złożenie pozwu do Sądu Pracy mamy 3 lata.Tylko co się stanie jeśli rozpoczną się szkolenia i egzaminy np w korpusie oficerów młodszych na które funkcjonariusze z niższych korpusów nie będą przecież kierowani.Czy potem nie będzie za późno?
Zmieniłem tochę treść poprzedniego mojego postu bo mogłem być źle zrozumiany.
 
?????? Blue king

Panie Sławku, jak wygląda finansowo akcje Blue King ? Ile osób odwołujących poczuło się do obowiązku partycypacji w kosztach prawników ? i wpłaciło coś więcej niz składkę członkowską?

A może ograniczyć by tak dostęp do ,, gotowców,, wszystkim tym którzy koniecznie chcą na krzywy ryj, a nie należą do ZZ Celnicy.
Pozostałe Związki tak zrobiły przy odwołaniach na drodze nadzoru służbowego.
Ja tylko tak przemyśliwuję- bo przecież składek na wszystko nie wystarczy. Przed nami, i Kapicą w roli pozwanego, drogą długa i daleka.
 
Ostatnia edycja:
Gdzie lepiej złożyć pozew-do Sądu we właściwości miejscowej Dyrektora Izby czy też jak to literalnie brzmi ,"w którego okręgu praca jest, była lub miała być wykonywana ."
 
Popieram don Pedro Alvareza w kwestii ograniczenia dostępu do pewnych informacji. Z moich obserwacji wynika, że dusigrosze z wysokimi pensjami czy osoby negatywnie wypowiadające się o naszym związku pierwsze wyciągają rączki po różne wzory itp. Z drugiej jednak strony ograniczając zawęzilibyśmy krąg biorących udział w różnych akcjach.
 
Ostatnia edycja:
Action blue king

Myślę, że przyszła pora ją wznowić, np. z chwilą przedstawienia przez ZZ propozycji dalszych działań kończących ten żenujący spektakl.

Co o tym sądzicie ?

Natomiast odnosząc się do ograniczenia dostępu do propozycji dalszych wspólnych działań powiem nie. Środowisko i tak jest już rozbite i podzielone wskutek celowych działań naszej elyty. Poza tym wg mnie liczy się również liczba złożonych odwołań. Choć wg SSC tylko 535 funkcjonariuszy zarzuciło 16 DIC rażące naruszenie prawa przy mianowaniach - dla mnie ta wypowiedź wysokiego urządnika państwowego jest kolejnym skandalem w państwie prawa, za jakie przecież uważamy RP ? A w krajach o ugruntowanej kulturze prawnej skutkowała by natychmiastowym odwołaniem go z zajmowanego stanowiska.

Co o tym sądzicie ?
 
Ostatnia edycja:
Akcja blue king pokryła jak dotąd może 1/3 jednej faktury. Faktury są wystawiane co miesiąc i nie mogę pisać na jaką opiewają kwotę. Dane te są bowiem zastrzeżone przez Kancelarię.
Dziękuję wszystkim, którzy zdecydowali się wesprzeć nas w jakikolwiek sposób, czy to członkostwem w związku czy wsparciem zainicjowanej oddolnie na forum akcji blue king.
 
Również dorzuciłem swoją cegiełkę do akcji "niebieski król" (patrz ustawa o języku polskim) i myślę że ci którzy się jeszcze wachają niech pójdą do pierwszej lepszej kancelarii adwokackiej to zobaczą że za 5 dych to pani sekretarka kawę może zaparzyć i miło pogawędkę strzelić. Myślę że warto dać te kasę Sławkowi, na pewno się opłaci.
 
Zamieszczamy pismo ZAŻALENIE DO MF NA PRZEWLEKŁOŚĆ POSTĘPOWANIA.

1. W polu "Znak" na pierwszej stronie każdy funkcjonariusz winien wpisać sygnaturę pisma, które otrzymał od SSC (listem zwykłym) po wniesieniu odwołania . Zakładam, że drugie pismo miało taki sam znak dla danego funkcjonariusza, jeżeli nie to należy wpisać obie sygnatury;
2. Pozostałe pola wykropkowane należy wypełnić zgodnie z instrukcjami wpisanymi czerwoną czcionką;
3. Przed wydrukowaniem pisma należy usunąć w edytorze tekstu wszelkie instrukcje pisane czerwoną czcionką i umieszczone w nawiasach;
4. Zażalenie musi być podpisane ręcznie przez wnoszącego je funkcjonariusza;
5. Zażalenie należy nadać pocztą (listem poleconym za potwierdzeniem odbioru) bezpośrednio do Ministra Finansów;

Pismo kontynuje dotąd obraną drogę.
Niemniej w najbliższych dniach złożymy wszyscy skargę bezpośrednio do WSA oraz pozwy do sądów pracy, nie rezygnując z poczatkowo obranego trybu, gdyż trudno wyrokować jaka droga okaże się ostatecznie skuteczna.
Wykorzystamy po prostu wszystkie możliwości jakie daje prawo.
Czynimy to aż na tyle sposobów z uwagi na rozbieżność orzecznictwa SP z jakim się spotykamy.

Wysyłajcie więc na razie załączone pismo do Ministra Finansów:

http://zz.celnicy.pl/tekst-402.html

Wysłaliśmy jednocześnie skargę do RPO:
http://zz.celnicy.pl/tekst-404.html
 
Ostatnia edycja:
Ponieważ wielu z Was skierowało już sprawy do Sądów Pracy i sądy podjęły temat zamieszczam kilka zdań, które mogą być pomocne przy formułowaniu odpowiedzi na pisma r.pr. dyrektorów.
Niebawem zamieścimy tez wzór pozwu. Bezwzględnie nalezy kontynuować drogę odwoławczą składając pismo jw.

"Zgodnie z art. 6 k.p.a. organy administracji publicznej działają na podstawie przepisów prawa. Powyższa zasada jest powtórzeniem treści art. 7 Konstytucji RP. Zgodnie z utartym stanowiskiem orzecznictwa administracyjnego, przepisy prawa w rozumieniu art. 6 k.p.a. są to przepisy prawa powszechnie obowiązującego (art. 87 ust. 1 Konstytucji RP), a więc: a) Konstytucja RP, b) ustawy, c) ratyfikowane umowy międzynarodowe, d) rozporządzenia z mocą ustawy, e) rozporządzenia, f) akty prawa miejscowego (zob. Wyrok NSA z dnia 20 kwietnia 1994 r., SA/Kr 1428/93, LEX nr 24499; A. Wróbel, Komentarz do art. 6 k.p.a. [w:] LEX). Jak trafnie podkreślił WSA w wyrokuz dnia 10 czerwca 1983 roku (sygn. akt I SA 217/83) „podstawową zasadą sformułowaną w art. 6 k.p.a., jest to, że organy administracji państwowej działają na podstawie przepisów prawa. Przepisy prawa, to znaczy ustawy i wydawane na podstawie ustaw i w celu ich wykonania przepisy wykonawcze, decydują w szczególności o tym, kiedy organ administracji państwowej wydaje decyzję administracyjną”.
Zdaniem skarżącego zaskarżony akt mianowania narusza art. 6 k.p.a., poprzez nieuwzględnienie przepisu prawa powszechnie obowiązującego w postaci art. 223
ust. 3 pkt 2 ustawy o Służbie Celnej oraz art.223 ust.7. Co więcej, Dyrektor Izby Celnej nie przyjął, za podstawę prawną aktu mianowania, przepisu powszechnie obowiązującego. Rozstrzygnięcie Dyrektora Izby Celnej zostało dokonane
w oparciu o interpretacje Szefa Służby Celnej zawarte w pismach: SC4/033/5/09/FRD/15758S.C. oraz SC6/066/28/09/2052PKPJ, SC6/0681/293/09/16499. Przyjęta przez organ podstawa rozstrzygnięcia jest niedopuszczalna. Zgodnie z obowiązującymi przepisami podstawę decyzji stanowić mogą wyłącznie normy aktów prawa powszechnie obowiązującego, a nie akty wewnętrzne. Oczywiste jest, że akty wewnętrzne administracji, tj. okólniki, zarządzenia czy interpretacje stanowią akty adresowane wyłącznie do instytucji, organów oraz pracowników, którzy są podlegli służbowo organowi wydającemu taki akt. Akty te, zgodnie ze stanowiskiem doktryny oraz jednolitą linią orzecznictwa, nie mogą stanowić podstawy rozstrzygnięć w stosunku do obywateli, jak też osób prawnych (zob. M. Wierzbowski (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2006; System Prawa Administracyjnego, (red.) J. Starościak, Tom I, Warszawa 1977; E. Ochendowski, Prawo administracyjne, Toruń 2002; J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Kraków 2005). Rozwijając przedmiotową kwestię należy wskazać m.in. wyrok NSA z dnia 6 lutego 1981 r., SA 819/80, ONSA 1981/1/6, w którym Sąd jednoznacznie stwierdził, że „akty prawotwórcze kierownictwa wewnętrznego […] mogą wiązać jedynie tych adresatów, którzy są organizacyjnie lub służbowo podporządkowani organowi wydającemu dany akt. Nie może stanowić podstawy prawnej decyzji administracyjnej akt prawodawczy (zarządzenie) wydany na podstawie przepisu mającego charakter ogólnej normy kompetencyjnej”, wyrok NSA z dnia 12 października 1999 r., IV SA 1292/97, LEX nr 48236 w którym orzeczono, że „Zgodnie z art. 6 k.p.a. organy administracji działają na podstawie przepisów prawa. Chodzi tu o przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Przy rozstrzyganiu w sprawie administracyjnej oparcie się na normie pozaustrojowej możliwe jest jedynie wtedy, gdy ma ona odpowiednie zakotwiczenie w delegacji przewidzianej przez ustawę”, wyrok NSA z dnia 20 kwietnia 2005 r., I SA/Wa 291/04, LEX nr 166552, gdzie Sąd orzekł, iż „zarządzenia nie stanowią źródła powszechnie obowiązującego prawa. Tym samym nie mogą stanowić podstawy prawnej wydawania przez organ administracji publicznej decyzji administracyjnych. Organy administracji publicznej bowiem, zgodnie z art. 6 k.p.a., działają na podstawie przepisów prawa, to jest prawa powszechnie obowiązującego, a takim nie są zarządzenia”.
Dyspozycja art. 223 ust. 3 pkt 2 ustawy o Służbie Celnej została sformułowana w sposób dyskrecjonalny i nie dopuszcza możliwości pominięcia, przez organ określający stopnie służbowe, kryterium mianowania wskazanego w tym przepisie. W związku z powyższym, Dyrektor Izby Celnej miał obowiązek: a) ustalić czy funkcjonariusz celny, przed dniem wejścia w życie ustawy, zajmował stanowisko związane z podporządkowaniem funkcjonariuszy celnych lub pracowników
b) w razie pozytywnej odpowiedzi, dokonać mianowania funkcjonariusza na stopień w korpusie oficerów młodszych. Powód, w okresie ……………………………………, zajmował stanowisko …………………………………………., (podać nazwę stanowiska kierowniczego) które było związane z podporządkowaniem funkcjonariuszy celnych lub pracowników. W związku z tym, że powyższa okoliczność miała miejsce przed dniem 31 października 2009 r. tj. przed datą wejścia w życie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2009 r., Nr 168, poz. 1323), mianowanie skarżącego na stopień w korpusie oficerów młodszych było obligatoryjne.
W tym też zakresie jakichkolwiek wątpliwości nie pozostawia treść art. 223 ust. 3 pkt 2 ustawy o SC. Przepis ten wyraźnie stanowi, że:
Funkcjonariuszowi celnemu, który przed dniem wejścia w życie ustawy:
[…]
2) zajmował stanowisko, które wiązało się z podporządkowaniem służbowym funkcjonariuszy celnych lub pracowników, bądź pełnił obowiązki na tym stanowisku oraz pełnił służbę w służbie stałej w stopniu innym niż wymieniony w pkt 1 i w ust. 2
- określa się stopień w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej.

Brak przepisu art. 223 ust. 3 pkt 2 ustawy o Służbie Celnej w podstawie prawnej aktu mianowania wskazuje na pominięcie przez Dyrektora Izby Celnej przepisu prawa materialnego, którego zastosowanie było obowiązkowe.
W trakcie postępowania w przedmiocie mianowania skarżącego, Szef Służby Celnej wydał interpretacje zawarte w pismach: SC4/033/5/09/FRD/15758S.C. oraz SC6/066/28/09/ 2052PKPJ, nakazujące wykładanie art. 223 ust. 3 pkt 2 nowej ustawy o Służbie Celnej w ten sposób, że mianowanie funkcjonariusza zgodnie z tym przepisem winno następować wyłącznie w razie zajmowania stanowiska związanego z podporządkowaniem służbowym funkcjonariuszy lub pracowników „w chwili utraty mocy” ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej oraz „w dniu wejścia w życie” ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej. Powyższa okoliczność, w zestawieniu z faktem niezastosowania przy mianowaniu art. 223 ust. 3 pkt 2 ustawy, wskazuje jednoznacznie, że Dyrektor Izby Celnej nie kierował się dyspozycją ustawy lecz wytycznymi przełożonego.
Zgodnie z art. 10 ust. 3 pkt 3 ustawy o Służbie Celnej Szef Służby Celnej zapewnia sprawne i efektywne wykonywanie jej zadań, w szczególności przez kształtowanie polityki kadrowej i szkoleniowej. Wskazany przepis nie nadaje Szefowi Służby Celnej jednoznacznych uprawnień, lecz jest normą o charakterze ogólnym, która wymaga konkretyzacji w przepisie szczególnym. Takim przepisem jest np. art. 24 ust. 3, który powierza Szefowi Służby ściśle oznaczone zadania wobec określonej kategorii funkcjonariuszy (zadania kierownika urzędu wobec funkcjonariuszy pełniących służbę w komórkach organizacyjnych w urzędzie obsługującym ministra wykonuje Szef Służby Celnej). Ogólna dyspozycja art. 10 ust. 3 pkt 3 ustawy, w świetle braku przepisu szczególnego, wyklucza wydawanie przez Szefa Służby konkretnych wytycznych
w zakresie zadań powierzonych przez ustawę Dyrektorowi Izby. Art. 223 ust. 1 ustawy wskazuje jednoznacznie, że kierownik urzędu (Dyrektor Izby Celnej, zob. art. 24 ust. 3 w zw. z art. 22 pkt 2-3 ustawy) dokona mianowań funkcjonariuszy na stopnie służbowe. Powyższy przepis wskazuje wyłączną kompetencję Dyrektora Izby Celnej. Z tego względu wykluczone jest wydawanie w tym zakresie poleceń służbowych i wiążących interpretacji prawnych przez Szefa Służby Celnej.
Interpretacje prawne narzucone Dyrektorowi Izby Celnej skutkowały wydaniem decyzji przy pominięciu (niezastosowaniu) przepisu prawa powszechnie obowiązującego, którego zastosowanie było w niniejszej sprawie obligatoryjne.
 
Naruszenie art. 7 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Według art. 7 Kpa w toku postępowania organy administracji publicznej stoją na straży praworządności i podejmują wszelkie kroki niezbędne do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli.Przepis ten wyraźnie wskazuje, że to na organie administracji publicznej spoczywa ciężar wyczerpującego i obiektywnego zebrania materiałów niezbędnych do wydania prawidłowego pod względem merytorycznym rozstrzygnięcia. W tym kontekście należy podkreślić, że Dyrektor Izby Celnej wydał akt mianowania bez niezbędnego wyjaśnienia stanu faktycznego. Przeprowadzone postępowanie nie objęło kwestii zajmowania przez skarżącego, przed dniem 31 października 2009 r., stanowiska związanego z podporządkowaniem funkcjonariuszy celnych lub pracowników. Pominięcie, przy wydaniu aktu mianowania, art. 223 ust. 3 pkt 2 ustawy o Służbie Celnej spowodowało wyłączenie z zakresu postępowania administracyjnego stanu faktycznego, który winien być obowiązkowo wzięty pod uwagę. Powód legitymuje się okresem służby na stanowisku związanym z podporządkowaniem funkcjonariuszy celnych lub pracowników, zatem pominięcie dyspozycji art. 223 ust. 3 pkt 2 ustawy świadczy o nie wyjaśnieniu jakie stanowiska zajmował skarżący w trakcie pełnienia służby w Służbie Celnej. Jak słusznie zostało podkreślone w wyroku WSA z dnia 28 lutego 2008 r. (sygn. akt VII SA/Wa 1780/07, LEX nr 508430) „zaniechanie przez organ podjęcia czynności procesowych, zmierzających do zebrania pełnego materiału dowodowego, zwłaszcza gdy strona powołuje się na określone i ważkie dla niej okoliczności, jest uchybieniem przepisom postępowania administracyjnego, skutkującym wadliwością decyzji”. Przed nadaniem mianowania składałem wniosek o uwzględnienie mojego doświadczenia zawodowego.

Naruszenie art. 223 ust. 3 pkt 2 ustawy o Służbie Celnej.
Dyrektor Izby Celnej wydał akt mianowania bez zastosowania art. 223 ust. 3 pkt 2 ustawy o Służbie Celnej. Obowiązek uwzględnienia powyższego przepisu, jako podstawy prawnej mianowania, wynika wprost ze stanu faktycznego niniejszej sprawy. Powód, w okresie ………………………………… zajmował stanowisko …………………………………………., (podać nazwę stanowiska kierowniczego) które było związane z podporządkowaniem funkcjonariuszy celnych lub pracowników. W związku z tym, że powyższa okoliczność miała miejsce przed dniem 31 października 2009 r. tj. przed datą wejścia w życie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2009 r., Nr 168, poz. 1323 ze zm.), mianowanie skarżącego na stopień w korpusie oficerów młodszych było obligatoryjne.
Zgodnie z art. 223 ust. 3 pkt 2 ustawy o Służbie Celnej funkcjonariuszowi celnemu, który przed dniem wejścia w życie ustawy zajmował stanowisko, które wiązało się z podporządkowaniem służbowym funkcjonariuszy celnych lub pracowników, bądź pełnił obowiązki na tym stanowisku oraz pełnił służbę w służbie stałej w stopniu innym niż wymieniony w pkt 1 i w ust. 2, określa się stopień w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej.

Pojęcie „przed dniem wejścia w życie ustawy” powinno być rozumiane zgodnie z wykładnią językową, jako dowolny okres poprzedzający wejście ustawy w życie. Orzecznictwo Sądu Najwyższego oraz Naczelnego Sądu Administracyjnego nie pozostawia wątpliwości, co do rozumienia przedmiotowego pojęcia. W uchwale z dnia13 stycznia 1995 r., III CZP 174/94, OSNC 1995/4/67, Sąd Najwyższy stwierdził, że zwrot „przed dniem wejścia w życie ustawy” prowadzi do wniosku, iż chodzi o czas istniejący przed wejściem w życie ustawy, a niekoniecznie istniejący do dnia wejścia w życie tej ustawy. Zastosowanie wykładni przyjętej przez Dyrektora Izby Celnej, opartej na pisemnych wskazówkach Szefa Służby Celnej, prowadzi do interpretacji rozszerzającej pojęcie „przed dniem wejścia w życie ustawy”. Taki sposób interpretacji został wprost wykluczony w wyroku NSA z dnia 9 lutego 2005 r., OSK 1134/04, LEX Nr 165717, w którym sąd stwierdził, że wykładnia rozszerzająca pojęcie „przed dniem wejścia w życie ustawy” stwarza pozaustawowe kryterium, sprowadzające się do tego, że okres przed wejściem w życie ustawy jest traktowany wyłącznie jako okres trwający co najmniej do dnia jej wejścia w życie. Tymczasem zakreślenie kryteriów czasowych, powinno być jednoznacznie wskazane w ustawie, zatem jeżeli przepis mówi o okresie „przed dniem wejścia w życie ustawy”, to chodzi w nim o każdy przedział czasowy poprzedzający tę datę. Nie ulega wątpliwości, że wyrażenie „przed dniem” oznacza jakikolwiek okres poprzedzający przedmiotową datę. Gdyby ustawodawca zmierzał do uregulowania przepisów przejściowych w taki sposób w jaki interpretują je organy Służby Celnej, to zamiast wyrażenia „przed dniem wejścia w życie ustawy” użyłby zwrotu „w dniu wejścia w życie ustawy”. Powyższa konstatacja ma charakter oczywistości nie tylko w wymiarze legislacji czy interpretacji przepisów prawnych, ale jest jednoznaczna również na gruncie potocznego rozumienia zestawionych sformułowań. Klasycznym przykładem potwierdzającym tezę, że ustawodawca wyraźnie rozróżnia zwroty „przed dniem wejścia w życie ustawy” i „w dniu wejścia w życie ustawy” są przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. przepisy wprowadzające Kodeks cywilny, gdzie w art. XXVI ustawodawca użył sformułowania „przed wejściem w życie” zaś w art. XXXVII posłużył się wyrażeniem „w chwili wejścia w życie”. Podobnymi sformułowaniami posługuje się także ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. przepisy wprowadzające Kodeks pracy, gdzie w art. XIII § 1 ustawodawca użył wyrażenia „przed dniem wejścia w życie Kodeksu pracy” a następnie w art. XVI zawarł zwrot „w dniu wejścia w życie Kodeksu pracy”. Polskie ustawodawstwo zawiera wiele przykładów, w których istnieje rozróżnienie między uregulowaniem konsekwencji prawnych dla stanów sprzed wejścia w życie nowych przepisów oraz stanów trwających w tym dniu. Rozróżnienie powyższe jest oczywiste ze względów logicznych. Otóż, zakres stanów faktycznych sprzed wejścia w życie ustawy zawiera w sobie także (lecz nie wyłącznie) te stany, które trwały do tego dnia. Zatem, jest zgodne z zasadami racjonalnego prawodawstwa posługiwanie się wyrażeniem „przed wejściem w życie”, także dla oznaczenia stanów trwających w tym dniu. Natomiast posługiwanie się wyrażeniem „przed wejściem w życie” wyłącznie dla oznaczenia stanów faktycznych trwających w dniu wejścia w życie ustawy stanowiłoby niedopuszczalny w technice ustawodawczej zabieg logiczny (pars pro toto). Z tego względu, w ocenie skarżącego, nawet jeżeli przyjmiemy, że ustawodawca dyspozycją przepisu art. 223 ust. 3 ustawy o S.C. chciał objąć także stany faktyczne trwające w dniu wejścia w życie ustawy, to przede wszystkim objął nim okresy poprzedzające wejście w życie ustawy a więc takie, które nie zazębiały się z tym dniem.
 
No i właśnie widać jak Polska jest państwem prawa. SSC przesyła pisma w których wyjaśnia ,że sprawę powinien rozstrzygnąć Sąd Pracy.Natomiast Sąd sprawę oddala z wyjaśnieniem ,że akt mianowania należy zaskarżyć w postępowaniu administracyjnym.Odnoszę wrażenie ,że im dłużej ta przepychanka będzie trwała tym mniej funkcjonariuszy będzie walczyć o swoje . Sąd pracy jest niewłaściwy dla rozstrzygnięcia i SSC również .No to kto?? Może o to chodzi -zniechęcić .
 
Ostatnia edycja:
Wysyłamy kolejne pisma do SSC i do Ministra Finansów.

Sądy Pracy w większości uznają się za niewłaściwe. Zapadł już wyrok w Sądzie OKRĘGOWYM w II instancji(w załączeniu) co powoduje, że Sądy Rejonowe powołując się na to rozstrzygnięcie kończą sprawy, które wcześniej podjęły do rozpatrzenia.

http://zz.celnicy.pl/tekst-407.html
 
brak literki

W powyższych pismach zabrakło literki C w Słubicach w wyrażeniu "na podstawie art. 136 k.p.a. wnoszę o przeprowadzenie dowodu z dokumentów znajdujących się w aktach sprawy Sądu Rejonowego w Słubiach" ale myślę ,że ten kto wysyła to też zauważy .Pozdrawiam.
 
Back
Do góry