Wstępne zasady minowania funkcjonariuszy na stopnie słuzbowe zgodnie z art.223 ustawy

Brawo Panie Przewodniczący

Podpisał się Pan pod nową Ustawą, a teraz wylewa Pan krokodyle łzy. Dziękuję bardzo za zainteresowanie, naprawdę wielki dzięki. Zaproponował Pan SSC nowa punktację, która odbiera nam kolejne punkty, a co pan daje w zamian - gradację stanowisk kierowniczych. TYLKO PO CO? Przecież kierownicy i tak mają być oficerami. Teraz już wiem, rozmawialem z jednym z nich, otóż ten Pan oznajmił mi, że on PAN NACZELNIK powiniem być wyższy stopniem od byle kierownika, czyli niech sobie Kierowniczyna będzie Podkomisarzem a ja powinienem być nadkomisarzem. TYLKO do TEGO OGRANICZAJĄ SIĘ pańskie(celowo z małej litery) STARANIA. NIC pan NIE ZROBIŁ DLA ZWYKLYCH FUNKCJONARIUSZY.
 
A swoją drogą to ciekawe co SSC napisał do DIC. Czy będzie tak, że o nas bez nas. Czy Ktoś już wie coś na ten temat. Napiszcie, bo przecież takie pismo musi już być. Od poniedziałku zacznie się karuzela z mianowaniami. Kadry pewnie już mają wytyczne. Napiszcie. Dlaczego związki również milczą. Dlaczego pismo z 22 października dopiero opublikowano 27 października. Takie opóźnienie zastanawia. Czy dostaniemy mianowania już w poniedziałek, czy jak polecenia alokacyjne ostaniego, trzydziestego dnia. Jeżeli ktoś coś wie, to niech napisze.
 
A co z ludźmi pełniącymi nieformalne funkcje np. zastępcy kierownika referatu. Oficjalnie osoba taka jest np. kontrolerem celnym, ale w zakresie obowiązków ma zastępowanie kierownika czyli jego stanowisko de facto wiąże się z podporządkowaniem służbowym innych funkcjonariuszy. O takiej sytuacji nie ma nigdzie wzmianki, a uważam, że to powinno kwalifikować do korpusu aspirantów. W końcu odpowiedzialność taka sama jak kierownika, tylko nic się z tym obecnie nie wiąże.
 
Według powyższych zasad mianowania skc/dyspozytor celny ze średnim i stazem pracy 10 lat jest w grupie aspirantów młodszych razem z skc/dyspzytorem celnym z wyższym mgr i podyplomowym spec., i z 15 latami stażu. Wykształcenie nie gra tu roli.... ! Jak zwykle. A miało być tak pięknie......
 
Według powyższych zasad mianowania skc/dyspozytor celny ze średnim i stazem pracy 10 lat jest w grupie aspirantów młodszych razem z skc/dyspzytorem celnym z wyższym mgr i podyplomowym spec., i z 15 latami stażu. Wykształcenie nie gra tu roli.... ! Jak zwykle. A miało być tak pięknie......

A pamiętam jak nasz Dyrektor przekonywał nas do nowej ustawy twierdząc, że funkcjonariusze z wyższym wykształceniem znajdą się w korpusie aspirantów i okazało się, że to pic na wodę. Nie rozumiem dlaczego w SG ludzie z wyższym mogą automatycznie dostawać aspirantów, a u nas jakieś dziwne kryteria pisane tak, by przyznawać jak najniższe stopnie. Skandal.
 
najlepiej wszystkich z wyższym wykształceniem zrobić komisarzami i dać 10 gwiazdek
będzie fajnie,no żeby jeszcze wiedzieli co to jest odprawa cło i akcyza
 
do piernik1

Nie no z pewnością jedynie tylko ci ze średnim znają się na naszej pracy. Ci z wyższym nigdy nie odprawiali, nie pracują na oddziałach, w urzędach i w izbach.... Przyszli tu nagle i jeszcze się czegoś domagają..... jak oni mogą.... przecież przez pierwsze trzy lata powinni robić herbatę tym ze średnim i to jeszcze się cieszyć, kiedy wołają za nimi - e.... magister!!!!!
a potem nie powinni domagać się właściwego traktowania, bo mimo że były takie wymogi przy przyjęciu do służby, to nikt tych z wyższym nie chciał....... Kolego jak zazdrościsz komuś wykształcenia to wystarczyło się tylko trochę więcej pouczyć po maturze - bo zakładam, że maturę masz - i po pięciu latach obronić pracę magisterską - przecież to takie proste - a jeżeli nie dałbyś rady, to przecież zawsze mogłeś kupić wykształcenie, bo jak wiadomo większość tak robi.....
 
Piernik1 słusznie prawisz - studia wyższe to pięć lat ciężkiej pracy, wiele wyrzeczeń, czas poświęcony książką i egzaminom można było wykorzystać inaczej ... no ale skoro ktoś chce się rozwijać i inwestować w siebie musi ponieść tego konsekwencje.
Napisałem wcześniej 10 lat w SC + wyższe lub 15 lat + średnie i z automatu korpus aspirantów.
 
3. Funkcjonariuszowi celnemu, który przed dniem wejścia w życie ustawy:[/SIZE]
1) pełnił służbę w stopniu aspiranta celnego, starszego aspiranta celnego albo podkomisarza celnego lub[/SIZE]
2) zajmował stanowisko, które wiązało się z podporządkowaniem służbowym funkcjonariuszy celnych lub pracowników, bądź pełnił obowiązki na tym stanowisku oraz pełnił służbę w służbie stałej w stopniu innym niż wymieniony w pkt 1 i w ust. 2 [/SIZE]
– określa się stopień w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej

Czy ktoś jeszcze pamięta takie coś jak "Nieetatowy zastępca kierownika", które występowało na posterunkach. Czy to było stanowisko łapiace się pod ww art czy nie?
Właśnie wynalazłem taki glejt i bardzo chcę zostać oficjerem :)
 
obawiam się, że "nieetatowy zastępca kierownika" podobnie będzie traktowany jak wz kierowników/naczelników, czyli nie zostaną zakwalifikowani do osób, które zajmowały stanowisko, które wiązało się z podporządkowaniem służbowym funkcjonariuszy celnych lub pracowników, bądź pełniły obowiązki na tym stanowisku oraz pełniły służbę w służbie stałej w stopniu innym niż wymieniony w pkt 1 i w ust. 2
 
A zasadnicza kwestai czy wystarczy,że kiedys sie pełnio czy trzeba teraz została rozwiązana?Czy to tez będzie uznaniowe...
 
skoro mamy mieć stopnie wojskowo-policyjne, to jak to będzie wyglądało, że w/z kierownika będzie mówić aspirancie X ruszcie dupę bo st. rew Y do was mówi.:D
 
Niunia bedziesz oficerem mlodszym. Przeczytaj jak DIC potrafi inerpretować ściśle przepisy. Liczy się tylko wykładnia gramatyczna. I słusznie. Poproszę więc o potwierdzenie zapisu art. 223. No ale po co. przecież wszyscy umiemy czytać. Wykładnia gramatyczna jest jasna. Pozdro



IZBA CELNA WE WROCŁAWIU
ul. Hercena 11, 50-950 Wrocław
tel.(071)341-81-30 fax (071)343-54-39
wg rozdzielnika
Nasz znak Data
450000-IKAW-055-12/09/jf 27.10.2009 r.
Przesyłam poniŜej wyjaśnienia Departamentu SłuŜby Celnej dotyczące
wykładni przepisów art. 222, art. 99 ust. 4 i 8, art. 138 ust. 4 oraz art. 224 ustawy o
SłuŜbie Celnej z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. Nr 168, poz. 1323).
Zarówno z umiejscowienia artykułu 222 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o SłuŜbie
Celnej, (rozdział 14 zatytułowany „przepisy przejściowe”), jak i z literalnego
brzmienia ustępu pierwszego art. 222 wynika, Ŝe artykuł ten normuje sytuację
funkcjonariuszy celnych, którzy w dniu wejścia w Ŝycie ustawy pełnili słuŜbę w
SłuŜbie Celnej, co oznacza, Ŝe zostali mianowani do słuŜby na podstawie przepisów
uchylonej ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o SłuŜbie Celnej. W związku z powyŜszym
przepis, zawarty w ustępie drugim przywołanego artykułu 222 stanowiący, Ŝe w
sprawach z uposaŜeniem zasadniczym i stanowiskami słuŜbowymi do dnia 31 grudnia
2010 r. zastosowanie mają przepisy dotychczasowe, odnosi się wyłącznie do tej
właśnie grupy funkcjonariuszy.
Tryb dokonywania zmiany statusu prawnego członka korpusu słuŜby cywilnej na
status funkcjonariusza celnego, unormowany został natomiast w rozdziale 7 ustawy z
dnia 27 sierpnia 2009 r. o SłuŜbie Celnej zatytułowanym „Przebieg słuŜby”. Wobec
powyŜszego przedkładana członkowi korpusu słuŜby cywilnej na podstawie art. 99
ust. 4 propozycja słuŜby powinna określać stanowisko słuŜbowe wyszczególnione w
wykazie stanowisk, określonym przez przepisy rozporządzenia Ministra Finansów,
wydanego na podstawie art. 113 ust. 3 ustawy. Oczywistym jest, ze zaproponowanie
konkretnego stanowiska uzaleŜnione będzie od posiadania przez funkcjonariusza
celnego kwalifikacji wymaganych do tego stanowiska (art. 113 ust. 3 pkt. 2 ustawy).
Zaproponowanie przez dyrektora izby celnej członkowi korpusu słuŜby cywilnej
stopnia słuŜbowego, przynaleŜnego korpusowi aspirantów, czy teŜ oficerów
młodszych nie jest moŜliwe. Takie działanie dyrektora moŜna by potraktować jako
obejście ustawy. Przepisy ustawy tworzą bowiem korpusy i przynaleŜne im stopnie
słuŜbowej w określonej gradacji. Mianowanie na wyŜszy stopień słuŜbowy oraz
przejście z jednego korpusu do drugiego obwarowane jest róŜnymi wymogami, które
musi spełnić funkcjonariusz by otrzymać wyŜszy stopień, począwszy od zajmowanego
stanowiska, okresu pełnienia słuŜby w danym stopniu, uzyskania opinii słuŜbowej,
mianowania do słuŜby stałej, ukończenia szkolenia specjalistycznego potwierdzonego
egzaminem.
Departament SłuŜby Celnej informuje, Ŝe niezwłocznie podejmie działania mające na
celu przygotowanie szkolenia dla osób, które zmieniły status, pozwalające na
minowanie do korpusu aspirantów.
Odnośnie zaliczania do staŜu słuŜby w SłuŜbie Celnej, staŜu pracy w słuŜbie cywilnej
lub jednostkach organizacyjnych, o których mowa w art. 99 ust. 8 ustawy,
Departament SłuŜby Celnej biorąc pod uwagę literalne brzmienie cytowanego
przepisu, stoi na stanowisku, Ŝe zaliczeniu podlega staŜ pracy w słuŜbie cywilnej,
począwszy od dnia 1 lipca 1999 r. W tym dniu weszła bowiem w Ŝycie ustawa o
słuŜbie cywilnej z dnia 18 grudnia 1998 r. (Dz. U. Nr 49, poz. 489 ze zm.), na mocy
której utworzona została słuŜba cywilna.
Z brzmienia przepisu art. 138 ust. 4 ustawy, który stanowi, Ŝe „funkcjonariuszowi,
który osiągnął określony staŜ w SłuŜbie Celnej przysługuje dodatkowy urlop
wypoczynkowy w kaŜdym roku kalendarzowym” wynika, Ŝe prawo do dodatkowego
urlopu powstaje z dniem osiągnięcia wymaganego staŜu słuŜby.
Skoro przepisy art. 2 ustawy określające zadania SłuŜby Celnej, jak i przepis
przejściowy art. 224 ustawy ustalający datę do której zadania SłuŜby Celnej mogą
wykonywać członkowie słuŜby cywilnej, posługują się wyraŜeniem „wykonywanie
zadań”, to przepisy te naleŜy interpretować ściśle, zgodnie z wykładnią gramatyczną.
Brak jest bowiem uzasadnienia do stosowania wykładni celowościowej i twierdzenia,
Ŝe chodzi o wszystkie osoby zatrudnione, bądź pełniące słuŜbę w komórkach
organizacyjnych, do których obowiązków naleŜy realizacja zadań określonych w art. 2
ustawy.
Dyrektor Izby Celnej
/-/ Dariusz Staniów
Rozdzielnik: rozesłano poczta elektroniczną
1) Komórki organizacyjne Izby Celnej we Wrocławiu i podległe urzędy celne,
2) Zarząd Związku Zawodowego Funkcjonariuszy i Pracowników SłuŜby Celnej Izby Celnej
we Wrocławiu,
3) Zarząd Związku Zawodowego Pracowników Administracji Celnej we Wrocławiu z siedzibą
w Zgorzelcu,
4) Zarząd Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” przy Izbie Celnej we Wrocławiu,
5) Zarząd Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy Oddział w
Urzędzie Celnym w Wałbrzychu,
6) Zarząd Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy Oddział w
Urzędzie Celnym we Wrocławiu,
7) Zarząd Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy Oddział w
Urzędzie Celnym w Legnicy,
8) Zarząd Związku Zawodowego Celnicy PL.
Wyk. 1 egz.
 
wildboy no chyba jakoś tak będzie - oddział powstać kapral idzie

Powinni np. stworzyć dla wz nowy korpus - podchorążych - czyli np. rachmistrz celny podchorąży (żeby było wiadomo, że podoficer, ale taki znaczniejszy
 
Witam serdecznie. Nurtuje mnie pytanie, czy kierowanie w przeszłości przez wiele lat wieloosobową sekcją (formalny wpis w zakresie obowiązków) kwalifikuje mnie przy obecnym rozdaniu do pretendowania do korpusu młodszych oficerów ??? Wszakże zapis "zajmował stanowisko, które wiązało się z podporządkowaniem służbowym funkcjonariuszy celnych lub pracowników, bądź pełnił obowiązki na tym stanowisku oraz pełnił służbę w służbie stałej w stopniu innym niż wymieniony w pkt 1 i w ust. 2" tyczy się opisu stanowiska nie funkcji. A może, jak twierdzą koledzy że "sekciarz" to raczej taki jeleń-społecznik...
 
Back
Do góry