Art 12 ustęp 9 ustawy wprowadzajacej KAS stanowi , ż wrzie odmowy przyjacia propozycji o któej mowa w ust 6 czyli przez pracownika służby cywilnej stosuje się przepisy rozdziału 4 ustawy o służbi cywilnej
poniżej rozdział 4 a w szczególnosci art 36
Rozdział 4
Zmiana i ustanie stosunku pracy w służbie cywilnej
Art. 31. 1. Jeżeli jest to uzasadnione potrzebami urzędu, dyrektor generalny urzędu może w każdym czasie przenieć urzędnika służby cywilnej na inne stanowisko w tym samym urzędzie, uwzględniajšc jego przygotowanie zawodowe.
2. Urzędnik, o którym mowa w ust. 1, zachowuje prawo do dotychczasowego wynagrodzenia, jeżeli jest ono wyższe od przysługujšcego na nowym stanowisku, przez okres trzech miesięcy następujšcych po miesišcu, w którym został przeniesiony na nowe stanowisko. Wysokoć dodatku służby cywilnej pozostaje bez zmiany.
Art. 32. 1. Jeżeli przemawia za tym interes służby cywilnej, Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów może przenieć urzędnika służby cywilnej do innego urzędu w tej samej miejscowoci.
2. Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, jeżeli przemawia za tym szczególny interes służby cywilnej, może przenieć, na okres nie dłuższy niż dwa lata, urzędnika służby cywilnej do innego urzędu w innej miejscowoci. Przenoszšc urzędnika do innej miejscowoci Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zapewnia mu odpowiednie warunki mieszkaniowe, z uwzględnieniem jego sytuacji rodzinnej. Przeniesienie takie może nastšpić najwyżej dwa razy w czasie trwania stosunku pracy urzędnika służby cywilnej.
3. Niedopuszczalne jest przeniesienie, o którym mowa w ust. 2, bez zgody urzędnika służby cywilnej - kobiety w cišży lub osoby będšcej jedynym opiekunem dziecka w wieku do lat piętnastu. Nie można także dokonać takiego przeniesienia w przypadku, gdy stojš temu na przeszkodzie szczególnie ważne względy osobiste lub rodzinne urzędnika.
Art. 33. 1. Przeniesienie członka korpusu służby cywilnej do innego urzędu, także w innej miejscowoci, na jego wniosek lub za jego zgodš, może nastšpić w każdym czasie.
2. Przeniesienia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje dyrektor generalny urzędu, w którym członek korpusu służby cywilnej ma być zatrudniony, w porozumieniu z dyrektorem generalnym urzędu, w którym dotychczas jest zatrudniony.
Art. 34. 1. Pracownicy, o których mowa w art. 2 ust. 4, mogš zostać przeniesieni na stanowisko urzędnicze w służbie cywilnej.
2. Przeniesienia dokonuje dyrektor generalny urzędu, w którym pracownik ma być zatrudniony w porozumieniu z dotychczasowym pracodawcš. O przeniesieniu informuje się Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
3. Pracownicy, o których mowa w ust. 1, z dniem przeniesienia stajš się pracownikami służby cywilnej.
Art. 35. Przeniesienie członka korpusu służby cywilnej poza korpus służby cywilnej następuje na podstawie odrębnych przepisów.
Art. 36. W razie likwidacji urzędu, w którym urzędnik służby cywilnej wykonuje pracę lub reorganizacji tego urzędu w sposób uniemożliwiajšcy dalsze zatrudnienie urzędnika Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przenosi go do innego urzędu w tej samej lub innej miejscowoci oraz zobowišzuje dyrektora generalnego tego urzędu do wyznaczenia urzędnikowi stanowiska, uwzględniajšc jego przygotowanie zawodowe.
Art. 37. 1. Od decyzji okrelonej w art. 32 i 36 urzędnikowi służby cywilnej przysługuje odwołanie do Prezesa Rady Ministrów w cišgu 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
2. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.
Art. 38. 1. Stosunek pracy członka korpusu służby cywilnej tymczasowo aresztowanego ulega z mocy prawa zawieszeniu. W okresie zawieszenia członek korpusu służby cywilnej otrzymuje połowę wynagrodzenia przysługujšcego mu do dnia tymczasowego aresztowania.
2. W przypadku umorzenia postępowania karnego albo wydania wyroku uniewinniajšcego członkowi korpusu służby cywilnej należy wypłacić pozostałš częć wynagrodzenia miesięcznego; nie dotyczy to warunkowego umorzenia postępowania karnego.
3. Okres zawieszenia stosunku pracy wskutek tymczasowego aresztowania wlicza się do okresu zatrudnienia, od którego zależš uprawnienia pracownicze członka korpusu służby cywilnej.
Art. 39. 1. Dyrektor generalny urzędu może zawiesić członka korpusu służby cywilnej w pełnieniu obowišzków, jeżeli zostało wszczęte przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne lub karne.
2. Okres zawieszenia, o którym mowa w ust. 1, trwa do czasu zakończenia postępowania dyscyplinarnego lub karnego, nie dłużej jednak niż trzy miesišce.
3. W okresie zawieszenia, o którym mowa w ust. 1, członek korpusu służby cywilnej zachowuje prawo do wynagrodzenia oraz innych uprawnień i wiadczeń przysługujšcych w służbie cywilnej.
4. Okres zawieszenia wlicza się do okresu zatrudnienia, od którego zależš uprawnienia pracownicze członka korpusu służby cywilnej.
Art. 40. Stosunek pracy urzędnika służby cywilnej wygasa w razie:
1) odmowy złożenia lubowania;
2) zrzeczenia się obywatelstwa polskiego;
3) prawomocnego orzeczenia kary dyscyplinarnej wydalenia ze służby cywilnej;
4) prawomocnego skazania za umylne przestępstwo lub umylne przestępstwo skarbowe;
5) prawomocnego orzeczenia utraty praw publicznych lub zakazu wykonywania zawodu urzędnika w służbie cywilnej;
6) upływu trzech miesięcy nieobecnoci w pracy z powodu tymczasowego aresztowania;
7) odmowy wykonania decyzji w sprawie przeniesienia, o którym mowa w art. 31 i 32 lub niepodjęcia pracy w urzędzie, do którego urzędnik został przeniesiony w trybie art. 36.
Art. 41. 1. Rozwišzanie stosunku pracy urzędnika służby cywilnej następuje, z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, w razie:
1) dwukrotnej, następujšcej po sobie, negatywnej oceny, o której mowa w art. 52 ust. 1;
2) stwierdzenia przez lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych trwałej niezdolnoci do pracy uniemożliwiajšcej wykonywanie obowišzków urzędnika służby cywilnej; w celu zbadania stanu zdrowia urzędnika tego można skierować do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z urzędu lub na jego probę;
3) utraty nieposzlakowanej opinii;
4) postępowania karnego toczšcego się przeciwko urzędnikowi przez okres dłuższy niż trzy miesišce.
2. Rozwišzanie stosunku pracy urzędnika służby cywilnej może nastšpić, z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, w razie:
1) osišgnięcia wieku 65 lat, jeżeli okres zatrudnienia umożliwia mu uzyskanie prawa do emerytury;
2) odmowy poddania się badaniu przez lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
3) likwidacji urzędu, jeżeli nie jest możliwe przeniesienie, o którym mowa w art. 36.
3. Rozwišzanie stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej bez wypowiedzenia może nastšpić w razie jego nieobecnoci w pracy z powodu choroby trwajšcej dłużej niż rok.
4. W razie niezdolnoci do pracy z powodu choroby, o której mowa w ust. 3, urzędnik służby cywilnej zachowuje prawo do wiadczeń pieniężnych przez okres przewidziany w przepisach o wiadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.
5. Rozwišzanie stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej z przyczyn okrelonych w ust. 1-3 nie może naruszać przepisów dotyczšcych szczególnej ochrony pracowników w zakresie wypowiedzenia i rozwišzania stosunku pracy.
6. Rozwišzanie stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej może nastšpić także w drodze porozumienia stron lub za trzymiesięcznym wypowiedzeniem na skutek rezygnacji urzędnika służby cywilnej.
7. Rozwišzanie stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej bez wypowiedzenia z winy urzędnika może nastšpić w razie:
1) ciężkiego naruszenia przez urzędnika podstawowych obowišzków członka korpusu służby cywilnej, jeżeli wina urzędnika jest oczywista;
2) popełnienia przez urzędnika w czasie trwania stosunku pracy przestępstwa, które uniemożliwia dalsze zatrudnienie, jeżeli przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem;
3) zawinionej przez urzędnika utraty uprawnień koniecznych do wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku, jeżeli nie jest możliwe wyznaczenie urzędnikowi stanowiska uwzględniajšcego jego przygotowanie zawodowe.
8. Rozwišzanie stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej bez wypowiedzenia z winy urzędnika nie może nastšpić po upływie miesišca od dnia uzyskania wiadomoci o okolicznoci uzasadniajšcej rozwišzanie stosunku pracy.
Art. 42. Wyganięcie i rozwišzanie stosunku pracy urzędnika służby cywilnej jest równoznaczne z utratš mianowania.
Art. 43. W okresie wypowiedzenia członek korpusu służby cywilnej może być zwolniony z pełnienia obowišzków, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
Art. 44. 1. W razie rozwišzania stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej z przyczyn okrelonych w art. 41 ust. 2 pkt 3, w okresie między ustaniem zatrudnienia w likwidowanym urzędzie a podjęciem pracy lub działalnoci gospodarczej urzędnikowi temu przysługuje wiadczenie pieniężne ze rodków budżetu państwa, przez okres nie dłuższy niż szeć miesięcy, obliczane jak ekwiwalent pieniężny za urlop wypoczynkowy. wiadczenie to nie przysługuje urzędnikowi, który nabył prawo do emerytury.
2. W razie gdy w okresie, o którym mowa w ust. 1, były urzędnik służby cywilnej pobiera zasiłek chorobowy albo macierzyński, wysokoć wiadczenia pieniężnego ulega odpowiedniemu obniżeniu.
3. Okres pobierania wiadczenia pieniężnego, o którym mowa w ust. 1, wlicza się do okresów pracy wymaganych do nabycia lub zachowania uprawnień pracowniczych oraz do okresów zatrudnienia w rozumieniu przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych - na takich warunkach, na jakich wlicza się okres pobierania zasiłku dla bezrobotnych, okrelonych w przepisach o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Od wiadczenia pieniężnego urzšd odprowadza składkę na ubezpieczenia społeczne na zasadach przewidzianych dla wynagrodzenia wypłacanego w czasie trwania stosunku pracy.
Art. 45. Dyrektor generalny urzędu rozwišzuje stosunek pracy lub stwierdza wyganięcie stosunku pracy urzędnika służby cywilnej.
Art. 46. 1. W razie przeniesienia członka korpusu służby cywilnej do innego urzędu jego akta osobowe wraz z pozostałš dokumentacjš w sprawach zwišzanych ze stosunkiem pracy przekazuje się do urzędu, w którym członek korpusu służby cywilnej ma być zatrudniony.
2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do pracowników przeniesionych zgodnie z art. 34.
Z tego jasno wynika, że wszytskie urzedy ulegają likwidacji w momencie wejścia w zycie KAS i skarbowe i celne ale np. jeżeli likwidują Urząd Skarbowy I we Wrocławiu to pracowników administarcji skarbowej na podstawie art 36 ustawy o służbie cywilnej obowiązkowo przenoszą do KAS czyli Urzędu Skarbowego II we Wrocławiu czy przyjmą propozycję czy nie, a jak likwidują Urząd celny we Wrocławiu to celnicy do zwolnienia a pracownicy cywilni do KAS!!!!!!
To jest skur...... do potęgi bo innaczej nie można okreslić!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja tą robotę mam w dupie już dziś!!!!!!!!!!!!!