• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Projekty o KAS. Także opinie na temat UKS w KAS.

Czy popierasz KAS?

  • TAK

    Votes: 0 0,0%
  • TAK, ALE JESZCZE MUSI BYĆ POPRAWIONY

    Votes: 0 0,0%
  • TAK POPIERAM W TEJ WERSJI, TYLKO BEZ OPCJI ZEROWEJ

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    1
GOŚĆ
Brawo za art.101 i 69/1/5-byle tylko tak to uchwalili-cieszę się ale jakoś nie do końca wierzę...Zobaczymy

dariusz.w13
Senior
W przypadku wygaśnięcia stosunku pracy, o którym mowa w ust. 3, lub wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 4, pracownikom oraz funkcjonariuszom przysługują świadczenia należne w związku z likwidacją urzędu." - czyli "opcja zerowa" zostaje tylko odroczona do 31.03.2008 r.

GOŚĆ
Brawo za art.101 i 69/1/5-byle tylko tak to uchwalili-cieszę się ale jakoś nie do końca wierzę...Zobaczymy

Projekt dobry jak go Banaś uchwalisz to osobiscie przyajade i cie wysciskam!!!!!

Gość

Żeby Bóg dał go w takiej formie i przeszedł ten projekt. On jest tak dobry, że aż nie do uwierzenia.


jabol
Senior
Poczytajcie art.80 i 86 pkt.3.

W 80 jest mowa o możliwości przeniesienia na okres do DWÓCH lat, a nie jak obecnie do 6 miesięcy (ciekawe, czy zapewniane będą warunki mieszkaniowe takie jak obecnie, czyli żadne).

art.86 pkt.3 MOŻNA zwolnić (uznaniowość) za przestępstwo nieumyślne (może jakiś katalog, a nie pozostawiać dowolność interpretacji)?

tax.uniforme
Senior

Warto zwrócic uwagę na art. 86 pkt 5.
Można rozwiązać stosunek służbowy w przypadku zmniejszenia obsady etatowej lub likwidacji jednostki organizacyjnej KAS.
Cóż, trzeba zacząć się liczyć z tym, że praca w administracji przestała byc ciepłą posadką na całe życie.

GOŚĆ
zwiazki powinny wnieśc uwagi i zmienić pojęcie "zmniejszenia obsady etatowej" poprzez dodanie np. pod warunkiem że nikt nie zostanie zatrudniony w okresie 2 lat w danej jednostce. To byłoby rozsądne rozwiązanie.

Gość
art 92 ustęp 2 jest za szeroki albo sprecyzować albo wyrzucić ostani fragment

jabol
Senior
Powyżej: bardzo rozsądny zapis te 2 lata, a jeżeli są przyjęcia, to pierwszeństwo mają zwolnieni - jeżeli oczywiście wyrażą taką chęć
_________________

Gość
art. 98 projektu trzeba sformułowac tak jednoznacznie jak w przypadku poprzedniego projektu czyli po 15 latach służby w grupach mobilnych, okres liczy sie od wejsci aw zycie ustwy o KAS. Skoro mobilni nie wiadomo dlaczego ale niech mają (są wyróżnieni) to głupotą byłoby dawać im przywilej nabycia prawa do emerytury z zaliczeniem wcześniejszych lat pracy.

Gość
No i mowa jest o zwiazku zawodowym////


mała uwaga
Gość
W przepisach wprowadzajacych ustawę o KAS na stronie 17 w art. 292o § 2 pkt 8 i w następnych artykułach warto byłoby jeszcze uregulować sytuację gdy kontrolowany nie składał deklaracji. Obecnie jest to problem W sytuacji gdy kontrolowany najczęsciej "firma paliwowa" nie składał deklaracji akcyzowej to czy wówczas przysługuje mu prawo złozenia deklaracji. jakby skałdał deklaarcje akcyzowa to moze złożyć po kontroli korekte deklaracji. A co w sytuacji jak nie skałdał deklaracji, a kontrola podatkowa ustaliła ze powinien.Wydaje się że trzeba dodać przepis, że w takiej sytuacji może również złożyć deklarację - oczywiście jak zgadza się z wynikiem kontroli. Dotychczas w obecnym stanie prawnym sytuacja taka stanowi problem.
 
art 12 projektu ustawy wprowadzającej KAS jest nie do przyjęcia!!!! Zgodnie z w/w art 12 ustęp 6 pracownicy służby cywilnej czyli wszyscy za wyjątkiem funkcjonariuszy celnych są niejako z automatu przyjęci do KAS, bo nawet jak ni eprzyjmą propozycji to itak musza być zatrudnieni, a funkcjonariusze celni jak pełnomocnik da propozycje lub nie da!!!!!!!!!!!!! To jest świństwo niesłychane!!!!!!!!
 
...

Małe spostrzeżenie jeśli chodzi o dodatki do wynagrodzenia zasadniczego. W "dodatku za WIELOLETNIĄ SŁUŻBĘ" - sądząc z treści przepisu - nie będzie się zawierał (powiększał % dodatku) okres wcześniejszej pracy w innej firmie.
 
Rzeczywiście ten art. 12 ustawy wprowadzajacej KAS to jawna dyskryminacja w zatrudnieniu. Celnicy znowu nabici w butelkę :twisted:
 
Bardzo niełądny zapis. Jeżeli zoll odmówi, to z automatu out, jeżeli urzędnik służby cywilnej odmówi, to stosuje się zapisy ustawu o służbie cywilnej o Zmianie i ustaniu stosunku pracy w służbie cywilnej (rozdział IV)

art 80 KAS to kalka art 32 ustawy o służbie cywilnej, z tą różnicą że w służbie cywilnej można max dwa razy tak przenosić :)


PS Poprawiłem: pracownik na urzednik, gdyż poniżej uświadomiono mi różnice. W ustawie są to dwa różne pojęcia.
 
cholera napisał:
art 12 projektu ustawy wprowadzającej KAS jest nie do przyjęcia!!!! Zgodnie z w/w art 12 ustęp 6 pracownicy służby cywilnej czyli wszyscy za wyjątkiem funkcjonariuszy celnych są niejako z automatu przyjęci do KAS, bo nawet jak ni eprzyjmą propozycji to itak musza być zatrudnieni, a funkcjonariusze celni jak pełnomocnik da propozycje lub nie da!!!!!!!!!!!!! To jest świństwo niesłychane!!!!!!!!

Nie nakręcaj sie tak, pomyliły ci się pojęcia , art.12 ust.6 mówi o urzadnikach służby cywilnej, a nie pracownikach, a to zasadnicza różnica. Urzędnicy to są ci którzy przeszli kwalifikacje i zdali panstwowe egzaminy na urzędników służby cywilnej, w skali kraju jest ich kilka tysięcy ( w całej administracji rzadowej a nie tylko skarbowej). Te trzydzieści kilka tysięcy skarbowców to są zwykli pracownicy służby cywilnej i ten art. nie mówi o nich.
 
Art 12 ustęp 9 ustawy wprowadzajacej KAS stanowi , ż wrzie odmowy przyjacia propozycji o któej mowa w ust 6 czyli przez pracownika służby cywilnej stosuje się przepisy rozdziału 4 ustawy o służbi cywilnej

poniżej rozdział 4 a w szczególnosci art 36


Rozdział 4


Zmiana i ustanie stosunku pracy w służbie cywilnej


Art. 31. 1. Jeżeli jest to uzasadnione potrzebami urzędu, dyrektor generalny urzędu może w każdym czasie przenieœć urzędnika służby cywilnej na inne stanowisko w tym samym urzędzie, uwzględniajšc jego przygotowanie zawodowe.
2. Urzędnik, o którym mowa w ust. 1, zachowuje prawo do dotychczasowego wynagrodzenia, jeżeli jest ono wyższe od przysługujšcego na nowym stanowisku, przez okres trzech miesięcy następujšcych po miesišcu, w którym został przeniesiony na nowe stanowisko. Wysokoœć dodatku służby cywilnej pozostaje bez zmiany.


Art. 32. 1. Jeżeli przemawia za tym interes służby cywilnej, Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów może przenieœć urzędnika służby cywilnej do innego urzędu w tej samej miejscowoœci.
2. Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, jeżeli przemawia za tym szczególny interes służby cywilnej, może przenieœć, na okres nie dłuższy niż dwa lata, urzędnika służby cywilnej do innego urzędu w innej miejscowoœci. Przenoszšc urzędnika do innej miejscowoœci Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zapewnia mu odpowiednie warunki mieszkaniowe, z uwzględnieniem jego sytuacji rodzinnej. Przeniesienie takie może nastšpić najwyżej dwa razy w czasie trwania stosunku pracy urzędnika służby cywilnej.
3. Niedopuszczalne jest przeniesienie, o którym mowa w ust. 2, bez zgody urzędnika służby cywilnej - kobiety w cišży lub osoby będšcej jedynym opiekunem dziecka w wieku do lat piętnastu. Nie można także dokonać takiego przeniesienia w przypadku, gdy stojš temu na przeszkodzie szczególnie ważne względy osobiste lub rodzinne urzędnika.


Art. 33. 1. Przeniesienie członka korpusu służby cywilnej do innego urzędu, także w innej miejscowoœci, na jego wniosek lub za jego zgodš, może nastšpić w każdym czasie.
2. Przeniesienia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje dyrektor generalny urzędu, w którym członek korpusu służby cywilnej ma być zatrudniony, w porozumieniu z dyrektorem generalnym urzędu, w którym dotychczas jest zatrudniony.


Art. 34. 1. Pracownicy, o których mowa w art. 2 ust. 4, mogš zostać przeniesieni na stanowisko urzędnicze w służbie cywilnej.
2. Przeniesienia dokonuje dyrektor generalny urzędu, w którym pracownik ma być zatrudniony w porozumieniu z dotychczasowym pracodawcš. O przeniesieniu informuje się Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
3. Pracownicy, o których mowa w ust. 1, z dniem przeniesienia stajš się pracownikami służby cywilnej.


Art. 35. Przeniesienie członka korpusu służby cywilnej poza korpus służby cywilnej następuje na podstawie odrębnych przepisów.


Art. 36. W razie likwidacji urzędu, w którym urzędnik służby cywilnej wykonuje pracę lub reorganizacji tego urzędu w sposób uniemożliwiajšcy dalsze zatrudnienie urzędnika Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przenosi go do innego urzędu w tej samej lub innej miejscowoœci oraz zobowišzuje dyrektora generalnego tego urzędu do wyznaczenia urzędnikowi stanowiska, uwzględniajšc jego przygotowanie zawodowe.

Art. 37. 1. Od decyzji okreœlonej w art. 32 i 36 urzędnikowi służby cywilnej przysługuje odwołanie do Prezesa Rady Ministrów w cišgu 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
2. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.


Art. 38. 1. Stosunek pracy członka korpusu służby cywilnej tymczasowo aresztowanego ulega z mocy prawa zawieszeniu. W okresie zawieszenia członek korpusu służby cywilnej otrzymuje połowę wynagrodzenia przysługujšcego mu do dnia tymczasowego aresztowania.
2. W przypadku umorzenia postępowania karnego albo wydania wyroku uniewinniajšcego członkowi korpusu służby cywilnej należy wypłacić pozostałš częœć wynagrodzenia miesięcznego; nie dotyczy to warunkowego umorzenia postępowania karnego.
3. Okres zawieszenia stosunku pracy wskutek tymczasowego aresztowania wlicza się do okresu zatrudnienia, od którego zależš uprawnienia pracownicze członka korpusu służby cywilnej.


Art. 39. 1. Dyrektor generalny urzędu może zawiesić członka korpusu służby cywilnej w pełnieniu obowišzków, jeżeli zostało wszczęte przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne lub karne.
2. Okres zawieszenia, o którym mowa w ust. 1, trwa do czasu zakończenia postępowania dyscyplinarnego lub karnego, nie dłużej jednak niż trzy miesišce.
3. W okresie zawieszenia, o którym mowa w ust. 1, członek korpusu służby cywilnej zachowuje prawo do wynagrodzenia oraz innych uprawnień i œwiadczeń przysługujšcych w służbie cywilnej.
4. Okres zawieszenia wlicza się do okresu zatrudnienia, od którego zależš uprawnienia pracownicze członka korpusu służby cywilnej.


Art. 40. Stosunek pracy urzędnika służby cywilnej wygasa w razie:
1) odmowy złożenia œlubowania;
2) zrzeczenia się obywatelstwa polskiego;
3) prawomocnego orzeczenia kary dyscyplinarnej wydalenia ze służby cywilnej;
4) prawomocnego skazania za umyœlne przestępstwo lub umyœlne przestępstwo skarbowe;
5) prawomocnego orzeczenia utraty praw publicznych lub zakazu wykonywania zawodu urzędnika w służbie cywilnej;
6) upływu trzech miesięcy nieobecnoœci w pracy z powodu tymczasowego aresztowania;
7) odmowy wykonania decyzji w sprawie przeniesienia, o którym mowa w art. 31 i 32 lub niepodjęcia pracy w urzędzie, do którego urzędnik został przeniesiony w trybie art. 36.


Art. 41. 1. Rozwišzanie stosunku pracy urzędnika służby cywilnej następuje, z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, w razie:
1) dwukrotnej, następujšcej po sobie, negatywnej oceny, o której mowa w art. 52 ust. 1;
2) stwierdzenia przez lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych trwałej niezdolnoœci do pracy uniemożliwiajšcej wykonywanie obowišzków urzędnika służby cywilnej; w celu zbadania stanu zdrowia urzędnika tego można skierować do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z urzędu lub na jego proœbę;
3) utraty nieposzlakowanej opinii;
4) postępowania karnego toczšcego się przeciwko urzędnikowi przez okres dłuższy niż trzy miesišce.
2. Rozwišzanie stosunku pracy urzędnika służby cywilnej może nastšpić, z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, w razie:
1) osišgnięcia wieku 65 lat, jeżeli okres zatrudnienia umożliwia mu uzyskanie prawa do emerytury;
2) odmowy poddania się badaniu przez lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
3) likwidacji urzędu, jeżeli nie jest możliwe przeniesienie, o którym mowa w art. 36.
3. Rozwišzanie stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej bez wypowiedzenia może nastšpić w razie jego nieobecnoœci w pracy z powodu choroby trwajšcej dłużej niż rok.
4. W razie niezdolnoœci do pracy z powodu choroby, o której mowa w ust. 3, urzędnik służby cywilnej zachowuje prawo do œwiadczeń pieniężnych przez okres przewidziany w przepisach o œwiadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.
5. Rozwišzanie stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej z przyczyn okreœlonych w ust. 1-3 nie może naruszać przepisów dotyczšcych szczególnej ochrony pracowników w zakresie wypowiedzenia i rozwišzania stosunku pracy.
6. Rozwišzanie stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej może nastšpić także w drodze porozumienia stron lub za trzymiesięcznym wypowiedzeniem na skutek rezygnacji urzędnika służby cywilnej.
7. Rozwišzanie stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej bez wypowiedzenia z winy urzędnika może nastšpić w razie:
1) ciężkiego naruszenia przez urzędnika podstawowych obowišzków członka korpusu służby cywilnej, jeżeli wina urzędnika jest oczywista;
2) popełnienia przez urzędnika w czasie trwania stosunku pracy przestępstwa, które uniemożliwia dalsze zatrudnienie, jeżeli przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem;
3) zawinionej przez urzędnika utraty uprawnień koniecznych do wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku, jeżeli nie jest możliwe wyznaczenie urzędnikowi stanowiska uwzględniajšcego jego przygotowanie zawodowe.
8. Rozwišzanie stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej bez wypowiedzenia z winy urzędnika nie może nastšpić po upływie miesišca od dnia uzyskania wiadomoœci o okolicznoœci uzasadniajšcej rozwišzanie stosunku pracy.


Art. 42. Wygaœnięcie i rozwišzanie stosunku pracy urzędnika służby cywilnej jest równoznaczne z utratš mianowania.


Art. 43. W okresie wypowiedzenia członek korpusu służby cywilnej może być zwolniony z pełnienia obowišzków, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.


Art. 44. 1. W razie rozwišzania stosunku pracy z urzędnikiem służby cywilnej z przyczyn okreœlonych w art. 41 ust. 2 pkt 3, w okresie między ustaniem zatrudnienia w likwidowanym urzędzie a podjęciem pracy lub działalnoœci gospodarczej urzędnikowi temu przysługuje œwiadczenie pieniężne ze œrodków budżetu państwa, przez okres nie dłuższy niż szeœć miesięcy, obliczane jak ekwiwalent pieniężny za urlop wypoczynkowy. Œwiadczenie to nie przysługuje urzędnikowi, który nabył prawo do emerytury.
2. W razie gdy w okresie, o którym mowa w ust. 1, były urzędnik służby cywilnej pobiera zasiłek chorobowy albo macierzyński, wysokoœć œwiadczenia pieniężnego ulega odpowiedniemu obniżeniu.
3. Okres pobierania œwiadczenia pieniężnego, o którym mowa w ust. 1, wlicza się do okresów pracy wymaganych do nabycia lub zachowania uprawnień pracowniczych oraz do okresów zatrudnienia w rozumieniu przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych - na takich warunkach, na jakich wlicza się okres pobierania zasiłku dla bezrobotnych, okreœlonych w przepisach o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Od œwiadczenia pieniężnego urzšd odprowadza składkę na ubezpieczenia społeczne na zasadach przewidzianych dla wynagrodzenia wypłacanego w czasie trwania stosunku pracy.


Art. 45. Dyrektor generalny urzędu rozwišzuje stosunek pracy lub stwierdza wygaœnięcie stosunku pracy urzędnika służby cywilnej.


Art. 46. 1. W razie przeniesienia członka korpusu służby cywilnej do innego urzędu jego akta osobowe wraz z pozostałš dokumentacjš w sprawach zwišzanych ze stosunkiem pracy przekazuje się do urzędu, w którym członek korpusu służby cywilnej ma być zatrudniony.
2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do pracowników przeniesionych zgodnie z art. 34.


Z tego jasno wynika, że wszytskie urzedy ulegają likwidacji w momencie wejścia w zycie KAS i skarbowe i celne ale np. jeżeli likwidują Urząd Skarbowy I we Wrocławiu to pracowników administarcji skarbowej na podstawie art 36 ustawy o służbie cywilnej obowiązkowo przenoszą do KAS czyli Urzędu Skarbowego II we Wrocławiu czy przyjmą propozycję czy nie, a jak likwidują Urząd celny we Wrocławiu to celnicy do zwolnienia a pracownicy cywilni do KAS!!!!!!


To jest skur...... do potęgi bo innaczej nie można okreslić!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja tą robotę mam w dupie już dziś!!!!!!!!!!!!!
 
O czym ty piszesz, nie siej do jasnej anielki zamętu. art. 36 ustawy o służbie cywilnej i art.12 ust.6 KAS mówi o urzędnikach służby cywilnej a nie pracownikach , to nie ta sama rasa.
 
art. 101
3. Wynagrodzenie zasadnicze urzędnika skarbowego XVI stopnia nie może być niższe niż trzykrotność minimalnego wynagrodzenia przewidzianego w przepisach o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
4. Urzędnicy skarbowi otrzymują następujące dodatki do wynagrodzenia
zasadniczego:
1) dodatek za stopień służbowy;
2) dodatek za wieloletnią służbę;
3) dodatek w zależności od wykonywanych zadań.

Jak to się ma do treści uzasadnienia:
2) w związku ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę w
Krajowej Służbie Skarbowej do kwoty trzykrotnego minimalnego
wynagrodzenia za pracę
...

czy projektodawca nie utożsamił minimalnego wynagrodzenia za prace w KAS z wynagrodzeniem zasadniczym, ? Jest to wg mnie poważne przekłamania, gdyż tylko nowo przyjęci, bez stażowego i żadnego stopnia i dodatku dostaną tę kwotę.
 
Ja z wnioskiem formalnym.
Mianowicie, który to już projekt ?
Jeszcze kilka i będzie ich więcej niż odcinków "Mody na sukces"... treścią też chyba lekko zbliżone są to twory twory ...
 
wolny napisał:
Ja z wnioskiem formalnym.
Mianowicie, który to już projekt ?
Jeszcze kilka i będzie ich więcej niż odcinków "Mody na sukces"... treścią też chyba lekko zbliżone są to twory twory ...
:D Za dużo mody na sukces kolego, za dużo.
 
- w art. 25 ust. 2 jest błąd, niech autor sam go sobie znajdzie
- dodatek za wieloletnia służbę leci od 0%, czyli reset
- oczywiście obecne kierownictwo zapewniło sobie ciepłe lądowanie w zasobie skarbowym, nawet nie posiadając wykształcenia prawniczego, ekonomicznego, zarządczego lub administracyjnego
- wykształcenie ekonomiczne, prawnicze itp., obowiązkowe w celu dostania się do zasobu jest wielce niesprawiedliwe i chyba niezgodne z konstytucją. Jedynym warunkiem powinien być zdany egzamin - w tym egzamin językowy, co najmniej na poziomie B1 i oczywiście spełnione warunki jak dla urzednika
- no i oczywiście te propozycje do 30.03.2008 - dużo osób niestety ich nie dostanie
 
O czym ty piszesz, nie siej do jasnej anielki zamętu. art. 36 ustawy o służbie cywilnej i art.12 ust.6 KAS mówi o urzędnikach służby cywilnej a nie pracownikach , to nie ta sama rasa.

On chyba nie sieje zamętu. Przecież o ile się nie mylę każdy pracownik cywilny w uc i pracownik urzędu skarbowego są zatrudnieni na podstawie ustwy o służbie cywilnej. Zatem rozdział 4 ustawy o służbie cywilnej stosuje się własnie do nich.
 
Art. 3. (ustawy o służbie cywilnej)
W rozumieniu ustawy:
1) pracownik służby cywilnej oznacza osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę zgodnie z zasadami określonymi w ustawie;
2) urzędnik służby cywilnej oznacza osobę zatrudnioną na podstawie mianowania zgodnie z zasadami określonymi w ustawie;
3) członek korpusu służby cywilnej oznacza osobę, o której mowa w pkt 1 i 2

To powinno zakończyć ten temat.
 
Art. 2 ust. 1 pkt 5 i innych powinno być wykroczenia skarbowe i przestępstwa skarbowe a nie wykroczenia i przestępstwa skarbowe bo rozumie się pod tym przestępstwa skarbowe, a wykroczenia pospolite (nie są to wykroczenia skarbowe).
CZEPIAM SIĘ - MAŁY NIUANS !!!! A gdzie ściganie sprawców ???


Mobilne grupy kontrolne zgodnie z art. 60 ust 2 z kontroli środków transportu będą musiały sporządzać protokół.
CO ZA DUREŃ TO PISAŁ
zobaczcie art. 43 ust 2 w związku z art. 43 ust 1 pkt 7 "w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub na żądanie strony (powinno być kontrolowanego), z czynności dozoru celnego sporządza się protokół"
Czy ta kontrola (art. 57 ust 1 pkt 5) dokonywana przez grupy mobilne nie jest sprawowaniem dozoru celnego ????

Art. 60 ust. 1 na czynności o których mowa w art. 57 ust 1 pkt 3,4 i 5 przysługuje zażalenie do prokuratora.
Jeżeli chodzi o pkt 3 i 4 przeszukanie albo zatrzymanie osoby to się zgadzam (są to czynności procesowe), ale pkt 5 ???
Co prokuratora obchodzą czynności kontrolne (zatrzymywanie środków transportu) aby kierować do niego zażalenie, tymbardziej że zażalenie na rozładunek i okazanie towaru art. 57 ust. 4 służy do ministra finansów.
GROCH Z KAPUSTĄ (nie mylić z Mirosławem)
ZNOWU MAMY JASNE PRZEPISY !!!
USTAWY BĘDĄ PROSTOWAĆ PISMAMI, no cóż MF do tego przywykł (patrz wykładnia w sprawie transportu drogowego oraz umundurowania - przepisy swoje, a pisma MF swoje)
ALE PIANĘ Z PIWA BĘDĄ SPIJAĆ MOBILNI[/b]
 
Czyli jednak obecne władze chcą zlikwidować w Polsce SC jako odrębną formację mundurową. Mam pytanie, co związki zawodowe zrobią żeby nie została zlikwidowana SC? A jeśli już zostanie zlikwidowana jakie odprawy dostaną funkcjonariusze którzy nie zostaną przyjęci do kas lub nie będą chcieli podjąć pracy w kas ?
 
Back
Do góry