Zastanawia mnie ,,pewna konstrukcja prawna,, w uchwalonych przepisach. A mianowicie:
Z dniem 1 marca każdy z FC w rozumieniu przepisów staje się funkcjonariuszem w KAS.
Następnie jest tym funkcjonariuszem do momentu: a) przedstawienie propozycji a następnie b) złożenia oświadczenia o przyjęciu takowej propozycji. Jeżeli taki FC dostanie np. propozycje do US i następnie ,,odmówi,, przyjęcia jest max. funkcjonariuszem do 31.08.2017 roku.
Wyobraźmy sobie taką
hipotetyczną sytuację: Dawny FC a po 1.03.2017 funkcjonariusz celno- skarbowy dostaje ( zostanie sporządzona przez DIAS ) w rozumieniu przepisów ,,propozycje,, do US od DIAS w połowie kwietnia. Traf chciał, że się rozchorował przez ten cały stres i nie można mu w sposób skuteczny w rozumieniu przepisów prawa dostarczyć powyższej propozycji. Tym samym nie ma do czego (propozycji) się odnieść. Nastaje wrzesień zdrowie się polepszyło i przychodzi do miejsca swojej ostatniej pracy z wolą wykonywania zadań funkcjonariusza celno-skarbowego.
A teraz pytanie kim jest ten osobnik ???
Czy jest nadal funkcjonariuszem w KAS ???
Czy powinien w razie wątpliwości DIAS - wystąpić do sądu o uznanie, że nadal jest funkcjonariuszem w KAS ???
Przecież przepisy stanowią, że od 1 marca 2017 r. jest funkcjonariuszem !!! Nikt skutecznie - prawnie nie pozbawił go munduru, nie pozbawił statusu funkcjonariusza. Przecież w stosunku do jego osoby wystosowano propozycje od DIAS i w rozumieniu prawa nie przestaje być funkcjonariuszem do max 31 sierpnia 2017 roku !!! Nie przestał być nim również z uwagi na brak -nie przyjęcia przez niego propozycji albo przyjęcia tej propozycji (czyli przyjęcia pracy w US). Nie dotyczy go 14 dniowy termin braku reakcji na propozycję po którym jego stosunek służby lub pracy wygasa !!! Ten gość nie mógł się do propozycji odnieść ponieważ ,,prawnie - skutecznie jej nie otrzymał,, !!!
CIEKAWE zagadnienie oczywiście czysto prawne ???