Hmmm ... ciekawe, prawda ?! Słusznie Ci się wydaje !!
Mnie natomiast zastanawia, DLACZEGO NIKT NIE STARA SIĘ O ODPOWIEDŹ NA TO, ORAZ KILKA PODOBNIE PROSTYCH, A OCZYWISTYCH PYTAŃ ???
Dla mnie, powód staje się coraz bardziej klarowny, w dodatku co krok jest potwierdzany przez stosowane procedury w całej tej "reformie".
Niestety zarówno odpowiedzi, jak również wynikające z nich wnioski są tak zaskakujące i nieprawdopodobne, że nawet zadający te pytania wycofa się ze strachu przed posądzeniem o chorobę umysłową! Cóż dopiero tu mówić o kimś, kto odważy się dojść do prawdziwej odpowiedzi.
Ponieważ przepisów wprowadzających faktycznie nie tworzyli prawnicy lecz politycy, to oficjalnej odpowiedzi na Twoje pytanie może udzielić tylko polityk, a zabrzmi to mniej-więcej tak:
Reforma tworząca KAS jest wprowadzana zgodnie z prawem ... bla, bla, bla ... według którego zaistniałe fakty powodują brak konieczności wydania świadectwa służby[FONT="] ... bla, bla, bla ... z czego wynika, iż prawidłowe działanie organów[/FONT][FONT="] ... bla, bla, bla ... co czyni żądanie wydania takiego świadectwa bezprzedmiotowym.
[/FONT]
Dodam tu od siebie, ale tak "po chłopsku"; funkcjonariusz podejmujący pracę np. w skarbówce powinien się cieszyć, jeśli nie zostanie przeciwko niemu wszczęte postępowanie w związku z porzuceniem służby !!!
ps
Przyjrzyj się przepisom przejściowym, odnoszącym się do stosowania przepisów dotychczasowych, jak również zastosowanej w ustawie wprowadzającej konstrukcji odpowiednich artykułów. Następnie zwróć uwagę na reguły stosowane wobec funkcjonariuszy w wypadku reorganizacji/zniesienia jednostki i to zarówno w dotychczasowej - ustawie o SC, jak również tej wprowadzanej - ustawie o KAS. Potem dopiero wróć do przepisów przejściowych i przeczytaj je w kontekście do obydwu ustaw ...
Na koniec podziel się swoimi wnioskami ...