Hipotetyczna konsolidacja AP i SC

http://bip.kprm.gov.pl/download/75/15673/2RM-111-53-16posuchwnr49RMz2016rWPFP2016-2019-zal.pdf
Wieloletni Plan Finansowy Państwa na lata 2016–2019
str.70

V. Utworzenie Krajowej Administracji Skarbowej (KAS)
Cel: Głównymi celami projektowanych zmian będzie:
− zdecydowane ograniczenie skali oszustw podatkowych;
− zwiększenie skuteczności poboru należności podatkowych i celnych;
− zwiększenie poziomu dobrowolności wypełniania obowiązków podatkowych;
− zapewnienie obsługi klienta na wysokim poziomie;
− obniżenie kosztów funkcjonowania administracji skarbowej w relacji do poziomu
uzyskiwanych dochodów budżetowych;
− rozwój profesjonalnej kadry.
W wyniku wprowadzonych zmian na poziomie organizacyjnym, procesowym oraz systemów
informatycznych, przygotowane zostaną podwaliny do stworzenia nowoczesnej, profesjonalnej,
ale zarazem przyjaznej administracji skarbowej.
Podstawowe cele, jakie powinny być osiągnięte dzięki powołaniu Krajowej Administracji
Skarbowej wynikają zarówno z oczekiwań podatników, jak i wewnętrznych potrzeb resortu
finansów. Mogą być one widziane w czterech perspektywach wg metodyki BSC (Balanced
Scorecard).
− Perspektywa klienta:
• Stworzenie jednolitego i spójnego modelu obsługi podatnika, w pełnym zakresie
usług – niezależnie od rodzaju daniny publicznej pobieranej przez resort finansów;
• Pełne wdrożenie usługowego podejścia do podatnika, z zastosowaniem
nowoczesnych, zintegrowanych narzędzi informacyjnych;
• Ograniczenie obciążeń administracyjnych i kosztów podatnika.
− Perspektywa wewnętrzna:
• Zwiększenie poziomu dochodów budżetowych w wyniku dobrowolnego regulowania
zobowiązań podatkowych (voluntary compliance), przy zachowaniu stosowania
kontroli opartej o analizę ryzyka;
• Lepsze wykorzystanie kluczowych kompetencji już posiadanych przez istniejące
obecnie służby oraz ich koncentracja, w celu optymalnego zarządzania zasobami;
• Doprecyzowanie roli politycznej Ministra Finansów oraz roli wykonawczej KAS.
− Perspektywa rozwoju:
• Realizacja elementów docelowej strategii Ministerstwa Finansów oraz przygotowanie
nowej strategii rozwoju Krajowej Administracji Skarbowej w miejsce sektorowych
strategii Służby Celnej, Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej;
Załącznik - Działania uszczelniające system podatkowy w latach 2017–19
Program konwergencji. Aktualizacja 2016 71
• Wzmocnienie sprawności istniejących służb skarbowych, umożliwiające realizację
nowych zadań publicznych.
− Perspektywa finansowa:
• Zwiększenie efektywności poboru poprzez ograniczanie kosztów obsługi procesów
podstawowych i pomocniczych;
• Obniżenie kosztów po stronie podatnika;
• Zwiększenie przychodów w wyniku ograniczania luki podatkowej.
Narzędzia: Utworzenie Krajowej Administracji Skarbowej zostanie zrealizowane za pomocą
ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz szeregu działań organizacyjnych stanowiących
realizację zapisów tej ustawy.
Adresaci: Skutki realizacji zadania będą dotyczyły całego otoczenia administracji skarbowej.
Organ odpowiedzialny: Minister Finansów
Termin: 1 stycznia 2017 r.
Szacowany skutek finansowy: Na podstawie doświadczeń administracji węgierskiej, która
w 2011 r. przeprowadziła konsolidację służb podatkowych i celnych na poziomie regionalnym i
lokalnym, można założyć, że efektywność kontroli skarbowych prowadzonych przez jednostki
administracji skarbowej wzrośnie m.in. w wyniku konsolidacji baz danych dostępnych trzem
pionom administracji (Administracji Podatkowej, Służbie Celnej oraz Kontroli Skarbowej), jak
również wdrożeniu nowych, wykorzystujących zgromadzone w tych pionach informacje,
systemów analizy ryzyka i typowania do podmiotów do kontroli.
Na przestrzeni lat 2012-15 efektywność kontroli prowadzonych przez organy węgierskie
wzrosła od 10% do nawet 35%, w zależności od kontrolowanych obszarów w zakresie m.in.
różnic pomiędzy podatkiem deklarowanym a podatkiem faktycznie należnym.
Przyjmując podobne założenie w przypadku zadań kontrolnych KAS, odnosząc się do danych
przedstawianych ustaleń w postępowaniach kontrolnych przeprowadzonych przez urzędy
kontroli skarbowej w 2015 roku, należy zakładać, że wzrost efektywności kontroli skarbowych
przełoży się na dodatkowe ustalenia od 5% do 10%, co oznacza wzrost kwotowy m.in. 0,93 mld
zł do 1,9 mld zł począwszy od 2018 roku (18 545 625 000 zł x 5% = 927 281 250 zł;
18 545 625 000 zł x 10% = 1 854 562 500 zł). Na podstawie założeń dla wprowadzenia
Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) kwota 0,93 mld zł powinna być pomniejszona o 0,70 mld
zł, zatem zakłada się, że faktyczny wzrost efektywności wynikający z konsolidacji służb
skarbowych będzie się kształtował na poziomie 0,23 mld zł.
Dodatkowo zakłada się, że wzrost skuteczności kontroli podatkowych przełoży się na realizację
dochodów jednostek KAS (szczególnie dotyczy to dochodów realizowanych przez urzędy
skarbowe) o 1% do 1,5%, w latach 2018-19, co oznacza wzrost dochodów budżetowych o
kwotę od 2,3 mld zł do 3,4 mld zł (228 088 836 536 zł x 1% = 2 280 888 365 zł;
228 088 836 536 zł x 1,5% = 3 421 332 548 zł).
Zakłada się, że całkowite korzyści wynikające z wdrożenia KAS w roku 2018 oraz w roku 2019
wyniosą minimalnie 2,51 mld zł (0,23 zł + 2,28 mld zł = 2,51 mld zł). Wariant maksymalny
wzrostu dochodów budżetowych będzie się zawierał w kwocie 3,42 mld zł.
Skutki finansowe* 2017 2018 2019
Dochody (w mln zł)
min. 0 2 511 0
tylko skutki bezpośrednie 0 230 0
max. 0 3 651 0
tylko skutki bezpośrednie 0 230 0
* Skutki finansowe przedstawione w ujęciu rok do roku.
 
Nie widzę w tych dokumentach wzmianki o uprawnieniach operacyjnych dla przyszłej służby, czyżby i te plany już wyparowały? Same systemy i obsługa podatników, czynności operacyjno-rozpoznawcze zniknęły?
 
http://bip.kprm.gov.pl/download/75/15673/2RM-111-53-16posuchwnr49RMz2016rWPFP2016-2019-zal.pdf
Wieloletni Plan Finansowy Państwa na lata 2016–2019
str.70

V. Utworzenie Krajowej Administracji Skarbowej (KAS)
Cel: Głównymi celami projektowanych zmian będzie:
− zdecydowane ograniczenie skali oszustw podatkowych;
− zwiększenie skuteczności poboru należności podatkowych i celnych;
− zwiększenie poziomu dobrowolności wypełniania obowiązków podatkowych;
− zapewnienie obsługi klienta na wysokim poziomie;
− obniżenie kosztów funkcjonowania administracji skarbowej w relacji do poziomu
uzyskiwanych dochodów budżetowych;
− rozwój profesjonalnej kadry.
W wyniku wprowadzonych zmian na poziomie organizacyjnym, procesowym oraz systemów
informatycznych, przygotowane zostaną podwaliny do stworzenia nowoczesnej, profesjonalnej,
ale zarazem przyjaznej administracji skarbowej.
Podstawowe cele, jakie powinny być osiągnięte dzięki powołaniu Krajowej Administracji
Skarbowej wynikają zarówno z oczekiwań podatników, jak i wewnętrznych potrzeb resortu
finansów. Mogą być one widziane w czterech perspektywach wg metodyki BSC (Balanced
Scorecard).
− Perspektywa klienta:
• Stworzenie jednolitego i spójnego modelu obsługi podatnika, w pełnym zakresie
usług – niezależnie od rodzaju daniny publicznej pobieranej przez resort finansów;
• Pełne wdrożenie usługowego podejścia do podatnika, z zastosowaniem
nowoczesnych, zintegrowanych narzędzi informacyjnych;
• Ograniczenie obciążeń administracyjnych i kosztów podatnika.
− Perspektywa wewnętrzna:
• Zwiększenie poziomu dochodów budżetowych w wyniku dobrowolnego regulowania
zobowiązań podatkowych (voluntary compliance), przy zachowaniu stosowania
kontroli opartej o analizę ryzyka;
• Lepsze wykorzystanie kluczowych kompetencji już posiadanych przez istniejące
obecnie służby oraz ich koncentracja, w celu optymalnego zarządzania zasobami;
• Doprecyzowanie roli politycznej Ministra Finansów oraz roli wykonawczej KAS.
− Perspektywa rozwoju:
• Realizacja elementów docelowej strategii Ministerstwa Finansów oraz przygotowanie
nowej strategii rozwoju Krajowej Administracji Skarbowej w miejsce sektorowych
strategii Służby Celnej, Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej;
Załącznik - Działania uszczelniające system podatkowy w latach 2017–19
Program konwergencji. Aktualizacja 2016 71
• Wzmocnienie sprawności istniejących służb skarbowych, umożliwiające realizację
nowych zadań publicznych.
− Perspektywa finansowa:
• Zwiększenie efektywności poboru poprzez ograniczanie kosztów obsługi procesów
podstawowych i pomocniczych;
• Obniżenie kosztów po stronie podatnika;
• Zwiększenie przychodów w wyniku ograniczania luki podatkowej.
Narzędzia: Utworzenie Krajowej Administracji Skarbowej zostanie zrealizowane za pomocą
ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz szeregu działań organizacyjnych stanowiących
realizację zapisów tej ustawy.
Adresaci: Skutki realizacji zadania będą dotyczyły całego otoczenia administracji skarbowej.
Organ odpowiedzialny: Minister Finansów
Termin: 1 stycznia 2017 r.
Szacowany skutek finansowy: Na podstawie doświadczeń administracji węgierskiej, która
w 2011 r. przeprowadziła konsolidację służb podatkowych i celnych na poziomie regionalnym i
lokalnym, można założyć, że efektywność kontroli skarbowych prowadzonych przez jednostki
administracji skarbowej wzrośnie m.in. w wyniku konsolidacji baz danych dostępnych trzem
pionom administracji (Administracji Podatkowej, Służbie Celnej oraz Kontroli Skarbowej), jak
również wdrożeniu nowych, wykorzystujących zgromadzone w tych pionach informacje,
systemów analizy ryzyka i typowania do podmiotów do kontroli.
Na przestrzeni lat 2012-15 efektywność kontroli prowadzonych przez organy węgierskie
wzrosła od 10% do nawet 35%, w zależności od kontrolowanych obszarów w zakresie m.in.
różnic pomiędzy podatkiem deklarowanym a podatkiem faktycznie należnym.
Przyjmując podobne założenie w przypadku zadań kontrolnych KAS, odnosząc się do danych
przedstawianych ustaleń w postępowaniach kontrolnych przeprowadzonych przez urzędy
kontroli skarbowej w 2015 roku, należy zakładać, że wzrost efektywności kontroli skarbowych
przełoży się na dodatkowe ustalenia od 5% do 10%, co oznacza wzrost kwotowy m.in. 0,93 mld
zł do 1,9 mld zł począwszy od 2018 roku (18 545 625 000 zł x 5% = 927 281 250 zł;
18 545 625 000 zł x 10% = 1 854 562 500 zł). Na podstawie założeń dla wprowadzenia
Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) kwota 0,93 mld zł powinna być pomniejszona o 0,70 mld
zł, zatem zakłada się, że faktyczny wzrost efektywności wynikający z konsolidacji służb
skarbowych będzie się kształtował na poziomie 0,23 mld zł.
Dodatkowo zakłada się, że wzrost skuteczności kontroli podatkowych przełoży się na realizację
dochodów jednostek KAS (szczególnie dotyczy to dochodów realizowanych przez urzędy
skarbowe) o 1% do 1,5%, w latach 2018-19, co oznacza wzrost dochodów budżetowych o
kwotę od 2,3 mld zł do 3,4 mld zł (228 088 836 536 zł x 1% = 2 280 888 365 zł;
228 088 836 536 zł x 1,5% = 3 421 332 548 zł).
Zakłada się, że całkowite korzyści wynikające z wdrożenia KAS w roku 2018 oraz w roku 2019
wyniosą minimalnie 2,51 mld zł (0,23 zł + 2,28 mld zł = 2,51 mld zł). Wariant maksymalny
wzrostu dochodów budżetowych będzie się zawierał w kwocie 3,42 mld zł.
Skutki finansowe* 2017 2018 2019
Dochody (w mln zł)
min. 0 2 511 0
tylko skutki bezpośrednie 0 230 0
max. 0 3 651 0
tylko skutki bezpośrednie 0 230 0
* Skutki finansowe przedstawione w ujęciu rok do roku.
Kłamliwe osobniki powołują się na przykład węgierski twierdząc, że na Węgrzech przeprowadzono konsolidację służb na poziomie regionalnym. Kłamstwo, kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo. Rozumiem, że języka węgierskiego można nie znać, ale j. angielski wypadałoby znać przynajmniej w stopniu podstawowym... Na stronach rządowych Węgier, które już kilka razy przytaczałem na forum, zawarta jest informacja, że na poziomie regionalnym istnieją odrębne służby: podatkowa, celna i kryminalna. Natomiast administracja skarbowa została tam wprowadzona na poziomie ministerialnym (ponad regionalnym) w celu koordynacji działań wymienionych wyżej służb. Służba Celna na Węgrzech nadal jest odrębną służbą ze wszystko właściwymi dla niej uprawnieniami i nadal podobnie ja w RP zajmuje się m.in. cłem i akcyzą, posiada też grupy mobilne. Z jej struktury wyodrębnione zostały jedynie odpowiedniki naszych DŚ, z które weszły w skład urzędów kryminalnych. Zatem panowie kłamać to trzeba umieć. Przykład węgierski w żaden sposób nie przystaje do tego co chcecie zrobić w Polsce.
 
ale jaja. jeśli ta informacja się potwierdzi to mamy twardy dowód, że minister finansów wprowadza w błąd władzę ustawodawczą. więcej z ostrożności procesowej nie napiszę. co w tym kraju się dzieje?

Kłamliwe osobniki powołują się na przykład węgierski twierdząc, że na Węgrzech przeprowadzono konsolidację służb na poziomie regionalnym. Kłamstwo, kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo. Rozumiem, że języka węgierskiego można nie znać, ale j. angielski wypadałoby znać przynajmniej w stopniu podstawowym... Na stronach rządowych Węgier, które już kilka razy przytaczałem na forum, zawarta jest informacja, że na poziomie regionalnym istnieją odrębne służby: podatkowa, celna i kryminalna. Natomiast administracja skarbowa została tam wprowadzona na poziomie ministerialnym (ponad regionalnym) w celu koordynacji działań wymienionych wyżej służb. Służba Celna na Węgrzech nadal jest odrębną służbą ze wszystko właściwymi dla niej uprawnieniami i nadal podobnie ja w RP zajmuje się m.in. cłem i akcyzą, posiada też grupy mobilne. Z jej struktury wyodrębnione zostały jedynie odpowiedniki naszych DŚ, z które weszły w skład urzędów kryminalnych. Zatem panowie kłamać to trzeba umieć. Przykład węgierski w żaden sposób nie przystaje do tego co chcecie zrobić w Polsce.
 
(...) Czy czeka nas kolejna nieudana reforma jak wprowadzenia Gimnazjów czy likwidacja Sądów Rejonowych. Ich twórcy byli przecież świecie przekonani,że to co robią jest słuszne dopiero czas pokazał jak bardzo się mylili. Obecna reforma dotyczy newralgicznych dla interesu oraz bezpieczeństwa skarbu państwa instytucji, każdy jeden błąd w tym zakresie może bardzo drogo kosztować państwo polskie a twórcy tej reformy mogą być przeklinani przez następne pokolenia Polaków.

Dla każdego postronnego obserwatora jasne jest ,że zupełnie czymś innym jest administracja podatkowa, a czymś innym służba celna weryfikująca w rzeczywistym czasie, przy zdefiniowanych procedurach celnych, towar czy obrót wyrobami akcyzowymi. Skarbowa administracja państwowa działająca w oparciu o Kodeks Pracy nie może dobrze zastąpić funkcjonariuszy państwa umundurowanych i wyposażonych w silne instrumenty prawne i środki przymusu.

Nonsensem jest pomysł aby administracją skarbową zespolić ze służba celną . A może chodziło o coś innego, mianowicie o dezorganizacji administracji skarbowej i służby celnej po to, by zorganizowane grupy przestępcze miały ułatwiony sposób obchodzenia polskiego prawa, uszczuplając dochody naszego budżetu państwa?

http://www.eioba.pl/a/54gh/masowe-zwolnienia-w-podleglych-pod-min-fin-instytucjach
 
Kłamliwe osobniki powołują się na przykład węgierski twierdząc, że na Węgrzech przeprowadzono konsolidację służb na poziomie regionalnym. Kłamstwo, kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo. Rozumiem, że języka węgierskiego można nie znać, ale j. angielski wypadałoby znać przynajmniej w stopniu podstawowym... Na stronach rządowych Węgier, które już kilka razy przytaczałem na forum, zawarta jest informacja, że na poziomie regionalnym istnieją odrębne służby: podatkowa, celna i kryminalna. Natomiast administracja skarbowa została tam wprowadzona na poziomie ministerialnym (ponad regionalnym) w celu koordynacji działań wymienionych wyżej służb. Służba Celna na Węgrzech nadal jest odrębną służbą ze wszystko właściwymi dla niej uprawnieniami i nadal podobnie ja w RP zajmuje się m.in. cłem i akcyzą, posiada też grupy mobilne. Z jej struktury wyodrębnione zostały jedynie odpowiedniki naszych DŚ, z które weszły w skład urzędów kryminalnych. Zatem panowie kłamać to trzeba umieć. Przykład węgierski w żaden sposób nie przystaje do tego co chcecie zrobić w Polsce.

To świetnie, że mamy możliwość rzetelnej oceny i polemiki pseudo-uzasadnienia rządowego.
Brawo, Kolego robespier!
Ja mam jednak wciąż to samo, dręczące mnie nieustannie pytanie:
dlaczego, skoro ma być tak wielka poprawa, już dziś się do niej realnie nie przygotowujemy w wymiarze praktyczno-technicznym,
po drugie, dlaczego w tych samych uwarunkowaniach "dobrej zmiany" nikt nie wykazuje najmniejszego wysiłku, by już dziś poprawić działanie państwa w obszarze, za który odpowiadają poszczególne - potencjalnie - elementy składowe KAS, w szczególności Nasza Służba Celna?
Na co czekamy z wdrażaniem już dziś, czy jutro, rozwiązań, których pozytywne efekty muszą przyjść po jakimś dłuższym czasie (pół roku - rok)?
Cała ta nasza "wymieniona" kadra kierownicza to ci sami "fachowcy", którzy pod wodzą "generała" Kapicy stoczyli nas do takiego stanu, w którym łatwo argumentować, że skoro SC jest słaba w pojedynkę, to będzie silna w KAS...
 
Cała ta nasza "wymieniona" kadra kierownicza to ci sami "fachowcy", którzy pod wodzą "generała" Kapicy stoczyli nas do takiego stanu, w którym łatwo argumentować, że skoro SC jest słaba w pojedynkę, to będzie silna w KAS...

Niestety. Czasy się zmieniają, a Ci Państwo ciągle "w komisji". Stale ten sam zasób kadr, który albo okresowo powraca, albo składa nowe hołdy i trwa nadal. Mamy gorliwych wyznawców, którzy sumiennie i wiernie realizują wizję (obowiązująca na ten czas). Co z tego, że jest inna, niż poprzednia.
 


Niniejszym, wszem i wobec, przyznaję się do swojej głupoty!

O WSZYSTKIM, co zawarte w powyżej cytowanym mailu, od dawna "wołam" na Forum bezskutecznie i dziwiłem się na brak reakcji.
Jestem głupi, bo nie umiałem użyć takiego języka, jakim posługuje się "osoba związana z funkcjonariuszami".
Jedyna moja nadzieja to, iż może ktoś zrozumiał moje wywody, przełożył na "marsjańsko-wenusjański" (ludzki) i wysłał do redakcji.

PROSZĘ, skopiujmy z artykułu pełną treść (także papierowo) i przekazujmy; rodzinie, znajomym, na profilach społecznościowych, zebraniach gminnych, ... wszędzie tam, gdzie potrafimy pokonać swój "wstyd", na rzecz Naszej Sprawy.
 
Zastanawiająca jest bierność Kaczyńskiego, Szydło, Dudy przecież ci ludzie powinni wiedzieć, że ignoranci z MF działają pod dyktando wiadomo jakich lobbystów na niekorzyść Polski.
Nie chce mi się wierzyć aby wymienione osoby deklarujące "zmianę na lepsze" dla naszej Ojczyzny nie wiedzieli, że osoby w MF nie mają pojęcia czym zajmują się celnicy i dążą do zniszczenia profesjonalnej, uzbrojonej formacji mundurowej ze 100-tu letnią tradycją przynoszącą 1/3 wpływów do budżetu.
Najważniejsze od czego powinienem zacząć to faktu, że po reformie spadną wpływy do kasy państwa a tysiące pozwów bezprawnie pozbawionych pracy f.c doprowadzi do wypłat przez Skarb Państwa gigantycznych odszkodowań oraz pozwów za nie respektowanie wyroku TK odnośnie dyskryminacji f.c względem innych służb mundurowych.
Kancelarie Prawne już zacierają ręce przewidując ogromne wpływy przy reprezentowaniu pokrzywdzonych funkcjonariuszy i pracowników SC.
Wszystko przez zapalczywość niedouczonych ignorantów w MF, którzy nie wiedząc co zrobić aby podnieść ściągalność danin i jak wycofać się z idiotycznego pomysłu reformy idąc na konfrontację ze środowiskiem aby pokazać, że "coś zrobili".
 
Spotkanie z szefem administracji celnej USA
25 maja 2016 r. Szef Służby Celnej RP, Marian Banaś, spotkał się z Komisarzem R. Gil Kerlikowske, Szefem U.S. Customs and Border Protection (CBP) – największej federalnej służby zajmującej się egzekwowaniem przestrzegania prawa i drugiej co do wielkości służby odpowiedzialnej za pobór należności do budżetu USA.
Podczas krótkiego spotkania w Ministerstwie Finansów wstępnie omówione zostały możliwości bliższej współpracy między administracjami celnymi Polski i USA w zakresie kontroli obrotu towarami strategicznymi, zapobiegania i zwalczania przestępczości celnej oraz koordynacji pomocy dla Ukrainy. Zarówno strona polska, jak i amerykańska, wyraziły wolę dalszego rozwijania współpracy w tych obszarach.
R. Gil Kerlikowske funkcję Komisarza U.S. Customs and Border Protection pełni od marca 2014 r. Wcześniej był między innymi dyrektorem Narodowego Biura ds. Kontroli Narkotyków przy Białym Domu, a także zajmował szereg wysokich stanowisk w Policji Federalnej.
http://www.mf.gov.pl/sluzba-celna/w...n-2&p_p_col_count=1#p_p_id_101_INSTANCE_2UWl_

Tak się zastanawiam, co też takiego do zaoferowania ma pan Banaś amerykańskim partnerom po 01.01.2017 r. ...
I czy w ogóle rozumiał o czym do niego Pan Komisarz R. Gil Kerlikowske* do niego mówił ? ( nie chodzi bynajmniej o znajomość angielskiego ;), a o znajomość tematu)


* https://en.wikipedia.org/wiki/Gil_Kerlikowske ; https://www.cbp.gov/about/leadership-organization/kerlikowske
 
Ostatnia edycja:
Zastanawiająca jest bierność Kaczyńskiego, Szydło, Dudy przecież ci ludzie powinni wiedzieć, że ignoranci z MF działają pod dyktando wiadomo jakich lobbystów na niekorzyść Polski.
Nie chce mi się wierzyć aby wymienione osoby deklarujące "zmianę na lepsze" dla naszej Ojczyzny nie wiedzieli, że osoby w MF nie mają pojęcia czym zajmują się celnicy i dążą do zniszczenia profesjonalnej, uzbrojonej formacji mundurowej ze 100-tu letnią tradycją przynoszącą 1/3 wpływów do budżetu.
A mnie to już nie dziwi. Oni mają to gdzieś. Liczą się Smoleńsk, czystki gdzie się tylko da i upychanie swoich miernych ale wiernych. Nikt się losem SC nie przejmie. Po syfie nastał jeszcze gorszy syf i to pod hasłem katolickich wartości. Jeśli się nie postawimy, to część z nas obudzi się bez pracy lub z mniejszymi pensjami.
 
A ja odnoszę wrażenie, że obecny SSC jest wytworem wyobraźni Jaroslava Haška, podobnie jak dobry wojak Szwejk. Z tą jednak równicą, że Szwejk, w przeciwieństwie do obecnego SSC, był nieszkodliwy......
 
posłuchajcie, co tzw. miasto mówi o dodatkowych podatkach. i nie tylko o podatkach.

[video=youtube;WpGWBviI2MY]https://www.youtube.com/watch?v=WpGWBviI2MY[/video]

A ja odnoszę wrażenie, że obecny SSC jest wytworem wyobraźni Jaroslava Haška, podobnie jak dobry wojak Szwejk. Z tą jednak równicą, że Szwejk, w przeciwieństwie do obecnego SSC, był nieszkodliwy......
 
Back
Do góry