Hipotetyczna konsolidacja AP i SC

Jeszcze mają czas, by wycofać się z twarzą z tego KAS'u, póki nie jest o tym za głośno. Ale im później, tym gorzej. Cóż, na papierze wszystko super będzie wyglądało, przed kamerami pewnie też...potem będzie życie...ale kogo to...? Nagrody pójdą na konta i inne apanaże też...
 
(...) Do powyższego oczywiście trzeba dodać już obowiązujący podatek bankowy, zapowiedź ściślejszych kontroli firm powiązanych, połączenie administracji celnej, podatkowej i skarbowej w jedną Krajową Administrację Skarbową (co obniży chociażby koszta funkcjonowania, mamy bowiem jedną z najmniej efektywnych administracji fiskalnych w Europie) oraz wciąż rodzący się w bólach podatek od handlu. (...).

Gazeta%2BFinansowa%2Bnr%2B11%2B%252811-17_03_2016%2529.jpg


http://naszeblogi.pl/61289-kres-podatkowej-ruletki
 
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,wid,18249229,wiadomosc.html

"Fragmentacja Ukrainy i powstanie niebezpiecznych stref bezprawia rodzi jeszcze jedno ważne pytanie do naszych władz, a mianowicie jak szczelna jest nasza granica, a zatem granica UE? Niestety z dziennikarskich śledztw wynika, że połowa z 300 ton nielegalnego eksportu bursztynowego trafia do Chin, zaś druga połowa, głównie przez Polskę, do Europy? A więc, albo takie dane nie są wiarygodne, albo nasza granica z Ukrainą jest dziurawa jak sito, a polska Straż Graniczna i Służba Celna nie pracują, jak należy. Innym niemniej ważnym problemem jest skala degradacji ekologicznej i jej skutki dla polskiego środowiska naturalnego."

Zlikwidujmy SC będzie szczelniej :confused:

p.s. "A więc, albo takie dane nie są wiarygodne, albo nasza granica z Ukrainą jest dziurawa jak sito" - odpowiedz dla redaktorów - najważniejsze że statystyka (dane) są OK, sławetny PitStop Jacka Kapicy działa (kolejek nie ma), a przemyt nie ma znaczenia.
 
Ostatnia edycja:
Panie Banaś, co Pan na to?

Statystyka jest jak krótka spódniczka. Niby wszystko zakrywa, ale jednak kto chce, to zajrzy i zobaczy. Chyba, że nie chce.

[video=youtube;-2paRM0g0No]https://www.youtube.com/watch?v=-2paRM0g0No[/video]

Złapanie polskich przemytników było efektem dłuższej akcji, jaką prowadziła Państwowa Służba Graniczna Ukrainy. Operacja rozciągnęła się w czasie, ponieważ przemytnicy kilka razy zmieniali miejsce startu. Przyłapani przez funkcjonariuszy Służby Granicznej próbowali zbiec, jednak bezskutecznie. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,ti...ierosow-z-Ukrainy,wid,18184934,wiadomosc.html
 
Sławek na co my jeszcze czekamy, każdy z nas to widzi, widzi głupotę tego syfu-kas. Czy długo będziemy jeszcze siedzieć cicho? Czy Prezes odpowiedział coś na Twoje pismo w sprawie kas? Czy nie można rozpocząć kampanii prasowej przeciw kas, mówiącej prawdę o kas i jego głupocie?
 
przeczytałem enuncjacje banasia nt. kasu i jestem przerażony błyskotliwością wywodów. już lepiej, jakby powiedział, że tak ma być i ch... http://www.rp.pl/Urzednicy/30404986...-wiceminister-finansow-Marian-Banas.html#ap-1 .

proponuję, aby w tym szale reformy sięgnął po abw i stadniny. jedni mają bazy danych, drudzy zapewnili by bezpłatny transport.

panie banaś, tylko co zrobić z panama papers http://www.rp.pl/Rzad-PiS/160409720-Resort-finansow-zajmie-sie-Panama-Papers.html#ap-1 ?
 
Ogromną szansą dla nas są LICZBY, czyli to co opracował, albo co otrzymał Sławek w sprawie analiz KAS, to jest to co obnaża reformę , a mianowicie totalny brak przygotowania do tak poważnej reformy .... sorry ale FINANSE PAŃSTWA pomimo szczerych chęci to coś więcej niż religioznawstwo!!!!!!!!!
 
Uchwała Nr 12 z dnia 7 kwietnia 2016 r. w sprawie powołania doraźnego Zespołu problemowego do spraw projektu ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz projektu ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej.
Kto będzie reprezentował funkcjonariuszy Służby Celnej w pracach zespołu????
 
Uchwała Nr 12 z dnia 7 kwietnia 2016 r. w sprawie powołania doraźnego Zespołu problemowego do spraw projektu ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz projektu ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej.
Kto będzie reprezentował funkcjonariuszy Służby Celnej w pracach zespołu????

Mam wrażenie, że P. Smolińska uczestniczyła już w spotkaniu Rady, był na nim również SSC. I o ile sobie przypominam to z tego spotkania wypłynął komunikat, że najpierw emki, później KAS, a później to już pełnia szczęścia :D
Ale mogę się mylić w zalewie newsów prasowych, pism i komunikatów ...
 
Czyli w dużej mierze od postawy P. Smolińskiej będzie zależała przyszłość Służby Celnej.
Jako funkcjonariusze powinniśmy życzyć dużo szczęścia i determinacji w walce o prawa funkcjonariuszy i pracowników naszej formacji.
 
MF: Resort finansów był nieskuteczny w przeciwdziałaniu wyłudzeniom VAT - NIK

Czytaj więcej na http://biznes.interia.pl/podatki/ne...ce=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

NIK negatywnie oceniła skuteczność działań ministra finansów i podległych mu organów w zwalczaniu wyłudzeń VAT na podstawie fikcyjnych faktur; postuluje m.in. koncentrację działań na wykrywaniu organizatorów procederu wyłudzania podatku zamiast na firmach "słupach".


Kontrola NIK obejmowała okres od 1 stycznia 2014 r. do 30 czerwca 2015 r.; przeprowadzono ją między 10 września a 16 grudnia 2015 r. Wyniki kontroli ogłoszono w czwartek.
"Dotychczasowe sposoby przeciwdziałania wyłudzaniu VAT-u na podstawie fikcyjnych faktur okazały się nieskuteczne. Nie pomaga nawet niezwykle trafne typowanie nieuczciwych podmiotów przez organy kontroli skarbowej. Należnych podatków nie udaje się odzyskać, luka podatkowa utrzymuje się na wysokim poziomie, a zamiast przestępców udaje się odnaleźć jedynie tzw. słupy.
NIK wskazuje, że konieczne jest pilne wprowadzenie skojarzonych działań, wykorzystujących jednocześnie siłę różnych narzędzi, dobranych przez Ministra Finansów do specyfiki polskiego rynku" - podkreślono w opracowaniu raportu NIK.
W latach 2013-2015 na szeroką skalę występowało zjawisko wprowadzania do obiegu gospodarczego faktur dokumentujących czynności fikcyjne, stanowiące poważne zagrożenie dla dochodów budżetu państwa. Nastąpiło pogorszenie skuteczności organów podatkowych w poborze podatków. Obniżała się relacja dochodów podatkowych do PKB: przez trzy kolejne lata kształtowała się poniżej 15 proc.
Rozmiar luki w podatku od towarów i usług utrzymywał się na poziomie wyższym niż unijna średnia. Według raportów Komisji Europejskiej w latach 2010-2013 luka wzrosła z 18 proc. do 27 proc. możliwych do osiągnięcia dochodów z VAT. W kolejnych latach nie udało się istotnie ograniczyć tego zjawiska. Utrzymująca się znacznych rozmiarów luka podatkowa świadczy o niewystarczającej efektywności polskiego systemu podatkowego i potrzebie wprowadzenia nowych rozwiązań, mających na celu ograniczenie oszustw podatkowych - wskazuje NIK.
Skala zagrożeń, zdaniem NIK, uzasadnia potrzebę przeanalizowania możliwości wprowadzenia w Polsce np. obowiązku wystawiania faktur VAT za pośrednictwem serwera Ministerstwa Finansów (centralny rejestr faktur), publicznego rejestru rachunków bankowych podatników, ograniczenia możliwości rozliczeń kwartalnych w VAT, powszechnej standaryzacji ewidencji danych (dotyczących dokumentów, księgowań, płatności), dodania kolejnych przesłanek warunkujących wykreślenie podatnika z rejestru podatników VAT.
NIK sugeruje też rozważenie fakultatywnego split payment (dzielona płatność) lub możliwości stosowania rozwiązania dzielonej płatności jako przesłanki zwalniającej od odpowiedzialności solidarnej oraz rozszerzenia zakresu odpowiedzialności solidarnej w ten sposób, że będzie miała zastosowanie zawsze w przypadku dokonywania płatności z tytułu transakcji na konto inne niż uwidocznione w bazie on-line podatników jako konto właściwe do rozliczeń VAT. Efektywne wg Izby może okazać się także ograniczenie płatności gotówkowych.
Jednocześnie NIK zaleca zastosowanie kompleksowych rozwiązań. "Potrzebne są zarówno nowe środki usprawniające pobór i egzekucję podatków, zmiany w organizacji służb zwalczających najpoważniejsze oszustwa podatkowe, jak i zmiany na płaszczyźnie regulacji karnych, zmierzające do zapewnienia realnej możliwości karania sprawców oszustw podatkowych" - czytamy.
Najwyższa Izba Kontroli negatywnie oceniła skuteczność działań ministra finansów i podległych mu organów w zwalczaniu oszustw podatkowych przy pomocy fikcyjnych faktur, m.in. dlatego, że "nie zaproponował w kolejnych już modyfikacjach prawa podatkowego wystarczających regulacji i mechanizmów, które uszczelniłyby obowiązujący system". Ponadto, podkreślono, "działania organów skarbowych, aczkolwiek rzetelne i trafne, w wykrywaniu oszustw były nieskuteczne i spóźnione bowiem nie ustalały faktycznych organizatorów oszustw podatkowych i nie wyegzekwowały wymierzonych podatków".
NIK zarzuca również, że "nastąpił gwałtowny wzrost zaległości w VAT, będący konsekwencją z jednej strony wzrostu kwot w wykrytych fakturach fikcyjnych, a z drugiej - niskiej skuteczności odzyskiwania wymierzonych podatków; zaległości te na przestrzeni 1,5 roku wzrosły prawie trzykrotnie z około 5 do ponad 14 mld złotych".
"Możliwości odzyskania wymierzonych należności z VAT z fikcyjnych faktur są nadal niewielkie, sięgają jedynie ok. 1,3 proc. wymierzonych kwot; jest to konsekwencją zupełnie nieskutecznej egzekucji, spowodowanej brakiem jakiegokolwiek majątku osób i firm wykorzystywanych do tych oszustw oraz konsekwencją trudności z ustaleniem faktycznych ich organizatorów" - czytamy w opracowaniu raportu.
Jednocześnie podkreślono, że w okresie objętym badaniami NIK (2014 r. - pierwsze półrocze 2015 r.) minister finansów podejmował szereg działań i inicjatyw mających na celu poprawę skuteczności podległych służb w zwalczaniu oszustw w podatku od towarów i usług, w tym ograniczenie wyłudzeń podatku VAT oraz unikania zapłaty zobowiązań podatkowych. Ale, w ocenie NIK, zastosowane rozwiązania systemowe i organizacyjne okazały się niewystarczające dla poprawy skuteczności zwalczania oszustw.
Badane urzędy kontroli skarbowej, zgodnie z zaleceniami ministra finansów, koncentrowały swoje działania na zwalczaniu nieprawidłowości w podatku od towarów i usług. Do kontroli typowano - z niezwykle dużą, co NIK podkreśla bardzo wyraźnie, często nawet 90 proc. trafnością - podmioty o wysokim ryzyku wystąpienia nieprawidłowości, a kontrole kończyły się ustaleniami nieprawidłowości.
Wzrastała, liczona przede wszystkim kwotowo, wielkość wykrytych przez organy kontroli skarbowej czynności fikcyjnych, co skutkowało również wzrostem kwot wymierzonego podatku.
W 2013 r. organy kontroli skarbowej wykryły fikcyjne faktury na kwotę 19,7 mld zł, w 2014 r. na kwotę 33,7 mld zł, a w 2015 r. już na kwotę 81,9 mld zł.
W związku z ustaleniami (na podstawie art. 108 ustawy o podatku od towarów i usług) wymierzyły odpowiednio 2,3 mld zł w 2013 r., 5,2 mld zł w 2014 r. oraz 4,9 mld zł w I półroczu 2015 r. należnych podatków. Jednak wpłaty do budżetu państwa z tego tytułu w latach 2013-2014 i w I półroczu 2015 r. wyniosły zaledwie 162,3 mln zł, czyli 1,3 proc. kwot należnych, wymierzonych przez organy kontroli skarbowej.
Niska skuteczność odzyskiwania należnego podatku spowodowała gwałtowny wzrost zaległości w VAT: z 5,1 mld zł na koniec 2013 r. do 14,1 mld zł na koniec czerwca 2015 r. W ocenie Najwyższej Izby Kontroli możliwości odzyskania tych kwot są niewielkie.
Istotnym problemem było zwiększenie skuteczności zwalczania grup przestępczych, wykorzystujących mechanizmy podatkowe do wyłudzania podatku od towarów i usług. Oszustwa wykrywane były przeważnie z opóźnieniem, kiedy oszuści zniknęli, czasem tylko udawało się odnaleźć osoby podstawione, działające jako tzw. "słupy".
Kontrola Przeciwdziałanie wprowadzaniu do obrotu gospodarczego faktur dokumentujących czynności fikcyjne była przeprowadzona w Ministerstwie Finansów, urzędach kontroli skarbowej oraz urzędach skarbowych na terenie pięciu województw. Badaniami objęto działania Ministra Finansów oraz kontroli skarbowej mające na celu zwalczanie procederu wystawiania i posługiwania się fakturami dokumentujących czynności fikcyjne oraz egzekwowanie przez naczelników urzędów skarbowych kwot podatku wymierzonych po kontrolach organów kontroli skarbowej oraz organów podatkowych.
 
Back
Do góry