• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Emerytury !!!

Powinniśmy zareagować, ale wspólnie z innymi "mundurowymi". O ile sama koncepcja likwidacji kryterium wieku wynika z projektu Komisji Petycji, to data 01 lipca wzięła się z ustaleń zawartych w porozumieniu rzadu z policjantami. Im obiecali, że zmiany zaczną obowiązywać od tej daty.
Dlatego warto łączyć siły
 
Nie wyobrazam sobie, aby zmiany w ustawie zaopatrzeniowej nie weszly od lipca. Jak widac mozna w jedna noc wszystko zalatwic. Byly porozumienia ministrow z podleglymi sluzbami. W naszej sprawie szef KAS wystapil ze stanowiskiem do MSWiA. Wladza igrala by z wielkim ogniem jakie rozniecily by sluzby. Z naszej strony na pewno stanela by granica, bo chocby zniesienie 55 lat dla SC czy SCS przyjelo sie uwazac za oczywisty fakt.
 
Kwestia zaliczenia okresów zatrudnienia w służbie cywilnej oraz Inspekcji Celnej do prawa do emerytur mundurowych funkcjonariuszom SC-S jest bardzo istotną sprawą dla tych, których to dotyczy.
Zaliczenie ww. okresów do emerytury mundurowej wynika wprost z treści art. 150 ust. 8 ustawy KAS w brzmieniu obowiązującym do 31.12.2017r. , cyt: „Członkowi korpusu służby cywilnej, który stał się funkcjonariuszem, okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych KAS wlicza się do okresu służby w Służbie Celno-Skarbowej”. Przepis ten został zmieniony z dniem 1.01.2018r. co nie zmienia to faktu, że funkcjonariusze pełniący w SC-S służbę w okresie jego obowiązywania nabyli prawo o którym mowa w myśl konstytucyjnej zasadzie ochrony praw nabytych.
http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=26539

Po drugie postulat wpisania prawa do emerytur mundurowych dla funkcjonariuszy z UKS oraz IC wynika z art. 1 ust 3 i 4 obywatelskiego projektu ustawy o emeryturach mundurowych pod którym podpisało się blisko 200 tys. obywateli, tym samym jest oficjalnym stanowiskiem ZZ Celnicy.

Po trzecie kwestia zaliczenia okresów zatrudnienia w służbie cywilnej oraz IC do EM była wielokrotnie podnoszona przez nasz ZZ i jego przewodniczącego - popierając to prawo.
https://celnicy.pl/threads/emerytury.6624/page-564#post-176640

Niezależnie od tego podkreślić należy, że funkcjonariusze o których mowa realizują obecnie TAKIE SAME zadania jak wcześniej w strukturach UKS czy IC, w tych samych komórkach.

Pomimo tego prawo zaliczenia okresów zatrudnienia w służbie cywilnej oraz IC do EM jest nadal kwestionowane przez niektórych użytkowników tego forum.
Rodzi to pytanie, czy użytkownicy o których mowa świadomie kwestionują postulaty obywatelskiego projektu ustawy o EM, stanowisko i działania ZZ Celnicy i jego przewodniczącego, czy też wynika to z ich niewiedzy. Temat z całą pewnością dotyczy spraw naszej formacji i naszego ZZ, stąd zasługuje na odrębny wątek.
Proszę o wyłącznie merytoryczne wypowiedzi.
 
Ostatnia edycja:
Kwestia zaliczenia okresów zatrudnienia w służbie cywilnej oraz Inspekcji Celnej do prawa do emerytur mundurowych funkcjonariuszom SC-S jest bardzo istotną sprawą dla tych, których to dotyczy.
Zaliczenie ww. okresów do emerytury mundurowej wynika wprost z treści art. 150 ust. 8 ustawy KAS w brzmieniu obowiązującym do 31.12.2017r. , cyt: „Członkowi korpusu służby cywilnej, który stał się funkcjonariuszem, okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych KAS wlicza się do okresu służby w Służbie Celno-Skarbowej”. Przepis ten został zmieniony z dniem 1.01.2018r. co nie zmienia to faktu, że funkcjonariusze pełniący w SC-S służbę w okresie jego obowiązywania nabyli prawo o którym mowa w myśl konstytucyjnej zasadzie ochrony praw nabytych.
http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=26539

Po drugie postulat wpisania prawa do emerytur mundurowych dla funkcjonariuszy z UKS oraz IC wynika z art. 1 ust 3 i 4 obywatelskiego projektu ustawy o emeryturach mundurowych pod którym podpisało się blisko 200 tys. obywateli, tym samym jest oficjalnym stanowiskiem ZZ Celnicy.

Po trzecie kwestia zaliczenia okresów zatrudnienia w służbie cywilnej oraz IC do EM była wielokrotnie podnoszona przez nasz ZZ i jego przewodniczącego - popierając to prawo.
https://celnicy.pl/threads/emerytury.6624/page-564#post-176640

Niezależnie od tego podkreślić należy, że funkcjonariusze o których mowa realizują obecnie TAKIE SAME zadania jak wcześniej w strukturach UKS czy IC, w tych samych komórkach.

Pomimo tego prawo zaliczenia okresów zatrudnienia w służbie cywilnej oraz IC do EM jest nadal kwestionowane przez niektórych użytkowników tego forum.
Rodzi to pytanie, czy użytkownicy o których mowa świadomie kwestionują postulaty obywatelskiego projektu ustawy o EM, stanowisko i działania ZZ Celnicy i jego przewodniczącego, czy też wynika to z ich niewiedzy. Temat z całą pewnością dotyczy spraw naszej formacji i naszego ZZ, stąd zasługuje na odrębny wątek.
Proszę o wyłącznie merytoryczne wypowiedzi.
(

Najważniejszą, i najłatwiejszą w uzasadnieniu a zw z tym w osiągnięciu, jest zniesienie zapisów dyskryminujących nas względem in służb

Obliczanie emki z ost uposażenia,, a nie z 10 lat

Zniesienie 55 lat dla tych, którzy rozp służbę przed 2012 r

Zniesienie 5 lat policyjnych
 
Emerytura mundurowa dla ukaesiaków/uceesiaków? Za hodowanie przypisów, prowadzenie spraw archeologicznych z lat 2012-2013, za odrzucanie wniosków płynących z USów o kontrole celno-skarbowe? To chyba jakiś ponury żart. I do tego nie robicie czynności sprawdzających, bo chora ustawa KAS nie pozwala, i prosicie o to nas z USów. Najlepiej od razu idźcie na emerytury. Pamiętam takie zdarzenia z 2014 i 2015 r. przy paliwach. Brałem od mafijnych spółek dokumenty księgowe w ramach czynności sprawdzających, wystawiając swoje nazwisko i twarz bandytom, a pracownicy UKSu przychodzili do mnie, pożyczali te dokumenty, wracali na Stacyjną, kserowali i oddawali mi. Byli zupełnie anonimowi i jeszcze w 3 decyzjach wskazali mnie z imienia i nazwiska, jako pracownika USu, który składał wyjaśnienia i przekazywał dokumenty.
A w 2018 r. taka akcja - Centrum z Podwala robi analizę śruty sojowej i przekazuje ją przez IAS do pewnego USu. Tam panika i skierowanie wniosku o kontrolę CS. UCS panikuje robi swoją analizę i kieruje sprawę do prokuratury. Sprawa trafia w końcu do krajówki, a tam przez zupełny przypadek spotyka się moja analiza z tą z UCS. I wtedy sprawa rusza do przodu w prokuraturze krajowej. Ale my w US już jesteśmy po odmowie rejestracji do VAT nowemu buforowi (i to jest największy sukces, bo nie ma żadnego uszczuplenia) i wykreślamy po 6 tygodniach działania (zwłoka w informacji z JPK_VAT) następną spółkę (tam jest niestety 3 mln PLN uszczuplenia, jak ktoś zrobi kontrolę i postępowanie podatkowe). Prokuratorka w styczniu tego roku puszkuje kilkunastu uczestników procederu, a sąd aresztowy uznaje pliki JPK_VAT za dowody w sprawie. I gdzie w tym wszystkim był UCS? I za to chcecie emerytury mundurowe?
 
Chyba wywołałeś mnie do odpowiedzi, więc najpierw zapytam: jacy to funkcjonariusze służyli wcześniej w UKS? Bo o pracownikach wiem, a o funkcjonariuszach nie słyszałem. Chyba że jakaś ściśle tajna komórka to była. Chyba że masz na myśli funkcjonariusza publicznego.
Funkcjonariusz publiczny – podmiot, który z uwagi na szczególną pozycję zawodową lub posiadane kompetencje związane ze sprawowaniem władzy publicznej korzysta na gruncie polskiego prawa karnego ze szczególnej ochrony prawnej, ale jednocześnie podlega szczególnej odpowiedzialności karnej.
W takim razie dlaczego emerytura mundurowa nie należy się byłym inspektorom z UKS? Jak napisałeś : Niezależnie od tego podkreślić należy, że funkcjonariusze o których mowa realizują obecnie TAKIE SAME zadania jak wcześniej w strukturach UKS czy IC, w tych samych komórkach.
Kiedy dotrze do ciebie że emerytura mundurowa dotyczy stosunku służbowego z tytułu ograniczeń i utrudnień z nią związanych anie z charakteru pracy.
 
Tak żebyś wiedział misiu, to stuknęło mi łącznie 25 lat pracy (administracja celna) i służby. I wcale nie upominam się o zaliczenie lat w administracji do stażu. Taki był wtedy charakter pracy i stosunek pracy, a nie służby. Tak więc misiu nie upominaj się tak bardzo o coś co ci się absolutnie nie należy.
 
Muszę przyznać Robercie, że byłem wręcz zachwycony Twoją propozycją:

"Nie krytykować, przytulić i powiedzieć że ma rację, że wszystko będzie dobrze,
że dostanie emeryturę mundurową, która mu się po prostu należy".

Wybacz proszę - niczego Ci nie wytykam, a raczej tłumaczę ewentualnym "czepialskim",
że czasami inaczej, po prostu się nie da.

Mój Ś.P. wujek, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego z którym parę dobrych lat mieszkałem,

w podobnych sytuacjach pouczał mnie stanowczo: "chłopcze, jeśli nie dasz rady g*wna obejść,
ani też przeskoczyć, musisz znaleźć swą korzyść, odrzucić wszelkie obrzydzenie i się na nim poślizgać ...
 
Ostatnia edycja:
Na wstępie należy podkreślić, że warunkiem uzyskania emerytury policyjnej jest pełnienie.służby przez wymagany okres. Za równorzędne ze służbą uznaje się okresy służby w charakterze funkcjonariusza Urzędu Ochrony Państwa lub Biura Ochrony Rządu, okresy służby w charakterze funkcjonariusza Policji państwowej, Milicji Obywatelskiej, służbę wojskową uwzględnianą przy ustalaniu prawa do emerytury wojskowej, okresy zatrudnienia lub służby w zawodowych jednostkach ochrony przeciwpożarowej i nauki w szkołach pożarniczych, w charakterze członka Korpusu Technicznego Pożarnictwa, a także funkcjonariusza pożarnictwa, w terminie do dnia 31 stycznia 1992 r., itp. Co do zasady emerytura policyjna przysługuje w związku z pełnioną służbą. Z pełnieniem służby wiąże się bowiem pełna dyspozycyjność i zależność od przełożonych w wykonywaniu zadań w nielimitowanym czasie pracy i trudnych warunkach, związanych nierzadko z bezpośrednim narażeniem życia i zdrowia, wysoka sprawność fizyczna i psychiczna, ograniczone prawo do udziału w życiu politycznym i zrzeszania się. Odrębne zasady nabywania uprawnień emerytalno-rentowych w odniesieniu do służb mundurowych uzasadnione są szczególnym charakterem służby.
Przyjęcie proponowanego brzmienia art. 150 ust. 8 i ust. 8a ustawy o KAS oraz art. 13 ust. 1 ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (...) w zakresie dodania pkt 5 stałoby w sprzeczności z podstawowymi założeniami ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (...). Oznaczałoby bowiem, że każdemu członkowi korpusu służby cywilnej w związku z przeniesieniem do pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych KAS wliczy się do okresu służby w Służbie Celno-Skarbowej, od którego zależą uprawnienia z zaopatrzeniowego systemu emerytalnego (albo taki okres będzie traktowany jako równorzędny ze służbą).

Jednocześnie należy zauważyć, że kwestia poprzedniego brzmienia art. 150 (przed nowelizacją ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (...) z dnia 11 maja 2017 r. (Dz. U. Poz. 1321), wynikała z faktu, że funkcjonariusze Służby Celnej do dnia 31 grudnia 2017 r. pozostawali w powszechnym systemie emerytalnym, tak więc przy przekształceniu stosunku pracy członka korpusu służby cywilnej w stosunek służbowy uzasadnione było wliczenie do okresu służby, okresu stażu pracy w służbie cywilnej. Nadmienić należy, że pragmatyki innych służb mundurowych (np. Straż Graniczna, Policja) nie przewidują możliwości przeniesienia, o którym mowa w art. 150 ustawy o KAS.

Modyfikacja brzmienia ust. 8 oraz dodanie ust. 8a w art. 150 ustawy o KAS jasno wskazuje, iż wolą ustawodawcy okresy stażu pracy w służbie cywilnej lub w jednostkach organizacyjnych KAS nie powinny być traktowane jak okresy służby i okresy równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy o emeryturach mundurowych.
Ww. przepisy wprowadzone od stycznia 2018 r. wskazują na systemową i zamierzoną regulację oraz skutki jakie będą wywoływać. Z analizy przepisów wynika, że na poczet uprawnień emerytalnych służb mundurowych ustawodawca nie wlicza okresu stażu pracy bez względu na zakres zadań realizowanych w ramach w stosunku pracowniczego.
 
Stefan 123, jaśniej tego nie dało się ująć. Zebrałeś wszystko w jednym rzeczowym poście.
Pozostaje niestety jeden problem, czy misiu to przeczyta, a następnie zrozumie i przestanie skamleć.
 
Obecnie dzisiątki funkcjonariuszy SC walczy w SO w Wwie o zaliczenie lat PRACY w administracji celnej - przed 1999r. Uzasadnienie jest banalne. Wykonywanie tych samych zadań wcześniej.
Ustawodawca zapisał trzem kategoriom obecnych funkcjonariuszy prawa nabyte w tym zakresie, które późniejszymi zmianami zniósł. Chodzi o fszy, którzy przyszli z UKS na podst. pwu KAS(inni przechodzący ze Służby Cywilnej już oczywiście nie), fszy którzy przyszli do SC z UKS, konkretnie z SNP już w 2003r. i poźniej w 2009 i innych latach stali się funkcjonariuszami, fszy SC, gdzie chodzi o okres pracy w administracji celnej przed 99r.
 
Nie zgodzę tutaj z Przewodniczącym, chociaż leży to w moim interesie. Przyjmowałem się do pracy na takich warunkach jakie mi zaproponowano i je przyjąłem. Pracowałem, nie byłem w stosunku służbowym. Zadania zadaniami, ale za chwile faktycznie o prawa emerytalne takie jakie mają np. prokuratorzy upomną się byli inspektorzy z UKS. Też zajmowali się przestępczością gospodarczą, przesłuchiwali i wydawali decyzje. Robią to nadal w KAS.
Należą im się takie przywileje jakie mają prokuratorzy czy nie?
Panie Sławku, za chwilę faktycznie o przywileje emerytalne takie jak służbach mundurowych upomni się służba cywilna. Z nazwy służba, mundurów tylko nie mają, ale to da się zrobić. Z tego co przeczytałem też z licznymi ograniczeniami. Nie wolno im należeć do partii politycznej, podejmować bez zgody przełożonego dodatkowego zatrudnienia, kandydować w wyborach. Cóż jeszcze potrzeba?
 
Ostatnia edycja:
Robert z tą służbą cywilną idziesz za daleko, nie sądzę by przyszło to komukolwiek z cywili do głowy. Jestem jednak pod wrażeniem, iż nie zgadzasz się ze Sławkiem co do administracji celnej mimo, iż byłoby to w Twoim interesie. Taki wyrozumiały Yogi jednak nie jest i uważa, że należy mu się więcej. Ma jednak do tego podstawy z uwagi na pierwotne brzmienie art. 150 ust. 8 ustawy o KAS. Walczy więc. Mnie to akurat nie dziwi, że ktoś chce dla siebie lepiej, nawet jak nie podoba się to innym. Byleby nikogo nie obrażał i nikogo się nie czepiał to niech wyraża swoje zdanie. Jednak Yogi proszę, nie musisz nam codziennie o tym przypominać. Użytkownicy forum jak i przewodniczący ZZ Celnicy pl znają już Twoje zdanie. Ja je szanuje. A Ty uszanuj zdanie innych.
 
Ostatnia edycja:
Na wstępie należy podkreślić, że warunkiem uzyskania emerytury policyjnej jest pełnienie.służby przez wymagany okres. Za równorzędne ze służbą uznaje się okresy służby w charakterze funkcjonariusza Urzędu Ochrony Państwa lub Biura Ochrony Rządu, okresy służby w charakterze funkcjonariusza Policji państwowej, Milicji Obywatelskiej, służbę wojskową uwzględnianą przy ustalaniu prawa do emerytury wojskowej, okresy zatrudnienia lub służby w zawodowych jednostkach ochrony przeciwpożarowej i nauki w szkołach pożarniczych, w charakterze członka Korpusu Technicznego Pożarnictwa, a także funkcjonariusza pożarnictwa, w terminie do dnia 31 stycznia 1992 r., itp. Co do zasady emerytura policyjna przysługuje w związku z pełnioną służbą. Z pełnieniem służby wiąże się bowiem pełna dyspozycyjność i zależność od przełożonych w wykonywaniu zadań w nielimitowanym czasie pracy i trudnych warunkach, związanych nierzadko z bezpośrednim narażeniem życia i zdrowia, wysoka sprawność fizyczna i psychiczna, ograniczone prawo do udziału w życiu politycznym i zrzeszania się. Odrębne zasady nabywania uprawnień emerytalno-rentowych w odniesieniu do służb mundurowych uzasadnione są szczególnym charakterem służby.
Przyjęcie proponowanego brzmienia art. 150 ust. 8 i ust. 8a ustawy o KAS oraz art. 13 ust. 1 ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (...) w zakresie dodania pkt 5 stałoby w sprzeczności z podstawowymi założeniami ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (...). Oznaczałoby bowiem, że każdemu członkowi korpusu służby cywilnej w związku z przeniesieniem do pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych KAS wliczy się do okresu służby w Służbie Celno-Skarbowej, od którego zależą uprawnienia z zaopatrzeniowego systemu emerytalnego (albo taki okres będzie traktowany jako równorzędny ze służbą).

Jednocześnie należy zauważyć, że kwestia poprzedniego brzmienia art. 150 (przed nowelizacją ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (...) z dnia 11 maja 2017 r. (Dz. U. Poz. 1321), wynikała z faktu, że funkcjonariusze Służby Celnej do dnia 31 grudnia 2017 r. pozostawali w powszechnym systemie emerytalnym, tak więc przy przekształceniu stosunku pracy członka korpusu służby cywilnej w stosunek służbowy uzasadnione było wliczenie do okresu służby, okresu stażu pracy w służbie cywilnej. Nadmienić należy, że pragmatyki innych służb mundurowych (np. Straż Graniczna, Policja) nie przewidują możliwości przeniesienia, o którym mowa w art. 150 ustawy o KAS.

Modyfikacja brzmienia ust. 8 oraz dodanie ust. 8a w art. 150 ustawy o KAS jasno wskazuje, iż wolą ustawodawcy okresy stażu pracy w służbie cywilnej lub w jednostkach organizacyjnych KAS nie powinny być traktowane jak okresy służby i okresy równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy o emeryturach mundurowych.
Ww. przepisy wprowadzone od stycznia 2018 r. wskazują na systemową i zamierzoną regulację oraz skutki jakie będą wywoływać. Z analizy przepisów wynika, że na poczet uprawnień emerytalnych służb mundurowych ustawodawca nie wlicza okresu stażu pracy bez względu na zakres zadań realizowanych w ramach w stosunku pracowniczego.
Stefan 123, jaśniej tego nie dało się ująć. Zebrałeś wszystko w jednym rzeczowym poście.
Pozostaje niestety jeden problem, czy misiu to przeczyta, a następnie zrozumie i przestanie skamleć.
Hej, hej - nie galopujcie tak z autorstwem treści postu. Przecież to pismo samego Mariana...
 
Robertbrojecki. Ja przedstawiłem stan faktyczny jaki mamy obecnie. Dziesiątki byłych fszy SC, już emerytów, aktualnie walczy w Sądzie o zaliczenie wczesniejszych lat pracy w adm. celnej i jeśli wywalczą, to czy komuś to się podoba czy nie, czy tego chce czy nie, będzie to rzutować na każdego obecnego fsza, który miał zapisane prawa nabyte w ustawie. Natomiast to, że to są prawa nabyte to jest to zdanie prawników i zobaczymy jakie orzecznictwo się ukształtuje finalnie. Tak samo, gdyby były pracownik UKS, który przyszedł do SC w 2003r. i następnie został funkcjonariuszem był aktualnie w Sądzie o zaliczenie wczesniejszych lat pracy w UKS i gdyby wygrał, to będzie to rzutować na pozostałe ww. kategorie fszy. Tak samo pracownik UKS, którego przekształcono na podstawie pwu KAS. Dlatego nie za bardzo ma sens różnicowanie jakiekolwiek. Chyba, że przyjmiemy, ze nie walczymy o wcześniejsze lata pracy ale z tego co rozmawiam z funkcjonariuszami SC w moim OC, IAS i w Polsce, to każdy praktycznie chce o to walczyć. Więc nie bardzo mogę ustąpić Tobie i stefanowi123 i przestać o to walczyć.
 
Yogi i niech powyższy wpis Pana Przewodniczącego Cię uspokoi i napełni nadzieją. Napisał, że będzie o to walczył, więc na pewno to uczyni. On jest tu Przewodniczącym.
 
Yogi i niech powyższy wpis Pana Przewodniczącego Cię uspokoi i napełni nadzieją. Napisał, że będzie o to walczył, więc na pewno to uczyni. On jest tu Przewodniczącym.


Amen

Dla mnie osobiście to rybka (sorki za zbieżność)

Ale zgadzam się ze Sławkiem, skoro były takie zapisy, to dlaczego ludzie mają tego nie mieć?

Byly też zapisy w ustawie o sc z 1999

I tak ma być
 
PJS. Kontaktowałem się przed Świętami. Też byli już zaniepokojeni. Postaram się ponowić kontakt po Niedzieli.


Jak długo jeszcze będą nas "gnębić" ? Jeszcze nigdy nie było takiego "upodlenia" !
Robią z nami co chcą ? Masakra !

Dla człowieka z algami wkrótce wielka majowa rocznica :)
 
Back
Do góry