Emerytury !!!

Sławek, wydaje się, że w sądach przegrywamy bo zaskarżamy decyzje zer (zer wydał ją w oparciu o obow. Przepisy). Prodzę jeżeli można, aby prawnicy wskazali od czego się odwołać i do kogo w związku z niezaliczeniem lat służby przed 99r. Proszę o szybką reakcję, bo został mi jeszcze tydzień do wysłania odwołania.

Właśnie mam wyrok w takiej sprawie. Długo wyczekiwany /6 miesięcy oczekiwania/
Wyrok w Imieniu Rzeczypospolitej Polskiej na posiedzeniu niejawnym.
Sąd orzeka w dwóch słowach : oddala odwołanie .
Czekam 2 tygodnie na uzasadnienie pisemne wyroku . pozostanie jedynie kasacja .
 
Ja również uważam że nie powinniśmy skarżyć decyzji zer, tylko skarb państwa (skarb państa reprezentuje DIAS), uważam że należy oprzeć się na ustawie o SC i art który mówił o tym że pracę w administracji zalicza się nam do emerytury jako okres równorzędny ze służbą , i taki stan prawny trwał przez okres 15.09.1999 aż do 2017 r. w międzyczasie TK uznał iż wykotłowaliśmy zadania policyjne i przyznano nam emerytury. (uzasadnienie z TK)

Art 94. Dz.U. 1999 Nr 72 poz. 802 USTAWA z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej

1. W wypadku gdy przepisy prawa uzależniają stopień lub stanowisko służbowe, a także prawo do świadczenia lub jego wymiar od okresu pełnienia służby, pracownicy, którzy stali się funkcjonariuszami celnymi, zachowują ciągłość służby, z zaliczeniem dotychczasowe go okresu pracy.
2. Dotychczasowe okresy zatrudnienia w administracji celnej traktowane są jako pełnienie służby w rozumieniu przepisów niniejszej ustawy.
3. Uprawnienia przewidziane niniejszą ustawą funkcjonariusze celni nabywają z chwilą mianowania na stanowisko funkcjonariusza celnego w Służbie Celnej.

W tym miejscu wspomniałbym o tzw. prawach nabytych i o zasadzie że prawo nie może działać wstecz


Następnie przywołał bym:
Art. 171. ust 2 - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej.

2. Do okresu służby w Służbie Celno-Skarbowej oraz pracy w jednostkach KAS, od którego zależą uprawnienia i świadczenia należne funkcjonariuszowi oraz pracownikowi, wlicza się okres:

1) służby w Służbie Celnej;

2) pracy w:
a) jednostkach organizacyjnych Służby Celnej,

b) izbach skarbowych i urzędach skarbowych,
c) urzędach kontroli skarbowej,
d) Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów,
e) w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych, ministra właściwego do spraw budżetu i ministra właściwego do spraw instytucji finansowych,
f) administracji celnej.

W tym miejscu podniósł bym kwestię dyskryminacji (straż marszałkowska i ewentualnie uks) i łamania konstytucji, łamania zasady że prawo nie działa wstecz, na dowód czego przedstawił bym zakresy obowiązków z administracji celnej żądając zaliczenia lat pracy z administracji celnej jako równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy o służbie celnej w kontekście praw nabytych.:unsure: hmm...... chyba że moje przemyślenia są błędne hmm..🤔

PS.
Ja mam taki zamiar, w ten sposób się sadzić (y) ale jeszcze czekam na rozwiazania z art 15 a

Ciekawi mnie , czy w kasacji można wskazać Wysokiemu Sądowi nieścisłość w przepisach ?
 
Ja również uważam że nie powinniśmy skarżyć decyzji zer, tylko skarb państwa (skarb państa reprezentuje DIAS), uważam że należy oprzeć się na ustawie o SC i art który mówił o tym że pracę w administracji zalicza się nam do emerytury jako okres równorzędny ze służbą , i taki stan prawny trwał przez okres 15.09.1999 aż do 2017 r. w międzyczasie TK uznał iż wykotłowaliśmy zadania policyjne i przyznano nam emerytury. (uzasadnienie z TK)

Art 94. Dz.U. 1999 Nr 72 poz. 802 USTAWA z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej

1. W wypadku gdy przepisy prawa uz toależniają stopień lub stanowisko służbowe, a także prawo do świadczenia lub jego wymiar od okresu pełnienia służby, pracownicy, którzy stali się funkcjonariuszami celnymi, zachowują ciągłość służby, z zaliczeniem dotychczasowe go okresu pracy.
2. Dotychczasowe okresy zatrudnienia w administracji celnej traktowane są jako pełnienie służby w rozumieniu przepisów niniejszej ustawy.
3. Uprawnienia przewidziane niniejszą ustawą funkcjonariusze celni nabywają z chwilą mianowania na stanowisko funkcjonariusza celnego w Służbie Celnej.

W tym miejscu wspomniałbym o tzw. prawach nabytych i o zasadzie że prawo nie może działać wstecz


Następnie przywołał bym:
Art. 171. ust 2 - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej.

2. Do okresu służby w Służbie Celno-Skarbowej oraz pracy w jednostkach KAS, od którego zależą uprawnienia i świadczenia należne funkcjonariuszowi oraz pracownikowi, wlicza się okres:

1) służby w Służbie Celnej;

2) pracy w:
a) jednostkach organizacyjnych Służby Celnej,

b) izbach skarbowych i urzędach skarbowych,
c) urzędach kontroli skarbowej,
d) Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów,
e) w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych, ministra właściwego do spraw budżetu i ministra właściwego do spraw instytucji finansowych,
f) administracji celnej.

W tym miejscu podniósł bym kwestię dyskryminacji (straż marszałkowska i ewentualnie uks) i łamania konstytucji, łamania zasady że prawo nie działa wstecz, na dowód czego przedstawił bym zakresy obowiązków z administracji celnej żądając zaliczenia lat pracy z administracji celnej jako równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy o służbie celnej w kontekście praw nabytych.:unsure: hmm...... chyba że moje przemyślenia są błędne hmm..🤔

PS.
Ja mam taki zamiar, w ten sposób się sadzić (y) ale jeszcze czekam na rozwiazania z art 15 a
Super, a skarżyć będziemy skarb państwa o co, bo to też trzeba określić, np o to że w oparciu o dyskryminujące przepisy stworzone przez rząd, mamy np. o 15% mniejszą eneryturę i w związku z tym rządamy i tu czego? Wiesz cały czas mnie gnębi następująca kwestia:
Art 94. Dz.U. 1999 Nr 72 poz. 802 USTAWA z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej
1. W wypadku gdy przepisy prawa uz toależniają stopień lub stanowisko służbowe, a także prawo do świadczenia lub jego wymiar od okresu pełnienia służby, pracownicy, którzy stali się funkcjonariuszami celnymi, zachowują ciągłość służby, z zaliczeniem dotychczasowe go okresu pracy.
2. Dotychczasowe okresy zatrudnienia w administracji celnej traktowane są jako pełnienie służby w rozumieniu przepisów niniejszej ustawy.
3. Uprawnienia przewidziane niniejszą ustawą funkcjonariusze celni nabywają z chwilą mianowania na stanowisko funkcjonariusza celnego w Służbie Celnej.
Taki przepis moim skromnym zdaniem mówi, że praca w administracji celnej stała się służbą celną, a umowa o pracę w ac stała się w dniu o którym mowa w ust 3, mianowaniem do służby w sc) i moim zdaniem w obiegu prawnym nie można używać określenia praca w administracji celnej, a jedynie służna celna przed .... 1999r. (Myślę tak bo gdyby było inaczej ust 1 i 3 załatwiłby wszelkie sprawy związane z zaliczeniem okresów pracy w ac do sc (w związku wszelkimi przywilejami i udogodnieniami) i ust 2 byłby nie potrzebny. A zatem co dalej idzie, wszystkie przepisy w których użyto określenia praca w ac po .... 1999r są nieważne i nie mogą obowiązywać (błąd techniczny ustawodawców). Ja zacząłbym od tego, a potem, zdanie "jeżeli jednak możliwe było zastosowanie sformuowania prca w ac to należy zauważyć, że i tu Twoją argumentację z zapiskiem, w związku z wyrokiem TK w zasadzie nabyliśmy prawa emerytalne w rozumieniu tamtej ustawy. Jednak to trochę wątpliwe bo ustawa o ep jasno określała kogo dotyczy, gdyby pisało - ustawa o emeryturach służb mundurowych to inna bajka, mam nadzieję że nie mam racji. Jednak przywołane przez Ciebie przepisy jak najbardziej , ale dążyłbym do dyskryminacji w stosunku do innych służb, które wcześniej nie były w uoep, a po ich włączeniu do niej uwzględniono im wszystkie okresy przed wejściem do uoep, mowa o Straży Pożarnej, Straży Marszał i chyba Służbie więziennej. Dobrze byłoby uwzględnić powyższe we wniosku do TK o którym pisał Sławek.
 
IMG-20201129-WA0004.jpg
 
Super, a skarżyć będziemy skarb państwa o co, bo to też trzeba określić, np o to że w oparciu o dyskryminujące przepisy stworzone przez rząd, mamy np. o 15% mniejszą eneryturę i w związku z tym rządamy i tu czego? Wiesz cały czas mnie gnębi następująca kwestia:
Art 94. Dz.U. 1999 Nr 72 poz. 802 USTAWA z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej
1. W wypadku gdy przepisy prawa uz toależniają stopień lub stanowisko służbowe, a także prawo do świadczenia lub jego wymiar od okresu pełnienia służby, pracownicy, którzy stali się funkcjonariuszami celnymi, zachowują ciągłość służby, z zaliczeniem dotychczasowe go okresu pracy.
2. Dotychczasowe okresy zatrudnienia w administracji celnej traktowane są jako pełnienie służby w rozumieniu przepisów niniejszej ustawy.
3. Uprawnienia przewidziane niniejszą ustawą funkcjonariusze celni nabywają z chwilą mianowania na stanowisko funkcjonariusza celnego w Służbie Celnej.
Taki przepis moim skromnym zdaniem mówi, że praca w administracji celnej stała się służbą celną, a umowa o pracę w ac stała się w dniu o którym mowa w ust 3, mianowaniem do służby w sc) i moim zdaniem w obiegu prawnym nie można używać określenia praca w administracji celnej, a jedynie służna celna przed .... 1999r. (Myślę tak bo gdyby było inaczej ust 1 i 3 załatwiłby wszelkie sprawy związane z zaliczeniem okresów pracy w ac do sc (w związku wszelkimi przywilejami i udogodnieniami) i ust 2 byłby nie potrzebny. A zatem co dalej idzie, wszystkie przepisy w których użyto określenia praca w ac po .... 1999r są nieważne i nie mogą obowiązywać (błąd techniczny ustawodawców). Ja zacząłbym od tego, a potem, zdanie "jeżeli jednak możliwe było zastosowanie sformuowania prca w ac to należy zauważyć, że i tu Twoją argumentację z zapiskiem, w związku z wyrokiem TK w zasadzie nabyliśmy prawa emerytalne w rozumieniu tamtej ustawy. Jednak to trochę wątpliwe bo ustawa o ep jasno określała kogo dotyczy, gdyby pisało - ustawa o emeryturach służb mundurowych to inna bajka, mam nadzieję że nie mam racji. Jednak przywołane przez Ciebie przepisy jak najbardziej , ale dążyłbym do dyskryminacji w stosunku do innych służb, które wcześniej nie były w uoep, a po ich włączeniu do niej uwzględniono im wszystkie okresy przed wejściem do uoep, mowa o Straży Pożarnej, Straży Marszał i chyba Służbie więziennej. Dobrze byłoby uwzględnić powyższe we wniosku do TK o którym pisał Sławek.
Dzięki Tomyk że podjąłeś dyskusję, chcę zaskarżyć skarb państwa w tym wypadku Diasa iż w związku z moim wnioskiem o emeryturę wystawił zaświadczenie dla zer-u w którym to potwierdził nieprawdę i nie uwzględnił mi wszystkich lat służby, jedynie tylko lata od 15.09.1999 r. w efekcie czego otrzymałem emeryturę w wysokości np. 50% a nie 75 % . na podstawie tych przepisów które powołałem jak również praw nabytych oraz zasady iż prawo nie powinno działać wstecz. Sąd rozstrzygnie czy dias miał zaliczyć mi wszystkie lata jako służbę czy tylko te które uwzględnił. Przyda mi się twoja argumentacja.
 
Ostatnia edycja:
Dzięki Tomyk że podjąłeś dyskusję, chcę zaskarżyć skarb państwa w tym wypadku Diasa iż w związku z moim wnioskiem o emeryturę wystawił zaświadczenie dla zer-u w którym to potwierdził nieprawdę i nie uwzględnił mi wszystkich lat służby, jedynie tylko lata od 15.09.1999 r. w efekcie czego otrzymałem emeryturę w wysokości np. 50% a nie 75 % . na podstawie tych przepisów które powołałem jak również praw nabytych oraz zasady iż prawo nie powinno działać wstecz. Sąd rozstrzygnie czy dias miał zaliczyć mi wszystkie lata jako służbę czy tylko te które uwzględnił. Przyda mi się twoja argumentacja.
A wysyłasz do jakiego sądu i czy za pośrednictwem Dias?
 
A wysyłasz do jakiego sądu i czy za pośrednictwem Dias?
Jeszcze nic nie wysyłam mam dopiero taki zamiar, czekam jeszcze na rozwiązanie sprawy z art 15a, mam tyle lat pracy poza służbą ze nawet jak policzę po 1,3 % to uzyskam pełną emkę, wtedy zrezygnuj ę z sądzenia się, a do zusowskiej emki mam jeszcze równo 10 lat od dzisiaj :giggle:
 
Dzięki Tomyk że podjąłeś dyskusję, chcę zaskarżyć skarb państwa w tym wypadku Diasa iż w związku z moim wnioskiem o emeryturę wystawił zaświadczenie dla zer-u w którym to potwierdził nieprawdę i nie uwzględnił mi wszystkich lat służby, jedynie tylko lata od 15.09.1999 r. w efekcie czego otrzymałem emeryturę w wysokości np. 50% a nie 75 % . na podstawie tych przepisów które powołałem jak również praw nabytych oraz zasady iż prawo nie powinno działać wstecz. Sąd rozstrzygnie czy dias miał zaliczyć mi wszystkie lata jako służbę czy tylko te które uwzględnił. Przyda mi się twoja argumentacja.

A to nie jest sprawa dla prokuratury . Jak w jednej Izbie można wystawić w jednym pokoju świadectwo
Służby z innymi latami , a w innym pokoju zaświadczenie do ZER z innymi latami . To jest
Ustawiony temat pomiędzy ZER a DIAS.
 
Jeszcze nic nie wysyłam mam dopiero taki zamiar, czekam jeszcze na rozwiązanie sprawy z art 15a, mam tyle lat pracy poza służbą ze nawet jak policzę po 1,3 % to uzyskam pełną emkę, wtedy zrezygnuj ę z sądzenia się, a do zusowskiej emki mam jeszcze równo 10 lat od dzisiaj :giggle:
To tak jak ja, ale gdybyś wnosił?
 
Ostatnia edycja:
A to nie jest sprawa dla prokuratury . Jak w jednej Izbie można wystawić w jednym pokoju świadectwo
Służby z innymi latami , a w innym pokoju zaświadczenie do ZER z innymi latami . To jest
Ustawiony temat pomiędzy ZER a DIAS.
Widzisz myślę tak, niestety, dla potrzeb uokas przed 1999r to służba i to uwzględnia dias w świadectwie służby dla nas choć nie wiem po co, a wg uoep nie, stąd różne info. dla nas i zer( i tu właśnie zagwozdka, bo uoep nie mówi o służbie przed 1999r tylko o pracy w administracji celnej, a ustawa o sc i kas mówi, że tamten okres to służba) Moim zdaniem coś tu nie tak. I to między innymi można wykorzystać.
 
Widzisz myślę tak, niestety, dla potrzeb uokas przed 1999r to służba i to uwzględnia dias w świadectwie służby dla nas choć nie wiem po co, a wg uoep nie, stąd różne info. dla nas i zer( i tu właśnie zagwozdka, bo uoep nie mówi o służbie przed 1999r tylko o pracy w administracji celnej, a ustawa o sc i kas mówi, że tamten okres to służba) Moim zdaniem coś tu nie tak. I to między innymi można wykorzystać.
Przepraszam, ale chyba coś mi się nie tak przykleił ten zapis o pracy w administracji celnej (ktoś mi o tym mówił a ja nie sprawdziłem wcześniej), takiego sformuowania nie mogę znaleść w uoep. Może żle szukałem, ale chyba nie ma.
 
Super, a skarżyć będziemy skarb państwa o co, bo to też trzeba określić, np o to że w oparciu o dyskryminujące przepisy stworzone przez rząd, mamy np. o 15% mniejszą eneryturę i w związku z tym rządamy i tu czego? Wiesz cały czas mnie gnębi następująca kwestia:
Art 94. Dz.U. 1999 Nr 72 poz. 802 USTAWA z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej
1. W wypadku gdy przepisy prawa uz toależniają stopień lub stanowisko służbowe, a także prawo do świadczenia lub jego wymiar od okresu pełnienia służby, pracownicy, którzy stali się funkcjonariuszami celnymi, zachowują ciągłość służby, z zaliczeniem dotychczasowe go okresu pracy.
2. Dotychczasowe okresy zatrudnienia w administracji celnej traktowane są jako pełnienie służby w rozumieniu przepisów niniejszej ustawy.
3. Uprawnienia przewidziane niniejszą ustawą funkcjonariusze celni nabywają z chwilą mianowania na stanowisko funkcjonariusza celnego w Służbie Celnej.
Taki przepis moim skromnym zdaniem mówi, że praca w administracji celnej stała się służbą celną, a umowa o pracę w ac stała się w dniu o którym mowa w ust 3, mianowaniem do służby w sc) i moim zdaniem w obiegu prawnym nie można używać określenia praca w administracji celnej, a jedynie służna celna przed .... 1999r. (Myślę tak bo gdyby było inaczej ust 1 i 3 załatwiłby wszelkie sprawy związane z zaliczeniem okresów pracy w ac do sc (w związku wszelkimi przywilejami i udogodnieniami) i ust 2 byłby nie potrzebny. A zatem co dalej idzie, wszystkie przepisy w których użyto określenia praca w ac po .... 1999r są nieważne i nie mogą obowiązywać (błąd techniczny ustawodawców). Ja zacząłbym od tego, a potem, zdanie "jeżeli jednak możliwe było zastosowanie sformuowania prca w ac to należy zauważyć, że i tu Twoją argumentację z zapiskiem, w związku z wyrokiem TK w zasadzie nabyliśmy prawa emerytalne w rozumieniu tamtej ustawy. Jednak to trochę wątpliwe bo ustawa o ep jasno określała kogo dotyczy, gdyby pisało - ustawa o emeryturach służb mundurowych to inna bajka, mam nadzieję że nie mam racji. Jednak przywołane przez Ciebie przepisy jak najbardziej , ale dążyłbym do dyskryminacji w stosunku do innych służb, które wcześniej nie były w uoep, a po ich włączeniu do niej uwzględniono im wszystkie okresy przed wejściem do uoep, mowa o Straży Pożarnej, Straży Marszał i chyba Służbie więziennej. Dobrze byłoby uwzględnić powyższe we wniosku do TK o którym pisał Sławek.
Zastanawiam się, czy do zarzutu dyskryminacji nas (funkcjonariuszy SC/SCS w stosunku do innych służb można też dodać zarzut dyskryminacji powodowanych przez aktualne przepisy emerytalne w ramach naszej formacji.
Rozważmy przykładowe przypadki 3 osób urodzonych np. w 1963r.
PIERWSZA osoba, Ukończenie 4 letniego liceum (1978-1982), potem zasadnicza służba wojskowa (1982-1984) i dalej praca w cle (1984-2020)
Finansowy efekt emerytalny: Emerytura policyjna z ZER powiększona o 5,2% za służbę wojskową, a przyszła emerytura z FUS będzie powiększona o dodatek za 15 lat pracy (1984-1999) w szczególnym charakterze. W przypadku kobiet, emerytura nie może być podwyższona o służbę wojskową (I kategoria emeryta)
DRUGA osoba. Ukończenie 5 letniego technikum (1978-1983), potem zasadnicza służba wojskowa (1983-1985) i dalej praca w cle (1985-2020) Efekty: Emerytura policyjna z ZER powiększona o 5,2%, a przyszła emerytura z FUS nie będzie powiększona o dodatek za pracę w szczególnym charakterze, gdyż praca przed 1999r. będzie obejmowała jedynie 14 lat tj. (1985-1999). W przypadku kobiet nie będzie dodatku za służbę wojskową, ale może być dodatek za pracę w szczególnym charakterze (II i III kategoria emerytów)
TRZECIA osoba, Ukończenie 4 letniej szkoły średniej (1978-1982), potem 5 letnie studia (1982-1987) i dalej praca w cle (1987-2020).
Efekty. Emerytura policyjna z ZER z ew. powiększeniem za 12 lub 6 miesięcy służby w SPR, emerytura z FUS bez szans na dodatek za pracę w szczególnym charakterze. W przypadku kobiet emerytury z ZER i FUS bez dodatków (IV, V i VI kategoria emerytów)
Czy opisane przypadki trzech rówieśników nie są dowodem na dyskryminacyjny charakter przepisów z ustawy o emeryturach policyjnych i zaliczenia nam służby tylko od 1999r ? Dyskryminacje ze względu na płeć, wykształcenie, rok urodzenia ?
 
Ostatnia edycja:
Widzisz myślę tak, niestety, dla potrzeb uokas przed 1999r to służba i to uwzględnia dias w świadectwie służby dla nas choć nie wiem po co, a wg uoep nie, stąd różne info. dla nas i zer( i tu właśnie zagwozdka, bo uoep nie mówi o służbie przed 1999r tylko o pracy w administracji celnej, a ustawa o sc i kas mówi, że tamten okres to służba) Moim zdaniem coś tu nie tak. I to między innymi można wykorzystać.
Ja do swojego Diasa napisałem wezwanie w marcu 2020 r. o wydanie świadectwa służby powołując się na uchwałę SN, i do dziś nie otrzymałem nawet żadnej odpowiedzi że o świadectwie służby nie wspomnę, pora pisać skargę do MF-u.

Sławku będę się musiał oficjalnie zwrócić do związku o pomoc ponieważ DIAS nie chce wydać mi świadectwa służby.
 
Jeszcze nic nie wysyłam mam dopiero taki zamiar, czekam jeszcze na rozwiązanie sprawy z art 15a, mam tyle lat pracy poza służbą ze nawet jak policzę po 1,3 % to uzyskam pełną emkę, wtedy zrezygnuj ę z sądzenia się, a do zusowskiej emki mam jeszcze równo 10 lat od dzisiaj :giggle:
Basic, w takim razie wszystkiego najlepszego i sto lat!🎉
 
Ja do swojego Diasa napisałem wezwanie w marcu 2020 r. o wydanie świadectwa służby powołując się na uchwałę SN, i do dziś nie otrzymałem nawet żadnej odpowiedzi że o świadectwie służby nie wspomnę, pora pisać skargę do MF-u.

Sławku będę się musiał oficjalnie zwrócić do związku o pomoc ponieważ DIAS nie chce wydać mi świadectwa służby.
To potwierdza niestety samowolkę i bezkarność DIAS (uwłaszczonych przez MF i SKAS), miejmy nadzieję, że to już koniec "dobrej zmiany" :mad:
 
Back
Do góry